adexo3
۱۲۳۷۹۹۸
۲۳ نظر
۱۲۴۲۷
۲۳ نظر
۱۲۴۲۷
پ

از خودروی اقتصادی ایران‌خودرو و سایپا رونمایی شد

روز گذشته در نمایشگاه تحول صنعت خودرو پروژه K۱۱۲ رونمایی شد. این پروژه به خودروی اقتصادی ایران خودرو و سایپا اختصاص دارد.

برترین‌ها: روز گذشته در نمایشگاه تحول صنعت خودرو پروژه K112 رونمایی شد. این پروژه به خودروی اقتصادی ایران‌خودرو و سایپا اختصاص دارد. در ادامه به بررسی این محصول کوچک و اقتصادی که توسط وب‌سایت اسب بخار انجام شده، خواهیم پرداخت. 

طراحی ظاهری و داخلی K۱۱۲

پروژه K112 در واقع رونوشتی از رنو کویید محسوب می‌شود و بر روی پلتفرم این خودرو توسعه پیدا یافته است.

از خودروی اقتصادی ایران‌خودرو و سایپا رونمایی شد

در این نمایشگاه یک نمونه پروتوتایپ از این محصول با رنگ قرمز رنگ با طراحی مربوط به گروه صنعتی ایران خودرو قرار داشت و یک نمونه کوچک به همراه چند بیلبورد تبلیغاتی نیز از نمونه منتسب به سایپا. نسخه اول در ظاهر ما را به یاد زبان طراحی تارا و ری‌را می انداخت؛ چراغ های جلوی دو بخشی مشابه ری‌را بوده و سبک اتصال چراغ ها به جلوپنجره و خود جلوپنجره دارای زبانی مشترک با تارا است. اما نسخه دوم یا اصطلاحا سایپایی ظاهری شبیه به جیپ رنگید در جلو و آلفا میتو در بخش عقب داشت؛ در کل باید اذعان کرد هر دو نسخه از سبک طراحی قابل قبولی بهره گرفته بودند.

لازم به ذکر است که در این پروژه، شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو (بن رو) مجری طرح پلتفرم خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا در نظر گرفته شده است.

از خودروی اقتصادی ایران‌خودرو و سایپا رونمایی شد

در بخش داخلی بیش از هر چیز تریم دو رنگ قرمز و مشکی خودنمایی می کرد. یک پنل عمودی در مرکز داشبورد مانیتور و دریچه های تهویه را به ساده ترین شکل ممکن در خود جای داده بود و از آنجاییکه زیر ساخت این محصول بر مبنای کویید است، این بخش نیز به وضوح ما را به یاد کویید می اندازد. فرمان سه شاخه را هم باید به عنوان آخرین نکته ی قابل رویت به آن اشاره کرد چراکه اطلاعات دقیق دیگری در خصوص امکانات ایمنی و رفاهی این محصول فعلا در دسترس نیست.

نسخه اولیه خودروی اقتصادی ایران خودرو و سایپا

باید بدانید نسخه‌ای که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد و ابعاد واقعی داشت، همچنان در حال گذراندن مراحل آزمایشی بوده و تا نسخه نهایی راه درازی را پیش رو دارد.

از خودروی اقتصادی ایران‌خودرو و سایپا رونمایی شد

مشخصات فنی و ابعادی K۱۲۲

پروژه K112 یا همان خودروی اقتصادی ایران خودرو طبق شنیده‌ها به یک پیشرانه با حجم دقیق ۱۰۴۸ سی سی مجهز خواهد شد. موتور ۳F0N ایران خودرو ۱۰۴۸ سی سی حجم دارد و با سه سیلندر و ۱۲ سوپاپ به سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ‌ها مجهز است.

از خودروی اقتصادی ایران‌خودرو و سایپا رونمایی شد

این پیشرانه که تنفس طبیعی است و پاشش سوخت آن به صورت چندنقطه ای انجام می شود، ۷۰ الی ۷۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۹۰ الی ۱۰۰ نیوتن متر تولید می کند و این امکان را فراهم می‌سازد تا در صورت نصب بر روی خودروهای کوچکی مانند محصولات کلاس A و B، مصرف سوخت بهینه ای در محدوده کمتر از ۵ لیتر داشته باشد.

از خودروی اقتصادی ایران‌خودرو و سایپا رونمایی شد

پایه پیشرانه های خانواده ۳FX، که ۳F0N هم جزو آن هاست، با استاندارد آلایندگی یورو ۶ همراه است و از نگاه بسیاری از کارشناسان، دانش فنی ماهله را با خود به همراه دارد. همچنین میزان آلایندگی این پیشرانه در حالت ایده آل ۱۱۴ گرم دی اکسید کربن به ازای هر کیلومتر پیمایش است.

از خودروی اقتصادی ایران‌خودرو و سایپا رونمایی شد

پروژه K112 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۳۸۰۰، ۱۵۹۰ و ۱۴۹۰ میلی‌متر است و فاصله محوری آن هم ۲۴۳۰ میلی‌متر اعلام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چراااااا؟
      وجدانا ملت ايران لايق اين خودرو هستن ؟؟؟؟

    • ناشناس

      کدوم اقتصادی،قیمتش کمتراز۵۰۰میلیون نیست،بی کیفیت

    • رضا

      یعنی از پراید ضعیف تره

    • ناشناس

      حالا که قراره. خودروی. خارجی وارد بشود. هول. شدن. از خودرو جدید رونمایی میکنند. تولید کننده. به. غلط کردم. افتاده

    • جواد

      اونوقعت چجوری اقتصادی یعنی میشه با بیست میلیون خرید یا مارو.... فرض کردن

    • ناشناس

      آخه با این اسب بخار و حجم سی سی فقط برا آموزش رانندگی خوبه

    • ناشناس

      دوست عزیز مطلب نگرفتی،اقتصادی برای آنها نه ما .

    • ناشناس

      نیستن؟؟؟؟

    • بهزاد.....

      آخ جان داریم دوچرخه سوارمیشیم.

    • میلاد

      یعنی یه تنه مرزهای علم آیرودینامیک رو با این طراحی جابحا کرد

    • ناشناس

      سه سیلندر با هشتاد اسب بخار . میشه خودرو ضعیف و مزخرف نه اقتصادی

    • ناشناس

      اقتصادی یعنی قیمتش تهش 80میلیون باشه این اصلا ده میلیونم ارزش نداره با این قیافه و سایزش مملکتو کردن مصرف کننده و ازمایشگاهه چین جمع کنید بابا المانی و امریکایی وارد کنید این چه وضعشه

    • بگو از حق

      چقدر زشت
      ما حتی طراح خوب هم نداریم وای!
      میخوان لوکس بنظر نیاد دیگه
      متاسفام براتون هر روز زشت تر از دیروز

    • ناشناس

      از تاثیرات بازار رقابتی هست
      خیلی زودتر باید این کارو میکردن
      الان ببین کیفیت همه خود رو ها نیره بالا🤣

    • ...

      بدترین طراحی داخلی و ترکیب رنگ و مشخصه کیفیت قطعات پایین‌ترین سطح ممکنه ،
      یکی از خودروها هم که کلا ماکت بود و الکی پلاک چسباندند

    • بهزاد

      بله دقیقا لایق اینا و بدتر از اینا هستیم.
      خوب فکر کن تا متوجه علتش بشین

    • unco

      قدرت موتورش از پیکانم ضعیف تره که!

    • غلام

      بابا کدوم واردات بشنو و باور نکن اینا به سادگی از این درآمد دست نمیکشند حتما یه بامبولی درمیارند ببین کی گفتم

    • ناشناس

      کوئیک نه کویید
      مگه کروناس؟

    • ناشناس

      سه سلیندر و قدرتی کمتر از پراید معمولی؟؟؟؟؟؟؟
      راستی قیمتشو روتون نشد بنویسید.

    • ناشناس

      بله

    • ناشناس

      گفتن ۱۵۰ میلیون

    • ناشناس

      اسباب بازیه؟؟؟؟!!@@@

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج