۷۳۵۸۹۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آیفون‌های جدید بدون درگاه شارژ خواهند بود؟

اپل در زمان توسعه آیفون ایکس در نظر داشته که درگاه اتصال لایتنینگ (Lightning) گوشی خود را حذف کرده و یک گوشی بدون درگاه اتصال را به بازار عرضه کند. با این حال همچنان این گزینه به طور کلی کنار گذاشته نشده است.

مجله سخت افزار - مرتضی کارگر: اپل در زمان توسعه آیفون ایکس در نظر داشته که درگاه اتصال لایتنینگ (Lightning) گوشی‌ خود را حذف کرده و یک گوشی بدون درگاه اتصال را به بازار عرضه کند. با این حال همچنان این گزینه به طور کلی کنار گذاشته نشده است.

آیفون‌های جدید بدون درگاه شارژ خواهند بود؟

یکی از عادات اپل در تولید محصولاتش همیشه این بوده که بر خلاف جریان رایج بازار، قابلیتی قدیمی و جا افتاده را به یکباره از محصولات خودش حذف می‌کند و ما به وضوح چنین چیزی را در حذف حسگر اثر انگشت و همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در گوشی iPhone X مشاهده کردیم.

با این حال گزارش‌ها خبر از این می‌دهند که در زمان توسعه گوشی آیفون ایکس، اپل مدتی را نیز روی حذف درگاه شارژ لایتنینگ گوشی‌های خود تمرکز کرده بوده و صرفاً به دلیل سرعت پایین شارژرهای بی‌سیم در آن زمان چنین گزینه‌ای را کنار گذاشته است. با این حال سوالی که در این میان پیش آمده این است که اگر در همان زمان هم مشکل شارژرهای بی‌سیم حل شده بود، آن‌ها چه راهی را برای اتصال گوشی‌های خود به رایانه‌های شخصی و دیگر وسایل مورد نیاز در نظر گرفته بودند؟ چیزی که امروزه تنها از طریق کابل‌ها صورت می‌گیرد.

احتمال عرضه گوشی بدون درگاه اتصال همچنان وجود دارد!

با این که در آن هنگام چنین گزینه‌ای به کنار گذاشته شده بود، ولی این به معنی استفاده از این ایده در آیفون‌های بعدی نیست. در حال حاضر مهندسان اپل در حال بهبود تکنولوژي‌های مرتبط با شارژ بی‌سیم گوشی‌های این کمپانی هستند و احتمالاً نه برای امسال، بلکه برای آیفون‌های سال بعد می‌توانیم منتظر چنین تغییری در گوشی‌های اپل باشیم.

اپل در نظر دارد که برای امسال سه آیفون را روانه‌ی بازار کند که یکی از آن‌ها جانشین آیفون ایکس و یکی هم صرفاً مدلی با اندازه‌ی بزرگ‌تر است. همچنین منابع داخلی این کمپانی خبر از کارکردن این کمپانی روی تکنولوژی شارژ بی‌سیم موسوم به AirPower این کمپانی داده و بیان کرده‌اند که اپل در نظر داشت که آن را برای ماه ژوئن و برای محصولات خود به بازار عرضه کند، با این حال به دلیل مشکلات حرارتی بیش از حد این محصول، عرضه آن را برای انجام یکسری آزمایش نهایی تا ماه سپتامبر به عقب انداخته است.

احتمالاً این محصول در کنار معرفی آیفون‌های جدید معرفی و عرضه خواهند شد و با این که در حال حاضر صرفاً مدل‌های آیفون ایکس و آیفون ۸ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، اما بیان شده که کاربران اپل می‌توانند در کنار آیفون‌ها، اپل واچ (Apple Watch) و ایرپادهای (AirPod) این کمپانی را هم با این محصول به صورت بی‌سیم شارژ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج