۱۱۷۹۶۸۷
۲۵ نظر
۵۰۳۸
۲۵ نظر
۵۰۳۸
پ

چه می‌شد اگر میلیون‌ها سال عمر می‌کردیم

انسان‌ها زندگی را دوست می‌دارند و مرگ را دشمن. به همین دلیل همیشه برای یکدیگر آرزوی طول عمر می‌کنیم. به رغم تمامی این آرزوها، عمر انسان پس از چندین دهه به پایان می‌رسد.

برترین‌ها - محمد کاملان: انسان‌ها زندگی را دوست می‌دارند و مرگ را دشمن. به همین دلیل همیشه برای یکدیگر آرزوی طول عمر می‌کنیم. به رغم تمامی این آرزوها، عمر انسان پس از چندین دهه به پایان می‌رسد. با این حال اگر بر فرض محال عمر چندین دهه‌ای انسان به چندین میلیون سال افزایش پیدا می‌کرد، در کنار ایجاد موقعیت‌های متفاوت، عواقبی هم به دنبال داشت. از آنجایی که آرزو عیب نیست، در این مطلب با هم فرض می‌کنیم انسان‌ها میلیون‌ها سال عمر داشتند. سپس جوانب مختلف عمر میلیونی انسان را بررسی می‌کنیم تا ببینیم چه میشد اگر میلیون‌ها سال عمر می‌کردیم؟

چه می‌شد اگر میلیون‌ها سال عمر می‌کردیم

شواهدی از عمر میلیونی باکتری‌ها

دانشمندان اخیراً نوعی باکتری در اعماق اقیانوس پیدا کرده‌اند که صد‌ها میلیون سال عمر دارد. این باکتری به رغم عمر میلیونی، هنوز زنده است. عمر طولانی این باکتری باعث می‌شود تا به این فکر بیفتیم که انسان‌ها اگر چنین عمری داشتند، زندگی رنگ‌و‌بویی متفاوت پیدا می‌کرد. می‌توان پیش‌بینی کرد که عمر میلیونی انسان‌ها، ۲ اتفاق جالب را به دنبال داشته باشد. اول اینکه مفهوم شمعِ روی کیک تولد تغییر پیدا می‌کرد. بعید می‌دانیم کیکی ساخته شود که بتوان روی آن میلیون‌ها شمع تولد روشن کرد. چه بسا که انسان‌ها هر شمع را نمادی برای یک میلیون سال عمر در نظر بگیرند.

از شوخی که بگذریم، واقعیت عمر میلیونی انسان‌ها جوانب جدی هم دارد. نسل‌های گذشته بر این باور بودند که انسان نمی‌تواند مرگ طبیعی را به تاخیر بیندازد. با این حال به لطف دستاورد‌های پزشکی، مرگ‌و‌میر کمتری را نسبت به نسل‌های قبل شاهد هستیم. از آنجایی که در آینده نیز فناوری با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کند، امید می‌رود که بازه زمانی زندگی انسان‌ها افزایش بیشتری داشته باشد.

عمر طولانی برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر

اگر عمر انسان‌ها به میلیون‌ها سال می‌رسید، هدف ها‌ی آن‌ها نیز فرق می‌کرد. انسان‌ها می‌توانستند اهداف جاه‌طلبانه‌ای تصور کنند. عمر میلیونی انسان‌ها در بهبود وضعیت کره‌زمین نیز تاثیر داشت. انسان‌هایی که عمر طولانی‌تری داشتند، بیشتر نگران مکان زندگی خود بودند.

چه می‌شد اگر میلیون‌ها سال عمر می‌کردیم

به همین دلیل کمتر زمین را آلوده می‌کردند و مواظب پایان منابع طبیعی آن بودند. عمر طولانی انسان‌ها را خردمند‌تر می‌کرد. این انسان‌ها خطرپذیری کمتری داشتند و حاضر نبودند به خاطر هیچ‌و‌پوچ سلامت کره‌زمین و دیگر انسان‌ها را به خطر بیندازند. عمر دراز بینشی به انسان‌ها می‌داد تا بیشتر در جریان عواقب جنگ قرار بگیرند. چنین انسان‌هایی سربازان جوان را راهی میدان نبرد نمی‌کردند و علاقه‌ای به آغاز جنگ‌های خونبار نشان نمی‌دادند.

عمر طولانی جلوی خطر‌های احتمالی را نمی‌گیرد

تجربه به ما انسان‌ها ثابت کرده که عمر طولانی جلوی مرگ حتمی را نمی‌گیرد. برای نمونه می‌توان به زندگی دایناسور‌ها اشاره کرد. این موجودات عظیم‌الجثه، به رغم عمر دراز، مغز‌های بزرگ و شرایط محیطی مناسب، دوام نیاوردند و در برابر شهاب‌سنگ نتوانستند از خودشان دفاع کنند. حادثه اجتناب‌ناپذیر است و تهدید‌های بی‌شماری جان انسان را به خطر میندازد.

به همین دلیل بیمارستان‌ها پر میشد از انسان‌هایی که آسیب‌های غیرمرگباری به آن‌ها وارد شده است. اگر فردی در حادثه‌ای دچار نقص‌عضو میشد، چاره‌ای نداشت تا این نقص عضو را میلیون‌ها سال تحمل کند. به این ترتیب عمر میلیونی در کنار فایده‌هایی که دارد، به بلای جان بعضی از افراد تبدیل میشد.

افزایش جمعیت با عمر بسیار طولانی

ناگفته پیداست انسانی که میلیون‌ها سال عمر می‌کند، دوران باروری میلیونی هم دارد. به همین دلیل کره‌زمین با خطر افزایش جمعیت انسان‌ها روبه‌رو خواهد شد. در این شرایط قطعاً دولت‌ها سیاست‌هایی را برای تنظیم جمعیت اعمال خواهند کرد. حتی به رغم این سیاست‌ها، باز هم آمار جمعیت انسان‌ها در کره‌زمین سر به فلک خواهد گذاشت. این جمعیت نیاز به منابع بیشتری نسبت به انسان‌های فعلی کره‌زمین پیدا می‌کنند. با این حساب قسمتی از این جمعیت برای ادامه زندگی باید به دنبال راهی برای رسیدن به دیگر سیاره‌ها باشند. همان‌گونه که می‌دانید سال‌ها طول می‌کشد تا انسان به نقاط دوردست کهکشان برسد.

چه می‌شد اگر میلیون‌ها سال عمر می‌کردیم

اینجاست که عمر میلیونی بشر به کمک وی می‌آید. گفته می‌شود در اطراف ستاره پروکسیما قنطورس (Proxima Centauri)، ممکن است سیاره‌هایی با شرایط طبیعی برای سکونت انسان وجود داشته باشد. پروکسیما قنطورس حدود ۴ هزار سال از زمین دورتر است.

ناگفته پیداست که عمر انسان‌های فعلی کفاف رسیدن به سیاره‌های اطراف پروکسیما قنطورس را نمی‌دهد. برای رسیدن به چنین سیاره‌هایی با سرعتی فضاپیمایی مانند سفینه نیو هُورایزِنز (New Horizons)، که یکی از جدیدترین فضاپیما‌های ناسا به حساب می‌آید، زمانی بیشتر از عمر یک انسان عادی نیاز است. اگر انسان عمری میلیونی داشته باشد، سفر به پلوتون برای وی حدود یک دهه به نظر می‌رسد. البته فضاپیمای چنین سفری نیز باید امکاناتی برای زندگی طولانی انسان‌ها فراهم کند. مسافرین این فضاپیما نیز به لحاظ ذهنی باید آماده سفری بسیار دورودراز باشند.

رسیدن به دستاورد‌های چشمگیر نجومی

افق‌های بسیار دورتری نسبت به پروکسیما قنطورس پیش روی انسان‌هایی با عمر چند صد میلیونی قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی یک انسان در طول عمر میلیونی که دارد با دستاورد‌های بسیار مهمی در نجوم آشنا خواهد شد. انسانی با عمر میلیونی پدیده‌های نجومی بی‌شماری را به چشم می‌بیند و فرصت بیشتری برای بررسی این پدیده‌ها دارد.

چه می‌شد اگر میلیون‌ها سال عمر می‌کردیم

در این بین سرعت پیشرفت فناوری را نیز نباید نادیده بگیریم. این سرعت در بازه زمانی چندین میلیون سال می‌تواند افق‌های مهمی از دستاورد‌های باورنکردنی را در اختیار انسان‌هایی با عمر میلیونی قرار دهد. چه بسا که این دستاورد‌ها شرایطی برای پیدا کردن بیگانه‌ها در فضا برای انسان‌ها فراهم کند.

حتی انسان‌هایی با عمر میلیونی هم در نهایت می‌میرند

انسان اگر به لطف افزایش عمر میلیونی راهی برای زندگی در دیگر سیاره‌ها پیدا کند، باز هم در نهایت منقرض می‌شود. علم ثابت کرده کائنات به همان ترتیب که در حال گسترش است، سرد می‌شود. در نهایت نیز کار تمامی ستاره‌ها به پایان می‌رسد و خاموش می‌شوند. اتفاقی که از آن صحبت می‌کنیم به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد. بر اساس پیش‌بینی‌های نجومی، تمامی ستاره‌ها در ۱۰ تریلیون سال آینده از بین می‌روند. در آینده‌ای بسیار دور، تمامی ستا‌ره‌ها و سیاره‌ها منجمد می‌شوند. در آن زمان انرژی کائنات به پایان می‌رسد. بدون انرژی نیز هیچ راهی برای ادامه حیات باقی نمی‌ماند. به این ترتیب باید گفت حتی عمر میلیونی هم نمی‌تواند جلوی نابودی انسان را بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان که عمرآدمابه زوربه صدسال میرسه اینجوری مثل گرگ به جون هم افتادن خدانکنه که دیگه انسان بفهمه مردنی توکارنیست زنده زنده همدیگه رومیخورن!!!!!!

    • ع،ر

      اگر‌این‌اتفاق‌بیوفتد‌خودکامان‌این‌دنیا‌راتبدیل
      به‌جهنم‌می‌کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه که الان تبدیل به بهشت کردند

    • بدون نام

      افتضاح می شد. عمر مفید تا چهل سال. بعدش دیگه با این پیشرفت تکنولوژی، با اون افکار پوچ چهل سال پیشت یه فسیل به معنای واقعی می شی و به ضرر خودته بیشتر عمر کنی. کاملا احساس عقب ماندگی می کنی

      پاسخ ها

      • میلادم

        درود بر شرفت

    • بدون نام

      هیچی پدرمون درمی اومد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ
        دمت گرم چقدر خندیدم

      • بدون نام

        این دنیا محل آزمایشه بشر بی خدا دوست داره در اون جاودان بشه

    • بدون نام

      برا شصت هفتاد سال این قدر تو سر کله هم میزنیم اگه قرار بود عمر ماندگاری داشته باشیم چه می شد

    • نوشین

      فکر کنید تو ایران میلیونها سال زندگی میکردید!!وااای تصورش هم دیوانه کننده است!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کن غربگداها بخوان میلیونها سال زندگی کنند واه واه واه

      • بدون نام

        میلیونها سال نق نق می کردید از زیر کار در می رفتید و راه شمال جوج می زدید

      • بدون نام

        اگه میشد میلیونها سال بعد دلار میشد ۳ میلیون

    • رهگذر آخرت

      نفر دوم شکل رضا بیک ایمانوردی است

    • بدون نام

      توی ایران یک سالش هم زیاده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اره

    • بدون نام

      میلیونها سال تو ایران!!!!! پناه بر گاد

    • .

      زندگی تو ایران؟؟نوچ نوچ

    • ناشناس

      چه کاریه صد سال عمر کنی یه عالمه رنج بکشی اخرش منقرض بشی

      پاسخ ها

      • هنگامه

        تصور کنید بخواب بلندبشی بخوری کار کنی خدایی خسته میشی عمر مفید خوبه فقط مفید باشه بدرد بخوری

    • بدون نام

      باورکن ما آرزوی عمرطولانی رانداریم

    • بدون نام

      مرگ تنها عدالتیست که همه را در یک سطح مینگرد

    • احمد

      مرگ وجود نداره . انسان بافکرش زنده است و فکر پس از هم وجود دارد از نسلی بنسل بعد پس بهتره فکرمونا بهتر کنیم . وداستان بهم نبا فیم . ؟ ....

    • بی نام

      اگر مرگ نبود انسانها آرزوش می کردند

    • هنگامه

      تصور عمر طولانی سخت خسته میشه ادم مخصوص وقتی دیگه موثر نیست وخدای ناکرده مزاحم بچهاش بشه از خدا عمر مفید مرگ باعزت و اخرتی ارام میخواهم بخور بخواب چه فایده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج