adexo3
۲۵۵۱۴۲
۲ نظر
۵۰۳۷
۲ نظر
۵۰۳۷
پ

ب ام و i۸، تنهاترین در کلاس خود

در سال ۲۰۰۹ ب ام و در اتوشو فرانکفورت پرده از یک کانسپت عجیب و غریب برداشت. از آن سال تغییرات ب ام و روی این خودرو خاص آغاز شد تا سر انجام در سال ۲۰۱۳ به نمونه پیش تولید نهایی ختم شود.

مجله تخت گاز: شاید چندین سال پیش که تویوتا اقدام به تولید خودروهای هیبریدی و برقی کرده بود، خیلی‌ها فکر می‌کردند که این خودروها به نمونه‌های کسل کننده و ساده محدود می‌شوند که بیشتر مناسب افراد سن و سال دار است. اما مدتی است که ورق برگشته، و حالا استفاده از سیستم هیربیدی در سوپر ماشین‌ها نیز بیش از پیش جا افتاده. در حقیقت این راه کمک می کند که نسل سوپر اسپرت ها که اقلب مصرف سوخت زیادی دارند منقرض نشود و از طرفی دوست داران محیط زیست نیز بتوانند لذت رانندگی هیجانی را تجربه کنند.

ب ام و i8، تنهاترین در کلاس خود

در سال ۲۰۰۹ ب ام و در اتوشو فرانکفورت پرده از یک کانسپت عجیب و غریب برداشت. از آن سال تغییرات ب ام و روی این خودرو خاص آغاز شد تا سر انجام در سال ۲۰۱۳ به نمونه پیش تولید نهایی ختم شود. این سوپر اسپرت جذاب i۸ نام دارد و نماینده هیبریدی ب ام و در کلاس خودروهای اسپرت به شمار می‌رود. طراحی ظاهری i۸ جذابیت‌های خاص خودش را دارد و نسبت به خودروهای دیگر عجیب غریب و و فضایی است. گرافیک خاص و سیالی چراغ‌های عقب، استفاده از سیستم نورپردازی لیزری در چراغ‌های جلو، درب‌هایی که به صورت پروانه‌ای باز می‌شوند و از همه مهمتر فرم خاص بدنه، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا i۸ سرها را به سوی خود برگرداند.

دکوراتیو فضای کابین i۸ نیز در نوع خود جذاب است. دریچه‌های سیستم تهویه بر خلاف سایر خودروهای طراحی خاصی دارند. صندلی‌های اسپرت جلو نیز نوید یک رانندگی هیجانی را می‌دهند. i۸ در اصل یک کوپه چهار نفره است، اما در واقع صندلی‌های عقب برای قرار دادن یک ساک دستی فضای کافی دارند. مجموعه پشت آمپر از یک مانیتور بزرگ تشکیل شده که در حالت‌ کاملا برقی، هیبریدی، اکونومی و اسپرت نورپردازی و رنگ بندی مختلفی دارد. ماوس سیستم iDRIVE و اهرم تعویض دنده جوی استیکی نیز همان مواردی هستند که در کابین یک ب ام و انتظار دیدنشان را دارید. همچنین در i۸ از کامل‌ترین ورژن سامانه هدآپ دیسپلی استفاده شده و نورپردازی کابینش نیز در نوع خود جذاب و چشم نواز است.

ب ام و i8، تنهاترین در کلاس خود

سیستم موتور I۸ پیچیدگی خاصی ندارد و از خیلی جهات شبیه تویوتا پریوس است. با این تفاوت که توسط نازل مخصوص از بیرون هم شارژ می‌شود. I۸از یک پیشرانه بنزینی ۳ سیلندر خطی توربوشارژ ۱.۵ لیتری و یک پیشرانه الکتریکی که روی محور جلو نصب شده است بهره می‌برد. قدرت پیشرانه الکتریکی به ۱۳۰ اسب بخار و قدرت موتور بنزینی نیز به ۲۳۶ اسب بخار می‌رسد. که روی هم نیروی محرکه حدودا ۳۶۰ اسب بخاری را روانه چرخ‌ها می‌کنند. باطری‌های ۷.۱ کیلوواتی در کف I۸ تعبیه شده‌اند تا مرکز ثقل پایین‌تر و در نتیجه هندلینگ بهتری داشته باشد. ضریب آیرودنامیک I۸ نیز عالی است و عدد ۰.۲۶ را نشان می‌دهد.

همچنین قدرت تحمل فشار جانبی ۰.۹۳ جی را دارد. i۸ در کمتر از ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و به لطف ترمزهای قدرتمند، ۳۳ متر فضا نیاز دارد تا از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به حالت سکون برسد. با توجه به نوع رانندگی، حالت بنزینی یا صرفا الکتریکی انتخاب می‌شود. i۸ در حالت صرفا الکتریکی، با هر بار شارژ حدود ۴۰ کیلومتر طی می‌کند. شارژ کامل باطری‌هایش نیز ۲ ساعت زمان می‌برد. در حالت هیبریدی نیز می‌توان مسافتی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر را پیمود. i۸ از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار بهره می‌برد و با آلایندگی ناچیزش، در هر کیلومتر ۴۹ گرم گاز co۲ تولید می‌کند. تقسیم وزن ۱۴۸۵ کیلوگرمی i۸ نیز به صورت ۴۸ درصد در جلو و ۵۲ درصد در عقب صورت گرفته است.

ب ام و i8، تنهاترین در کلاس خود

از همان روزی که تصاویر i۸ در گمرک کشور منتشر شد، شایعاتی زیادی در خصوص آن منتشر شد و با وجود ترخیص تعدادی از این i۸ها و به نمایش در آمدنشان در ویترین نمایشگاه ماشین‌های تهران، این شایعات همچنان ادامه دارد. اول به قیمت i۸ بپردازیم. اگر گشتی در نمایشگاه‌های کشور بزنید، برچسب قیمتی کمتر از ۱.۳ میلیارد تومان را روی i۸ مشاهده نخواهید کرد. گران‌ترین نمونه‌ها نیز قیمتی معادل ۱.۸ میلیارد و یا ۲ میلیارد تومان دارند. i۸ یک کوپه ۱۴۰ هزار دلاری در امریکاست.

ب ام و i8، تنهاترین در کلاس خود

با احتساب تعرفه ۴ درصدی واردات این خودرو، سود بازرگانی صفر و مالیات ۹ درصدی به علاوه هزینه‌ای حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید مجوز و اندکی افزایش قیمت به خاطر کمیاب بودن، قیمت این خودرو به بیش از ۱ میلیارد تومان نمی‌رسد. حتی خیلی‌ها عقیده دارند اختلاف قیمت i۸ ها به خاطر تفاوت سطح تجهیزاتشان است. که این مساله درست نیست و در سایت ب ام و نیز رده بندی مختلفی برای آپشن‌های i۸ در نظر گرفته نشده. کمتر از ۳۰ دستگاه i۸ از گمرک ترخیص شده و به تهران راه پیدا کرده. هیچ یک از این i۸ ها را نیز پرشیا خودرو وارد نکرده و مسئولیتی در قبال خدمات پس از فروش، تامین قطعات و گارانتی آن‌ها ندارد. اکثر مدل‌های وارد شده به کشور، از دبی خریداری شده‌اند و به ایران آمده‌اند.

i۸ تنها با مجوزهای خاص ورزشکاری و جانبازی پلاک می‌شود و این طور که معلوم است، این مجوز تنها به تعداد محدودی از i۸ های وارد شده تعلق می‌گیرد و سرنوشت مابقی در هاله‌ای از ابهام است و احتمال برگشتن آن‌ها کم نیست. پس این شایعه ایران پس از آلمان بزرگ ترین ناوگان i۸ دنیا را در اختیار دارد درست نیست و سندیت قانونی ندارد. یکی از شایعه‌های جالبی که در خصوص i۸ منتشر شده بود، تصادف این خودرو در ایران بود. در حالی که هنوز پای هیچ یک از i۸ ها به ایران نرسیده است. این تصادف در کشور مکزیک رخ داد و از قضا هدایت خودرو را یک خبرنگار بر عهده داشت!

رقبای داخلی و خارجی

در حال حاضر رقیبی در این کلاس ندارد.

پیشنهاد نهایی

واقعیت این است که نمیتوانیم پیشنهاد نهایی مناسبی در مورد این خودروی خاص ارائه دهیم اما باید بگوییم که این خودرو را می توانید برای نمایش در حیاط خانه ویلایی خود پارک کنید و مهمانان خود را متعجب کنید.

ب ام و i8، تنهاترین در کلاس خود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رسول

      بدبختی ما اینجاست که فقط عکساش رو میتونیم ببینیم!!!

      پاسخ ها

      • امیررضا

        خوبه حالا باز عکساشم میبینیم حال میکنیم ^_^

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج