۶۵۱۹۰۷
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

خودروی DS۷؛ گل سرسبد فرانسوی‌ها

بعضی‌ها می‌گویند در طراحی ظاهری DS ۷ از خودروهای شرکت آئودی الهام گرفته‌ شده است. از چراغ‌های چرخان آن گرفته است تا جلو پنجره‌های مشبک و تناسب بین جزئیات کار.

برترین ها - ترجمه از محمدپارسا حاتمی: از قدیم الایام خودروهای فرانسوی زبان زد عام و خاص بوده‌اند و حتی خواهند بود، اما در سال‌‌های اخیر شرکت‌هایی مثل رنو یا سیتروئن خودروهایی ساخته‌اند که بقول خودشان حتی ارزش یک قاشق چوبی را نداشته است. اما در فوریه ۲۰۱۸ قرار است گروه خودروسازی PSA که شامل چندین برند ازجمله پژو می‌شود، از برند DS خود، اولین خودروی SUV کراس‌ بک‌اش را روانه بازار کند.
خودروهای DS به راحتی، اصالت و تکنولوژی‌شان معروف هستند و روز به روز در حال نزدیک شدن به خودروهای آلمانی هستند تا این برتری را که سال‌هاست در سلطه آن‌ها می‌باشد را از چنگ‌شان در بیاورند.
بعضی‌ها می‌گویند در طراحی ظاهری DS ۷ از خودروهای شرکت آئودی الهام گرفته‌ شده است. از چراغ‌های چرخان آن گرفته است تا جلو پنجره‌های مشبک و تناسب بین جزئیات کار.
خودروی DS۷؛ گل سرسبد فرانسوی‌ها

به هر حال رقیبان سرسختی مثل Audi Q3، Volvo XC40 یا Range Rover Evoque دارد و از تمام رقیبان خود بین 145 تا 200 میلی‌متر بلندتر است و فضای باری در حدود 555 لیتر را به صاحبان خود ارائه می‌دهد.

DS ۷ خودرویی است برای اشخاصی که در انتخاب‌های خود کمی سخت گیرانه عمل می‌کنند و جنس مواد بکار رفته و طراحی آن بسیار سطح بالا و شیک می‌باشد تا بتواند مورد رضایت سختگیرها نیز قرار گیرد. در یک جمله این خودرو اوج هنر طراحی فرانسوی‌ها می‌باشد.

بد نیست کمی برای‌تان از تاریخچه شرکت DS بگوییم. این شرکت در ابتدا زیر مجموعه شرکت سیتروئن بوده و هر خودرویی که تولید می‌کرده تحت برند سیتروئن به بازار روانه می‌شده است. اما نهایتا در سال 2014 این برند بصورت مستقل درآمده و حالا تحت برند خود، خودروهایش را روانه بازار می‌کند. خب شاید در وهله اول به این فکر بیافتید که چون خودروهای گروه سیتروئن اغلب کسل کننده و بی‌حال هستند، پس خودروهای DS نیز کسل کننده خواهند بود. اما به قطع یقین می‌توان گفت که حالا دیگر رویکرد کاملا تغییر کرده و همه چیز هیجانی شده است.
خودروی DS۷؛ گل سرسبد فرانسوی‌ها

مهم نیست چگونه و با چه دیدی به آن بنگرید، نخواهید توانست نشانه‌ای از سیتروئن خسته کننده در DS 7 پیدا کنید. در مجموع هدف اصلی برند DS خلق یک برند لوکس و خاص همانن برندهایی چون چنل (Chanel) یا هرمس (Hermes) می‌باشد.

در زیر کاپوت DS ۷ خیلی شاهکار و مهندسی مهندسان DS را نخواهید دید چرا که از پلتفرم EMP۲ مشترک با پژو ۳۰۰۸ استفاده می‌کند و بجز پژو این پلتفرم در خیلی از خودروهای دیگر نیز استفاده شده است. به هر حال این کراس‌بک قصه ما در نظر دارد تا در سال ۲۰۱۹ یک نسخه هیبریدی بنام E-TENSE روانه بازار کند. این نمونه هیبریدی از یک موتور بنزینی با قدرت ۱۹۷ اسب بخار به همراه دو موتور الکتریکی با قدرت جمعا ۱۰۷ اسب بخار استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب این نمونه اولین خودروی هیبریدی گروه PSA خواهد بود. اما نمونه‌ای که امروزه معرفی شده است از یک موتور ۲.۰ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری توربو-دیزلی که توان تولید ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد استفاده می‌کند و از یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که تمام قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. همچنین صفر تا صدی در حدود ۹.۹ ثانیه خواهد داشت.
خودروی DS۷؛ گل سرسبد فرانسوی‌ها

این خودرو در چهار مدل Elegance، Performance Line، Prestige و Ultra-Prestige به بازار خواهد آمد که تفاوت‌شان اغلب در ظاهر کار می‌باشد. البته تنها شکایتی که می‌توان از آن‌‌ها کرد قیمت بالای مدل پایه آن می‌باشد که در بازار جهانی از 43,535 دلار آغاز می‌شود. برای مثال در این کیت‌های پیشنهادی تعداد زیادی آپشن و ویژگی نسیبتان می‌شود. از رینگ‌های 20 اینچی گرفته تا رادار‌های بین خطوط، کروز کنترل آداپتیو، شارژ بی‌سیم تلفن همراه، چراغ‌های جلو LED، سیستم هشدار نقاط کور و خیلی چیزهای دیگر.
همچنین گفتنی است که می‌توانید سیستم تهویه مطبوع عالی به همراه گرمکن و سردکن صندلی‌‌ها، صندلی‌هایی که با بهترین نوع چرم پوشیده شده‌اند و حتی سیستم تعلیق اسکن کننده نیز داشته باشید. این سیستم با اسکن حدود 100 متر جلوی خودرو و بررسی چاله‌ها و نقاط پستی بلندی میزان سختی کمک‌ها را برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان تنظیم می‌کند. در فضای داخلی نیز با یک اتاق بشدت بزرگ روبرو می‌شوید. براحتی یک شخص قد بلند می‌تواند در پشت فرمان بنشیند بدون هیچ ناراحتی یا کم شدن از فضای پای سرنشینان عقب. سخن از فضای سرنشینان عقب شد، سرنشینان عقب نیز به اندازه کافی فضا برای نشستن دارند و حتی ارتفاع سقف نیز به اندازه‌ای است که در صورت نشستن یک فرد قد بلند آن را اذیت نکند.
خودروی DS۷؛ گل سرسبد فرانسوی‌ها
در مجموع ۱۷۵۲ لیتر فضای سرنشینان و همانطور که در ابتدا گفتیم ۵۵۵ لیتر فضای باری آن می‌باشد که با این اعداد بزرگ‌تر از BMW X۱ و جگوار E-Pace خواهد بود. همانند پژو ۳۰۰۸ و اغلب خودروهای گروه PSA، جنس و متریال بکار رفته از پلاستیک نرم می‌باشد و شما در استفاده از آن گله‌ای نخواهید داشت اما اگر نسخه Performance Line آن را سفارش داده باشید دیگر اوضاع بدین شکل نخواهد بود و اکثر سطوح از چرم یا آلکانترا پوشیده شده‌اند. درهای خودرو با کمترین نیرویی بسته می‌شوند و حس استفاده از یک خودروی اصیلی که از متریال عالی در تولید آن استفاده شده است به شما القا می‌شود.
در همه مدل‌ها بجز نسخه Elegance یک پنل نمایشی ۱۲ اینچی در مرکز کنسول خودرو خود نمایی می‌کند که بی‌شباهت به پنل موجود در پژو ۳۰۰۸ نیست! چرا که پژو هم از یک پنل نمایشی ۱۲.۳ اینچی با همان فونت‌های DS استفاده می‌کند. همچنین یک سیستم هوشمند نایت ویژن نیز برای DS ۷ در نظر گرفته شده است.

موقع راندن آن حس واقعی خودروهای SUV به شما منتقل خواهد شد و به همان اندازه فرمانی بی‌صدا و نرم و در عین حال حساس‌ به کوچک‌ترین تغییرات را دارد. به همین منوال، جعبه دنده نیز بی‌سر و صدا به تعویض دنده‌‌های خود می‌پردازد و حتی شاید بدلیل وارد کردن کمترین تکان‌ها، متوجه تغییرات آن نشوید. اما از آن طرف صدای موتور دیزلی آن شاید کمی فراتر از انتظار باشد و کیفیت راندن هم بین خیلی راحت و بشدت سخت ممکن است متغییر باشد.
خودروی DS۷؛ گل سرسبد فرانسوی‌ها
سیستم اسکن جاده‌ها (Scan Suspension) نیز بصورت استاندارد بر روی تمامی مدل‌ها وجود دارد و همانطور که گفتیم هنگام تشخیص موانع، بسته به اینکه در کدام حالت رانندگی که شامل چهار حالت Eco، Normal، Comfort و Sport می‌شود، باشید، کمک‌ها را تنظیم می‌نماید.(این سیستم تنها در حالت Comfort فعال می‌باشد) پس اگر خارج از شهر باشید و از حالت Comfort استفاده نکنید ممکن است بدلیل استفاده از رینگ‌های ۲۰ اینچی کمی تنش و سواری خشک را با آن تجربه کنید.

در مجموع به نظر ما DS 7 یک خودروی لوکس بحساب نمی‌آید اما کمپانی DS خیلی زحمت‌ها برای نشان دادن آن بعنوان یک خودروی خاص و لوکس کرده است. به هر حال تغییرات مثبت زیادی نسبت به قبل داشته است اما ما معتقد هستیم این خودروساز هنوز خیلی راه‌ها برای رسیدن به خودروهای اصیل آلمانی در پیش دارد و اگر با همین سرعت روند رشد خود را طی کند ما قطعا باید شاهد خودروهایی بی‌نظیر از این خودوساز باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی پول هم اگه داشتم ماشین فرانسوی نمیخریدم بعد ژیان دیگه ماشین خوب نساختند

    • جواد

      ماشین فرانسه ای و چینی ایرانی مفت ارزش خرید نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج