جاباما
۴۲۰۳۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ده عادت خوب تکنولوژیک

عادت‌های خوب تکنولوژی تنها به کاربران حرفه‌ای محدود نمی‌شود و بهتر است هر کاربر عادی هم آنها را رعایت کند. مجله آنلاین Lifehacker به تازگی به بررسی و معرفی ده عادت خوب تکنولوژی پرداخته است که آنها را در اینجا می‌خوانید:

دنیای اقتصاد: احتمالا تا حالا بارها و بارها به حفظ امنیت اطلاعات و به عنوان مثال تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌های ذخیره شده در کامپیوترتان توصیه شده‌ا‌ید. در واقع اینها عادت‌های خوبی در دنیای تکنولوژی هستند که همه ما به عنوان علاقه‌مندان تکنولوژی و راه‌های ارتباطی آن باید سعی کنیم آنها را حفظ کنیم.

عادت‌های خوب تکنولوژی اما تنها به کاربران حرفه‌ای محدود نمی‌شود و بهتر است هر کاربر عادی هم آنها را رعایت کند. مجله آنلاین Lifehacker به تازگی به بررسی و معرفی ده عادت خوب تکنولوژی پرداخته است که آنها را در اینجا می‌خوانید:

ده عادت خوب تکنولوژیک

۱۰- گاهی تنظیمات حریم شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید: همه ما می‌دانیم که شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک مکان خوبی برای دستبرد هکرها به اطلاعات شخصی کاربران است. درست به همین دلیل هم برای حفظ امنیت بیشتر در شبکه‌های اجتماعی بهتر است چند وقت یک بار به بررسی تنظیمات مربوط به حریم شخصی خودتان بپردازید.

کاربرد بخش‌های مختلف را به خوبی یاد بگیرید و آنها را با توجه به علایق و نیاز خودتان تنظیم کنید. سایت‌هایی مانند AdjustYourPrivacy.com می‌توانند شما را در این کار راهنمایی کنند.

۹- بدانید که چه وقت گران خرید می‌کنید: تکنولوژی چندان هم ارزان نیست، اما این به معنای آن نیست که برای خرید یک محصول دیجیتال تمام پولتان را خرج کنید. بهتر است قبل از آنکه بخواهید هر گجتی را بخرید، به جمع‌آوری اطلاعات مختلف درباره کاربردها، ویژگی‌ها و البته قیمت آن بپردازید. این کار می‌تواند کمک خوبی برای جیب‌هایتان باشد. وب سایت‌های خرده فروشی آنلاین یا سایت‌های اطلاع رسانی در این زمینه که اتفاقا تعدادشان هم کم نیست می‌توانند کمک خوبی باشند.

۸- دسک تاپ و هارد درایوتان را نظم بدهید: اگر دسک تاپ یا هارد درایو شما به هم ریخته و نامنظم است، بهتر است از فرصت استفاده کرده و هر چه سریع‌تر برای آن فکری بکنید.

نه تنها پیدا کردن فایل مورد نظر در چنین شرایطی بسیار سخت است، بلکه کند شدن سرعت عملکرد سیستم ‌عامل هم از دیگر مشکلات آن است.

برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است فایل‌هایی با مضمون، محتوا یا کاربری مشابه را در یک پوشه‌ نگه‌دارید.

۷- از آلودگی به بدافزارها بپرهیزید: بسیاری از ما می‌دانیم که ویروس‌ها آن هم از نوع کامپیوتری‌اش بسیار خطرناک هستند. با این حا اما شاید واقعا ندانیم که این موضوع در حقیقت چه آسیبی به کامپیوترها و اطلاعات ذخیره شده ما بزند. بهتر است کمی بیشتر درباره انواع ویروس‌های کامپیوتری، بدافزارها و راه‌های آلودگی به آنها بدانیم. بهترین کار در این مورد نصب یکی از برنامه‌های ضد ویروس است. برای این کار می‌توان از برنامه‌های آنتی ویروس رایگان موجود در اینترنت استفاده کرده یا نسخه‌ اصلی آنها را خریده و نصب کنید.

۶- در جاهایی که خدمات اینترنت رایگان ارائه می‌شود، مراقب باشید: وقتی بیرون از خانه هستید و به دنبال مکان‌هایی که اینترنت رایگان ارائه می‌کنند یا همان هات اسپات‌ها، باید بیشتر مراقب باشید.

زمانی که در اماکن عمومی از اینترنت رایگان بی‌سیم استفاده می‌کنید، باید مراقب حفظ امنیت اطلاعات خود باشید.

بد نیست بدانید که می‌توان بدون هیچ تجربه‌ خاصی در زمینه هک، از این طریق به حساب کاربری افراد دسترسی پیدا کرد.

البته اگر برای دسترسی به اینترنت بی‌سیمی نیاز به کلمه عبور باشد به معنی آن نیست که امنیت شما تضمین شده است. اگر کاربران دیگری به جز شما و اعضای خانواده‌تان به این شبکه دسترسی داشته باشند، احتمال درز اطلاعات و هک شدن وجود دارد.

بنابراین بهتر است در زمان استفاده از خدمات اینترنت عمومی و رایگان قابلیت اشتراک‌گذاری را موقتا غیرفعال کرده و ترجیحا از اتصالات امن استفاده کنید.

۵- مراقب کلاهبرداری‌های اینترنتی باشید: اغلب ما در گشت و گذارهای اینترنتی بارها با کلاهبرداری‌های مجازی رو به رو شده‌ایم. به عنوان مثال ایمیل‌هایی از یک بانک ناشناس که شما را برنده قرعه کشی معرفی کرده است یا ایمیل‌های مشابه همه و همه کلاهبرداری‌هایی است که هدفی جز دزدی اطلاعات شخصی شما را ندارند.

۴- نیازهای مربوط به نگهداری بهتر کامپیوترتان را بدانید: همه ما می‌دانیم که با انجام کمی تنظیمات در کامپیوتر شخصی‌مان می‌توانیم به سرعت و کارآیی آن بیفزاییم. البته برای این کار نیازی به مراجعه به شخص دیگری نیست؛ برای این کار وب‌سایت‌های آموزشی و اطلاع رسانی زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.

۳- از پسوردهای ایمن استفاده کنید: اگر فکر می‌کنید پسوردی ایمن دارید، بهتر است از این موضوع اطمینان حاصل کنید. در واقع نباید فراموش کنید که هکرهای امروزی از راه‌های جدیدی برای دسترسی به اطلاعات شخصی افراد استفاده می‌کنند. پس پسوردهایی را انتخاب کنید که حدس زدن شان سخت‌تر باشد. علاوه بر این بهتر است هرگز پسوردهای‌تان را در مرورگرهای اینترنتی ذخیره نکنید.

۲- از اطلاعات کامپیوترتان نسخه پشتیبان تهیه کنید: با اینکه همه ما بارها درباره تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعاتمان شنیده‌ایم، اما معمولا آن را جدی نمی‌گیریم. اما بد نیست بدانید که انجام این کار چندان هم سخت یا پیچیده نیست و هر کسی می‌تواند با چند دقیقه وقت آن را انجام دهد. بنابراین بهتر است هر چه زودتر این کار را انجام بدهید.

۱- مانند یک حرفه‌ای در گوگل جست‌وجو کنید: اگر بتوانید از گوگل نتیجه‌ای را که می‌خواهید به دست بیاورید، می‌توانید در هر زمینه‌ای دانش کافی را داشته باشید. برای جست‌وجوی بهتر و دقیق‌تر در گوگل بهتر است تنظیمات مختلف آن را بررسی کرده و از آنها کمک بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج