۱۲۰۱۲۴۸
۶۴۵۵
۶۴۵۵
پ

Horizon Forbidden West؛ چیزی از شاهکار کم ندارد!

استودیو بازی‌سازی گوریلا در هورایزن فوربیدن وست، یک تجربه‌ی اکشن نقش‌آفرینی لذت‌بخش را تقدیم ما کرده است؛ تا با الوی قدم به جهانی بگذاریم که ارزش گشت‌و‌گذار را دارد.

برترین‌ها: استودیو بازی‌سازی گوریلا در هورایزن فوربیدن وست، یک تجربه‌ی اکشن نقش‌آفرینی لذت‌بخش را تقدیم ما کرده است؛ تا با الوی قدم به جهانی بگذاریم که ارزش گشت‌و‌گذار را دارد.

عنوان Horizon Zero Dawn در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. عنوانی جاه طلبانه و متفاوت از استودیو گوریلا گیمز که این‌بار در سبک اکشن ادونچر در دنیایی پسا آخر الزمان جریان داشت و داستان همیشگی نجات بشر را از دیدی متفاوت به تصویر می‌کشید. جهانی که هوش مصنوعی و ماشین‌های غول پیکر به عنوان بزرگترین خطر، نسل بشر و حیات در کره زمین را تهدید می‌کنند.

Horizon Forbidden West؛ چیزی از شاهکار کم ندارد!

شماره اول علی رغم مشکلات اندکش، به سرعت تبدیل به یکی از مهم‌ترین عناوین کنسول پلی‌استیشن شد و بدین صورت توسعه ادامه این عنوان بعد از ساخت شماره اول در دستور کار قرار گرفت. عنوانی که به تازگی با نام Horizon Forbidden West منتشر شده و ماجراجویی شخصیت اصلی خودش با نام ایلوی را در دنیایی جدید و وسیع‌تر از شماره قبل، دنبال می‌کند. با تجربه این عنوان، در ادامه مطلب به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت و یک‌بار دیگر ماجراجویی نجات بشر را از دید استودیو گوریلا گیمز بررسی خواهیم کرد.

داستان بازی Horizon Forbidden West  

برخی بازی‌ها یا حتی فیلم‌ها وجود دارند که اگر شما دنباله آن‌ها را بدون تجربه قسمت قبلی نگاه کنید، عملا چیزی زیادی برای سما اسپویل نمی‌شود و می‌توانید بعدا به سراغ عناوین قبلی سری بروید. برای مثال، داستان بازی Dying Light 2 با شخصیتی متفاوت و ۱۵ سال بعد از عنوان اول روایت می‌شود و اگر شما نسخه قبلی را بازی نکرده باشید، مشکلی در تجربه آن نخواهید داشت.

Horizon Forbidden West؛ چیزی از شاهکار کم ندارد!

اما این موضوع برای Horizon Forbidden West کمی فرق می‌کند! در عنوان اول، ما شاهد داستانی درباره انسان‌های بعد از نابودی زمین بودیم. دختری به نام الوی سعی کرد تا همه قبیله‌های اطراف را متحد کند و مردمانش را از دست یک ماشین بزرگ و نابودگر به نام Zero Dawn نجات دهد. اما یک سوال که بی‌جواب ماند این بود که اصلا چرا و چطور زیرو داون آلوده شده بود و به جای کمک به انسان‌ها، به قبیله و مردم الوی حمله کرد؟

در بازی Horizon Forbidden West جواب کامل و درستی به این سوال هم داده می‌شود؛ چراکه در آن، الوی که به تازگی مردمانش را نجات داده، برای رفع نیازها و گرفتن پاسخ‌های بیشتر به غرب ممنوعه می‌رود. جایی که دیگر قبایل سازمان‌یافته، که قابلیت کنترل ربات‌ها و حتی آب و هوا را دارند سکونت داشته و یاران الوی را تهدید می‌کنند!

دوستان قدیمی و دشمنان جدید

سال گذشته در یکی از برنامه‌های State of Play پلی استیشن، شاهد اولین گیم پلی کوتاه از عنوان Forbidden West بودیم که سازندگان در آن، شخصیتی به نام اِرِند (Erend) را از بازی قبلی دوباره نشان دادند. در واقع شخصیت‌های بسیاری از عنوان Zero Dawn در این ماجراجویی جدید الوی حضور دارند و او را همراهی خواهند کرد؛ مانند پترا (Petra)، رئیس قبیله Oseram و تلانا (Talanah) که در ویدیوهای کوتاه از گیم پلی عنوان جدید نیز حضور داشت.

Horizon Forbidden West؛ چیزی از شاهکار کم ندارد!

با این وجود، یکی از یارانی که به تازگی به جمع دوستان الوی اضافه خواهد شد، تیلدا (Tilda) نام دارد؛ کسی که ظاهر بسیار آینده‌نگرانه و متفاوتی را نسبت به دیگر کاراکترها داشته و از طرفی شخصیت بسیار مرموزی دارد؛ تا حدی که حتی خود صداپیشه و بازیگر آن، کری ان موس (Carry-Anne Moss) نیز اعلام کرده که این کاراکتر، اصلا قابل اعتماد نیست!

ماشین‌ها و ربات‌های متفاوت در بازی Horizon Forbidden West

در دنباله Zero Dawn هم درست به مانند همان نسخه قبلی، قطعا شاهد انواع و اقسام ربات‌هایی خواهیم بود که به نحوی شبیه به همان حیواناتی هستند که در گذشته، روی زمین زندگی می‌کردند. اما در عنوان جدید، تنوع این موجودات بیشتر شده و عملا موارد بیشتری در لیست وجود خواهد داشت که می‌توانید از آن‌ها برای راندن، تماشا و لذت، یا کشتن و لوت کردن استفاده کنید!

سرزمین‌های و مکان‌های جدید

نقشه بازی Horizon Forbidden West به نسبت نسخه قبلی، برخی تغییرات و ارتقاهای ویژه را به همراه دارد که هم فضای بیشتری را برای گشت و گذار فراهم می‌کند، هم جزئیات بیشتری دارد تا بازیکن بهتر با جهان آن ارتباط برقرار کند. شما می‌توانید به مکان‌های مختلف بروید، فرهنگ هر قبیله و مردمش را یاد بگیرید و برای الوی، انواع تجهیزات و لباس‌های مختلف را خریداری کنید. همچنین اگر حوصله شما سر رفت، می‌توانید بازی روی میزی Machine Strike را هم در برخی مکان‌های مختلف تجربه کنید!

Horizon Forbidden West؛ چیزی از شاهکار کم ندارد!

طبیعت و آب و هوا در بازی Horizon Forbidden West بسیار متنوع است، طوری که می‌توانید در مناطق و مراحل مختلف آن، شاهد قله‌های برفی، صحراهای خشک، سواحل شنی و در نهایت، همان محیط سرسبز و پر از چمن‌های بلندی باشید که به خاطر شروع نسلی نو از میان خیابان‌های شهرها روییده‌اند.

گوریلا یک ماجراجویی اکشن عالی با اِلِمان‌های نقش‌آفرینی را در یک جهان داستانی معرکه به ما تحویل داده است. نگاه انداختن درست به مسیر طی‌شده از Horizon Zero Dawn تا Horizon Forbidden West سبب می‌شود که از این به بعد قرارگیری لوگو استودیو بازی‌سازی Guerrilla روی جلد هر بازی، برای من به مراتب اطمینان‌بخش‌تر از قبل به نظر بیاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج