اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۷۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

همه کارکردهای موبایل

وسیله ای فراتر از تلفن همراه!

تا به حال به این فکر کرده‌اید که غیر از برقراری تماس‌ تلفنی یا جست‌وجو در اینترنت، کاربردهای اصلی موبایل چیست؛ این که بیشتر چه سن و قشری از مردم جهان موبایل دارند و چه استفاده‌هایی از آن می‌کنند.

وسیله ای فراتر از تلفن همراه!

وسیله ای فراتر از تلفن همراه!

تا به حال به این فکر کرده‌اید که غیر از برقراری تماس‌ تلفنی یا جست‌وجو در اینترنت، کاربردهای اصلی موبایل چیست؛ این که بیشتر چه سن و قشری از مردم جهان موبایل دارند و چه استفاده‌هایی از آن می‌کنند. برای مثال، تعدادی به عکاسی علاقه دارند و دوربین موبایل برایشان مهم است، برخی از گوشی تلفن همراهشان به عنوان آلارم برای بیدار شدن‌های صبحگاهی و افرادی هم برای گوش کردن به موسیقی و تماشای ویدئوهای کوتاه استفاده می‌کنند. در همین راستا، پایگاه اینترنتی gsmarena.com در تحقیقات جالبی که از کاربران به عمل آورده، آمار مفصلی ارائه کرده است. این آمار همه بخش‌های تلفن همراه را و این که چه رده‌های سنی یا جنسی بیشترین و کمترین استفاده را از آنها دارند، شامل می‌شود و به سوالات فراوانی پاسخ می‌دهد. باید بدانید این نمودارها از پاسخ حدود ۱۵ هزار کاربر در سراسر جهان به دست آمده است. از آنجا که تعداد نمودارها زیاد بود، ما فقط ۶ تا از آن را برای شما انتخاب کردیم.


آمار کلی استفاده موبایل (روزانه، ماهانه و سالانه)

نموداری که در اینجا می‌بینید، آمار استفاده از بخش‌های مختلف گوشی را نشان‌ می‌دهد که لزوما هر روز به کار نمی‌روند اما بیشترین کاربرد را میان کاربران دارند. این بخش‌ها را می‌توان جزو امکاناتی دانست که کاربران هنگام خرید حتما به آنها توجه دارند. نخستین دلیل خرید موبایل، برقراری تماس است که رتبه نخست را از آن خود کرده است. بعد از آن، ارسال پیام‌ کوتاه با 99/2 درصد و عکاسی با 98/5 درصد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

برقراری تماس ۹۹/۵۰ درصد
ارسال پیام کوتاه 99/50 درصد
گرفتن عکس ۹۸/۵۰ درصد
استفاده از ماشین‌حساب 98/40 درصد
استفاده از آلارم ۹۷/۸۰ درصد
وب‌گردی 96/20 درصد
گوش کردن به موسیقی ۹۵/۳۰ درصد
ضبط ویدئو 94/50 درصد
مدیریت زمان ۹۴/۲۰ درصد
نوشتن یادداشت 93/60 درصد
بازی کردن ۹۲/۳۰ درصد
استفاده از اینترنت موبایل 90/80 درصد
دانلود نرم‌افزارهای جدید ۹۰/۷۰ درصد
استفاده از وای‌فای 88/40 درصد
انتقال فایل از طریق بلوتوث ۸۶/۲۰ درصد


بازی موبایل

در سال‌های اخیر، بازی‌های گوشی‌های تلفن همراه کاربران بسیاری پیدا کرده‌اند. این موضوع را می‌توان به آسانی از افزایش تعداد بازی‌های موجود در فروشگاه‌های اینترنتی برندهای مختلف موبایل متوجه شد. بیشتر کاربران این‌گونه بازی‌ها را نیز افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند. با بالاتر رفتن سن کاربر، میزان توجه او به بازی نیز کم می‌شود. به طور کلی، حدود ۴۷/۷ درصد کاربران از بازی‌های گوشی خود استفاده می‌کنند.

خانم‌ها کمتر از مردها و اروپایی‌ها و کاربران بالای ۵۰ سال از همه کمتر به بازی موبایل توجه نشان داده‌اند.


تنظیم آلارم

زمانی بود که موبایل‌ها گزینه‌ای به نام آلارم نداشتند و کاربران فکر نمی‌کردند وجود چنین قابلیتی بتواند چندان کاربردی باشد. اما امروزه از این قابلیت ساده‌ بسیار استقبال می‌شود به طوری که حدود 98 درصد کاربران در رده‌های سنی مختلف از آن استفاده می‌کنند.

البته افراد زیر 18 سال و بالای 50 سال کمتر و رده سنی 25 تا 32 سال بیشتر از بقیه آن را به کار می‌گیرند.


بیشترین استفاده‌های روزانه

اگر شما نیز مثل ما تصور می‌کنید بیش از ۹۵ درصد کاربران برای برقراری تماس از گوشی استفاده می‌کنند، باید بدانید که در اشتباه هستید. برخلاف تصور ما، استفاده از امکانات دیگر گوشی هم‌چون تنظیم آلارم، ارسال پیامک، وب‌گردی، اینترنت، ارسال و دریافت ایمیل، وای‌فای و گوش کردن به موسیقی بیش از ۵۰ درصد استفاده‌های موبایل را به خود اختصاص داده‌اند. بیشتر کاربران روزانه استفاده‌های مختلفی از گوشی تلفن ‌همراه خود دارند که به برقراری تماس منحصر نیست. در واقع باید گفت برقراری تماس رتبه ششم را در ردیف بیشترین کاربردها به صورت روزانه در رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال به خود اختصاص داده است.


ارسال پیام کوتاه

دومین جایگاه در جدول آماری کاربردهای موبایل در اختیار ارسال پیام کوتاه است. این کار به ویژه میان خانم‌ها رواج بیشتری دارد به طوری که حدود 81 درصد از آنها روزانه پیام کوتاه ارسال می‌کنند. آسیایی‌ها و کاربران جوان در رده سنی 18 تا 24 سال نیز جزو بیشترین کاربران ارسال پیام کوتاه هستند. کمترین استفاده از این قابلیت توسط کاربران بالای 50 سال صورت می‌گیرد.


وب‌گردی

نسبت آماری کاربران وب از طریق گوشی تلفن همراه به صورت روزانه ۷۸/۶ درصد و به طور کلی حدود ۹۶ درصد است. با توجه به این آمار، بین هر ۸۰ کاربر فقط یک نفر از گوشی برای جست‌وجو در اینترنت استفاده نمی‌کند.

کمترین میزان وب‌گردی مختص افراد بالای ۵۰ سال است.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

وسیله ای فراتر از تلفن همراه!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج