اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۵۶۱۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

ماشین هایی که برای آمریکایی ها ناز می کنند!

در این مقاله می خواهیم خودروهایی را نام ببریم که در آمریکا فروخته نمی شوند. همه فکر می کنیم همه چیز در آمریکا هست اما باید بدانید این ماشین ها در آمریکا وارد نمی شوند و آمریکایی ها از داشتن آنها محروم هستند.

ماشین هایی که برای آمریکایی ها ناز می کنند!






برترین ها: همیشه می گویند: «مرغ همسایه غاز است» و در پاسخ هم می شنوند: انسان باید شکرگزار باشد و از داشته های خود تقدیر کند نه اینکه از نداشته هایش شکایت کند.

اما حقیقت این است که گاهی مرغ همسایه واقعا غاز است. به ویژه اگر در مورد ماشین و کمپانی های خودروساز باشد. ماشین هایی که شاید نتوان هرگز در کشور خود داشت. البته این مطلب راجع به ایران و محدودیت هایش نیست. در این مقاله می خواهیم خودروهایی را نام ببریم که در آمریکا فروخته نمی شوند. همه فکر می کنیم همه چیز در آمریکا هست اما باید بدانید این ماشین ها در آمریکا وارد نمی شوند و آمریکایی ها از داشتن آنها محروم هستند.

ماشین هایی که برای آمریکایی ها ناز می کنند!

۱. آلفا رومئو جولیتا ۲۰۱۳

بسیاری از آمریکایی ها منتظر ورود آلفا رومئو جولیتا به بازار آمریکا هستند. آلفا رومئو می تواند رستاخیزگر جدیدی در آمریکا به شمار برود. خودروهای این کمپانی ایتالیایی موتورهای کاملا اقتصادی و هوشمند و طراحی های منحصر به فرد دارند. جولیتا نیز موتوری با ۱۰۵ تا ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد. موتورهای عادی آلفا رومئو ۱.۴ لیتری و چهار سیلندر هستند در حالیکه موتورهای دیزل آن ۱.۶، ۱.۷ و دو لیتری هستند. بیشترین گشتاور موتور خودروهای آلفا ۲۳۶ پوند-فوت است که از موتور دیزل ۲ لیتری JDTM با ۱۷۰ اسب بخار قدرت شروع می شود.

جولیتا واقعا زیبا و جذاب است و بدون شک بسیاری از آمریکایی ها دوست دارند در خیابان های شهر خود با آن رانندگی کنند. شاید جولیتا هرگز در مسابقه اتومبیل سواری یا مسابقه قدرت برنده میدان نباشد اما از نظر طراحی و کلاس، واقعا برازنده و زیبا است.

ماشین هایی که برای آمریکایی ها ناز می کنند!

۲. آئودی A۱ ۲۰۱۳

در آمریکا خودروهای کامپکتی همچون مینی کوپر، فیات ۵۰۰ و هوندا فیات را به وفور می توان در خیابان ها دید اما آئودی مدل هایی از محصولات خود همچون A۱ را هنوز وارد این کشور نکرده است. این خودرو طراحی خوب و هندلینگ عالی دارد و نسبت به قیمتش بسیار خوب ظاهر شده است. قلب تپنده این خودرو ۱.۲ و ۱.۴ لیتری چهار سیلندر از نوع TFSI توربوشارژر یا ۱.۶ یا دو لیتری TDI دیزلی است.

خودروی اروپایی آئودی A۱ در هر مایل بین ۴۸ تا ۷۴ گالن می سوزاند که بسیار عالی است. به طور مثال، موتور ۱.۴ لیتری TFSI با ۱۴۰ اسب بخار قدرت، ۶۰.۱ مایل در هر گالن را طی می کند.

ماشین هایی که برای آمریکایی ها ناز می کنند!

۳. آئودی RS ۴ Avant ۲۰۱۲

آئودی RS ۴ و RS ۶ über وارد بازار آمریکا نخواهند شد؛ حتی با اینکه آئودی واگن های خود را برای مشتری های آمریکایی کوچک تر ساخته است. تنها مدل واگن آئودی که در آمریکا وجود دارد مدل ۲۰۱۳ Allroad است. Allroad ماشین خوبی است اما در مقابل مدل RS ۴ Avant حرفی برای گفتن ندارد.

موتور دو لیتری چهارسیلندر Allroad با ۲۱۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند-فوت گشتاور به هیچ وجه با موتور ۴.۲ لیتری V۸ با ۴۵۰ اسب بخار و ۳۱۷ پوند-فوت گشتاور RS ۴ Avant قابل مقایسه نیست. این موتور می تواند در عرض ۴.۷ ثانیه از سرعت صفر به یکصد کیلومتر برسد. این واگن دنده ۷ سرعته S tronic دو کلاچه دستی و اتوماتیک دارد. مدل ۲۰۱۴ RS ۴ Avant آئودی گویا قرار نیست هرگز وارد بازار آمریکا بشود.

ماشین هایی که برای آمریکایی ها ناز می کنند!

۴. ۲۰۱۳ BMW M ۱۳۵i Three-Door

تفاوت های کمی میان مدل کوپه ۱۳۵i سری M Sport بی‌ام‌و موجود در آمریکا با مدل سه در ۱۳۵i است که در آمریکا وجود ندارد. هر دو این خودروها موتور توربو TwinPower ۳ لیتر و ۶ سیلندر دارند. هر دو طراحی و تزئینات مشابه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در هر ساعت دارند. هر دو آنها نیز در عرض ۴.۹ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر ی رسند. مدل سه در این خودرو هرگز وارد بازار آمریکا نشده است. مدل کوپه این خودرو هم که در آمریکا هست، ۲۰ اسب بخار کمتر از نمونه سه در قدرت دارد.

ماشین هایی که برای آمریکایی ها ناز می کنند!

۵. ۲۰۱۳ BMW ۵ Series Touring

سری ۵ Touring بی‌ام‌و یکی از بهترین واگن های موجود در دنیا است. تفاوت مدل ۲۰۱۳ با مدل های پیشین نیز این است که همه دنیا می توانند آن را بخرند اما آمریکایی ها از این مدل محروم هستند. با اینکه سری ۳ Sports Wagon بی‌ام‌و همچنان در بازار آمریکا موجود است اما آنها نمی توانند سری ۵ را خریداری و خودروهای خود را آپ‌دیت کنند.

سری ۵ Touring تجهیزات بسیاری دارد که بهترین آنها در ۵۵۰i M Sport Touring است و شامل موتور V۸ توربو TwinPower بی‌ام‌و با ۴۰۷ اسب بخار و گشتاوری نزدیک به ۴۵۰ پوند-فوت است. این ماشین با دنده ۸ سرعته اتوماتیک عرضه می شود. طراحی داخلی آن بسیار عالی است و صندوق عقب آن جای زیادی برای بار دارد.

ماشین هایی که برای آمریکایی ها ناز می کنند!

۶. ۲۰۱۳ Land Rover Defender

لندروور به دلیل فروش کمی که در بازار آمریکا داشت از سال ۱۹۹۷ میلادی مدل Defender خود را از بازار این کشور پهناور جمع کرد و هرگز نیز اجازه فروش دیفندرهای خود را در بازار آمریکا را نداد. به طوری که آمریکایی ها نمی دانند Defender همچنان تولید می شود.

فاصله دو محور این مدل لندروور ۹۰ یا ۱۱۰ اینچ است و دنده ۶ سرعته دارد. ویژگی های برجسته Defender به قدرت و قابلیت حمل بار نیست، بلکه همه جذابیت آن برای گشتاور بالای موتور ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر دیزلی اش است که ۲۶۵ پوند-فوت گشتاور دارد، یعنی حدود ۲۲۰ دور در دقیقه.

ماشین هایی که برای آمریکایی ها ناز می کنند!

۷. ۲۰۱۳ Volkswagen Polo GTI

شایعاتی در مورد مدل Polo GTI فولکس واگن وجود داشت که قرار است وارد بازار آمریکا هم بشود اما فقط شایعه بود و هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت. Polo GTI موتور ۱.۴ لیتری TSI، ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ پوند-فوت گشتاور دارد. این اتومبیل با دنده ۷ سرعته DSG با دو کلاچ اتوماتیک عرضه می شود. Polo GTI می تواند در عرض ۶.۹ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر را پر کند. این ماشین هنوز وارد بازار آمریکا نشده است اما شاید به زودی این اتفاق روی دهد.

ماشین هایی که برای آمریکایی ها ناز می کنند!

۸. ۲۰۱۳ Volkswagen Scirocco R

مدل ۲ Scirocco R فولکس واگن، موتور ۲ لیتری TSI با ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند-فوت گشتاور دارد. این خودرو همچنین وزنی حدود ۱۳۶۱ کیلوگرم دارد که به همین واسطه، یک هاچ بک کوپه جالب و سریع به شمار می رود.

Scirocco R نیز با دنده دستی ۶ سرعته یا دنده دستی-اتوماتیک عرضه می شود. در مقایسه با مدل Golf R، این مدل کارکرد و قدرت بهتری دارد.

با اینکه این خودرو در آمریکا دوستداران بسیاری دارد، اما فولکس واگن برای عرضه آن به بازار آمریکا هیچ اقدامی نمی کند.

ماشین هایی که برای آمریکایی ها ناز می کنند!

۹. ۲۰۱۳ Volkswagen Amarok


فولکس واگن Amarok نوعی پیکاپ است که آمریکایی نمی دانند آن را دوست دارند یا خیر زیرا نمی دانند اصلا چنین خودرویی وجود دارد. Amarok ترکیبی از طراحی زیبا و عملکرد خوب اتومبیل های فولکس واگن است. موتور این مدل توروبوشارژر دوقلو دیزلی، دو لیتر و چهار سیلندر است و 177 اسب بخار قدرت و 309 پوند-فوت گشتاور دارد. Amarok با دنده اتوماتیک 8 سرعته عرضه می شود.

طراحی داخلی این کامیونت، ارگونومی است و با دقت و ظرافت زیادی ساخته شده است. طراحی بیرونی آن نیز زیبا است. اما آمریکایی ها از داشتن آن محروم هستند.

ماشین هایی که برای آمریکایی ها ناز می کنند!

۱۰. ۲۰۱۳ Ford Ranger

اگر در سایت فورد آمریکا جست‌وجو کنید اثری از نام Ranger نخواهید دید. این مدل در سال ۲۰۱۱ در آمریکا فروخته می شد اما ۲۰۱۳ آن دیگر وارد بازار این کشور نشد. Ranger در همه جای دنیا هست به غیر از آمریکا. Ranger جدید موتور دیزلی Duratorq Stage V، ۲.۲ و ۳.۲ لیتری و چهار سیلندر دارد که بین ۱۲۳ تا ۱۹۷ اسب بخار قدرت و میان ۲۳۵ تا ۳۴۶ پوند-فوت گشتاور دارد.
Ranger همچنین با دنده دستی شش سرعته عرضه می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسم پراید و یادت رفت که خیلی امریکایی ها به ما حسودی میکنند

    • مرتضی جعفری پور

      اینهم تبلیغ الفاروئو در ایران

    • بدون نام

      فعلاً که ما هرچقدر به پراید نخ میدیم محل نمیذاره

    • بدون نام

      ماشین هایی که برای یرانیها ناز می کنند!
      همه اینها بعلاوه همه ماشینهای دیگر تولید شده در دنیا و حتی لگن هایی مثل پراید چون واسه خریدنش باید حداقل 3 سال پس انداز کرد.

    • بدون نام

      یانکی ها پراید و پیکان و آر-دی و .... هم نمی توانند سوار شوند ! حتمآ آرزو به دل این ماشینا هم هستن !

    • شهرزاد

      آخی بمیرم برای آمریکایی ها. بیان ببینن توی خیابونای تهرن چه طوری پورشه ها و مازارتی ها جولان میدن و دل بقیه رو می سوزونن.
      راستی پراید رو هم به لیست بالا اضافه کنید.

    • جی اچ

      هیچ کدوم مالی نبودن
      خوش به حال خودمون که پراید سوار میشیم اگه امریکاییا بدونن که چه ماشینیه اونمو قع هرچی فوردو شورلتو ..... فراموش میکنن
      زنده باد ایران خودرو !!!!!!!!!!!!!
      زنده باد سایپا !!!!!!!!!!!!!!

    • حمیدرضا

      نویسنده این مطلب هر کی بوده واسش متاسفم
      باید تشبیه بشه به کبک !!!

      اگر این چند مدل ماشین اونجا نیست عوضش چند صد مدل دیگه هست با قیمتهای متناسب با درآمد مردم آمریکا
      در ضمن آمریکا ماشینهایی تولید میکنه که همه عاشقشن
      خودم اتومبیلهای امریکایی رو ترجیح میدم به بقیه اتومبیلها حیف...
      در ایران که دستم به پراید در پیتی هم نمیرسه چه برسه به ماشینهای آمریکایی مثل کامارو و دوج و ...

    • عرفان

      به جای عکس سری 5 عکس سری 3 تورینگ رو انداختین که؟
      ماشین های آمریکایی برن بمیرن- فقط موتور دارننه هندلینگ و نه خیلی چیزای دیگه
      کی گفته ماشین های مالی نیستن wvشیروکو یا poloGTA

    • احسان

      واقعا دل آدم واسه آمریکاییه ها کباب میشه که اینقده محرومند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج