۱۵۲۴۳۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

Xiaomi Redmi ۱S، هوشمند ارزان قیمت

کمپانی Xiaomi یکی از برندهای تازه وارد تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است که محصولات آن در چین و هند طرفداران بسیاری دارد.

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت

برترین ها: کمپانی Xiaomi یکی از برندهای تازه وارد تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است که محصولات آن در چین و هند طرفداران بسیاری دارد. بیشتر موبایل‌های «سیاومی» در رده متوسط دسته‌بندی می‌شوند و خیلی خاص و ویژه نیستند. اما در حد خود خوب هستند و می‌توان آنها را با دیگر بزرگان بازار مقایسه کرد.

یکی از جدیدترین گوشی‌های این کمپانی Redmi ۱S است. این گوشی هوشمند زیر یکصد دلار قیمت دارد و به همین دلیل نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت.

گوشی Redmi ۱S سیاومی، صفحه نمایش ۴.۷ اینچ با فناوری IPS و رزولوشن ۷۲۰p، تراشه اسنپ‌دراگون ۴۰۰ چهار هسته‌ای، دوربین ۸ مگاپیکسل و ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. بنابراین، می‌توان گفت این گوشی بسیار بهتر از Moto G موتورولا است و کاربران بیشتری را می‌تواند به سمت خود جلب کند.

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی هوشمند Redmi ۱Sسیاومی نسبت به نمایشگری که دارد، کمی بزرگ ساخته شده است. البته چاق و بی‌قواره نیست. اندازه کلی آن ۱۳۷×۶۹×۹.۹ میلی‌متر است و از این نظر هم‌قد و قواره Xiaomi Mi ۴ به نظر می‌رسد. البته کمی ضخیم‌تر از آن است. گوشی سونی Xperia M۲ نیز از نظر اندازه مشابه این گوشی است. Redmi ۱S، حدود ۱۵۸ گرم وزن دارد که بیشتر از حد متوسط گوشی‌های این اندازه‌ای است.

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت

از نظر طراحی، سیاومی Redmi ۱S بسیار زیبا است و همانند گوشی‌های گران‌قیمت دیده می‌شود .کلید قرمز خازنی و قاب پلاستیکی قرمز رنگ در پشت بدنه گوشی بر زیبایی بیشتر آن می‌افزایند. نسبت به قیمتی که دارد، سیاومی از مواد و متریال بسیاری خوبی در این گوشی استفاده کرده است. جنس بدنه از پلاستیک بادوام است و همه کلیدها در جای درست و خوبی کار گذاشته شده‌اند. البته یک ایرادی هم دارد و آن اینکه، اثر انگشت روی بدنه موبایل می‌ماند.

قاب جلوی گوشی با شیشه گوریلا گلاس ۲ پوشانده شده است. این همان فناوری ضدخشی است که گوشی Xiaomi Mi ۴ آن را کم داشت. صفحه نمایش Redmi ۱S با نوار باریک پلاستیکی و سیاه رنگ احاطه شده است.

صفحه نمایش

سیاومی Redmi ۱S، صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچ HD IPS با رزولوشن ۷۲۰p دارد. تراکم تصویر این گوشی ۳۱۲ پیکسل در هر اینچ است و بخش رویی آن با شیشه ضدخش گوریلا گلاس ۲ پوشانده شده است. این پوشش، نمایشگر را در برابر ضربه و خراش محافظت می‌کند. چیدمان RGB نمایشگر استاندارد ال‌سی‌دی‌ها است و زیر پیکسل‌های آن نیز در حالت کاملا معمولی قرار گرفته‌اند.

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت

نمایشگر Redmi ۱S، نور کاملا روشن و ۱۰۰ درصدی دارد. رنگ‌ها و کنتراست تصویر نیز عالی است. اما متاسفانه، کم کردن نور نمایشگر موجب می‌شود تا شفافیت و وضوح تصویر هم کم شود و تصاویر کمی تار به‌نظر برسند.

نکته قابل ذکر در اینجا این است که نمایشگر، شیشه بازتابنده دارد. به این مفهوم که در نورهای شدید یا در محیط بیرون و زیر نور خورشید؛، محتویات نمایشگر چندان خوانا دیده نمی‌شوند، زیر شیشه صفحه نمایش، موجب بازتاب نور می‌شود. اما این نمایشگر در محیط‌های تاریک و سیاه، کیفیت و وضوح عالی دارد.

عمر باتری

سیاومی در گوشی Redmi ۱S خود از باتری ۲ هزار میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. این باتری قابل جابه‌جایی است. عمر این باتری، ۵۱ ساعت است. به این مفهوم که می‌توانید تا دو روز از آن استفاده کنید؛ تماس برقرار کنید، وب‌گردی یا ویدئو تماشا کنید. گوشی Redmi ۱S دو سیم‌کارته است و دو حالت استندبای نیز دارد. گوشی از مینی‌‎ سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند اما باید بدانید که شبکه ۳G فقط در سیم‌کارت اول قابل دسترسی است.

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت

اتصالات

این گوشی از استاندارهای ویژه‌ای پشتیبانی می‌کند. از جمله باید به موارد که در ادامه می‌گوییم، اشاره کرد. این گوشی از فناوری LTE پشتیبانی نمی‌کند. اما این مساله برای گوشی ارزان‌قیمت با امکانات متوسط، ایراد محسوب نمی‌شود. البته نسخه‌ای که در چین عرضه می‌شود، یکی از سیم‌کارت‌هایش با پشتیبانی از LTE همراه است.

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت

از دیگر امکانات اتصالی این گوشی باید به Wi-Fi b/g/n، وای‌فای Direct و هات‌اسپات اشاره کرد. همچنین باید به بلوتوث نسخه ۴، جی‌پی‌اس و GLONASS و رادیو اف‌ام با قابلیت RDS اشاره کرد.

میکرو یواس‌بی ۲ برای شارژ گوشی و انتقال اطلاعات و میکرو یو‌اس‌بی نیز برای ارتقا حافظه داخلی دستگاه در اختیار کاربر قرار دارند. از پورت میکرو یواس‌بی ۲ می‌توان برای اتصال USB On-the-go همانند درایوهای قلم‌نوری، صفحه‌کلید یا هارددرایو یواس‌بی اشاره کرد.

رابط‌کاربری و سیستم‌عامل اندروید

گوشی موبایل Xiaomi Redmi ۱S با سیستم‌عامل اندروید ۴.۳ (آب‌نبات ژله‌ای) و نسخه پنجم رابط‌کاربری MIUI عرضه می‌شود. رام‌های MIUI چندین سال است برای کاربران گوشی‌های اندرویدی عرضه می‌شود و تقریبا بیشتر کاربران با آن آشنا هستند. سیاومی این رابط‌کاربری را طوری تغییر داده است که از همه سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کند اما کاربر می‌تواند از اپلیکیشن‌های Mi Market نیز استفاده کند. همه نسخه‌هایی که در خارج از چین فروخته می‌شوند به طور کامل پکیج محصولات گوگل را در خود دارند.

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت

کمپانی Xiaomi خودش تولیدکننده رابط‌کاربری MIUI است و نسخه ششم این نرم‌افزار را نیز طراحی و عرضه کرده است. این نسخه کاملا به‌روز شده است. احتمالا در گوشی‌های آینده خانواده Xiaomi Mi شاهد این رابط‌کاربری خواهیم بود.

بنچ‌مارک

گوشی هوشمند Redmi ۱S، تراشه رده متوسط اسنپ‌دراگون ۴۰۰ با چهارهسته ۱.۶ گیگاهرتزی Cortex-A۷ و پردازنده گرافیکی Adreno ۳۰۵ دارد. میزان رم این دستگاه ۱ گیگابایت است. سیستم‌عامل آن نیز نسخه ۴.۳ اندروید (آب‌نبات ژله‌ای) است که پوسته MIUI v۵ دارد. نسخه ششم این رابط‌کاربری، در نسخه ۴.۴ سیستم‌عامل اندروید (کیت‌کت) عرضه خواهد شد.

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت

در تست بنچ‌مارک GeekBench ۳، گوشی هوشمند Redmi ۱S با گوشی‌هایی که تراشه پرسرعت S۴۰۰ دارند، همانند اچ‌تی‌سی Desire ۸۱۶ رقابت می‌کند. البته، Redmi ۱S در میان گوشی‌های مجهز به S۴۰۰ رتبه بالاتری دارد و سرعت پردازنده آن نیز بیشتر است. سرعت پردازنده این گوشی ۱.۶ گیگاهرتز و بقیه گوشی‌ها ۱.۴ گیگاهرتز هستند.

خروجی صدا

گوشی Redmi ۱S برخلاف هم‌خانواده‌های خود همانند Mi۳ و Mi۴ کیفیت صدای خیلی خوب ندارد. البته از این گوشی رده متوسط نباید انتظار چندانی داشته باشید. در ضمن، کیفیت صدایش چندان هم بد نیست و در میان هم‌رده‌های خود، کاملا نرمال است.

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت

با اتصال گوشی به آمپلی‌فایر خارجی، Redmi ۱S صدایی با کمترین میزان نویز پخش می‌کند که جای تحسین دارد. اما میزان بلندی صدا و کیفیت آن ضعیف است و ایکاش بیشتر بود. در مورد هدفون نیز کیفیت معمولی دارد اما خوب است به قیمت گوشی هم توجه داشته باشید و انتظارات خود را کمی کم کنید. این کیفیت برای گوشی یکصد دلاری کاملا نرمال و قابل قبول است.

دوربین ۸ مگاپیکسل

گوشی هوشمند Xiaomi Redmi ۱S، دوربین ۸ مگاپیکسل با فلاش ال‌ای‌دی دارد. رابط‌کاربری دوربین کاملا ساده است و در دو ستون در دو طرف نمایشگر تنظیمات را نمایش می‌دهد. در سمت چپ، کلید سوئیچ میان دوربین عکاسی و فیلم‌برداری و تنظیمات فلاش قرار دارند. در سمت راست، منوی تنظیمات، شاتر دوربین و میان‌بر گالری قرار دارد.

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت

از امکانات دوربین می‌توان به HDR، فوکوس، تعادل نور سفید، نوردهی و تنظیمات دستی حساسیت نوری (ISO) اشاره کرد. گزینه تشخیص چهره را در تنظیمات بیشتر گوشی می‌توان پیدا کرد. دوربین Redmi ۱S به خوبی جزئیات تصویر را ثبت می‌کند و رنگ و نور و بالانس نور سفید در عکس‌ها همیشه در وضعیت نرمال قرار دارند.

میزان نویز عکس‌ها زیاد است اما فوکوس خودکار دوربین بسیار خوب کار می‌کند. البته اگر بالانس نور سفید را در غیرفعال کنید کیفیت آنها پایین‌تر هم می‌آید. در میان گوشی‌های این رده، دوربین این گوشی کیفیت خوبی دارد.

مقایسه کیفیت عکس

گوشی Redmi ۱S از نظر دوربین و کیفیت عکس‌ها خیلی عالی نیست. اما می‌توان آن را با دیگر ۸ مگاپیکسلی‌ها مقایسه کرد. این گوشی در برخی موارد، عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد.

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت

فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p

گوشی موبایل Xiaomi Redmi ۱S قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه دارد. رابط‌کاربری حالت فیلم‌برداری با حالت عکاسی یکی است. نرخ بیت این دوربین ۱۵ مگابیت در ثانیه است و صدا با نرخ سمپلینگ ۹۶ کیلوبیت در ثانیه و در دو کانال ثبت می‌شود. فیلم‌های این دوربین جزئیات کاملی دارند. رنگ‌ها و کنتراست تصاویر نیز عالی هستند.

مقایسه کیفیت فیلم‌برداری

گوشی Xiaomi Redmi ۱S با دیگر گوشی‌هایی که به رزولوشن ۱۰۸۰p فیلم می‌گیرند فرق چندانی ندارد. جزئیات تصویر، رنگ و کنتراست تصاویر کاملا خوب هستند.

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت

نتیجه‌گیری

گوشی هوشمند Xiaomi Redmi ۱S آن طور که تصور می‌کنید خوب نیست. البته بد هم نیست اما ایرادهایی دارد. به طور مثال، نمایشگر آن نور را بازتاب می دهد و خوانایی لازم را ندارد. اما در عوض، تراشه آن اسنپ‌دراگون ۴۰۰ است و رزولوشن نمایشگر نیز خوب است. سیستم‌عامل آن آب‌نبات‌ژله‌ای است که در میان گوشی‌های کنونی کمی عقب‌مانده به نظر می‌رسد. در حال حاضر، گوشی‌ها روی نسخه‌های جدید کیت‌کت با هم رقابت دارند و این گوشی هنوز در نسخه آب‌نبات ژله‌ای باقی مانده است.

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت

می‌گویند هیچ گرانی‌ای بی‌دلیل نیست. واقعا هم همین‌طور است، هر چه قدر پول بدهید همان قدر آش می‌خورید. اگر به‌دنبال گوشی ارزان‌قیمت بروید مسلما از بسیاری از امکانات محروم خواهید بود. این گوشی سیاومی نیز از این قاعده مستثنا نیست. یک گوشی ارزان قیمت که امکانات محدود دارد. اما محدودیت‌های آن خیلی هم زیاد نیست. شما با یکصد دلار هزینه، صاحب هوشمند زیبایی می‌شوید که دوربین ۸ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری دارد. پردازنده آن نیز سرعت و عملکرد خوبی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج