۷۸۷۰۸۰
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

بررسی انتظارات از گوشی گلکسی اس ۱۰

هرچند هنوز چند ماه به معرفی گوشی گلکسی اس ۱۰ مانده، اما باید بگوییم که هیچ‌وقت برای گمانه‌زنی و مطرح کردن احتمالات زود نیست.

مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: هرچند هنوز چند ماه به معرفی گوشی گلکسی اس ۱۰ مانده، اما باید بگوییم که هیچ‌وقت برای گمانه‌زنی و مطرح کردن احتمالات زود نیست.

اگرچه پرچم‌دارانی که طی این چند هفته معرفی شده‌اند یا خواهند شد ویژگی‌های قابل توجهی دارند، ولی بسیاری از طرفداران پروپاقرص گوشی‌های سامسونگ بی‌صبرانه منتظر معرفی گلکسی اس ۱۰ هستند. با توجه به اخبار و شایعات منتشر شده، باید انتظار ارائه‌ی گجت هیجان‌انگیزی از سامسونگ را داشته باشیم.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم انتظارات منطقی و غیرمنطقی از گلکسی اس ۱۰ را مورد بررسی قرار دهیم و احتمال وقوع آن‌ها را تخمین بزنیم.

طراحی تاشو در گلکسی اس ۱۰

اگر بی‌صبرانه منتظر ارائه‌ی گوشی‌های تاشو هستید، باید بگوییم که به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها انتظار، گلکسی F روانه‌ی بازار خواهد شد؛ البته‌ی اگر مشکل غیرمترقبه‌ای پیش نیاید. هرچند سامسونگ اصرار دارد که این تکنولوژی در حد یک طرح مفهومی و خاص نیست و عموم کاربران می‌توانند از آن بهره ببرند، ولی این فناوری هنوز در حدی نیست که گجت‌های پرفروشی مانند گلکسی اس ۱۰ از آن بهره ببرند. به احتمال زیاد این تکنولوژی برای گلکسی اس ۱۱ هم آماده نخواهد بود.

بررسی انتظارات از گوشی گلکسی اس ۱۰

علاوه بر این، اگرچه گجت‌های بزرگی که کوچک می‌شوند و به راحتی در جیب جای می‌گیرند از جذابیت‌های زیادی بهره می‌برند، ولی این موضوع به‌تنهایی نمی‌تواند کاربران را ترغیب کند که مبلغ زیادی برای چنین محصولاتی بپردازند.

به همین خاطر حتی اگر چنین محصولاتی روانه‌ی بازار شوند، کاهش محبوبیت تبلت‌ها نشان می‌دهد که کاربران احتمالاً در مورد این ترند چندان هیجان‌زده نخواهند شد.

نتیجه: این فناوری به گلکسی اس ۱۰ راه پیدا نمی‌کند.

تغییر چشمگیر در طراحی

همین ابتدای امر باید تعریف خود از «چشمگیر» را مشخص کنیم. آیا رنگ‌های جدید تغییر چشمگیری محسوب می‌شوند؟ ارائه دو روش تشخیص هویت بیومتریک چطور؟ آیا در مورد بهره‌گیری از دوربین چندگانه هم می‌توان این صفت را مطرح کرد؟

بررسی انتظارات از گوشی گلکسی اس ۱۰

اگر فکر می‌کنید چنین تغییراتی، تغییرات ظاهری چشم‌گیری محسوب می‌شوند، پس مطمئن باشید از طراحی گلکسی اس ۱۰ راضی خواهید بود. اما اگر به دنبال تغییر انقلابی در طراحی هستید، باید خودتان را برای ناامید شدن آماده کنید. هرچند هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت در مورد چنین مواردی صحبت کنیم، اما اگر سامسونگ از الان تا چند ماه دیگر به تکنولوژی فرازمینی عجیب‌وغریبی دست پیدا نکند، باید بگوییم که کلیت طراحی گلکسی اس ۱۰ مشابه نسل قبلی خود خواهد بود.

نتیجه: بهتر است منطقی باشیم.

بریدگی نمایشگر

برای این بخش، بهتر است که به تعدادی از توییت‌های اکانت سامسونگ اشاره کنیم: «زندگی بدون بریدگی، زندگی خوبی است.»، «اگر به دنبال رم بیشتر، حافظه قابل افزایش و زندگی بدون بریدگی نمایشگر هستید، می‌توانید روی ما حساب کنید.»، «وقت سلاخی بریدگی فرارسیده.» و در نهایت توییتی که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته و در مورد بریدگی نمایشگر پیکسل ۳ ایکس‌ال است: «یک هواپیما می‌تواند روی آن فرود بیاید.»

بررسی انتظارات از گوشی گلکسی اس ۱۰

البته می‌دانیم که بسیاری از کمپانی‌ها، ویژگی‌های خاصی را به سخره گرفته‌اند ولی در نهایت به استفاده از آن‌ها روی آورده‌اند. ولی باید خاطرنشان کنیم که تمام این توییت‌ها جدید هستند و افراد بیزار از بریدگی نمایشگر باید خیالشان راحت باشد که حداقل نسل جدید گلکسی اس هم فاقد این مشخصه است.

نتیجه: به هیچ عنوان فکرش را هم نکنید.

DeX بی‌سیم

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های پرچم‌داران سامسونگ، پشتیبانی آن‌ها از قابلیت DeX است که این گوشی‌ها را به یک نوع کامپیوتر بدل می‌کند. تا مدتی پیش، کاربران برای بهره‌گیری از این قابلیت باید از داک مخصوص استفاده می‌کردند ولی سامسونگ در کنار گلکسی نوت ۹، دانگل HDMI را هم معرفی کرد که کار کاربران را بسیار راحت‌تر می‌کند.

بررسی انتظارات از گوشی گلکسی اس ۱۰

البته قابلیت DeX بی‌نقص نیست و از مشکلات زیادی رنج می‌برد. ولی در هر صورت اگر گلکسی اس ۱۰ بتواند از ارتباط بی‌سیم DeX پشتیبانی کند، این مشخصه مطمئناً سروصدای زیادی به راه می‌اندازد.

نتیجه: می‌توانیم انتظارش را داشته باشیم.

قلم S Pen

روزبه‌روز شباهت مدل پلاس گلکسی اس و گوشی‌های گلکسی نوت بیشتر می‌شود و به همین خاطر شایعات زیادی در رابطه با حذف سری گوشی‌های گلکسی نوت و تمرکز بیشتر بر مدل پلاس گلکسی اس مطرح شده است. گلکسی نوت غیر از پشتیبانی از قلم S Pen، دیگر ویژگی چندان شاخصی ندارد و از جهات مختلف، مشابه مدل پلاس است. علاوه بر این، اگر سامسونگ در زمینه‌ی ساخت گوشی‌های تاشو جدی است، باید بخشی از نیروهای خود را در بخش‌های دیگر مشغول به کار کند.

بررسی انتظارات از گوشی گلکسی اس ۱۰

نتیجه: چندان بعید نیست.

دوربین چندگانه

در زمینه‌ی دوربین‌ها، نحوه‌ی استفاده مهم‌تر از تعداد آن‌ها است. به‌عنوان مثال می‌توانیم به دوربین تک لنزی گوشی‌های پیکسل اشاره کنیم که از همه لحاظ تحسین‌برانگیز هستند. البته نباید این موضوع را هم کتمان کنیم که دوربین‌های چندگانه سروصدای بسیار زیادی راه می‌اندازند و حداقل از لحاظ بازاریابی برگ بنده‌ی خوبی محسوب می‌شوند.

بررسی انتظارات از گوشی گلکسی اس ۱۰

البته گلکسی اس ۱۰ در این زمینه قرار نیست کار عجیب‌وغریبی انجام دهد و به بهره‌گیری از ۳ دوربین اصلی و دوربین سلفی دوگانه قناعت کرده است. حداقل در مدل ultra-premium شاهد چنین ترکیبی خواهیم بود. با توجه به اینکه دوربین دوگانه گلکسی نوت ۹ کیفیت فوق‌العاده‌ای داشت، اضافه شدن یک دوربین دیگر مطمئناً می‌تواند کیفیت عکس‌ها را از این هم بهتر کند.

نتیجه: بهره‌گیری از دوربین سه‌گانه قطعی است.

قدرت پردازشی بهتر

یک گوشی هوشمند تا چه مقدار می‌تواند پرسرعت‌تر شود؟ گوشی‌های امروزی توانایی‌هایی پیدا کرده‌اند که تا چند سال پیش نمی‌توانستیم آن‌ها را تصور کنیم و همین گجت‌ها باعث شده‌اند که بسیاری از کاربران لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای خود را کنار بگذارند. هرچند چندی پیش اولین نسل از تراشه‌های ۷ نانومتری معرفی شدند، ولی سرعت آن‌ها هنوز جای پیشرفت دارد و می‌توانند از این هم عملکرد بهتری ارائه کنند.

بررسی انتظارات از گوشی گلکسی اس ۱۰

در همین رابطه باید بگوییم که هنوز نسل جدید تراشه‌های اگزینوس و تراشه اسنپ‌دراگون ۸۱۵۰ مورد بررسی قرار نگرفته‌اند و باید ببینیم می‌توانند نسبت به رقبا عملکرد بهتری داشته باشند یا نه.

نتیجه: هنوز چیزی ندیده‌ایم.

ارائه روش‌های جدید بیومتریک

هرچند سامسونگ هنوز نتوانسته فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را عملی کند، ولی به غیر از شرکت‌های چینی، باقی شرکت‌های اندرویدی هم هنوز به‌صورت گسترده به استفاده از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و حسگر اثر انگشت زیر نمایش روی نیاورده‌اند. علاوه بر این، در صنعت گوشی‌های هوشمند اخذ مقام اول مهم نیست، مهم ارائه‌ی بهترین نسخه از تکنولوژی‌ها است.

بررسی انتظارات از گوشی گلکسی اس ۱۰

نتیجه: باید منتظر بمانیم.

اینترنت ۵G

آیا یکی از مدل‌های گلکسی اس ۱۰ از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند؟ آیا به‌زودی اینترنت ۵G همه‌گیر می‌شود؟ آیا این مدل از گلکسی اس ۱۰ تنها در بازار کره عرضه خواهد شد؟ این‌ها فقط تعدادی از سؤالات بی‌پاسخ ما در مورد این گوشی هستند. اما همانند سن و سال، به خاطر داشته باشید که ۵ موجود در ۵G تنها یک عدد است. هنوز تا همه‌گیر شدن این فناوری چند سالی فاصله داریم و فعلاً بهتر است چندان دغدغه آن را نداشته باشیم.

بررسی انتظارات از گوشی گلکسی اس ۱۰

نتیجه: بهتر است عجله نکنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Arezoo

      خوشبحال اونا که میتونن بخرن.ما که به همون سری j راضی هستیم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا (:

    • بدون نام

      wooooooow

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج