۱۱۶۵۱۲۳
۲ نظر
۵۰۴۴
۲ نظر
۵۰۴۴
پ

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

برترین‌ها: به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

پیشنهاد آذری‌جهرمی برای حذف کارت سوخت

وزیر پیشین ارتباطات نکاتی را در مورد کارت های سوخت بیان کرد.

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت:

اواخر سال ۹۷ در راستای ادغام کارتهای خدماتی در دولت الکترونیکی، پروژه حذف کارت سوخت و ادغام آن در کارت بانکی با همکاری وزارت نفت، بانک مرکزی، وزارت کشور و وزارت ارتباطات کلید خورد و به اتمام رسید.

هم اکنون همه زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری این کار آماده است و دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی مستقر در تمامی پمپ بنزینها، در مدت زمان کوتاهی، قابلیت ایفای نقش جایگزین را دارند.

ضمن عرض خدا قوت به مدیران وزارت نفت، این مطلب را نوشتم تا اگر در میانه‌ی تغییرات مدیریتی این موضوع مغفول مانده، یادآوری شود. شاید به کارشان بخورد.

گوشی که سونی آن را دوربین عکاسی می‌نامد!

شرکت ژاپنی سونی، روز سه شنبه 26 اکتبر (4 آبان ماه) از یک گوشی هوشمند شاخص با نام تجاری Sony Xperia PRO-I رونمایی کرد که اولین گوشی مجهز به سنسور یک اینچی فوکوس خودکار تشخیص فاز PDAF به شمار می رود و قیمتی معادل 1800 دلار آمریکا دارد.

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

شرکت سونی با معرفی گوشی هوشمند Sony Xperia PRO-I به طور مشخص، کاربری تولید محتوا را هدف قرار داده چراکه نکته برجسته این گوشی، فناوری دوربین آن است که با همان فناوری تصویربرداری پیشرفته دوربین‌های بدون آینه برند سونی که در دوربین RX۱۰۰ VII یافت می‌شود، توسعه یافته است.

همانگونه که اشاره شد، Sony Xperia Pro-I که به تازگی معرفی شده، اولین گوشی هوشمند جهان است که دارای سنسور ۱.۰ با تشخیص فاز به شمار می رود. این دستگاه با یک سنسور Exmor RS از نوع ۱.۰ با گام پیکسلی ۲.۴ میکرومتر، برای عملکرد چشمگیر در نور کم همراه است. سنسور ۱ اینچی این گوشی نیز درواقع از دوربین RX۱۰۰ VII این شرکت قرض گرفته شده است. این دوربین از عکاسی ۱۲ بیتی RAW برای محدوده دینامیکی باورنکردنی و دیافراگم دوگانه که از f/۲.۰ تا f/۴.۰ برای تغییر عمق میدان، پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین دارای یک BIONZ X برای موبایل و یک LSI جلویی است.

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

این گوشی هوشمند شامل سه لنز دوربین است که همگی با پوشش ضد انعکاس ZEISS T و سنسور 3D iToF بهبود یافته اند. یک لنز 24 میلی متری تازه توسعه یافته نیز وجود دارد که از ZEISS Tessar Optics برای ارائه تصاویری با وضوح بالا با اعوجاج تصویر محیطی کمتر و کنتراست و وضوح شدیدتر استفاده می کند. لنز 24 میلی‌متری با دو سنسور دیگر یعنی یک سنسور 12 مگاپیکسلی 16 میلی‌متری f/2.2 اولتراواید و یک سنسور 12 مگاپیکسلی 50 میلی‌متری f/2.4 2x تله‌فوتو مجهز شده است. علاوه بر این، حسگر 3D iToF فاصله بین دوربین و سوژه را برای اطمینان از فوکوس خودکار سریع و دقیق محاسبه می کند.

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

این دستگاه همچنین دارای ۳۱۵ نقطه فوکوس خودکار با تشخیص فاز است که تقریبا ۹۰ درصد از کادر را پوشش می دهد. همچنین یک فناوری فوکوس خودکار وجود دارد که شامل ویژگی‌های Real-time Eye-AF در انسان و حیوانات، ردیابی بی‌درنگ، عکاسی متوالی AF/AE ۲۰ فریم در ثانیه، و شاتر ضد اعوجاج برای ثبت بهتر اشیاء با حرکت سریع‌تر است. سونی ادعا می‌کند که Xperia Pro-I اولین گوشی هوشمند جهان است که به کاربران امکان می‌دهد ویدیوهای با کیفیت ۴K و ۱۲۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری اسلوموشن تا حداکثر ۵ برابر داشته باشند. یک میکروفون مونو در کنار دوربین اصلی برای ضبط واضح گفتار نیز وجود دارد.

دو دکمه دوربین فیزیکی روی دستگاه وجود دارد - یکی کلید شاتر دو مرحله ای و دیگری یک دکمه دایره ای است که برای راه اندازی اپلیکیشن Videography Pro تنظیم شده است. این برنامه کنترل های پیشرفته ای مانند تعادل رنگ سفید، نوردهی و فوکوس را ارائه می دهد. با توجه به اینکه این گوشی هوشمند سازندگان محتوا یا ولاگرها را هدف قرار داده است، یک مانیتور ویژه Vlog نیز وجود دارد که اساساً یک لوازم جانبی مانیتور ۳.۵ اینچی ۷۲۰p است که می تواند به پشت گوشی متصل شود و به کاربران امکان فیلمبرداری با سنسور دوربین جدید ۱.۰ اینچی را می دهد.

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

در مورد بقیه مشخصات این گوشی باید گفت، Xperia Pro-I دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی 4K OLED با پشتیبانی از نرخ تجدید 120 هرتز است. در زیر کاپوت، دستگاه از چیپست کوالکام اسنپدراگون 888 به همراه 12 گیگابایت رم بهره می برد. به گزارش فرارو، با چنین عملکردهای پیشرفته دوربین، به فضای ذخیره سازی خوبی نیاز خواهید داشت برای همین شرکت سونی یک حافظه داخلی 512 گیگابایتی را برای این گوشی درنظر گرفته است. همچنین یک اسلات کارت microSD وجود دارد که به شما امکان می دهد ظرفیت ذخیره سازی دستگاه را تا 1 ترابایت افزایش دهید.

این دستگاه در زمینه اتصالات از 5G و Wi-Fi 6 پشتیبانی می کند و سیستم عامل اندروید را به اجرا می گذارد. علاوه بر این، Xperia Pro-I از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی تغذیه می کند. Sony Xperia Pro-I از دسامبر 2021 با قیمت 1800 دلار در ایالات متحده و همچنین بریتانیا، فرانسه، آلمان، هلند و شمال اروپا برای خرید در دسترس خواهد بود.

این میوه روی سلامت روان تاثیر می‌گذارد

پاییز فصل میوه‌های گوناگون است. یکی از میوه‌های پرخواص این فصل انار است. بی تردید این میوه یکی از غنی‌ترین میوه‌هاست که به پادشاه آنتی اکسیدان‌ها شهرت دارد. بیش از هزاران سال است که از انار به عنوان دارو استفاده می‌شود، زیرا این میوه ۱۰۰ درصد از مواد شیمیایی گیاهی تشکیل شده که برای سلامتی بدن و درمان برخی امراض مفید است.

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

متخصصان می‌گویند مصرف روزانه انار یا آب آن می‌تواند باعث کاهش استرس در محیط شغلی شود. یک مطالعه جدید نشان داده است مصرف این میوه به میزان قابل توجهی هورمون استرس کورتیزول در بدن را کاهش می‌دهد.

مطالعات در انگلیس نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد کارکنان از سطح بالای استرس در محیط کار رنج می‌برند که مصرف انار می‌تواند راهکاری طبیعی و موثر در این زمینه باشد. از زمان بروز همه گیری کرونا و تشدید مشکلات اقتصادی، سطح استرس در محیط کار افزایش یافته است.

دانشمندان اسکاتلندی برای بررسی تاثیر روانی مصرف انار روی کارکنان اقدام به انجام یک آزمایش کردند. در ابتدای پژوهش محققان اقدام به سنجش فشار خون کارکنان کرده و از آن‌ها خواستند احساس خود را درباره شرایط و کار خود بازگو کنند.

سپس این افراد به مدت دو هفته روزانه ۵۰۰ میلی لیتر آب انار دریافت کردند. شواهد نشان داد میزان علاقه به شغل، اشتیاق به کار و فعالیت این افراد در محیط افزایش یافت. این افراد اعلام کردند از استرس و فشار روانی کمتری در محیط کار رنج می‌برند.

دکتر عماد دوجیلی، دانشمندان مسلمان و مسئول این تحقیقات می‌گوید: شواهد نشان داد که چه میزان مصرف آب انار می‌تواند به کاهش استرس و فشار روانی مزمن روی کارکنان کمک کند. در کنار خواص بی شمار این میوه برای بدن، مصرف انار روی سلامت روانی نیز تاثیر دارد.

از دیگر خواص مصرف انار می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- کمک به درمان بی خوابی

۲- کمک به درمان دل درد

۳- تسکین دهنده علائم بیماری زردی (یرقان)

۴- درمان سرفه

۵- درمان برفک

۶- مقابله با افتادگی راست روده

ساخت لامپی که ویروس کرونا را از بین می‌برد

دانشمندان موفق به ساخت دستگاهی برای از بین بردن ویروس کرونا روی سطح اجسام و داخل سلول های بدن انسان شدند.

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

دانشمندان آمریکایی لامپی ساخته اند که می تواند کووید-19 را در سلول های انسانی از بین ببرد.

نشریه ژورنال ساینتیفیک ریپورتز در این زمینه نوشت: دانشمندان آمریکایی موفق به ساخت دستگاهی شدند که می تواند ویروس کرونا را هم بر روی سطح اجسام و هم در داخل سلول های انسان از بین ببرد.

محققان آمریکایی برای این کار لامپی با طول موج مشخص ساخته اند. خاطرنشان می شود که این دستگاه امواج آبی را با چگالی معین در محدوده ای که برای افراد بی خطر است ساطع می کند.

بیماری‌ای کووید-19 بر اثر کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 (SARS-CoV-2) ایجاد می‌شود. علایم معمول آن تب، سرفه، تنگی نفس، و از دست رفتن حس بویایی هستند. درد عضلانی، تولید خلط، گلودرد، ناچشایی و سرخی چشم از جمله نشانه‌های کمتر معمول آن هستند.

با این که اکثریت موارد این بیماری باعث علایم خفیف می‌شود، بعضی از موارد به سینه‌پهلو و نارسایی چند اندامی پیشرفت می‌کند. نرخ مرگ و میر بین 1٪ و 5٪ تخمین زده می‌شود ولی بر حسب سن و دیگر شرایط سلامتی تغییر می‌کند.

این بیماری اساساً از طریق قطرات ریز تنفسی افراد مبتلا، وقتی سرفه یا عطسه می‌کنند، به سایر افراد سرایت می‌کند. زمان مابین در معرض بیماری قرار گرفتن و بروز نشانه‌ها، بین 2 و 14 روز است. از طریق شستن دست‌ها و دیگر تدابیر بهداشتی، می‌توان از پخش آن جلوگیری کرد.

مدل جدید خودروی سیتروئن با ظاهری جذاب

خودروسازی سیتروئن، اخیراً هاچ بک میان رده Citroen C3 را با تغییرات جدیدی در طراحی، به روز رسانی کرده و نسخه Shine این خودرو را کنار گذاشته و نسخه ویژه Saint James را جایگزین آن کرده است. این نسخه جدید Citroen C3 در اصل تمرکز بیشتری بر روی طراحی دارد و همین امر سبب شده تا این خودروی شهری محبوب، ظاهری جذاب‌تر به خود بگیرد.

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

سیتروئن می‌گوید C۳ Saint James الهام گرفته از مارک معروف پوشاک به همین نام است. قیمت تریم جدید این خودرو از ۱۶۷۵۵ پوند انگلیس شروع می‌شود که ۴۰۰ پوند بیشتر از مدل Shine قدیمی است. شرکت سیتروئن تأکید دارد که خریداران این شرکت همیشه در ازای پرداخت هزینه بیشتر، حتماً استاندارد‌ها و آپشن‌های بیشتری را در خودرو‌های جدید خود دریافت خواهند کرد؛ بنابراین این افزایش قیمت، مربوط به استاندار‌های جدیدی است که این خودرو برای خریداران عرضه خواهد کرد.

اگر بخواهیم مشخصات خودروی فعلی مدل Shine را مبنا قرار دهیم، به روز رسانی‌های جدید شامل صندلی‌های پیشرفته Comfort این برند، کفپوش‌های جدید و داشبورد لمسی جدید است. همچنین یک بسته استایل جدید با روکش سقف با مارک Saint James به همراه رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی دو رنگ، شیشه حریم خصوصی عقب، فرمان چرمی و دوربین عقب در خودروی جدید وجود دارد.

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

خودروی C3 Saint James با دو گزینه موتور بنزینی که هر دو بر اساس واحد ۱.۲ لیتری سه سیلندر سیتروئن بسته شده اند، در دسترس است. ارزان‌ترین مدل، یک موتور تنفس طبیعی دارد که خروجی ۸۲ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتون متر را با گیربکس دستی ۵ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند. علاوه بر این، یک نسخه توربوشارژ از همان موتور وجود دارد که ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو با گیربکس شش سرعته دستی جفت شده و قیمت آن از ۱۹۲۹۵ پوند شروع می‌شود.

تجهیزات استاندارد این خودرو شامل رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، چراغ‌های جلو LED، کروز کنترل، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، تهویه مطبوع اتوماتیک و صفحه نمایش سرگرمی هفت اینچی است، اما این موارد اغلب مختص در نسخه با موتور بنزینی ۸۲ اسب بخاری سیتروئن در دسترس است. تجهیزات ارائه شده اگر چه نسبت به خودرو‌های امروزی چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد، اما باید توجه داشت که خودروی Citroen C3 یک خودروی سوپر مینی سبک اقتصادی است که هدف آن ارائه محصولی با امکانات کامل، اما ارزان است.

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

جدیدترین تصویر خلیج فارس از ایستگاه فضایی

"شین کیمبرو"(Shane Kimbrough) "، فضانورد ناسا، به تازگی تصویر جدیدی از خلیج فارس در صفحه توییتر خود منتشر کرده است.

این فضانورد تصویری از خلیج فارس از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشت و در توضیح آن نوشت: این نما از خلیج فارس در شب را در حالی که فضاپیمای دراگون در جلوی تصویر قرار دارد، دوست دارم. در این تصویر عربستان سعودی، ایران، قطر، بحرین و امارات متحده عربی دیده می‌شود.

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

قابلیت جدیدی که در اینستاگرام فعال می‌شود

اینستاگرام اعلام کرده است که قابلیت به اشتراک گذاری لینک در استوری را برای همه کاربران خود گسترش می‌دهد. این شرکت آزمایش این ویژگی را از اوایل سال جاری میلادی آغاز کرد و سپس، پیوند‌های Swipe-up را با آن جایگزین کرد.

از آنجایی که مورد دوم فقط برای حساب‌هایی که تأیید شده یا بیش از ۱۰ هزار دنبال کننده دارند در دسترس بود، استیکر‌های پیوند به کاربران بیشتری امکان می‌دهد بدون در نظر گرفتن وضعیت تأیید شده حساب‌ها و تعداد دنبال‌کنندگان، URL‌های خارجی را از طریق استوری به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این، استیکر‌های پیوند به بینندگان استوری اجازه می‌دهند که به آن پاسخ دهند و با حساب ارتباط برقرار کنند، برخلاف استوری‌های عادی که اجازه هیچ گونه تعاملی را نمی‌داد.

بنابراین، چگونه با استیکر لینک به استوری اینستاگرام خود پیوند اضافه کنیم؟

سلکشن (۱۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

همانطور که معمولاً انجام می‌دهید محتوا را در استوری خود ضبط یا آپلود کنید.

ابزار برچسب را از نوار پیمایش بالا انتخاب کنید.

برای افزودن URL مورد نظر خود، روی برچسب "پیوند" ضربه بزنید و روی "انجام شد" ضربه بزنید.

اکنون استیکر Link را مانند سایر استیکر‌ها در استوری خود قرار دهید و روی آن ضربه بزنید تا گزینه‌های رنگی را ببینید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این جهرمی هم گند زده به اینترنت هم داره کارت سوختو حذف میکنه

    • یه شهروند

      هرکسی مشغول هر کاری هست بجز کار خودش . شاگرد قصابی محله ما پزشکه !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج