جاباما
۷۸۸۴۴۹
۳ نظر
۵۰۱۹
۳ نظر
۵۰۱۹
پ

ابرخودرو‌هایی که نام اشخاص بزرگ را یدک می‌کشند

بعضی از ابر خودرو‌های مشهور و شرکت‌های ابر خودروساز، نام یک یا چندین خودروی خود را به‌افتخار یک شخص بزرگ، همنام همان شخص انتخاب کرده‌اند؛ اما این اشخاص مهم و کلیدی، چه کسانی هستند که توانسته‌اند نام خود را تا این حد بالا ببرند؟

وبسایت چرخان: کسانی که از آن‌ها به‌عنوان شخصی که خودروهای گران را نگهداری می‌کند و یا در اصطلاح، کالکتور یاد می‌شود، بیشتر به دنبال خرید خودروهایی هستند که یا نام یک راننده افسانه‌ای روی آن خودرو و یا نام مؤسس شرکت روی آن قرارگرفته است.

بعضی از ابر خودروهای مشهور و شرکت‌های ابر خودروساز، نام یک یا چندین خودروی خود را به‌افتخار یک شخص بزرگ، همنام همان شخص انتخاب کرده‌اند؛ اما این اشخاص مهم و کلیدی ،چه کسانی هستند که توانسته‌اند نام خود را تا این حد بالا ببرند؟

پاگانی هویرا BC-بنی کایولا

هوراتیو پاگانی جوان، با مهاجرت از آرژانتین به ایتالیا و ابتدا مشغول شدن در لامبورگینی، توانست تبدیل به یکی از پیشروهای صنعت فیبر کربن جهان شود. او در سال ۱۹۹۲ شرکت پاگانی خود را تأسیس کرد و در ساخت ابر خودروهای او، هیچ‌کسی به‌اندازه بنی کایولا، الهام‌بخش او نبوده است.

ابرخودرو‌هایی که نام اشخاص بزرگ را یدک می‌کشند

او یکی از معدود کسانی بود که به رؤیاهای بلند پروازانه پاگانی، اعتماد کامل داشت و همچنین اولین مشتری پاگانی نیز بود. تنها 20 عدد از این ابرخودرو با موتور 12 سیلندری که توان تولید بیش از 750 اسب بخار قدرت را دارد ساخته‌شده و قیمت آن نیز به عدد 1.4 میلیون دلار می‌رسد.

بوگاتی ویرون-اتوره بوگاتی

بدون شک، بوگاتی ویرون که البته اکنون دیگر تولید نمی‌شود، یکی از نمادین‌ترین ابرخودروهای تاریخ خواهد ماند. هایپرکاری که به گفته فولکس‌واگن (مالک شرکت بوگاتی)، به ازای فروش هر تعداد از آن، این شرکت متحمل 6.24 میلیون دلار ضرر شد. ضرری که این شرکت می‌بایست با تولید نسخه‌های متفاوت و خاص از ویرون، جبران آن‌ها را بکند.

ابرخودرو‌هایی که نام اشخاص بزرگ را یدک می‌کشند

یکی از این نسخه‌های خاص، ویرون اتوره بوگاتی مدل ۲۰۱۳ بود. خودرویی که نامش برگرفته از مؤسس شرکت بوگاتی بوده و جزء ۶ افسانه بوگاتی جای گرفته است. بدنه آن از آلومینیومی با پولیش دستی و فیبر کربن آبی‌رنگ درست‌شده بود و ازلحاظ طراحی خارجی و داخل کابین نیز تفاوت‌هایی با نسخه اصلی خود داشت.

فراری انزو

نام این ابرخودروی ایتالیایی خود بیانگر همه‌چیز است. ابرخودرویی که موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی آن، توانایی تولید ۶۵۱ اسب بخار قدرت و ۶۵۸ نیوتون متر گشتاور را داشته و شتاب صفرتا صد کیلومتر آن نیز به عدد ۳.۱۴ ثانیه می‌رسید.

ابرخودرو‌هایی که نام اشخاص بزرگ را یدک می‌کشند

از این نسخه خاص، تنها 493 عدد ساخته شد و برای آن، قیمت 670,000 دلاری از طرف فراری در نظر گرفته‌شده بود. خودرویی که بدون شک، می‌توان آن را یکی از زیباترین و یا شاید زیباترین فراری دانست که در طول تاریخ وجود داشته‌اند.

طرح مفهومی پینینفارینا سرجیو

طرح مفهومی سرجیو که متعلق به سال 2013 است که توسط یکی از خانه‌های طراحی ایتالیا یعنی شرکت پینینفارینا، متولدشده است. شرکتی که مسئولیت طراحی بسیاری از خودروهای جذاب و زیبای فراری را بر دوش می‌کشد؛ اما این بار، این طراح ایتالیایی تصمیم به تولید خودروی خودش بر پایه فراری 458 اسپایدر گرفت.

ابرخودرو‌هایی که نام اشخاص بزرگ را یدک می‌کشند

طرح سرجیو، طرحی بود ک هبه افتخار مؤسس این شرکت و هم‌چنین رئیس قبلی آن یعنی آقای سرجیو پینینفارینا به تولید رسید. مردی که در سال ۲۰۱۲ فوت شد و طراحان این شرکت، اصل طراحی این طرح مفهومی را بر اساس فراری دینو ۱۹۶۵، یکی از اولین پروژه‌های آقای سرجیو پینینفارینا برای فراری، صورت دادند.

لامبورگینی گالاردو LP 550-2 -ولنتینو بالبونی

زمانی که مدل گالاردو با خط تولید طولانی‌مدت خود، به آخر راه رسیده بود، لامبورگینی تصمیم گرفت به‌افتخار راننده موردعلاقه‌اش که آزمایش‌کننده خودروهای این شرکت بود، یعنی ولنتینو بالبونی، یک نسخه به نام او بسازد. شخصی که پس از ۴۰ سال تلاش در آن کار، قرار بود بازنشسته شود.

ابرخودرو‌هایی که نام اشخاص بزرگ را یدک می‌کشند

این ابرخودرو تنها در 250 عدد ساخته شد و همچنین، برخلاف گالاردوهای معمولی، دیفرانسیل عقب (RWD) بود. قلب تپنده این نسخه خاص، یک موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی بود که 542 اسب بخار قدرت تولید کرده و شتاب صفرتا صد آن نیز تنها 3.9 ثانیه بود. نماد شاخص این نسخه خاص، نواری است که در وسط خودرو، از ابتدا تا انتهای آن کشیده شده است.

مرسدس بنز SLR مک لارن استرلینگ موس

قبل از آنکه شرکتی بنام مک لارن تأسیس شود، از سال 2003 تا 2010، همکاری با مرسدس بنز برای تولید این نسخه داشته است. مدلی که 2,157 عدد از آن ساخته شد ولی 75 عدد از آن کمی متفاوت‌تر از بقیه بودند. نسخه مرسدس مک لارن استرلینگ، در سال 2009 به تولید رسید و با سبک خودروهای اسپیدستر (Speedster) طراحی شد.

ابرخودرو‌هایی که نام اشخاص بزرگ را یدک می‌کشند

خودرویی که با طراحی بدون سقف و پنجره، توانست یک نسخه خاص و البته الهام گرفته از خودروی مسابقه‌ای مرسدس ۳۰۰ SLR باشد. زیر کاپوت به‌شدت کشیده این نسخه خاص، یک موتور ۵.۴ لیتری ۸ سیلندر AMG قرارگرفته که با فناوری سوپر شارژ،۶۴۰ اسب بخار قدرت را تحویل راننده خود می‌داد. همچنین به لطف بدنه فیبر کربن و طراحی خاص خود، وزن آن در حدود ۲۰۰ کیلوگرم کمتر از SLR کوپه بوده و شتاب صفرتا صد این نسخه خاص نیز، تنها ۳.۵ ثانیه بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پررراید

    • بدون نام

      اینجا هم باید یه خودرو بابت تمام زحماتی که احمدی نژاد تو این ۸ سال کشید و گند زد به کشور بزنن اسم خودرو باشه پرادونژاد

    • هموطن

      کاش تو کشور ایران هم مسئولین خودرو ساز اسمشونو میزاشتن رو خودروها
      مثلا در زمان ریاست منطقی تو ایرانخودرو میذاشتن آردی منطقی...!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج