۱۸۷۷۰۹
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

معرفی هیوندای ولاستر و کوپه ۲۰۱۴

مدتی است بازار خودروهای ‌هاچ‌بک داغ شده است و با توجه به شلوغی شهرها و مشکلاتی نظیر کمبود جای پارک، نیاز به ‌هاچ‌بک‌های جمع و جور در شهرها بیشتر از قبل شده است.

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014
مجله تخت گاز:

هیوندای ولاستر

مدتی است بازار خودروهای ‌هاچ‌بک داغ شده است و با توجه به شلوغی شهرها و مشکلاتی نظیر کمبود جای پارک، نیاز به ‌هاچ‌بک‌های جمع و جور در شهرها بیشتر از قبل شده است. از سوی دیگر طراحی ساده و کسل‌کننده بعضی از ‌هاچ‌بک‌ها باعث شده تا مشتریان ‌این خودروها، که اکثرا از قشر جوان جامعه هستند، تمایلی به خرید‌ این خودروهای کوچک نشان ندهند. اما هیوندای با معرفی ولاستر، قدم مثبتی در راستای ساخت‌ هاچ‌بک‌های خاص و هیجان‌انگیز برداشته است. مدتی از ورود اولین خودروی 3 درب هیوندای به‌ایران می‌گذرد.

ولاستر معجونی از یک‌هاچ بک کوچک و یک خودروی کوپه به شمار می‌آید و در مدت حضورش در‌ایران توانسته مقبولیت مناسبی، خصوصا میان خانم‌ها کسب کند. ولاستر از طراحی خاص و جذابی بهره می‌برد. و با وجود فزونی آن در خیابان‌ها، هنوز هم جلب توجه می‌کند. طراحی قسمت جلو ولاستر شباهت زیادی با سایر محصولات هیوندای دارد. اما مواردی هم‌چون را‌م‌ا‌یرهای غیر واقعی پلاستیکی روی کاپوت، کمی‌در ذوق می‌زنند. همان طور که اشاره شد، ولاستر نخستین خودروی 3 درب هیوندای است.

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

ولاستر تنها یک درب عقب در قسمت شاگرد دارد. از‌این رو در جلو سمت شاگرد از در سمت راننده بزرگ‌تر است و ستون سمت شاگرد جلوتر از ستون سمت راننده قرار دارد. البته گشتاور پیچشی‌این خودرو با تقویت پروفیل سازه در ستون‌ها حفظ شده است. سوار و پیاده شدن از در کوچک عقب کمی ‌سخت شده و بعضی اوقات برخورد سر با ستون عقب اجتناب ناپذیر است. شیشه عقب بسیار کوچک است. هم‌چنین مواردی مانند اگزوز دوبل در وسط سپر عقب و قرار گرفتن دوربین عقب در زیر آرم هیوندای، در طراحی ولاستر جالب توجه هستند. سپر حجیم عقب ترکیب زیبایی با چراغ‌های عقب دارد و ظاهری منحصربه‌فرد را برای ولاستر به ارمغان آورده است.

با ورود به کابین نخستین چیزی که جلب توجه می‌کند، طراحی خاص کنسول جلو و پنل در‌هاست. صندلی‌های جلو به خوبی سرنشین را در بر گرفته و جادار و راحت‌اند. تنظیمات صندلی راننده نیز به صورت نیمه برقی انجام می‌شود. اما به علت فرم خاص بدنه ولاستر، فضای قسمت عقب بسیار محدود است و برخورد سر سرنشین با سقف در‌این قسمت اجتناب ناپذیر است. البته استفاده از سقف شیشه‌ای‌ در‌این خودرو باعث شده تا تنگی فضای کابین کمتر احساس شود.

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

شرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری برخوردار است که می‌تواند ۱۳۸ اسب بخار قدرت تولید کند. خبری از صدای جذاب اگزوزها و سواری هیجان انگیز در ولاستر نیست. گشتاور ولاستر در دورهای بالا به دست می‌آید و در سربالایی‌ها کشش مناسبی از خود نشان نمی‌دهد. گیرباکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ولاستر اما تا حدودی به لذت سواری با‌این خودروی کوچک افزوده است و باعث می‌شود ضعف‌های فنی ‌این خودرو را فراموش کنید. گیرباکس ولاستر عملکرد قابل قبولی دارد و بسیار دقیق است. فاصله دنده‌ها از یک دیگر کم هستند و معکوس دادن‌های به موقع باعث می‌شود تا دور خودرو افت نکند.

همچنین تعویض دنده‌ها در حالت اتوماتیک با نرمی ‌و بدون انتقال ضربه به کابین انجام می‌شود. فرمان ولاستر تیز و حساس است و به خوبی فرامین راننده را منتقل می‌کند. سواری خشک و پر تکان ولاستر نیز با توجه به سیستم تعلیق اسپرت و لاستیک‌های بزرگش اجتناب ناپذیر است. پایداری ولاستر و کشش خروج‌ این خودرو از پیچ‌ها مناسب است و ۶عدد ‌ایربگ، ‌ایمنی سرنشینان را تامین می‌کنند. ولاستر بیشتر مناسب جوان‌هایی است که به دنبال متمایز بودن هستند.‌

رقبای داخلی و خارجی

Kia Cerato Koup

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

Toyota GT۸۶

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

Alfaromero Mito

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

پیشنهاد نهایی

ولاستر خاص ترين خودروي هيونداي در اين چند سال اخير است. ظاهر آن فعلا نوبرانه است و نگاه عابران را به سمت خود مي​کشاند. براي مصرف خانوادگي چندان ايده​آل نيست اما اگر گشتي در داخل اتاق آن بزنيد مي​توانيد دلايل خوبي براي خريد پيدا کنيد. این در حالی است که با همین مبلغ می‌توان سدان‌های بزرگ‌تر هیوندای و کیا را خریداری کرد که امکانات کامل‌تری دارند و کاربردی‌تر هستند.

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

ب ام و ۴۲۸i

سری ۴ یکی از جدیدترین محصولات ب‌ام‌و است که با تکیه به تجربیات سری ۳ محبوب تولید شده است. ب‌ام‌و با متوقف کردن تولید مدل کوپه سری ۳ بسیاری از هوادارنش را شوکه کرد، اما با جایگزین کردن سری ۴ کوپه به جای آن، به رقبا گوشزد کرد که هنوز میدان را خالی نکرده است.

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

در این چند سال اخیر تنوع محصولات ب‌ام‌و بسیار زیاد شده است و تقریبا می‌توان گفت در هر کلاس خودرویی یک نماینده دارد. همان‌طور که اشاره شد، سری ۴ کوپه به عنوان جایگزین سری ۳ کوپه معرفی شده است، اما اینکه چرا ب‌ام‌و به ساخت مدل سدان سری ۴ تحت عنوان سری ۴ گرن‌کوپه، در حالی‌که مدل سدان سری ۳ تولید می‌شود، دست زده است، جای سوال دارد. مدتی است پرشیا خودرو واردکننده ب‌ام‌و به ایران، فعالیت خود را افزایش داده و اقدام به وارد کردن جدیدترین مدل‌های ب‌ام‌و به ایران می‌کند. سری ۴ به عنوان یکی از جدیدترین مدل‌های ب ام و، طی یک رونمایی نسبتا طولانی (چند شبانه روز رونمایی!)، پایش به ایران باز شد.

این مدل جدید ب‌ام‌و در دو نوع کوپه و گرن‌کوپه (۴ در) وارد ایران می‌شود. هر کدام از این مدل‌ها در دو نوع ۴۲۰i و ۴۲۸i وارد کشور می‌شوند. ۴۲۰i کوپه تنها در تیپ لاکچری عرضه می‌شود و ۴۲۰i گرن‌کوپه در انواع اسپرت و لاکچری در ایران عرضه می‌شود. پکیج اسپرت M نیز برای مدل ۴۲۸i گرن‌کوپه قابل سفارش است. فضای کابین جادار است و فرم طراحی صندلی‌ها جالب توجه است. حتی صندلی‌های ردیف عقب نیز علی‌رغم فرم کوپه بدنه، فضای نسبتا مناسبی دارند. طراحی کلی کابین و کنسول جلو کاملا مشابه سایر محصولات جدید ب‌ام‌و است و به نظر می‌رسد ب‌ام‌و برای کاهش هزینه‌هایش، سعی کرده از یک فرم تکراری برای کابین اکثر محصولاتش استفاده کند!

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

کنسول میانی حدود ۷ درجه به سمت راننده متمایل شده است و از این نظر شاهد ارگونومی ‌مناسبی در کابین سری ۴ هستیم. و باعث شده دسترسی به ادوات مختلف آسان باشد. در مدل لاکچری نیز ترکیب تیره و روشن در تریم داخلی مشاهده می‌شودو در مدل اسپرت لاین، از پوشش مشکی رنگ برای کابین استفاده شده است. صندلی‌های جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و مجهز به سیستم حافظه و گرمکن هستند. وکیوم درها در فاصله معینی به بسته شدن درها کمک می‌کند.

مدل‌های ۴۲۰i و ۴۲۸i هردو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری برخوردار هستند. این پیشرانه ۲ لیتری با دو توربوشارژر مجهز به سامانه تویین اسکرول تغذیه می‌شود. بوست توربوها در این دو مدل متفاوت است و باعث شده تا مدل ۴۲۰i بتواند ۱۸۴ اسب بخار و مدل ۴۲۸i، ۲۴۵ اسب بخار قدرت تولید کند. این سیاست جدید ب‌ام‌و در ساخت پیشرانه‌های کم حجم، آلایندگی و مصرف پایینی را برای محصولاتش به ارمغان آورده است و سری ۴ کوپه تنها ۶ تا ۶.۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند. سیستم تویین اسکرول توربوها، باعث شده تا بیشینه گشتاور در همان دورهای ابتدایی در اختیار راننده قرار بگیرد و از این نظر سری ۴ خودروی تیز و چابکی باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز سری ۴، بهره گیری از گیرباکس ۸ سرعته استیپ ترونیک است که در سایر محصولات جدید ب‌ام‌و نیز به چشم می‌خورد. این جعبه دنده مدرن یکی از بهترین‌هاست و عملکرد لذت بخشی دارد. در حالت رانندگی اسپرت فرمان و کمک فنرها سفت‌تر می‌شوند و دنده‌ها در دورهای بالاتر تعویض می‌شوند. در حالت اقتصادی اما همه عوامل در جهت کاهش مصرف سوخت دست به دست هم می‌دهند. عایق‌بندی کابین مناسب است و صدای موتور به کابین نفوذ نمی‌کند. اما در این ب‌ام‌و ۲ لیتری به دنبال صدای جذاب پیشرانه و اگزوزها نباشید. تنها صدای زوزه توربوهای سری ۴ گوش را نوازش می‌دهد و از این نظر چندان خودروی خوش صدایی نیست.

سری۴ کوپه رقیب نزدیک بنز E کلاس کوپه محسوب می‌شود. اما مهم‌ترین مزیت آن نسبت به رقیب اشتوتگارتی، خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب در ایران است.

رقبای داخلی و خارجی

Benz E-Class Coupe

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

Volvo C۷۰

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

Audi A۵ Coupe

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

پیشنهاد نهایی

ورود سری ۴ به ایران علاقه مندان به خودرو و ب ام و بازان را به وجد آورد. این مدل جای خالی سری ۳ کوپه را پر می کند و از نظر لذت رانندگی و قابلیت های حرکتی جای هیچ گله ای را باقی نمی گذارد. با خرید سری ۴ خیالتان آسوده است که خودرویتان از نظر خدمات پس از فروش و گارانتی به خوبی ساپورت می شود. همه جذابیت ها و قابلیت های حرکتی سری ۴ در حالی است که با استفاده از موتور ۲ لیتری توربو، مصرف پایینی دارد و یک کوپه اقتصادی به شمار می رود.

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014

معرفی هیوندای  ولاستر و کوپه 2014
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج