۵۷۲۸۹
۵ نظر
۵۰۴۳
۵ نظر
۵۰۴۳
پ

رانندگی روي ابرها با این امکانات +عکس

براي بهره‌مندي از امكاناتي كه آسايش شما را تضمين مي‌كند ، حتما نبايد پشت رل يك خودروي اشرافي بنشينيد؛ با چرخي در بازار مي‌توانيد محصولاتي را پيدا كنيد كه به خودرويتان حال و هواي شخصي‌تري مي‌بخشد

رانندگی روي ابرها با این امکانات +عکس

روزنامه هفت صبح: براي بهره‌مندي از امكاناتي كه آسايش شما را تضمين مي‌كند ، حتما نبايد پشت رل يك خودروي اشرافي بنشينيد؛ با چرخي در بازار مي‌توانيد محصولاتي را پيدا كنيد كه به خودرويتان حال و هواي شخصي‌تري مي‌بخشد

صنعت خودروسازی تمایل دارد هرچه بیشتر نوآوری‌های روز دنیا را به تولیداتش تزریق کند. رقابت در این مسیر هم باعث شده برندهای معتبر به مرور پیشرفت‌های تکنولوژیک خود را روی نمونه‌های تولیدی تست کنند تا در نهایت خریداران شاهد محصولات قابل اطمینان‌تری باشند.

البته وقتی با مدل‌های لوکس و اشرافی طرف می‌شویم، می‌بینیم شرکت‌های سازنده اکثر این تمهیدات را در کارخانه و به صورت پیش‌فرض در نظر گرفته‌اند که البته وجود تک‌تک آن‌ها رابطه مستقیمی ‌با پول پرداختی و نهایی خریدار دارد.

با این حال تولیدکنندگان جانبی هم بیکار ننشسته و با ساخت محصولاتی که از این نوآوری‌ها بهره می‌برند، امکان استفاده از آن‌ها را به سایر رانندگان هدیه می‌کنند؛ محصولاتی که به صورت جداگانه قابل خریداری و نصب درون خودرو هستند.

این بار سراغ فناوری‌هایی رفته‌ایم که جدا از مسائل فنی، هدف اصلی‌شان راحت کردن رانندگی و آسایش سرنشینان در طول مسیر است. نوآوری‌هایی که در بعضی مدل‌های در حال تردد در خیابان‌ها یافت می‌شوند و حتی در صورت نبودشان می‌توان با خرید نمونه‌های مشابه و نصب آنها از داشتن‌شان لذت برد.

رانندگی روي ابرها با این امکانات +عکس

یخچال داخل کابین

شاید تا مدت‌ها تصور نگهداری مواد خوراکی که نیاز به دمای خاصی دارند داخل خودرو عجیب به نظر می‌رسید. به هرحال استفاده از نوشیدنی سرد و گرم حین رانندگی بسیار لذت‌بخش است ولی مسئله نگهداری طولانی مدت از آنها باعث شد تا محصولی دیگر برای حل این مشکل وارد بازار شود. راه‌حل هم بسیار ساده بود؛ استفاده از یخچال! البته با ابعادی کوچک‌تر و معماری خاص برای استفاده درون خودرو و برق آن به همراه بخشی برای گرم نگه‌داشتن مواد غذایی.

این وسیله در کابین خودروهایی که در کلاس لوکس‌های خانوادگی قرار می‌گیرند به راحتی پیدا می‌شود ولی سایر خودروها هم می‌توانند به راحتی با خرید یک نمونه مناسب از نظر ابعاد و کارایی، از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوند. اگر زیاد اهل مسافرتید از طرفداران پر و پا قرص این وسیله سودمند خواهید شد. فقط حواس‌تان باشد که در خرید نمونه مرغوب کاملا وسواس به خرج دهید، چراکه مدل‌های بی‌کیفیت نه تنها مشکلاتی برای برق خودرو ایجاد می‌کنند بلکه کارایی پایین‌شان هم در درازمدت باعث تاثیر منفی روی مواد غذایی می‌شود.

برندهای معتبر: Sinbo، Sunca، Elta، CoolBox

پیش‌فرض در کدام خودروها: هیوندای سنتنیال، لکسوس LX۵۷۰، بی‌ام‌و ۷۴۰

بازه قیمتی مدل‌های قابل نصب: مدل‌های معمولی ۸ تا ۱۸ لیتری از ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، مدل‌های پیشرفته‌تر با قابلیت فریز کردن ۲۸ تا ۵۵ لیتری از ۵۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان


رانندگی روي ابرها با این امکانات +عکس

كروز كنترل

کروز کنترل امکانی است برای ثابت نگه داشتن سرعت خودرو متناسب با فاصله خودروی جلویی یا دلخواه راننده. به عنوان مثال اگر سرعت را روی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تثبیت کنید، خودرو به صورت اتوماتیک تحت هر شرایطی این سرعت را برای شما ثابت نگه می‌دارد و حتی در سربالایی‌ها، سراشیبی‌ها و یا هنگام وزش باد مخالف سرعت شما تغییر نخواهد کرد. کروز کنترل علاوه بر این به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به فشردن پدال‌های ترمز و گاز و تنها با فشردن دکمه‌های دستی، سرعت خود را با هر بار فشردن دکمه، یک کیلومتر بر ساعت افزایش یا کاهش دهید.

ضمن اینکه غیرفعال کردن این امکان هم به راحتی انجام می‌گیرد؛ فشردن پدال ترمز و همچنین در مورد خودروهای دنده معمولی فشردن پدال کلاچ باعث از مدار خارج شدن این سیستم و برگشتن به حالت اولیه می‌شود. به طور کلی از مزایای این سیستم می‌توان به آسایش بیشتر در مسافت‌های طولانی، کاهش مصرف سوخت، آسان‌تر شدن رانندگی، افزايش ميانگين سرعت، كاهش خستگي در هنگام رانندگي و كاهش مصرف لنت ترمز اشاره کرد.

برندهای معتبر: بهتر از مدل‌های موجود در شرکت‌های آپکو‌(زير‌مجموعه ايران‌خودرو) و ستکو‌(زير‌مجموعه سايپا) استفاده کنید

پیش‌فرض در کدام خودروها: هیوندای سانتافه، تویوتا آریون، جنسیس کوپه

بازه قیمتی: بستگی به مدل خودرو دارد! کروز سمند و پژو پارس حدود ۵۰۰ هزار، کروز ۲۰۶ و ۲۰۷ حدود ۶۵۰ هزار تومان


رانندگی روي ابرها با این امکانات +عکس

سیستم روشنایی سازگار AFS

وقتی در مورد سیستم روشنایی خودرو صحبت می‌شود اکثر رانندگان ایرانی تنها ذهنیتی که از آن دارند فشار دادن یا پیچاندن اهرم روشن کردن چراغ‌هاست! ولی همپا با سایر پیشرفت‌های صنعت خودروسازی، روز‌به‌روز در این زمینه تکنولوژی‌های جدیدی روی خودروهای مختلف تست می‌شود. به عنوان مثال سیستم AFS نمونه ای از این دست فناوری‌های سودمند است.

اگر بخواهیم آن را به زبان خودمان تعریف کنیم اینگونه می‌شود: سازگاری روشنایی خودرو با محیط اطراف! از همین لفظ سازگاری مشخص است که با پدیده به دردبخوری روبه‌رو هستیم چرا که اگر اینگونه نبود در تمام خودرو‌های لوکس و حتی مدل‌های متوسط و ارزان از قبیل مزدا۳ دیده نمی‌شد. این تکنولوژی باعث می‌شود تا در هنگام رانندگی در شب که نقاط کور بسیاری وجود دارد، چراغ‌های جلو به سمت داخل پیچ بچرخند که تا حد بسیار زیادی روشنایی بخش جلو را به درون پیچ هدایت می‌کند. در واقع این کار با چرخش فرمان به سمت پیچ توسط راننده انجام می‌گیرد و از این نظر کار خاص و عجیبی از سوی راننده صورت نمی‌گیرد.

پیش‌فرض در کدام خودروها: مزدا ۳، هیوندای جنسیس، لکسوس ES۳۵۰

نکته: این قابلیت باید به صورت پیش‌فرض و در کارخانه روی خودرو نصب شده باشد


رانندگی روي ابرها با این امکانات +عکس

دوربین‌های دید عقب

دنده عقب و پارک! اتفاق ساده‌ای که روزانه بارها و بارها با آن روبه‌رو می‌شوید و هدیه مهارت در آن، پیدا کردن جای پارک مناسب است. این اتفاق در نگاه اول ترس چندانی ندارد ولی اگر دست فرمان‌تان خوب نباشد یا پول زیادی برای خرید خودرو از جیب مبارک پرداخت کرده باشید آن هم در تاریکی شب قضیه فرق می‌کند. خوشبختانه دوربین‌های دید‌عقب مدتی است که به عنوان بخشی جداناپذیر برای خودروهای شاسی‌بلند شناخته می‌شوند که به خاطر قواره بزرگ‌شان بیشتر به این تکنولوژی نیازمندند.

در واقع این سیستم نه‌تنها از بدنه خودرو محافظت می‌کند بلکه مانع از برخورد ناگهانی با سایر افراد و یا موانع قرار گرفته در پشت آن هم می‌شود. بدین صورت که آنچه پشت خودروست از آینه‌های بغل و صداهای هشداردهنده به تصویر واقعی تغییر پیدا کرده و راننده به راحتی از آنچه در حال وقوع است اطلاع پیدا می‌کند. خوشبختانه این فناوری از دوربینی بهره می‌برد که تصویری عريض و پهن را بر روی مانيتور کنسول می‌اندازد که کوچک‌ترین جزئیات محیط را هم از قلم نمی‌اندازد.

برندهای معتبر‌: MegaForce، آپکو

پیش‌فرض در کدام خودروها: اکثر وارداتی‌های ۲۰۱۰ به بعد مثل هیوندای گرنجور، کیا اپتیما، نیسان مورانو

بازه قیمتی مدل‌های قابل نصب: ۸۵ تا ۲۳۰ هزار تومان


رانندگی روي ابرها با این امکانات +عکس

ردیاب ماهواره‌ای یا همان GPS

دیگر نام GPS یا همان رهیاب ماهواره‌ای برای کسی ناآشنا نیست. سیستمی ‌که حتی روی موبایل‌های هوشمند هم به عنوان آپشنی ساده و معمولی در نظر گرفته می‌شود! حال تصور کنید این فناوری به دردبخور به شکلی کاربردی‌تر پشت رل خودرو دید مناسبی را از مسیر حرکتی به شما بدهد تا بتوانید از زاویه‌ای بسیار باز به سمت مقصد پیش بروید.

این امکانی است که یک رهیاب ماهواره‌ای لحظه به لحظه در اختیار شما قرار می‌دهد و حتی می‌تواند مثل یک نقشه‌خوان مسابقات رالی، شما را برای پیدا کردن نزدیک‌ترین راه راهنمایی کند؛ آن هم به صورت کلامی ‌که اجازه می‌‌دهد بدون اینکه چشم خود را از جاده بردارید، طبق نقشه پیش بروید. خوشبختانه اکثر مدل‌های به روز و پیشرفته بازار از این نعمت بی‌بهره نیستند و حتی رانندگانی که خودروی‌شان به صورت پیش‌فرض GPS ندارد می‌توانند این وسیله را به صورت جداگانه روی خودروی‌شان نصب کنند.

بد نیست بدانید این گیرنده‌ها از برق خودرو استفاده می‌کنند و تنها در داخل کابین آن قابل استفاده هستند.

برندهای معتبر: ARM، Mega Force، Telematix

پیش‌فرض در کدام خودروها: کیا کادنزا، تویوتا اف.جی کروزر، هیوندای جنسیس

بازه قیمتی مدل‌های قابل نصب: از ۱۹۰ تا ۴۵۰ هزار تومان


رانندگی روي ابرها با این امکانات +عکس

سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی صندلی

در مسافت‌های طولانی که فرم بدن ثابت مانده و تنها دست‌ها و مچ پاها کمی ‌فعالیت دارند‌(آن هم اگر خوش‌شانس باشیم و از دنده اتومات خبری نباشد)، رانندگی کاری خسته‌کننده به نظر می‌رسد.

تا پیش از این پیاده‌شدن و کش‌و‌قوس دادن بدن ابتدایی‌ترین روش برای برطرف کردن این مشکل بود ولی به لطف تکنولوژی راه‌حل این خستگی به درون کابین خودرو منتقل شده است؛ آن هم در نزدیکی خود راننده! سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی تعبیه شده درون صندلی‌ها با انتخاب خود راننده دست به کار شده و دمای صندلی را آنطور که دلخواه سرنشینان است تنظیم می‌کند. حال این امکان را در کنار ماساژورهای برقی درون صندلی تصور کنید.

ویبراتورهایی که با سیستمی‌خاص جریان خون بدن راننده را بهبود بخشیده و مانع از خستگی مفرط می‌شوند. این سیستم جذاب در حال حاظر روی اکثر خودروهای لوکس و اشرافی وارداتی به کشور انجام وظیفه می‌کند ولی اگر خودروی زیر پای‌تان از این نعمت جذاب بی‌بهره است می‌توانید این تکنولوژی را خودتان با خرید روکش‌های صندلی‌ مخصوص به خودروی‌تان هدیه کنید.

برندهای معتبر: iRest، Beurer

پیش‌فرض در کدام خودروها: رنو فلوئنس، MG۶، کیا کادنزا

بازه قیمتی مدل‌های قابل نصب: از ۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      خنده ام گرفت، یعنی فکر نکنم تا اخرالزمان این امکانات روی ماشینهای ایرانی قرار بگیره

    • بدون نام

      كروز واسه ي 206 و 207 بين 100 تا 200 تومنه!
      در ضمن كروز كنترل 206 و 207 به صورت آپشن هاي اصلي خودرو هستش و فقط كافيه دسته ي آن خريداري و سپس با دياگ فعال گردد

    • عادل

      قیمت ها دور از واقعیته !!!

    • tarkan

      برا پیکان هم میشه

    • داریوش

      سلام.درموردیخچال ماشین قیمت ونحوه تهیه آن هم توضیح دهید.تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج