۱۴۰۵۲۷۹
۱ نظر
۲۲۶۵
۱ نظر
۲۲۶۵
پ

سوار بر این ۱۲ خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

در حالی که وقوع آخرالزمان در زندگی هر یک از ماها که اکنون این مقاله را می خوانیم به مقدار بسیاری زیادی غیرمحتمل است، اما هیچ گاه به طور کامل دور از ذهن نیست.

روزیاتو: در حالی که وقوع آخرالزمان در زندگی هر یک از ماها که اکنون این مقاله را می خوانیم به مقدار بسیاری زیادی غیرمحتمل است، اما هیچ گاه به طور کامل دور از ذهن نیست.در حالی که وقوع آخرالزمان در زندگی هر یک از ماها که اکنون این مقاله را می خوانیم به مقدار بسیاری زیادی غیرمحتمل است، اما هیچ گاه به طور کامل دور از ذهن نیست و اگر حتی یک شانس کوچک برای یک اتفاق واقعاً فاجعه بار وجود داشته باشد، بهتر است از قبل خود را آماده کرده باشیم تا تأسف نخوریم. درست است؟ خب اگر نگران سرنوشت قریب الوقوع نابودی بشریت هستید و می خواهید از قبل برنامه ریزی کنید، خبرهای خوب و خبرهای بدی برایتان داریم. خبر خوب این است که در حال حاضر خودروهای آماده آخرالزمان زیادی در بازار وجود دارند، فارغ از اینکه سعی داشته باشیم از چه دنیای پساآخرالزمانی جان سالم به در ببریم.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

خبر بد این است که در واقع خرید یکی از این خودروها به بودجه ای نیاز دارد که از متوسط قیمت خرید خودروی معمول بالاتر است، بنابراین اگر می خواهید سفارش خود را به موقع برای پایان جهان دریافت کنید بهتر است به سرعت به فکر پس انداز بیفتید! با این حال، اگر به دنبال این هستید که بدانید برای زنده ماندن باید چه نوع وسیله نقلیه ای را خریداری کنید، در این مقاله به بررسی برخی از قوی ترین و توانمندترین خودروهای حال حاضر بازار پرداخته ایم که صرف نظر از شیوع زامبی ه یا انفجار فاجعه بار هسته ای، می توانند بقای شما را تضمین کنند.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

۱- تانک رضوانی نسخه نظامی

به عنوان یک غیرنظامی، بعید است که بتوانید به موقع برای آخرالزمان به یک تانک نظامی واقعی دست پیدا کنید، اما می توانید بهترین چیز بعدی که نزدیک به یک تانک باشد را بخرید: نسخه نظامی رضوانی تانک. این شاسی بلند به شدت زره پوش رضوانی موتورز دارای قابلیت هایی مثل سیستم دید در شب حرارتی، ماسک های گاز و سیستم نوری استروب (چراغ چشمک زن) برای دور کردن مهاجمان است. در تیپ پایه و اصلی، تانک رضوانی از یک موتور ۳.۶ لیتری V۶ نیرو می گیرد، اما برای حداکثر قابلیت فرار، پیشرانه ۶.۲ لیتری V۸ احتمالاً گزینه بهتری است. این تانک قادر است تا ۱,۰۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند که علی رغم وزن تمام صفحات زره خودرو، این تانک را به یک تانک فوق العاده سریع تبدیل می کند.

و البته زره بسیار زیادی در این خودرو به کار رفته است. رضوانی ادعا می کند که این خودرو می تواند در برابر حملات تفنگ های انفرادی و مواد منفجره مقاومت کند و حتی در برابر پالس های الکترومغناطیسی از آن دسته که ممکن است پس از یک فاجعه هسته ای منتشر شوند، محافظت خواهد کرد. همانند تمام خودروهای حاضر در این فهرست، برای اینکه در زمان فرا رسیدن آخرالزمان واقعاً آماده باشید، به جیب های عمیقی نیاز خواهید داشت: قیمت نسخه نظامی تانک رضوانی از ۲۵۹،۰۰۰ دلار شروع می شود، اما اضافه کردن V۸ ارتقا یافته و آپشن های اختیاری، این رقم را به میزان قابل توجهی بالاتر خواهد برد.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

۲- Sherp N ۱۲۰۰

یکی از بزرگ ترین مزیت ها در صورت وقوع آخرالزمان، توانایی سفر در هر نوع زمینی خواهد بود – به هر حال، اگر بتوانید به مکان هایی برسید که دیگران نمی توانند، خیلی راحت تر می توانید از آسیب و دردسر دور بمانید. تعداد کمی از خودروها قابلیت حرکت در همه عوارض زمین بیشتری نسبت به Sherp دارند، خودرویی که در اصل برای استفاده در صنایع نفت، گاز و معدن طراحی شده بود. این خودرو عجیب قادر است در سخت ترین مناطق از جمله مرداب ها، باتلاق ها یا جنگل ها فعالیت کند و طوری طراحی شده تا شناور بماند و بدین ترتیب از آب نیز عبور کند.

زمین های ناهموار اغلب شرایط سخت را با خود به همراه می آورند، و بنابراین Sherp طوری طراحی شده است که در دماهای بین ۴۰ – درجه فارنهایت تا ۱۱۳ درجه فارنهایت کار کند. این خودرو می تواند از اشیاء را تا ارتفاع ۱ متر، با فاصله نزدیک به ۶۰ سانتیمتر از سطح زمین بالا عبور کند. شاید ضد گلوله یا بسیار سریع نباشد، اما اگر نیاز به ترک جامعه و فرار به دورترین بیابان در زمانی کوتاهی را داشته باشید، تقریباً قابل اعتمادترین راه برای رسیدن به آنجا همین خودرو است.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

۳- Dartz Prombron Black Stallion

Dartz، خودروساز لیتوانیایی، سابقه طولانی در ساخت شاسی بلندهای عجیب و غریب دارد و اگر می خواهید با سیگاری بر گوشه لب و با آرامش از آخرالزمان عبور کنید، Prombron Black Stallion ماشین شماست. تازه ترین مدل از شاسی بلندهای سفارشی پرومبرون، Black Stallion نام دارد که از شاسی Hummer H2 یا مرسدس بنز G-Class بهره می برد و ظاهری حجیم و زره پوش و فضای داخلی متناسب با علاقه خاص ترین دیکتاتورها را به این ترکیب اضافه می کند، با پنج نوع چرم مختلفی که برای تزیین داخلی آن استفاده شده است که شامل چرم سفره ماهی و چرم تمساح می سی سی پی می شود.

در اطراف این خودرو نقش و نگارهایی به شکل اسکلت به چشم می خورد که به گفته دارتز یک “سنت نظامی” است و بسته به سلیقه (و بودجه) شما آپشن های مختلفی از جمله اضافه کردن جواهرات نیز در دسترس هستند. جالب اینجاست که دارتز در مورد قابلیت های صفحات زره پوش یا حتی موتور پنهان شده در زیر آن ظاهر ترسناک چیز زیادی نمی گوید، اما با اطمینان می توان گفت که با پول نقد کافی می توانید هر دوی این آیتم ها را به سلیقه خود شخصی سازی کنید. اما در مورد قیمت، ضرب المثل قدیمی “اگر مجبور باشید در مورد قیمت سوال کنید، نمی توانید آن را تهیه کنید” در مورد این خودرو صدق می کند – البته اگر بتوانید آن را بخرید، تعداد کمی از شاسی بلندهای دیگر چنین ترکیبی از مواد گران قیمت و قابلیت های حفاظت در میدان نبرد را به شما ارائه می دهند.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

۴- Mercedes-Benz S-Class

مرسدس بنز کلاس اس چند دهه ای است که در بخش خود معیاری برای لوکس بودن، ظرافت و تکنولوژی باقی مانده است، اما در شکل گذشته، نمی تواند در آخرالزمان کاربرد زیادی داشته باشد. خوشبختانه متخصصان امنیتی Inkas نسخه ای زرهی از نسل فعلی سدان S۵۸۰ را ساخته اند که به اندازه کافی در برابر حملات تفنگ های انفرادی یا نارنجک های دستی در صورت سقوط جامعه مقاوم خواهد بود. این خودرو طوری طراحی شده تا حد امکان خوددار و بدون جلب توجه باشد و در نگاه اول، شبیه به یک کلاس S معمولی به نظر می رسد؛ البته اگر قصد دارید در میان سایر بازماندگان ترکیب شوید و سفری ایمن داشته باشید به کارتان خواهد آمد. اما تقریباً تمام جنبه های این خودرو به نوعی ارتقا یافته اند، حتی تا ترمزها و چرخ ها.

یک موتور ۴ لیتری V۸ با قدرت ۴۹۶ اسب بخار باید نیروی کافی برای خروج عجولانه را در صورت نیاز فراهم کند و یک سیستم تعلیق تنظیم خودکار می تواند سواری را حتی در صورت ناهمواری جاده، نرم نگه دارد. در داخل، این خودرو دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید یک کلاس S باشد، به قدری که اصلاًحس نمی کنید که در یک سدان معمولی از مرسدس بنز قرار ندارید. در صورت نیاز، فهرست گسترده ای از لوازم اضافی اختیاری در دسترس شماست، از جمله یک منبع اکسیژن داخلی، چراغ های استروب برای کور کردن مهاجمان بالقوه، و یک دوربین دید در شب حرارتی برای مسیریابی مخفیانه در دل تاریکی. قیمت گذاری بسته به مشخصات دقیقی که انتخاب می کنید، متفاوت است، اما گفته می شود که نسخه کامل زره پوش با تمام آپشن ها می تواند بیش از ۵۰۰ هزار دلار هزینه داشته باشد.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

۵- Iveco Daily Arctic Trucks

آخرالزمان می تواند به اشکال مختلفی رخ دهد، اما یکی از سناریوهای محتمل تر با توجه به ناآرامی های کنونی جهانی این است که جنگ هسته ای رخ می دهد و بقایای ناشی از انفجار به جو پرتاب می شود، در ادامه باعث زمستان هسته ای می شود. در این صورت، شما به وسیله نقلیه ای مناسب برای عبور از شرایط سرد و یخبندان، مانند ایوکو دیلی از محصولات Arctic Trucks نیاز خواهید داشت. تایرهای بسیار بزرگ به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی از میان برف های عمیق عبور می کنند و محفظه نگهداری در عقب برای حمل مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و سوخت بسیار ارزشمند خواهد بود.

این کامیون ها در ابتدا برای سفرهای تجاری ساخته شده بودند و به همین دلیل طوری طراحی شده اند که در دماهای بسیار پایین کار کنند و خدمه درون آن ها را از همه چیز محافظت کنند. اگر کامیون تصادفاً گیر کرد، ابزارهای اضافی مانند وینچ که در دسترس شماست مفید واقع خواهد شد، یا به احتمال زیاد اگر با بازماندگان دیگری برخورد کنید که در طول مسیر نیاز به نجات داشته باشند.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

۶- Unicat Terracross TC۷۸ Family Suite

داشتن وسیله نقلیه ای که بتواند به دورترین نقاط کره زمین برود، بسیار خوب و لذت بخش است؛ اما اگر خانواده ای دارید که باید به آن فکر کنید، باید مطمئن شوید که همه آن ها می توانند برای سفر آخرالزمانی همراه شما بیایند. اینجاست که یک کامیون مسافرتی مانند Unicat Terracross وارد عمل می شود: این کامیون در اصل یک خودرو کاروان مناسب عبور از تمامی عوارض زمین است که با تمام امکانات لازم برای راحت کردن زندگی در حین پناه بردن به بیابان مجهز شده است. این خودرو در اندازه های مختلفی عرضه می شود که بزرگ ترین آن ها TC۷۸ Family Suite است که می تواند تا ۶ نفر را در خود جای دهد.

یک تخت دو نفره در عقب کامیون و سه تخت خواب دو نفره طبقه ای به همراه یک سرویس بهداشتی شامل توالت، دوش و لگن در داخل این خودرو وجود دارد. یک اجاق گاز برقی، فر، مایکروفر، یخچال و فریزر نیز در این خودرو کاروان تعبیه شده است، بنابراین اگر مواد غذایی و لوازم مورد نیاز شما کمیاب باشد، می توانید آن ها را ذخیره کنید. همانند بسیاری از خودروهای موجود در این فهرست، قیمت این یکی نیز بسته به مشخصات و اندازه متفاوت است، اما در حال حاضر نسخه با تمامی قابلیت های این خودروی شاسی بلند ۶ * ۶ با قیمت ۱.۰۸ میلیون یورو (تقریبا ۱.۱۸ میلیون دلار) از طریق شرکت دست دوم فروشی یونیکت به فروش می رسد، بنابراین انتظار می رود که برای خرید یک نسخه جدید، مبلغ بیشتری پرداخت شود.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

۷- Mercedes-Benz Unimog

هر موقعیت آخرالزمانی نیاز به یک خانه کامل متحرک ندارد – اگر فقط خودرویی می خواهید که فوق العاده سرسخت و زمخت، به شدت توانمند و کاملاً همه کاره باشد، سخت است که با یک مرسدس بنز یونیماگ به مشکل بخورید. می توان آن را به روش های مختلفی از نو پیکربندی کرد که یکی از آن ها یک پیکاپ تمام عیار با یک بستر بار بزرگ برای حمل لوازم، کالاها یا حتی افراد در صورت نیاز است. یونیماگ ها در طول دهه ها در تمام مناطق دور افتاده و خطرناک، هم در ظرفیت های نظامی و هم در ظرفیت های غیرنظامی مورد استفاده قرار گرفته اند.

مهم نیست چه پیکربندی را انتخاب می کنید، همه یونیماگ ها از توانایی حرکت در آب تا عمق ۱.۳ متر و بالا رفتن از شیب های تا ۱۰۰ درجه برخوردار هستند. سرعت آن ها زیاد نیست و به ۸۸ کیلومتر بر ساعت محدود می شود، اما بدون توجه به اینکه با چه زمین یا موانعی مواجه می شوید، با اطمینان به آنجا می رسند. اگر آمریکایی هستید باید بگوییم که متاسفانه یونیماگ ها در ایالات متحده بسیار کمیاب هستند و تنها حدود ۲۰۰ نمونه از آن ها بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ وارد شده است. برای خرید یکی از آن ها باید به مرز مکزیک بروید، جایی که آن ها هنوز هم در قالب نسخه های نو به فروش می رسند و می توان آن ها را به شکل پیکاپ یا کمپر پیکربندی کرد.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

۸- BMW X۵ Protection VR۶

رانندگی با یک وانت غول پیکر یا شاسی بلند با قالب نظامی ممکن است در آخرالزمان مفید باشد، اما توجه ناخواسته ای را نیز به خود جلب خواهد کرد. حتی مرسدس کلاس S در بالا هم شما را به عنوان فردی با پول زیاد نشان خواهد داد و بنابراین برای جلوگیری از این مسائل بهتر است با یک خودروی روزمره تر طرف باشید. بی ام و X۵ یکی از پرفروش ترین خودروهای لوکس در آمریکا است که تنها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۲,۰۰۰ نمونه از آن به فروش رسیده است. این خودرو به خوبی با دیگر خودروهای جاده ای ترکیب خواهد شد، با این حال با بسته حفاظتی VR۶ بی ام و، شما از هر کدام از خودروهای کنارتان بیشتر در امنیت خواهید بود.

VR۶ شما را در برابر شلیک گلوله هایی مانند AK – ۴۷، حملات با TNT یا نارنجک های دستی و امواج شوک حاصل از انفجارها محافظت می کند. پیشرانه ۴.۴ لیتری V۸ با قدرت ۵۳۰ اسب بخار برای فرار از حملات در دسترس است، در حالی که سیستم تعلیق به طور ویژه روزآمد شده M به تضمین می کند که مشکلی بابت افزایش وزن پیش نخواهد آمد. این خودرو طوری ساخته شده که تقریباً شبیه به یک X۵ معمولی به نظر برسد، بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که کسی بداند شما در حال راندن یک خودروی زرهی هستید – و در شرایطی که به نظر می رسد منابع زیادی در اختیار دارید، این یک امتیاز تعیین کننده و مهم است.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

۹- Knight XV

اگر تانک رضوانی گجت های زیادی دارد و دارتز پرومبرون بیش از حد لاکچری به نظر برسد، آنگاه Knight XV ساخت یک خودروساز کانادایی به نام Conquest Vehicles می تواند بهترین گزینه برای یک شاسی بلند لوکس زرهی باشد. در داخل کابین، این خودرو با صندلی های عقب خوابیده که هدف از آن تقلید از کابین هواپیماهای فرست کلس است، تنها کمی از دو مدل قبلی لاکچری بودن کمتری دارد. تمام ویژگی های کاربردی یک خودرو لوکس در اینجا نیز وجود دارد: یک تلویزیون داخلی آپشنال وجود دارد، صندلی ها از طریق آیپد قابل کنترل هستند و تقریباً تمام سطوح با چرم مصنوعی پوشانده شده اند.

شاید این خودرو در داخل یک خودروی لوکس معمولی باشد، اما بیرون آن چیزی جز این است. XV شبیه چیزی است که مستقیم از یک منطقه جنگی بیرون می آید، با صفحات زرهی برجسته و تایرهای بزرگ که طوری طراحی شده اند که حتی اگر با شلیک گلوله مواجه شوند،به حرکت خود ادامه دهند. مدیرعامل این خودروساز ادعا می کند که همه افراد پولدار، از بازیکنان NBA گرفته تا شیوخ خاورمیانه از جمله مشتریان این خودرو هستند، بنابراین اگر می خواهید به یکی از آن ها دست پیدا کنید، ابتدا باید در لیست انتظار قرار بگیرید.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

۱۰- Toyota Land Cruiser ۷۰ Series Armored

تویوتا لندکروزر به عنوان یکی از قابل اعتمادترین شاسی بلندهای تمام دوران شهرت زیادی دارد و به خصوص سری ۷۰ جزو بهترین ها محسوب می شود. تولید سری ۷۰ در کنار آخرین نسل لندکروزر در بازارهای خاصی مانند استرالیا ادامه دارد که از سال ۱۹۸۴ به طور مداوم در آن فروخته می شود. سری ۷۰ هیچ گاه به صورت تجاری در آمریکا به فروش نرسید، هرچند که کمپانی The Armored Group مستقر در میشیگان، یک تبدیل سفارشی برای تبدیل این SUV نمادین به یک خودروی سرسخت حمل پول نقد ارائه می دهد.

با در نظر گرفتن قابلیت های مکانیکی امتحان شده لندکروزر و اضافه کردن یک محفظه بار محافظت شده و قابل توجه به نظر می رسد که یک ترکیب برنده برای هر سناریوی روزمره ای باشد – به هر حال، لندکروزر در سراسر جهان برای عبور از زمین های نامناسب استفاده می شود، اما به همان اندازه انجام یک رانندگی در کارهای روزمره شهری، راحت است. البته در هنگام رانندگی روزانه در آخرالزمان، داشتن یک لایه اضافی محافظت بالستیک به گونه ای که نه شما و نه وسایلتان منفجر نشوید، می تواند به معنای واقعی کلمه نجات دهنده باشد.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

۱۱- Inkas Riot Control Vehicle

شاید در یک فاجعه مرتبط با آب و هوا چندان مفید نباشد، اما اگر جنگ شروع شود یا ویروسی وجود داشته باشد که توده های مردم را به زامبی تبدیل کند (مانند آنچه در سریال مردگان متحرک می بینیم)، داشتن وسیله نقلیه ای که بتواند مردم را از سر راه بردارد، می تواند بسیار مفید باشد. خودروی کنترل شورش اینکاس یک گزینه عالی در این سناریو است: این خودرو با یک ضربه گیر بزرگ در جلو برای کنار زدن افراد، یا وسایل نقلیه در صورت لزوم، به لطف گشتاور ۱۰۰۰ پوند بر فوت که از موتور دیزلی کامینز بدست می آید، ساخته شده است. از واترجت های پرفشار می توان برای پراکنده کردن مهاجمان استفاده کرد، در حالی که صفحات زرهی هم در برابر شلیک گلوله و هم در برابر بقایای انفجارها مقاومت خواهند کرد.

تنها یک نکته احتیاطی وجود دارد: همانطور که می توان انتظار داشت، اینکاس تنها سفارش برای این خودرو را از نیروهای نظامی یا اپراتورهای تجاری تایید شده می پذیرد و شهروندان نمی توانند آن را خریداری کنند. بنابراین، شما دو گزینه دارید: یک شرکت امنیتی خصوصی تاسیس کنید و از طریق شرکت خود یکی از آن ها را بخرید، یا منتظر بمانید تا اینکاس در صورت قریب الوقوع بودن آخرالزمان، قوانین خرید خود را تسهیل کند. از آنجایی که تجهیزات امنیتی بدون شک در صورت بروز یک فاجعه با تقاضای بالایی روبرو خواهند شد، این گزینه اول است که می تواند سرمایه گذاری هوشمندانه تری باشد …یعنی اگر بتوانید اینکاس را متقاعد کنید که به اندازه کافی قابل اعتماد هستید که خیلی زود یکی از آن ها را پیش از وقوع آخرالزمان خریداری کنید.

سوار بر این 12 خودرو از آخرالزمان در امان خواهید بود

۱۲- Mercedes-Benz Zetros

یکی از بهترین راه ها برای تضمین بقای شما در آخرالزمان این است که مطمئن شوید برای دیگر بازماندگان مفید هستید. در چنین سناریویی بسیار محتمل است که جاده ها مسدود شوند؛ بنابراین حمل ونقل کالا به کاری دشوار تبدیل خواهد شد. با این حال، داشتن یک کامیون سرسخت مانند مرسدس بنز زتروس می تواند به این معنی باشد که شما هیچ مشکلی برای رسیدن از نقطه ای به نقطه دیگر ندارید، در نتیجه شما بسیار محبوب خواهد کرد. این خودرو Zetros برای معدنکاری و کارهای ساختمانی در مکان های دوردست ساخته شده است که آن را به انتخابی عالی برای حمل محموله های زمینی تبدیل می کند.

این خودرو می تواند در برابر دمای کاری شدید مقاومت کند، بنابراین فرقی نمی کند که یک فاجعه تغییرات آب و هوایی رخ دهد یا یک زمستان هسته ای، شما با زتروس همچنان قادر به ادامه رانندگی خواهید بود. جالب ترین موضوع در مورد کامیون های اینچنینی این است که آن ها طوری طراحی شده اند که تعمیر شان نیز آسان باشد – احتمالاً بسیار ساده تر از هر یک از SUV های زرهی تخصصی یا خودروهای ضد شورش بالا. آن ها هزاران کیلومتر حرکت مداوم را بدون شکایت تحمل خواهند کرد، که تقریبا به همان خوبی است که شما می توانید از هر کامیون سرسخت و زمختی انتظار داشته باشید. به هر حال، حتی در آخرالزمان، احتمالاً همه ما هنوز باید راهی برای امرار معاش پیدا کنیم، پس در هر صورت به این خودرو نیاز خواهید داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      یه پراید هم برای آخر زمان کافیه. اگر خریدی ودر پارکینگ خونه پارک کنی کافیه یه زلزله بیاد وزیر آوار بمونه .اونوقت هست که میدونی یه پراید یا قاطر ارزش بیشتری دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج