۱۴۱۰۴۶۵
۳ نظر
۶۹۷۶
۳ نظر
۶۹۷۶
پ

این خودرو، حریف بنزین ۱۲هزار تومانی هم می‌شود!

شایعات گرانی بنزین تا ۱۲ هزار تومان همچنان داغ است و این خودرو می‌آید تا کمبود بنزین را با امکانات خود حل کند!

گجت نیوز: همچنان بحث افزایش قیمت بنزین مطرح است و شایعاتی در این خصوص در فضای مجازی می‌چرخد. یکی از این شایعات بحث بنزین ۱۲ هزار تومانی است. دانگ فنگ آئولوس L۷ پلاگین هیبریدی – Dongfeng Aeolus L۷ PHEV یک کراس اوور ۴.۶ متری با ۶۱۵ نیوتن متر گشتاور است که فقط صدی ۰.۵۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند و قرار است به زودی وارد ایران شود.

این خودرو، حریف بنزین 12هزار تومانی هم می‌شود!

در ادامه با مشخصات فنی و قیمت آن و احتمال واردات آشنا می‌شویم.

ایران خودرو در سال گذشته به سراغ یکی از خوش ساخت‌ترین سدان‌های شرکت دانگ فنگ یعنی خودرو شاین مکس رفت و این محصول را در دو نسخه بنزینی و شاین مکس هیبریدی راهی ایران کرد و احتمالا فروش آن در سال جاری آغاز شود. حالا در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز، به سراغ جدیدترین محصول دانگ فنگ یعنی آئولوس L7 PHEV می‌رویم و شانس واردات آن توسط ایران خودرو را بررسی می‌کنیم، سپس به قیمت و مشخصات فنی و آپشن‌های آن هم می‌رسیم.

مشخصات فنی دانگ فنگ آئولوس L۷ هیبریدی

این خودرو یک کراس اوور پلاگین هیبریدی با موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ چهار سیلندر است که به تنهایی، چیزی حدود ۱۵۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به این مجموعه، یک موتور برقی با کد DFMC15TE3 اضافه می‌شود و حداکثر توان مجموع در دانگ فنگ آئولوس L7 هیبریدی را به ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۵ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. گیربکس دانگ فنگ آئولوس L7 هیبریدی هم از نوع گیربکس اتوماتیک DTH است که به طور اختصاصی برای خودروهای هیبرید توسعه پیدا کرده و چرخ‌های جلویی را درگیر می‌کند.

این خودرو، حریف بنزین 12هزار تومانی هم می‌شود!

نیروی این موتور الکتریکی از باتری های شرکت CALB چین که از نوع LFP هستند تامین می‌شود و خود باتری های دانگ فنگ آئولوس L7 هیبریدی هم ظرفیتی معادل ۳۰.۳۲ کیلو وات ساعت دارند که با هر بار شارژ شدن می‌توانند به کمک یک باک پر از بنزین، تا نزدیک به ۱۵۰۰ کیلومتر و صرفا با اتکا به باتری‌ها، حدود ۲۰۵ کیلومتر را یک نفس طی کنند. همچنین فناوری شارژ سریع هم در دانگ فنگ آئولوس L7 هیبریدی وجود دارد که تنها در ۲۶ دقیقه دوباره فول شارژ می‌شود و با ۵ دقیقه شارژ هم می‌تواند مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر را به راننده هدیه دهد.

این خودرو، حریف بنزین 12هزار تومانی هم می‌شود!

آپشن‌، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

از مهم‌ترین آپشن‌ ها و امکانات رفاهی در دانگ فنگ آئولوس L7 هیبریدی می‌توان به صندلی‌های برقی، کولر اتوماتیک، سقف پانارومیک، دستیار باقی ماندن بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، دستیار باقی ماندن در شیب، هشدار برخورد از جلو و … اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

اندازه و ابعاد دانگ فنگ آئولوس L7 هیبریدی شامل 4685 میلی متر طول، 1905 میلی متر عرض و 1625 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محوری آن هم به 2775 میلی متر می‌رسد و وزن خالص این خودرو هم حدود 1800 کیلوگرم است.

به لطف طراحی فست بک و رینگ‌های 19 اینچی و چراغ‌های باریک ال ای دی، دانگ فنگ آئولوس L7 هیبریدی یکی از خوش چهره‌ترین‌ خودروهای پلاگین هیبرید چینی در سال 2023 خواهد بود که در طراحی آن از فاکتورهایی مثل سپر یکپارچه، دستگیره‌های مخفی شونده و اسپویلر اسپرت استفاده شده است.

این خودرو، حریف بنزین 12هزار تومانی هم می‌شود!

کابین و داشبورد دانگ فنگ آئولوس L7 هیبریدی میزبان یک فرمان دی کات با طراحی مدرن و غربیلک 2 پره است که در کنار آن می‌توانید مولتی مدیای لمسی با ابعاد 14.6 اینچ و کلاستر دیجیتال 10.25 اینچی را پیدا کنید. در نسخه پرچمدار، تریم نارنجی در اتاق دانگ فنگ آئولوس L7 هیبریدی، این محصول را متفاوت‌ از سایر چینی‌ها می‌کند که به امکاناتی مثل سقف پانارومیک، سیستم نورپردازی داینامیک کابین و … مجهز است.

قیمت دانگ فنگ آئولوس L۷ هیبریدی

در حال حاضر قیمت رسمی دانگ فنگ آئولوس L7 هیبریدی توسط شرکت چینی اعلام نشده است اما حدس می‌زنیم که قیمت این محصول چینی تقریبا حدود ۲۳ هزار دلار و در نهایت، در ایران با قیمت نزدیک به ۲ میلیارد تومان باشد. با این تفاسیر و با توجه به کاهش تعرفه واردات گمرکی برای خودرو PHEV و EV و HEV و رابطه خوب ایران خودرو با شرکت دانگ فنگ، می‌توان انتظار داشت که این خودرو در سال جاری، جزو سبد محصولات ایران خودرو قرار گیرد اما در حال حاضر، هیچ چیزی مشخص نیست.

این خودرو، حریف بنزین 12هزار تومانی هم می‌شود!

این خودرو، حریف بنزین 12هزار تومانی هم می‌شود!

 

این خودرو، حریف بنزین 12هزار تومانی هم می‌شود!

این خودرو، حریف بنزین 12هزار تومانی هم می‌شود!

 

این خودرو، حریف بنزین 12هزار تومانی هم می‌شود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دیوید

      ما که نمیتونیم بخریم! بنزین گرون شده واسه فقیر بیچاره ها سخت میشه! اونکه داره دارایی اش بیشتر میشه

    • ناشناس

      محاله زیر ۶ میلیارد تومن بفروشن
      از اون گذشته کسی که داره همچین ماشینی بخره پس پول بنزین ۱۲ هزارتومنیم داره

    • ناشناس

      😭😭😭🫣🫣🫣😵‍💫😵‍💫😵‍💫🥵🥵🥵

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج