جاباما
۱۶۸۴۳۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

در نمایشگاه CES سال گذشته ۳۲۰۰ شرکت، محصولات خود را به نمایش گذاشتند. همه این محصولات جدید نبودند؛ اما بیشتر شرکت‌ها محصولات، ایده‌ها و خدمات جدیدی معرفی کردند و اظهار داشتند که در سال آینده، آن‌ها را ارائه خواهند داد.

گجت نیوز: در نمایشگاه CES سال گذشته ۳۲۰۰ شرکت، محصولات خود را به نمایش گذاشتند. همه این محصولات جدید نبودند؛ اما بیشتر شرکت‌ها محصولات، ایده‌ها و خدمات جدیدی معرفی کردند و اظهار داشتند که در سال آینده، آن‌ها را ارائه خواهند داد. اما برخی از این محصولات هیچگاه نتوانستند تولید تجاری شده و راهی بازار شوند.در واقع این اتفاقی است که همه ساله برای برخی محصولات عرضه شده در نمایشگاه ها ، پیش می آید.در ادامه ۱۳ محصول معرفی شده در نمایشگاه CES ۲۰۱۴ را مشاهده خواهید کرد که هیچگاه به بازار عرضه نشدند.

Asus Transformer Book Duet

چرا یک سیستم‌عامل برای تبلت انتخاب کنید، در حالی که می‌توانید ۲ سیستم‌عامل به صورت همزمان در اختیار داشته باشید؟ چرا تنها یک لپ‌تاپ یا یک تبلت داشته باشید، در صورتی که می‌توانید به صورت همزمان از هر دو دستگاه بهره ببرید؟ Transformer Book Duet شرکت Asus، به این سؤال‌ها پاسخ داد.

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

طراحی این دستگاه به شما اجازه می‌داد که هر دو سیستم‌عامل اندروید و ویندوز را داشته باشید و از یک کامپیوتر و یک تبلت بهره ببرید. همه چیز عالی به نظر می‌رسید تا زمانی که پس از اعمال فشار از سوی گوگل و مایکروسافت، ساخت این دستگاه کنسل شد.

قلم بیومتریک یا سیگار الکترونیکی Vapor Corp

این شرکت که نام مناسبی برای آن انتخاب نشده، سازنده سیگار الکتریکی است؛ اما یکی از محصولاتش در مه دستگاه‌های خودش ناپدید شد. قلم بیومتریک این شرکت وعده داد برای افرادی که می‌خواهند قلم‌های خود را در خانه بگذارند، ایمنی بیشتری ارائه دهد. یک حسگر بیومتریک نمی‌تواند دستگاه را فعال کند، مگر این که شما از آن استفاده کنید.

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

این امر باعث می‌شود که کودکان ایمنی بیشتری داشته باشند و نتوانند این دستگاه را فعال کنند. این شرکت اظهار داشته که هنوز در حال تولید این فناوری است و قصد دارد طی چند هفته آینده یک نمونه کاربردی از آن را ارائه دهد.

Razer Project Christine

این دستگاه، یک کامپیوتر است که نصبی آسان داشته و اجزایی دارد که می‌توان آن‌ها را به عنوان مثال با قفسه بازی‌های ویدئویی چفت کرد. آیا یک CPU سریع می‌خواهید؟ کافی است این دستگاه را به چارچوب موردنظر وصل کنید، به پیچ‌گوشتی یا دفترچه راهنما نیاز ندارید. شرکت Razer این دستگاه را به عنوان یک کانسپت ارائه کرد، نه محصول.

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

با این حال، این شرکت قصد داشت این کانسپت را طی سال ۲۰۱۴ به واقعیت تبدیل کند. طبق اخبار، این شرکت نتوانست شرکتی بیابد که واقعاً بخواهد این دستگاه را بسازد.

ساعت‌های هوشمند Archos

شرکت Archos یک مجموعه سه‌گانه از ساعت‌های هوشمند در نمایشگاه CES سال گذشته معرفی کرد که قرار بود در تابستان ۲۰۱۴ ارائه شوند. یک مدل، یک صفحه سیاه‌وسفید داشت، مدل دیگر یک صفحه لمسی رنگی داشت و مدل آخر که جذاب‌ترین مدل محسوب می‌شد، یک صفحه لمسی جوهر الکترونیکی داشت.

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

هر سه مدل قرار بود نوتیفیکیشن‌های گوشی هوشمند و اپلیکیشن‌های ساده را نشان دهند.

Scanadu Scout

این دستگاه وعده چیزی را داد که در واقع یک Tricorder از فیلم Star Trek بود؛ یک دستگاه همراه چندمنظوره که می‌تواند اندام‌های حیاتی شما را بررسی کرده و اطلاعات را از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند ارسال کند. در واقع این پروژه در اواخر سال ۲۰۱۲ ارائه شد و رکورد پروژه‌های سایت سرمایه‌گذاری جمعی Indiegogo را نیز زد؛ اما اولین نمونه یک سال قبل در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شد.

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

این شرکت قرار بود یک نمونه اولیه از دستگاه را در ماه مارس در اختیار حامیان خود قرار دهد؛ اما مشکلاتی در الگوریتم‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار به وجود آمد. در حال حاضر این شرکت قصد دارد تا بیش از ۸۰۰۰ دستگاه را طی ماه جاری یعنی ژانویه به حامیان خود ارائه دهد.

Bliq light

آیا به یاد دارید شرکت فیلیپس با لامپ‌های Hue خود در سال ۲۰۱۲ سروصدای زیادی ایجاد کرد؟ ژانویه سال گذشته Bliq ارائه شد؛ یک چراغ تزئینی که به شما اجازه می‌دهد رنگ آن را با گوشی هوشمند خود تغییر دهید یا زمانی که یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید، رنگش تغییر می‌کند.

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

تفاوت مهم میان Hue و Bliq این است که Hue از سرپیچ‌های استاندارد بهره می‌برد و همانند هر لامپ دیگری مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما Bliq تنها برای روی میز یا قفسه کتابخانه طراحی شده بود و به هیچ جا نرسید.

کیبورد Trewgrip

این کیبورد بسیار خاص در نمایشگاه CES معرفی شد. شما روی کلیدهای پشت کیبورد؛ جایی که معمولاً انگشتان شما قرار می‌گیرند، تایپ می‌کنید. کل دستگاه انحنا دارد، مانند یک کمان قوس‌دار. همچنین باید به یاد بسپارید که کدام کلیدها در کدام بخش از پشت آن قرار دارند.

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

این شرکت ادعا می‌کند که یادگیری محل قرارگیری تمام کلیدهای این کیبورد تنها به ۸ الی ۱۰ ساعت زمان نیاز دارد. در واقع قرار بود این کیبورد در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ ارائه شود؛ اما در حال حاضر با وعده تحویل در بهار ۲۰۱۵، پیش‌فروش می‌شود.

قاب Canopy Sensus

شرکت کوچک Canopy، قاب Sensus را طراحی کرد تا شما بتوانید پشت گوشی خود را همانند جلوی آن لمس کنید. در واقع ایده این قاب در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۳ ارائه شد؛

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

اما در سال ۲۰۱۴ یک نمونه اولیه دیگر از آن معرفی شد که میزان فشار را محاسبه کرده و از مدل‌های جدید آیفون پشتیبانی می‌کند. این شرکت تولید این قاب را در ماه ژوئن ۲۰۱۴ متوقف کرد.

دوربین Lifelogger

سیستم این دوربین، به عنوان یک سیستم برای نهایت بهره‌وری از زندگی محسوب می‌شد؛ سیستمی که می‌توانست لحظاتی که توسط یک دوربین شبه گوگل‌گلس ضبط می‌شود را ذخیره نماید و دسترسی به آن‌ها را ساده‌تر کند. همانند اپلیکیشن Evernote، اما برای چشم‌هایتان. این شرکت طی یک اعلامیه در ماه اوت اظهار داشت که از آنجا که سعی داشته دوربینی بسیار کوچک به همراه تمام ویژگی‌ها ارائه دهد، ساخت آن بسیار چالش‌برانگیز شده است.

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

این شرکت اعلام کرد که در حال ساخت پلتفرمی است تا شرکت‌های دوربین‌سازی دیگر از نرم‌افزار آن استفاده کنند. طبق آخرین اخبار، هدف، ساخت چنین سخت‌افزاری طی چند ماه آینده بوده است؛ اما در نمایشگاه امسال نیز یک نمونه دیگر از این دوربین معرفی شده است.

هدست Glassup

این گجت که شبیه گوگل‌گلس است، در ماه ژانویه سال گذشته معرفی شد و قرار بود تابستان سال ۲۰۱۴ با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه شود. این دستگاه اطلاعات جدید را روی یک لنز و درست مقابل شما نشان می‌داد.

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

با این حال، یک کمپین ناموفق در سایت Indiegogo باعث توقف آن شد؛ زیرا یکی از اعضای تیم Glassup اظهار داشت که انتخاب مواد و اجزای مناسب برای این هدست دشوار است؛ اما تأمین‌کنندگانی پیدا شده و در حال جستجوی یک توزیع‌کننده هستند.

شارژر Finsix Dart

این دستگاه وعده داده بود که دنیای شارژرهای نوت‌بوک را با دستگاهی که چهار برابر کوچک‌تر و شش برابر سبک‌تر از آداپتورهای دیواری بود، متحول کند. این ادعاها بزرگ بودند و باعث شدند که این شرکت، بیش از ۵۰۰ هزار دلار از طریق سرمایه‌گذاری جمعی به دست آورد.

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

متأسفانه شرکت سازنده، حامیان خود را مدت زیادی بی‌خبر نگهداشت و تاریخ عرضه این دستگاه را به ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ تغییر داد.

دوربین Geonaute ۳۶۰

این دوربین شبیه یک دوربین GoPro است؛ اما تمام چیزهایی که در سه بعد دیگر نیز اتفاق می‌افتد، ثبت می‌کند. شما می‌توانید برای خرید این دوربین ثبت‌نام کنید؛ اما مشخص نیست چه زمانی ارائه خواهد شد.

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

نمونه آزمایشی این دوربین در سال گذشته بسیار جالب و چشمگیر بود و دیدی وسوسه‌انگیز از آنچه شبیه ویدئوی هدست‌های واقعیت مجازی است، فراهم می‌آورد.

ساعت Twelve۲۴ E Ink

جوهر الکترونیکی بر روی کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند بسیار مناسب است؛ اما برای یک ساعت دیواری غول‌پیکر با قیمت ۴۹۹ دلار چطور؟ هدف ساعت Twelve۲۴ E Ink این است که چنین ساعتی بسازد که با یک باتری ساعت، یک سال کامل کار کند. این ساعت قرار بود طی سال ۲۰۱۴ ارائه شود.

گجت هایی که معرفی شدند، اما عرضه نشدند!

حالا برای اطلاع از زمان پیش‌خرید این ساعت، باید در سایت این شرکت عضو شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج