۲۶۷۵۷۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)

آلِخاندرو سالومون (Alejandro Salomon) فیلم‌ساز نام‌آشنای خودرو به‌تازگی ۵ هایپرماشین افسانه‌ای دنیا یعنی فِراری لافراری، پاگانی هوآیرا، بوگاتی ویرون سوپراسپورت، پورشه ۹۱۸ اسپایدر و مک‌لارن P۱ را گردهم آورده و رقابتی نادر و معرکه را استارت زده است.

وب سایت پدال: آلِخاندرو سالومون (Alejandro Salomon) فیلم‌ساز نام‌آشنای خودرو به‌تازگی ۵ هایپرماشین افسانه‌ای دنیا یعنی فِراری لافراری، پاگانی هوآیرا، بوگاتی ویرون سوپراسپورت، پورشه ۹۱۸ اسپایدر و مک‌لارن P۱ را گردهم آورده و رقابتی نادر و معرکه را استارت زده است.

جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)
World's Top ۵ Hypercars Are Ready For An Epic Battle

این اولین قسمت از مجموعه‌ی سه قسمتی جدال بسیار هیجان‌انگیز این اَبرخودروهاست. دوتایشان بیشتر حس به‌اصطلاح اولداِسکول (Oldschool) دارند و تجربه رانندگی فیزیکی‌تری به‌دست می‌دهند، درحالی‌که بقیه با داشتن فناوری قوای محرکه هایبرید کوکِ موافق‌تری با قرن 21 دارند؛ باید دید که در آینده وضعیت به چه شکل خواهد بود!

جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)

ویرون سوپراسپورت (SS) از پیشرانه W۱۶ میانی ۸ لیتری مجهز به ۴ توربو شارژر و سامانه چهارچرخ متحرک سود می‌برد.

قلب مذکور برای این نسخه مورد به‌روزرسانی قرارگرفته که طی آن حداکثر قدرت از ۱۰۰۱ به ۱۲۰۰ اسب بخار افزایش‌یافته و بیشینه گشتاور به ۱۵۰۰ نیوتون‌متر رسیده است، پس از این نظر در صدر گروه جای می‌گیرد.

همچنین ۲.۵ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت توقف کامل به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. درواقع می‌توانیم بگوییم که فولکس‌واگِن با ارائه‌ی این مدل قوانین گروه هایپرماشین‌ها را به خوبی وضع کرد!

جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)

هوآیرا که نامش را از الهه باد در داستان‌های افسانه‌ایِ آیمارا گرفته در سال ۲۰۱۲ با قلب میانی و چرخ‌های متحرک عقب جایگزین مدل به‌یادماندنی زوندا شد.

پیشرانه‌ی آن نمونه توسعه‌یافته ۶ لیتری توربو دوقلوی V۱۲ مرسدس-آاِم‌گ است که خروجی ۷۲۰ اسب بخار و ۱۱۰۰ نیوتون‌متر را در اختیار قرار می‌دهد تا شتاب اولیه تنها در ۳ ثانیه ثبت شود و سقف سرعت به ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت (۲۳۰ مایل بر ساعت) برسد.

جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)

P۱ اولین تجربه خودروساز انگلیسی در ورود به ورطه قوای محرکه هایبرید است که دو سال پیش (۲۰۱۳ میلادی) در نمایشگاه بین‌المللی ژنو پرده از چهره برداشت.

در تولید آن توجه زیادی به مقام جانشینی مدل ارزشمند F۱ شده است. قوای فنی‌اش بلوک V۸ توربو دوقلوی ۳.۸ لیتری و یک موتور الکتریکی است که درمجموع ۹۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۷۸ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

مدل‌های دیفرانسیل عقب شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۲.۸ ثانیه لمس کرده و می‌توانند تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی) به گردوخاک کردن ادامه دهند.

جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)

۹۱۸ اسپایدر ۶ سال پس از توقف تولید کاررا جی‌تی متولد شد. قلب ۴.۶ لیتری V۸ میانی به همراه یک موتور الکتریکی، سامانه چهارچرخ متحرک، بیشینه ۸۸۷ اسب بخاریِ قدرت و گشتاور ۱۲۸۰ نیوتون‌متری همه و همه شتاب اولیه را در مدت‌زمان ۲.۵ ثانیه میسر می‌کنند و سقف سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی) را به ارمغان می‌آورند.

جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)
Ferrari Laferrari

در آخر نوبت به "لافِراری" می‌رسد که در نمایشگاه ژنو 2013 رونمایی شد و وظیفه سنگین جانشینی مدل جاودان "اِنزو" را بر عهده گرفت. قلب V12 تنفس طبیعی آن 6.3 لیتر حجم دارد و در کنار فناوریِ های-کِرس (HY-KERS) و یک پیشرانه مدرن برقی مجموعاً حدود 950 اسب بخار قدرت و 900 نیوتون‌متر گشتاور را روانه‌ی چرخ‌های عقب می‌کند. حاصل کار نیز دستیابی از حالت ایست کامل به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در کمتر از 3 ثانیه و تماشای بیشینه 350 کیلومتر بر ساعت (217 مایل بر ساعت) داخل نشان‌دهنده‌های پشت فرمان است.

جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)
Pagani Huayra

با ما همراه باشید تا در قسمت‌های بعدی به تماشای تاخت‌وتاز رخ در رخ این هیولاها بنشینیم.



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید .

جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید .


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج