۱۱۵۶۲۵۴
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

سلکشن (۱۲)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

برترین‌ها: به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

طرح جنجالی صیانت از فضای مجازی کلید خورد؟

تجارت نیوز در گزارشی برخی احتمالات درباره اجرای طرح جنجالی مجلس برای صیانت از فضای مجازی را بررسی کرده است.

سلکشن (۱۲)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

در این گزارش آمده:

* به نظر می‌رسد طرح صیانت از فضای مجازی در حال طی کردن مراحل ابتدایی خود است، چرا که به گفته کاربران سرورهای بسیاری از فیلترشکن‌ها قطع شده است.

* طی چند روز گذشته کاربران از قطعی فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌‌ان‌های داخل کشور خبر داده‌اند و منبع‌های ارائه دهنده وی پی ان‌، دلیل این قطعی را مسدودیت آی‌پی‌های داخل ایران اعلام کردند.

* یکی از کارابران در تایید قطعی آی‌پی، وی پی ان‌ها نوشت: «عملا با فیلترینگ آی‌پی های وی پی ان‌ها، نه اینترنت درست کار می‌کنه نه وی پی ان ها کار می‌کنند.»

* کاربر دیگری بیان کرد: «وی پی ان‌هایی که از سایت‌های داخلی می‌خریدیم همه از کار افتادند.»

طرح صیانت شروع شده؟

طالبی، کارشناس حوزه فناوری و اطلاعات:

* مسدود شدن سرور فیلترشکن‌ها بنا بر سخت‌گیری‌های طرح صیانت از فضای مجازی در حال حاضر اقدامی قانونی شمرده می‌شود.

* افرادی که دست به چنین اقدامی زدند نخست باید بررسی کنند که بستن سرورهای فیلترشکن‌ها آیا به نفع عموم مردم و کسب و کارهای مجازی است یا خیر؟ که ظاهرا این موضوع هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

* به نظر می‌رسد طرح صیانت از کاربران فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات در حال اجرا و طی کردن مراحل ابتدایی خود باشد چرا که هر چیزی که از خارج از مرزها به داخل چنین شبکه‌ای وارد می‌شود باید بررسی شود و با از کار افتادن سرور وی پی ان‌ها و فیلترشکن‌های داخل کشور، محتوای اینترنت جهانی خارجی بدون بررسی وارد کشور نخواهد شد.

روش دستیابی ایران به فرمول واکسن فلج اطفال

پزشکان ایرانی شرکت رازی در زمان شیوع فلج اطفال در سفر به شوروی با روشی عجیب فرمول ساخت واکسن فلج اطفال را به دست آوردند.

سلکشن (۱۲)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

متفاوت‌ترین جاروبرقی جهان

گروهی از طرفداران تایوانی محیط زیست، کاتاماران یا قایق دو بدنه‌ای را طراحی کرده‌اند که می‌تواند آشغال‌ها و اشیا شناور روی سطح آب را جمع‌آوری کند.

نمونه اولیه این جاروبرقی یا زباله‌دان دریایی که نام آن را «مبارز لاجوردی» گذاشته‌اند هم اکنون تولید و آزمایش شده است.

از این دستگاه برقی شارژی که از راه دور کنترل می‌شود برای جمع‌آوری زباله‌های شناور دریایی به ویژه در اطراف بنادر ماهیگیری و پلاژها استفاده خواهد شد.

سلکشن (۱۲)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

وقتی تویوتا قدرت غول جدید خود را به رخ می‌کشد

«زاده شده از شکست‌ناپذیری» این عنوانی است که تویوتا برای معرفی جدیدترین بیراهه‌نورد خود یعنی توندرا ۲۰۲۲ انتخاب کرده است.

«تویوتا توندرا ۲۰۲۲» (Toyota Tundra ۲۰۲۲) با تغییرات چشمگیر نسبت به مدل‌های قبلی رونمایی شد تا مشتاقان خودروهای شاسی‌بلند و پیکاپ این شرکت گزینه‌ی قدرتمند دیگری در اختیار داشته باشند.

سلکشن (۱۲)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

این خودرو در نسخه‌ی پایه با موتور پایه‌ی توربوشارژر دوقلوی ۳٫۵ لیتری V6 با ۳۸۹ اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتن‌متر گشتاور دردسترس است. همچنین نسخه‌ی هیبریدی «آی-فوس مکس» (i-Force Max) با افزودن یک موتور الکتریکی به گیربکس ۱۰ سرعته‌ی این خودرو به قدرت شگفت‌انگیز ۴۳۷ اسب بخار و گشتاور ۷۹۰ نیوتن‌متر دست پیدا می‌کند.

در نسل جدید تویوتا توندرا علاوه بر بهینه‌سازی پیشرانه برای مصرف سوخت کم‌تر از فناوری جدیدتر برای سیستم تعلیق هم استفاده شده و در داخل خودرو هم سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی و گزینه‌های ایمنی ازجمله سیستم کمک رانندگی بهبود یافته است.

سلکشن (۱۲)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

تویوتا تأکید کرده که به لطف بهره‌گیری از نخستین شاسی با قاب تمام‌بسته در توندرا و سیستم تعلیق جدید، این وانت با موتور پایه توانایی حمل بار تا ۸۸۰ کیلوگرم و ظرفیت بکسل تا حدود ۵.۵ تن را داراست که نسبت به مدل ۲۰۲۱ بهبود چشمگیری را نشان می‌دهد.

این خودروی جدید تویوتا همچنین از LED استاندارد برای چراغ‌های جلو، قابلیت حرکت کج (Crawl Control) و ویژگی خودروهای شاسی‌بلند تویوتا با نام «انتخاب چند-عوارضی زمین» (Multi-Terrain Select) بهره می‌برد. استفاده از طراحی بافت دیجیتال در مرکز صندلی‌ها و قوس چرخ‌ها هم باعث شده تا بر توانایی‌های خودرو برای آفرود تأکید شود.

فروش تویوتا توندرا ۲۰۲۲ از اواخر سال جاری میادی آغاز خواهد شد و اگرچه هنوز این کمپانی قیمت مشخصی برای آن اعلام نکرده است، اما انتظار نمی‌رود که نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد. بنابراین قیمت آن از ۳۶ هزار دلار در مدل پایه تا ۶۰ هزار دلار در مدل i-Force Max با تمام امکانات برآورد می‌شود.

گزارش تغییر عادت ماهانه زنان از عوارض واکسن

یک پزشک متخصص ایمنی‌شناسی توصیه کرده که برای اطمینان خاطر زنان باید تحقیقات بیشتری درباره تاثیرات واکسن‌های کرونا بر تغییرات عادت ماهیانه و خون‌ریزی‌های ناگهانی واژنی انجام شود.

دکتر ویکتوریا میل، ایمنی‌شناس متخصص باروری دانشگاه امپریال لندن در هفته‌نامه 'بریتیش مدیکال جورنال' نوشته که فکر می‌کند احتمالا سیستم ایمنی بدن زنان دلیل این واکنش‌ها است نه ماده‌ای که در واکسن است.

سلکشن (۱۲)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

مجله بی‌ام‌جی را که از قدیمی‌ترین نشریات پزشکی جهان است، اتحادیه پزشکان بریتانیا منتشر می‌کند.

تا کنون ۳۰ هزار زن در بریتانیا گزارش کرده‌اند که بعد از دریافت واکسن دچار مشکلات عادت ماهیانه شده‌اند.

از جمله این مشکلات خونریزی شدیدتر از معمول، تاخیر در عادت ماهیانه و خونریزی ناگهانی بوده که بعد از هر سه نوع واکسن مورد استفاده در بریتانیا گزارش شده است. تا کنون بیش از ۴۷ میلیون دوز از سه واکسن استرازنکا، فایزر و مدرنا به زنان در بریتانیا تزریق شده است.

سازمان تنظیم مقررات دارو و سلامت که نهاد ناظر بر ایمنی محصولات دارویی و بهداشتی بریتانیا است، بعد از خواندن این گزارش اعلام کرده که این مقاله ارتباطی را میان واکسن‌های کووید و تغییرات عادت ماهیانه زنان «ثابت نمی‌کند».

اختلالات قاعدگی به شدت در زنان رواج دارد و می‌تواند دلایل مختلف داشته باشد ضمن آنکه شمار زنانی که بعد واکسن دچار مشکل شده‌اند، کم است.

شماری از زنانی هم که کرونا گرفته‌اند یا برای مدت طولانی علائم ابتلا داشته‌اند، با اختلالات عادت ماهیانه مواجه بوده‌اند.

با این حال دکتر میل اعتقاد دارد که «تحقیق عمیق» درباره گزارش‌ اختلال‌های خونریزی ماهیانه می‌تواند با اطلاعات غلط درباره واکسن‌های کرونا مقابله کند: «زنان جوانی که درباره واکسن شک و تردید دارند بیشتر تحت تاثیر این اطلاعات غلط هستند که واکسن کووید ۱۹ بر شانس حاملگی آنها در آینده اثر می‌گذارد.»

دکتر میل که برای نشریه بی‌ام‌جی بریتانیا مطلب نوشته، اعتقاد دارد که تحقیق نکردن درباره ارتباط واکسن با موارد اختلال خونریزی ماهانه می‌تواند به ترس ناشی از اطلاعات غلط دامن بزند.

او می‌گوید زنان حق دارند که اطلاعات شفاف و مطمئن در این‌باره داشته باشند و پژوهش درباره اثرات داروها بر قاعدگی موضوعی نیست که به تحقیقات آینده موکول شود.

با این حال هنوز دانشمندان نمی‌دانند که واکسن چطور ممکن است باعث تغییرات عادت ماهیانه زنان شود. ممکن است سیستم ایمنی که تحت تاثیر واکسن تحریک شده بر هورمون‌های عامل شکل‌گیری چرخه قاعدگی اثر بگذرد. یا اینکه سلول‌های ایمنی جدار رحم تحت تاثیر قرار بگیرد.

واکسن‌های دیگر مثل اچ‌پی‌وی یا واکسن پاپیلوم انسانی هم باعث تغییراتی در چرخه عادت ماهانه شده اما دراین‌باره به اندازه کافی تحقیق نشده است.

دانشمندان توافق دارند که ویروس تاثیری بر باروری زنان ندارد. تحقیقات نشان داده که واکسیناسیون بر شانس حاملگی زنانی که قصد داشته‌اند باردار شوند، تاثیری نداشته است چه از طریق لقاح طبیعی چه مصنوعی. همچنین واکسن بر کیفیت اسپرم مردان هم اثری ندارد.

دکتر جو مانتفیلد، نایب‌رئیس رویال کالج زنان و زایمان می‌گوید تغییر عادت ماهانه زنان نگران‌کننده است اما معمولا فقط یک تا دو ماه طول می‌کشد.

او زنان را تشویق کرد که اگر بعد از دریافت واکسن مخصوصا در دوران یائسگی خونریزی شدید مشاهده کردند، با یک متخصص سلامت صحبت کنند اما دکتر مانتفیلد تاکید کرد خطرات بلندمدتی در این زمینه وجود ندارد: «هیچ شواهدی نشان نمی‌دهد که تغییرات موقت در آینده بر باروری افراد اثر بگذارد.»

واتس‌اپ بالاخره به درخواست کاربرانش توجه کرد

بالاخره روی نسخه آخر واتساپ می‌توانید این قابلیت را فعال کنید.

واتساپ خود را در اندروید و iOS به آخرین نسخه اپدیت کنید و وارد بخش تنظیمات شوید.

روی دکمه سه نقطه بزنید و گزینه Linked Devices رو انتخاب کنید. Multi-Device Beta رو بزنید و بعد دکمه Join Beta.

حالا دکمه Link Device را فشار داده و وارد نسخه دسکتاپ یا وب واتساپ شوید و بارکدی که داده را اسکن کنید.

بدون نیاز به گوشی و آنلاین بودن، از واتساپ‌ استفاده کنید.

سلکشن (۱۲)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج