۴۷۳۲۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

خوشا اپل و دستاوردهای خیره کننده اش

استیو جابز پس از اخراج از اپل، شرکت کامپیوتری NeXT را در سال ۱۹۸۵ میلادی راه اندازی و جایگزین هایی برای کامپیوترهای مک و ویندوز تولید کرد. تیم برنر لی با استفاده از کامپیوتر NeXT، نخستین مرورگر وب و سرور را تولید کرد.

خوشا اپل و دستاوردهای خیره کننده اش

برترین ها:

خوشا اپل و دستاوردهای خیره کننده اش

۱. شرکت Siri

شرکت سیری که در سال ۲۰۰۷ میلادی تاسیس و ثبت شده، توسعه دهنده اپلیکیشن است که دستیار دیجیتال مبتنی بر صدا را برای کاربران اپل تولید کرده است. اپل این شرکت را در آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی با قیمتی نامعلوم خریداری کرد. دستیار صوتی سیری نخستین بار در آی‌فون ۴S در سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان بخشی از سیستم عامل iOS مورد استفاده قرار گرفت.


2. Emagic

اپل، شرکت آلمانی تولید نرم افزارهای وابسته به موسیقی را در جولای سال 2002 میلادی با قیمتی نامشخص خریداری کرد. سیستم موسیقی لاجیک این کمپانی اکنون جزوی از نرم افزار موسیقی حرفه ای استودیو لاجیک است و با قیمت 200 دلار آمریکا برای مک عرضه می شود.


۳. Nothing Real

Nothing Real که نرم افزار افکت های دیجیتال بسیار باکیفیت تولید می کند در فوریه سال ۲۰۰۲ میلادی خریداری و به فناوری Shake - نرم افزار افکت های دیجیتال اپل - اضافه شد. تولید و استفاده از Shake در سال ۲۰۰۹ میلادی متوقف شد.


خوشا اپل و دستاوردهای خیره کننده اش

۴. Power Computing

پاور کامپیوتینگ که وظیفه ساخت کلون برای سیستم عامل مکینتاش را دارد و تحت لیسانس اپل است، در سپتامبر سال ۱۹۹۷ میلادی با قیمت یکصد میلیون دلار آمریکا خریداری شد. چند ماه بعد، استیو جابز به اپل بازگشت و مدیریت کمپانی را به دست و تصمیم گرفت تجارت کلون را به طور کامل از بین ببرد.


خوشا اپل و دستاوردهای خیره کننده اش

۵. شرکت NeXT

استیو جابز پس از اخراج از اپل، شرکت کامپیوتری NeXT را در سال ۱۹۸۵ میلادی راه اندازی و جایگزین هایی برای کامپیوترهای مک و ویندوز تولید کرد. تیم برنر لی با استفاده از کامپیوتر NeXT، نخستین مرورگر وب و سرور را تولید کرد.

پس اینکه NeXT در فروش کامپیوترهای خود با اقبال خوبی روبه رو نشد، NeXT روی فروش نرم افزارهای سیستم عامل خود تمرکز کردند که به آن NeXTStep می گفتند. این نرم افزار موردتوجه اپل قرار گرفت و به همین دلیل، NeXT را در تاریخ ۱۹۹۶ میلادی با قیمت ۴۲۹ میلیون دلار خرید. همین مساله زمینه ساز بازگشت جابز به اپل نیز شد.


6. Proximity

در سال 2006 میلادی، اپل Proximity و محصولات آن همچون مدیریت رسانه، آرت‌باکس و سیستم برنامه ریزی برنامه ها را برای تولید کلیپ، انیمیشن، عکس و صدا خریداری کرد.


۷. P.A. Semi

اپل در سال ۲۰۰۸ میلادی شرکت P.A. Semi را تولید کننده ریزپردازنده بود و برای تولید تراشه های قدرتمند خود شهرت داشت را با قیمت شایعه شده ۲۷۸ میلیون دلار آمریکا خریداری کرد. حدس بر این بود که اپل با کمک این شرکت قصد تولید پردازنده های مخصوص خود برای گوشی های موبایلش را دارد. و این به واقعیت تبدیل شد. پردازنده A۵ در آی‌پد ۲ با کمک این شرکت ساخته شده است. آی‌فون ۵ نیز پردازنده A۶ دارد.


8. Lala

هنگامی که اپل در دسامبر سال 2009 میلادی با قیمت حدود 80 میلیون دلار Lala را خرید، شایع شد که می خواهد به طور حرفه ای وارد کسب و کار پخش موسیقی شود. اما اپل پس از یکسال این سرویس را متوقف و به شایعات پایان داد.


۹. Quattro Wireless

شرکت تبلیغات موبایلی Quattro Wireless در ژانویه سال ۲۰۱۰ میلادی با قیمت ۲۷۵ میلیون دلار آمریکا توسط اپل خریداری شد. اما اپل سرویس خودش را راه اندازی و iAd را تولید کرد که در آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی برای نخستین بار معرفی شده است.


10. Intrinsity

شرکت Intrinsity که در زمینه ساخت تراشه های موبایلی فعال بود در آوریل سال 2010 میلادی به قیمت شایعه شده 121 میلیون دلار آمریکا خریداری شد. هدف اپل از خرید این شرکت، تولید پردازنده های سریع تر با مصرف انرژی کمتر بود.


۱۱. Placebase

Placebase نیز شرکت تولیدکننده نرم افزارهای نقشه بود که در جولای سال ۲۰۰۹ میلادی توسط اپل خریداری شد. این خرید برای ساخت نرم افزار مخصوص اپل خریداری شد و هرگز مبلغ این معامله مشخص نشد.


12. Poly9

شرکت Poly9 در جولای سال 2010 میلادی خریداری شد. این شرکت در زمینه تولید نقشه سه بعدی فعالیت داشت و شایعاتی در دنیای فناوری یچیده بود که می گفتند اپل می خواهد نسخه جدیدی از گوگل ارث را تولید و عرضه کند.



خوشا اپل و دستاوردهای خیره کننده اش

۱۳. C۳

C۳ نیز سومین شرکت تولیدکننده نقشه بود که اپل آن را خرید. این شرکت با قیمت نامعلومی در اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی خریداری شد. اپل نرم افزار نقشه خودش را در سال ۲۰۱۲ میلادی در سیستم عامل iOS ۶ و آی‌فون ۵ به جهانیان معرفی کرد. اما پس از شکایت های مکرر کاربران از درست کار نکردن این نرم افزار، مدیر عامل اپل - تیم کوک - از همه کاربران به طور رسمی عذرخواهی کرد و به آنها امید داد که نسخه تصحیح شده آن به زودی منتشر خواهد شد.


14. AuthenTec

شرکت امنیت موبایل AuthenTec در جولای سال 2012 میلادی با قیمت 356 میلیون دلار آمریکا توسط اپل خریداری شد. تحلیل گران می گویند اپل با این کار امنیت آی‌فون و آی‌پد را بیش از پیش افزایش داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعيد

      خوشا زمانى كه استيو زنده بود
      مديران حال حاضر كه گند زدن به اپل !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج