۲۲۸۸۹۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

دوچرخه الکترونیکی جدید BMW رونمایی شد

غول خودروسازی آلمان، بی ام دابلیو، اخیراً وارد بازاز جدیدی از حمل و نقل شده است که از ان به عنوان حمل و نقل سبز یاد می‌شود. این شرکت اخیراً، از نخستین دوچرخه الکترونیکی خود رونمایی کرد. با ما همراه باشید با دنیای دوچرخه سواری بی ام دابلیو.

دوچرخه الکترونیکی جدید BMW رونمایی شد



برترین ها: غول خودروسازی آلمان، وارد بازار جدیدی از حمل و نقل شد که از آن به عنوان حمل و نقل سبز یاد می‌شود. بی ام دابلیو با کمک شرکت استارت آپ هایزنبرگان اچ اف، دوچرخه الکترونیکی کوهستان کاملاً پیشرفته ای تولید کرده است که می‌تواند با باتری لیتیوم یونی 400Wh ولتی، بیش از 130 کیلومتر مسافت را طی کند. فناوری رایانه ای کوچکی که در این دوچرخه استفاده شده است، سیستم سرعت و مسافت و راهبری را مدیریت می‌کند و راهبری راحتی را در اختیار راکب خود می‌دهد.

به نقل از پرتال خبری گیز مگ، برنامه تلویزیونی Breaking Bad، اخیراً گزارشی پخش کرد که در آن، همکاری یک شرکت نوپای آلمانی فعال در حوزه تولید لوازم الکترونیکی با شرکت بی ام دابلیو آلمان را نشان می‌داد که توانسته است با فناوری پیشرفته BMW i tech، دوچرخه کوهستان الکترونیکی بسازد. فناوری پیشرفته غول خودروسازی آلمان در این دوچرخه، امیدواری‌ها را در توسعه فعالیت‌های دوچرخه‌های الکترونیکی در اروپا، افزایش داده است.

این دوچرخه، یک محصول الکترونیکی کاملاً نوآورانه و پیشرفته هست. قیمت این دوچرخه، از برخی از خودروهای تولیدی اروپا گران تر است. قیمت پایه ای که برای این دوچرخه خلاق، پیشنهاد شده است، 9200 دلار می‌باشد که به نظر می‌رسد با توسعه تولید و بهره برداری از این ابزار حامی محیط زیست، قیمتان در سال‌های آینده به مراتب کاهش پیدا کند.

دوچرخه الکترونیکی جدید BMW رونمایی شد
(گزارش gizmag از همکاری شرکت هایزنبرگ آلمان با BMW در تولید دوچرخه الکترونیکی- جولای ۲۰۱۵)

مهندسان شرکت نوپای HNF Heisenberg در آلمان که زمینه تخصصی آن‌ها طراحی و ساخت دوچرخه‌های برقی است با همکاری شرکت خودروساز BMW، دوچرخه کوهستان پیشرفته ای به نام XF۱ ساخته است که می‌توان آن را ابتکاری دیدنی در دنیای دوچرخه به شمار آورد. در ساختار این دوچرخه از فناوری انحصاری BMW موسوم به BMW i استفاده شده است تا این ابتکار عمل به تولید نخستین دوچرخه الکتریکی با "تعلیق کامل مجهز به تسمه و موتور نصب شده در وسط" جهان منجر شود. این دوچرخه دارای باتری لیتیوم یونی است که با هر بار شارژ کامل توان حرکتی لازم برای طی کردن ۱۳۰ کیلومتر را تأمین می‌کند.

همچنین در ساختار دوچرخه یک ریز رایانه تعبیه شده که نه تنها اطلاعاتی درباره وضعیت کلی دوچرخه را ارائه می‌کند بلکه فاکتورهایی نظیر سرعت و فاصله را نیز اندازه گیری می‌کند. وزن این دوچرخه بسیار کم است که این مهم صرفاً به دلیل استفاده از فیبر کربنی در بخش‌های مختلف آن است. شرکت‌های خودروسازی آلمانی و غربی، از پوشش‌های فیبر کربنی در تولید بدنه خودروهای جدیدی که با پرینتر سه بعدی تولید می‌شود، در خودروهای لوکس استفاده می‌کنند که قبلاً، خبر آن را در پرتال برترین‌ها، ارائه کردیم و در لینک مرتبط این خبر، نیز درج شد.

دوچرخه الکترونیکی جدید BMW رونمایی شد
(تصویر سیستم الکترونیکی دوچرخه کوهستان با فناوری بی ام دابلیو آلمان)

اطلاعات تکمیلی درباره این دوچرخه الکترونیکی جدید، در نشانی hnf-heisenberg.com ارائه شده است. اطلاعات بیش تری درباره این دوچرخه کوهستانی الکترونیکی، در ویدئو زیر مشاهده کنید.

www.youtube.com/watch?v=UsQvJPYFgLk

تولید و طراحی دوچرخه الکترونیکی، تنها وابسته به تولید ایکس اف وان نیست که هفته پیش رونمایی شد. پیش تر نیز، شرکت‌هایی در زمینه تولید دوچرخه الکترونیکی، فعالیتی داشتند. دوچرخه پدلک، یکی از دوچرخه‌هایی بود که چند سال پیش رونمایی شد.

همزمان با معرفی خودروهای الکتریکی i3 و i8 و افتتاح اولین فروشگاه ویژه وسایل حمل و نقل برقی در لندن توسط ب ام دابلیو، دوچرخه i Pedelec هم معرفی گردید. BMW i pedelec همانند سایر دوچرخه‌های الکتریکی، می‌توان از باتری‌های لیتیوم-یون در سربالایی‌ها یا زمانی که نیاز به نیرویی بیشتر از عضلات پای دوچرخه سوار وجود دارد، بهره گرفت. موتور الکتریکی با استفاده از سیستم مدیریت الکترونیکی می‌تواند به سوار برای رسیدن به سرعت 25 کیلومتر بر ساعت کمک کند.

دوچرخه الکترونیکی جدید BMW رونمایی شد

با چنین سرعتی نیازی به استفاده از تجهیزات ایمنی وسایل حمل و نقل ماشینی، نظیر کلاه کاسکت و همچنین داشتن گواهینامه، نخواهد بود. باتری‌ها می‌توانند بسته به نوع و شیب مسیر و وزن سوارکار، بین ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر مسافت را به‌عنوان نیروی کمکی انجام وظیفه نمایند. جالب اینجاست که همانند خودروهای الکتریکی پیشرفته، در سرازیری یا هنگام ترمز، موتور تبدیل به ژنراتور شده و باتری‌ها را شارژ می‌نماید.

i Pedelec از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته ای بهره می‌گیرد. فریم سبک وزن دوچرخه از جنس آلومینیوم و فیبر کربن به نسبت ۵۰/۵۰ ساخته شده است. ترمزها دیسکی و هیدرولیکی می‌باشند. گیربکس نیز سه سرعته و به‌صورت یکپارچه با موتور ساخته شده است. دوچرخه به‌صورت جالبی قابل جمع شدن است و می‌توان به‌راحتی آن را در فضاهای کوچکی جای داد.

دوچرخه الکترونیکی جدید BMW رونمایی شد

هنوز قیمتی برای این دوچرخه اعلام نشده است. اما برای طرفداران واقعی محیط زیست و خریداران i۳ یا i۸ که رقمی بین ۵۰ تا ۱۳۰ هزار دلار را پرداخت می‌کنند، به‌راحتی قابل خرید خواهد بود!

به نظر می‌رسد، استفاده از دوچرخه‌های الکترونیکی به دلیل نقش مؤثر آن در محیط زیست و سلامت جامعه، در سال‌های آینده، یکی از برترین ابزارهای حمل و نقل در کشورها به ویژه در میان ملت‌های پیشرو در حمل و نقل سبز مانند کشورهای اسکاندیناوی شود. شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، می‌توانند از بازار مطمئن و خوبی در آینده، استفاده کنند.

تجربه‌های استارت آپ آلمانی که یک کارآفرینی دیجیتالی هست، می‌تواند برای کارآفرینان جوان ایرانی مفید باشد.

اطلاعات تکمیلی درباره دنیای دوچرخه‌های الکترونیکی و فرصت‌های کسب و کار موجود در این حوزه را در نشانی www.e-mountainbike.com مشاهده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دهاتی ساده

      شهر تهران که به خاطر این همه ماشین و دود و دم و ... شهره عام وخاص است و... چذا مدیریت شهری رو به انرژی های پاک از نوع دوچرخه های برقی و با سیاستهای تشویقی نمیآورد.؟؟
      و همیشه ایام متاسفانه حتی تحصیل کرده های مهندسی شهرسازی ما با مقیاس ماشین به جنگ خیابانهای تنگ و باریکی که پر ز خاطره هاست می روند؟؟
      عموما انگار ما به تخریب کردن عادت کرده ایم.
      انگار ما ایرانیان و تهران نشینان و شهر نشینان و حتی روستا نشینان به قار و قور و سر وصدا و دود و ...بیشتر عادت کرده ایم.
      به هر حال همه کار برای تخریب و خدمت کردن به مردم انجام می دهیم و غافل از اینکه عمده خدمات ما خیانت است.
      تا دبر نشده باید به دوچرخه رو بیاوریم. بسیار کم خرج و با کلاس و بسیار هم سالم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج