۶۳۲۷۵۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مهم‌ترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۷ در حوزه امنیت

امنیت یکی از مهم ترین جنبه های زندگی در عصر دیجیتال است؛ در واقع نیاز به پیشرفت در حوزه امنیت هر سال و متناسب با پیشرفت در سایر حوزه های فناوری بیشتر می شود؛ در ادامه به معرفی مهم ترین فناوری های امنیتی ارائه شده در سال ۲۰۱۷ می پردازیم.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: امنیت یکی از مهم ترین جنبه های زندگی در عصر دیجیتال است؛ در واقع نیاز به پیشرفت در حوزه امنیت هر سال و متناسب با پیشرفت در سایر حوزه های فناوری بیشتر می شود؛ در ادامه به معرفی مهم ترین فناوری های امنیتی ارائه شده در سال ۲۰۱۷ می پردازیم.
۱- Nest's Cam IQ
مهم‌ترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۷ در حوزه امنیت

دوربین ۸ مگاپیکسلی Nest بر خلاف اکثر دوربین هایی که در سال ۲۰۱۷ به بازار آمده اند، هدف ضبط و ذخیره ویدئو هایی با کیفیت ۴K را ندارد و به جای آن می تواند به امنیت محل کار و یا زندگی شما کمک کند. این دوربین با بهره گیری از رزولوشن بالای تصاویر خود می تواند هر نقطه از وسعت دید ۱۳۰ درجه ای خود را زیر نظر گرفته و شما را از ورود افراد مزاحم به محل کار و یا منزلتان آگاه کند.

یکی از منحصر به فرد ترین امکانات ارائه شده در این دوربین مربوط به ویژگی نرم افزار موبایلی مربوطه اش است که با استفاده از آن می توانید چهره افراد مورد اطمینان خود را برای دوربین تعریف کنید تا دوربین به هنگام ورود آنها به حوزه دید خود به شما پیام هشدار نفرستد.

۲- یک دستگاه رمز گشا به نام Susteen's Burner Breaker
مهم‌ترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۷ در حوزه امنیت

برخی از گوشی های هوشمند به سادگی فریب خورده و افراد دارای مهارت می توانند به واسطه عبور از قفل آنان به اطلاعات ذخیره شده در گجت دسترسی داشته باشند؛ اما گوشی های هوشمند دیگری نیز در بازار وجود دارند که بدون در اختیار داشتن رمز عبور آنها هرگز نخواهید توانست تا از آنها اطلاعاتی را استخراج کنید.

تا به امروز دستگاه هایی مانند Flip-Phone و یا Candy-bar به منظور شکستن قفل امنیتی گوشی هوشمند مظنونان و متهمان، به نیروهای پلیس کمک می کردند. این دستگاه های رمز گشا مشکلاتی را نیز داشتند که از جمله مهم ترین این مشکلات می توان به عدم هماهنگی سخت افزاری و نرم افزاری در آنها اشاره کرد.

دستگاه Burner Breaker شرکت Susteen یکی از قدرتمند ترین و به روز ترین دستگاه های رمز گشای ساخته شده تا به امروز است که می تواند در طول ۲۴ ساعت روز ۱۴۴۰۰ رمز عبور متنوع را تولید و به منظور شکستن قفل یک گوشی هوشمند از آنها استفاده کند.

3- جلوگیری از به دست گرفتن کنترل خودرو های هوشمند توسط هکر ها
مهم‌ترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۷ در حوزه امنیت

خودرو های امروزی در واقع موتور های مکانیکی هستند که توسط انواع و اقسام تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتر ها احاطه شده اند.

یکی از مهم ترین نقاط ضعف این دست خودرو ها مربوط به امکان هک شدن آنها است که می تواند پیامد های غیر قابل جبرانی را برای سرنشینان به دنبال داشته باشد؛ هکر ها با نفوذ سایبری به کامپیوتر این خودرو ها می توانند کنترل آنها را در دست گرفته و همانند یک ماشین اسباب بازی، آنها را از راه دور کنترل کنند.

Uptane یک پروتکل نرم افزاری ارائه شده به منظور جلوگیری از این نوع از حملات سایبری است، Uptane دستورات ورودی خودرو را پیش از اجرا بررسی کرده و از هویت فرستنده آن مطمئن می شود.

۴- Battelle's Drone Defender
مهم‌ترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۷ در حوزه امنیت

استفاده از پهپاد ها رواج زیادی در میان مردم پیدا کرده است، در حالی که اکثر مردم عادی از این نوع از هواپیما های بدون سر نشین به منظور سرگرمی و یا ضبط فیلم و عکس برداری استفاده می کنند، برخی از گروه های تروریستی و شبه نظامی از پهپاد های کوچک برای جاسوسی و یا انداختن بمب بر سر خودرو ها بهره می گیرند.

سازمان های امنیتی مدتی است که به دنبال راه حلی برای این موضوع می گردند و نتیجه آن به طراحی و تولید اولین اسلحه ضد پهپاد انجامیده است.

Drone Defender اسلحه ای است که اختصاصا برای مقابله با پهپاد ها و دیگر هواپیما های بدون سر نشین طراحی شده است، با نشانه روی Drone Defender بر روی یک پهپاد و کشیدن ماشه این اسلحه، در مدت زمانی کمتر از یک ثانیه ارتباط رادیویی پهپاد با کنترل از راه دور آن مختل شده و پهپاد سقوط خواهد کرد.

Drone Defender در مواجهه با پهپاد هایی که از طریق یک ماهواره کنترل می شوند نیز موثر بوده و با قطع ارتباط موجود میان پهپاد و ماهواره، پهپاد را ناچار به فرود اضطراری خواهد کرد.

۵- نقشه مرجع شبکه اینترنت.
مهم‌ترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۷ در حوزه امنیت

اینترنت نامی ساده برای یک زیر ساخت گسترده جهانی است؛ اینترنت در واقع مجموعه عظیمی از سیم های ارتباطی، سرور های متعدد و تجهیزات الکترونیکی است که با پیچیدگی بسیار زیادی عمل می کنند.

Internet Atlas نقشه ای جامع از اینترنت است که می تواند این شبکه جهانی را بر روی نقشه کره زمین منطبق کند، جزئیات ارائه شده در این نقشه می توانند به هنگام تلاش برای رفع اشکالات به وجود آمده در سطح بالا به کمک کارشناسان آمده و به کمک اطلاعات موجود در این نقشه می توان خطرات طبیعی محیطی تاثیر گذار در عملکرد شبکه جهانی اینترنت را به حداقل رساند.

۶- موشک ضد ناو Lockheed Martin's LRASM
مهم‌ترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۷ در حوزه امنیت

موشک ضد ناو دوربرد جدید طراحی شده توسط شرکت Lockheed Martin یکی از به روز ترین جنگ افزار های دفاعی دیده شده تا به امروز است؛ این موشک در حال حاضر در حال طی مراحل تحقیق و توسعه بوده و قرار است تا سال ۲۰۱۸ شاهد به کار گیری آن در عملیات های نظامی باشیم.

این موشک رهگیر و خودکار از اطلاعات راداری و سنسور های مادون قرمز خود برای انتخاب مسیر استفاده کرده و حتی تا لحظه آخر قبل از اثابت نیز می توان هدف آن را تغییر داد، محدوده عملکرد آن 340 کیلومتر مربع بوده و می تواند 40 درصد از وزن 2500 پوندی خود را به حمل کلاهک انفجاری اختصاص دهد.

۷- هارد درایو ORWL
مهم‌ترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۷ در حوزه امنیت

شرکت ORWL موفق به تولید اولین هارد درایو غیر قابل نفوذ جهان شده است، بسیاری از کارشناسان از این هارد درایو به عنوان انقلابی در سبک طراحی سخت افزار های کامپیوتری یاد کرده اند.

پروتکل سخت گیرانه امنیتی موجود در این حافظه سخت افزاری باعث می شود که تنها کاربر و صاحب آن بتوانند نسبت به رمز گشایی آن اقدام کنند.

یکی دیگر از قابلیت های موجود در این هارد درایو مربوط به قفل شدن همه جانبه آن به هنگام جابجایی است، با فعال کردن این قابلیت حتی اگر هارد درایو شما سرقت شود؛ هیچ کسی نخواهد توانست تا اطلاعاتی را از داخل آن استخراج کند و پوشش پلاستیکی در نظر گرفته شده برای این گجت دست هکر ها را هم برای نفوذ بی سیم به آن کوتاه کرده است و در آخر اگر کسی موفق به نفوذ سایبری به این گجت شود، ORWL Hard Drive به طور خودکار تمامی اطلاعات ذخیره شده شما را از بین خواهد برد.

8- دستگاه اسکن 3 بعدی لوازم و بار مسافران فرودگاه ها
مهم‌ترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۷ در حوزه امنیت

دستگاه های ایکس ری استفاده شده درفرودگاه ها، تنها تصویری دو بعدی از بار و لوازم همراه مسافران را در اختیار نیرو های امنیتی قرار می دهند و نمی توان خیلی روی دقت عملکرد آنها حسابی را باز کرد.

اما دستگاه CT Scan جدید طراحی شده توسط شرکت TSA می تواند به هنگام عبور چمدان و دیگر بار های مسافران از زیر سنسور خود، تصویری ۳ بعدی را از محتویات آن به مسئولان امنیتی فرودگاه نشان دهد، این دستگاه در مقایسه با سایر تجهیزات امنیتی پیشین نصب شده در فرودگاه ها، امکاناتی بیشتر و جثه ای کوچک تر دارد.

9- اولین واکسن طراحی شده برای شبکه های Botnet
مهم‌ترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۷ در حوزه امنیت

Botnet به شبکه های متشکل از ربات ها اطلاق می شود که هدف خاصی را دنبال می کنند، با پیدایش و توسعه تجهیزات و گجت های موجود در حوزه اینترنت اشیاء طراحی و عملکرد خانه های مردم، در آینده ای نه چندان دور تغییراتی اساسی خواهد داشت.

خانه هوشمند به خانه ای گفته می شود که تمامی وسایل و ادوات آن از طریق شبکه اینترنت به یکدیگر متصل بوده و می توانند عملکرد های جدید و زیادی را در اختیار صاحب خانه بگذارند، از لامپ های هوشمند گرفته تا یخچال هایی که می توانند ما یحتاج مواد غذایی خانه تان را به صورت خودکار از فروشگاه های اینترنتی بخرند.

اما خانه های هوشمند در کنار تمامی مزایایی که به انسان ها ارائه می کنند مشکلاتی را هم با خود به همراه دارند که مهم ترین آنها در حوزه امنیت است؛ با توجه به اینکه شبکه اینترنت، نقشی اساسی و پایه ای را در عملکرد یک خانه هوشمند بازی می کند حمله سایبری به این نوع از خانه ها هم دور از ذهن نخواهد بود.

RATtrap اولین Firewall ارائه شده برای شبکه های Botnet (مانند یک خانه هوشمند) است که با اتصال به مودم و یا روتر شما از طریق درگاه Ethernet، خانه شما را از حملات سایبری مصون نگه می دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج