۱۲۰۱۳۰۰
۲۵ نظر
۷۰۸۳
۲۵ نظر
۷۰۸۳
پ

خودروهایی که ایرانی‌ها ولشان نمی‌کنند

در تمام این سال‌ها خودروهایی بودند که عمر طولانی در زیست روزمره ما ایرانی‌ها داشتند، عمر طولانی البته نه صرفا از سر کیفیت که البته بیشتر از سر اجبار!

برترین‌ها: در تمام این سال‌ها خودروهایی بودند که عمر طولانی در زیست روزمره ما ایرانی‌ها داشتند، عمر طولانی البته نه صرفا از سر کیفیت که البته بیشتر از سر اجبار! محدودیت و انحصار سال‌هاست که دست مشتری ایرانی را کاملا بسته و نهایتا در این سال‌های اخیر طبقه متوسط به چند خودروی آپشن‌دار اما بنجل چینی دلخوش کرده، در هر صورت در این مطلب به خودروهایی پرداخته‌ایم که با سماجت به زندگی ما مردمان جبرزده‌ی جغرافیا چسبیده‌اند.

پیکان 

خودروهایی که ایرانی‌ها ولشان نمی‌کنند

پیکان یک خودروی سواری است که از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۸۴ توسط ایران خودرو تولید می‌شد و در واقع فیس‌لیفتی از خودروی هیلمن هانتر است. ایران خودرو (با نام پیشین ایران ناسیونال) به تولید پیکان تا سال ۱۳۵۷ ادامه داد. پس از انقلاب ۱۳۵۷، تولید پیکان کاهش یافت تا جایی که در اواخر دهه ۱۳۶۰ به مرز توقف تولید رسید. با این حال با تولید قطعات در داخل کشور حیات پیکان تا سال ۱۳۸۴ ادامه پیدا کرد و وانت پیکان تا سال ۱۳۹۳ تولید شد و تیراژ این خودرو در زمان توقف تولید به بیش از ۲ میلیون دستگاه رسید.  


پراید 

خودروهایی که ایرانی‌ها ولشان نمی‌کنند

پراید یک خودروی سدان ‌کامپکت است که تولید آن در کره جنوبی به ترتیب با نام‌های فورد فستیوا و پراید آغاز شد. تولید این خودرو از سال ۱۳۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا در دو مدل سدان و هاچ‌بک آغاز شد و به دلیل ارزانی هزینه ساخت برای سایپا و قطعات جانبی سال‌ها فروش خوبی داشته‌ است اما اکنون با مقایسه فناوری خودروهای جدید با قیمت کمتر در کشورهای خارجی با قیمت هنگفتی در ایران به فروش می‌رود.


سمند

خودروهایی که ایرانی‌ها ولشان نمی‌کنند

سمند یک خودروی سدان سایز متوسط است که از سال ۱۳۸۰ توسط ایران خودرو تولید می‌شود و علاوه بر فروش در ایران، به کشورهای دیگر نیز صادر شده‌است. سمند براساس پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته‌شده‌ است. این خودرو در ابتدا قرار بود جایگزین پیکان شود که با توجه به هزینه طراحی و قیمت نهایی آن، این امر محقق نشد. سمند در ادبیات فارسی به اسبی گفته می‌شود که رنگی متمایل به زرد دارد.


پژو پارس

خودروهایی که ایرانی‌ها ولشان نمی‌کنند

پژو پارس یا پژو پرشیا خودرویی از محصولات ایران خودرو است. این خودرو فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ است که طراحی آن شبیه به پژو ۴۰۶ و پژو ۶۰۵ است. این خودرو در زمان خودش به عنوان یک انقلاب در فیس‌لیفت‌های ایرانی شناخته می‌شود. 


پژو ۴۰۵

خودروهایی که ایرانی‌ها ولشان نمی‌کنند

پژو ۴۰۵ یک خودروی سدان سایز متوسط ساخت شرکت پژو کشور فرانسه، نسل پنجم از سری چهار شرکت پژو است. در سال ۱۹۸۷ تولید آن آغاز و در سال ۱۹۹۶ با معرفی پژو ۴۰۶ در اروپا تولید آن پایان یافت. این خودرو توسط تیم طراحی خودروی پینین‌فارینا ایتالیا طراحی شد که در سال ۱۹۸۸، دقیقاً یک سال پس از تولید، برنده جایزه خودروی سال اروپا شد. پژو ۴۰۵ مبنای تولید بسیاری از محصولات در خودروسازی ایران خودرو است.


پژو ۵۰۴

خودروهایی که ایرانی‌ها ولشان نمی‌کنند

پژو ۵۰۴ یک خودرو از کمپانی فرانسوی پژو است. این خودرو جانشین پژو ۴۰۴ است که در سال ۱۹۶۸ در پاریس معرفی شد و در بسیاری از کشورها از جمله ایران فروش خوبی داشت، شاید چون خودروی کم خرج و کم مصرفی بوده و مناسب برای قشر متوسط. حتی هنوز هم تعدادی از این خودروها در خیابان‌ها وجود دارند.


پژو۲۰۶

خودروهایی که ایرانی‌ها ولشان نمی‌کنند

پژو ۲۰۶ یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است و با ۶ تیپ تولید و عرضه شده‌ است. تولید آن در سال ۱۹۹۸ آغاز و در سال ۲۰۱۰ در بیشتر کشورهای جهان متوقف شد. بیش از ۸۵ درصد تولید این خودرو در فرانسه به صادرات اختصاص می‌یافت و ۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و آلمان، ایران، برزیل و آرژانتین بود. این خودرو جزء بهترین خودروهای هاچبک دنیا تا سال ۲۰۱۰ اروپا شناخته می شود.


پژو آردی

خودروهایی که ایرانی‌ها ولشان نمی‌کنند

پژو آردی خودرویی سدان است که از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۵ توسط ایران خودرو تولید می‌شد و سپس با پژو روآ جایگزین شد. این خودرو دارای بدنه مربوط به پژو ۴۰۵ و پیشرانه خودروی پیکان است. پژو آردی با توجه به دیفرانسیل عقب بودن و مخفف «Rear wheel drive»، پژو RD نام گرفته‌است.


تندر ۹۰

خودروهایی که ایرانی‌ها ولشان نمی‌کنند

ال۹۰ یا تندر۹۰ با نام اصلی داچیا لوگان خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو، برای تولید تندر ۹۰ و ساندرو تشکیل شده‌است تولید می‌شود. ساندرو مدل هاچ بک داچیا لوگان است. تندر ۹۰ نامی است که طرف ایرانی در قرارداد با رنو بر روی رنو لوگان گذاشته‌است اما عموم مردم به دلیل تکرار زیاد عبارت L90 در اخبار و حواشی مربوط به این خودرو، همین نام را برای لوگان در گفتارهای روزمره به کار می‌برند.


نیسان آبی 

خودروهایی که ایرانی‌ها ولشان نمی‌کنند

نسل سوم نیسان جونیور که در ایران با نام‌های زامیاد ۲۴، نیسان آبی و سایپا آبی شناخته می‌شود، یک خودروی وانت است که برای اولین بار در سال ۱۳۴۹ در ایران توسط خودروسازی زامیاد تولید شد. نام جونیور به یک سری از پیکاپ‌های میان‌سایز کمپانی نیسان اطلاق می‌شود، پیکاپ‌هایی که از سال‌های ۱۹۵۶ الی ۱۹۸۲ میلادی در مدار تولید بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      همین خودروهای قراضه الان قیمتشون بالای ۱۰۰ تومنه

      پاسخ ها

      • پنجاه و هشتی

        چون کهنه پرستید مدام به کهنگی دل بستید و از هر چیز مدرن متنفرید

    • م

      ولشون نمیکنن چون چیزی بجز اینا تو بازار نیست لعنت بر مافیا خودرو

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دقیقا مردم انتخاب دیگه ای ندارن

    • حسین کبابی

      احسنت.چون در کشورما انحصار ورانت خودرو وجود داره وهیچ راه انتخابی ندارند.مردم ناچارند به همینها بچسبند!

    • م س

      نسل کشی با خودروهای بنجل بی کیفیت

    • مجتبی

      فقط پیکان

    • ناشناس

      مگه انتخاب دیگه ای هم هست ؟

    • بی نام

      به قول معروف ما پوستین را رها کرده ایم ، پوستین ما را رها نمی کند؟ ما ایرانی ها این ماشینها را رها کرده ایم اما قدرت خریدمان و ممنوعیت واردات ما را به اینها وابسته کرده و رهایمان نمی کند

    • ناشناس

      تندر پژو توشون خوبه فقط

    • ناشناس

      پیکان نوستالژی کم خرج بود

    • ناشناس

      نیسان آبی یعنی رنگ بهتر نبود انقدر زشته چهره شهر خیابان رو زشت کرده

    • ناشناس

      پراید خیلی خز با نیسان آبی

    • ناشناس

      رنگ نیسان رو طوسی سفید مشکی سبز ارتشی کنند چیه آبی سلیقه هم ندارند

    • مجتبی

      مگه ما چند بار تو این دنیا میایم که باید این ماشینا رو سوار شیم

    • ناشناس

      نگید ایرانیا ول نمی کنن، بگو چاره ای ندارن

    • ناشناس

      دیگه ماشین های ایران همین ها هستند مگه چیز دیگه ای داریم؟هرچند اینا هم مال ایران نیستند ولی در نهایت ماشین معمول ایران همین هان

    • ناشناس

      شما ماشین های خارجی و ارزون بیارید تا اینا دیگه نباشن

    • بی نام

      صنعت خودرو به خواست و سلیقه مردمم اهمیتی نمیدن.نون توشه و مافیایی و فساد و رانت.مثل حذف کنکور یا رایگان کردن سیم کارتها فقط شعاره.خدا عالمه که چه موقع از اخاذی مردم و مشتری دست بردارن

    • ناشناس

      هزاران لعنت...

    • ناشناس

      بهتره بگی، ایرانیان رو مجبور به استفاده از این ماشین های بی کیفیت کرده اند وگرنه ما هم مثل بیشتر کشورهای دیگه دوس داریم ماشین درجه یک و با کیفیت سوار بشیم.
      لعنت به مافیا

    • پارسا

      لایییییییییک

    • پارسا

      لایییییییک

    • پارسا

      لایییییییییکککک

    • ناشناس

      به جز اینا مگه ماشین دیگه ای هست؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج