جاباما
۹۱۷۵۴۴
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

عجیب‌ترین، بهترین و کم‌یاب‌ترین مدل‌های پلی‌استیشن ۴

در این مطلب قصد داریم به عجیب‌ترین و کم‌یاب‌ترین کنسول‌های پلی‌استیشن۴ نگاهی بیندازیم؛ باندل‌هایی که احتمالا تا به الان از وجود آن‌ها باخبر نبوده‌اید یا اینکه آنقدر محدود هستند که بعید است بتوانید آن‌ها را در خرده‌فروشی‌ها پیدا کنید.

مجله دیجی‌کالا - احسان ناخدا: تا به این لحظه که این مطلب در حال نوشته شدن است، بیش از صد میلیون کنسول پلی‌استیشن۴ راهشان را به خانه‌های بازی‌کنندگان باز کرده‌اند.

عجیب‌ترین، بهترین و کم‌یاب‌ترین مدل‌های پلی‌استیشن ۴

با این حال، تعداد انگشت‌شماری از این کنسول‌ها به لحاظ ظاهر نسبت به دیگران متفاوت هستند. در اکثر مواقع شرکت سونی برای تبلیغ یک بازی خاص، تخفیف و حتی غذا‌های فست‌فود دست به ساخت نسخه‌های متفاوت و عجیبی از پلی‌استیشن۴ زده است.

در این مطلب قصد داریم به عجیب‌ترین و کم‌یاب‌ترین کنسول‌های پلی‌استیشن۴ نگاهی بیندازیم؛ باندل‌هایی که احتمالا تا به الان از وجود آن‌ها باخبر نبوده‌اید یا اینکه آنقدر محدود هستند که بعید است بتوانید آن‌ها را در خرده‌فروشی‌ها پیدا کنید.

۲۰th Anniversary Edition

تاریخ عرضه: ۳ دسامبر ۲۰۱۴

قیمت: ۹۱۰.۸۴ دلار

عجیب‌ترین، بهترین و کم‌یاب‌ترین مدل‌های پلی‌استیشن ۴

اولین نسل از کنسول‌های پلی‌استیشن برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۴ روانه بازار شدند. سونی هم پنج سال پیش به مناسبت بیست سالگی این کنسول، باندل مخصوص پلی‌استیشن۴ را با همان رنگ‌بندی در تعداد ۱۲۳۰۰ کنسول تولید و عرضه کرد.

در کمال تعجب بعد از مدت کوتاهی تقریبا تمامی کنسول‌ها به سرعت فروخته شدند و همین باعث شد تا قیمت این باندل امروزه به طرز چشم‌گیری بالاتر برود.

ظاهر خاکستری کنسول دقیقا یادآور اولین نسل پلی‌استیشن است. همچنین روی هر کنسول عددی نوشته شده که ترتیب ساخت آن را بین ۱۲۳۰۰ محصول تولیده شده، مشخص می‌کند. در ابن باندل کنترلر و دوربین مخصوص کنسول هم با همان ظاهر قدیمی قرار دارند.

Metal Gear Solid V Special Edition PS۴

تاریخ عرضه: ۱ سپتامبر ۲۰۱۵

قیمت: ۱۹۳.۲۵ دلار تا ۳۳۶.۰۳ دلار

عجیب‌ترین، بهترین و کم‌یاب‌ترین مدل‌های پلی‌استیشن ۴ این باندل همزمان با آخرین ساخته هیدئو کوجیما روانه بازار شد. خود کنسول همانند بازوی مصنوعی اسنیک، قرمز رنگ است و کنترلر کنسول هم رنگ خاکستری دارد.

به جز لوگوی گروه «دایموند داگز» - ارتش خصوصی اسنیک - ظاهر کنسول و کنترلر آن بسیار ساده هستند و طرح خاصی روی آن‌ها دیده نمی‌شود.

معمولا باندل‌ها برخلاف مدل‌های معمولی اغلب طرح‌های عجیب و غریبی دارند یا اینکه از طراحی‌های منحصر به فردی استفاده می‌کنند؛ بنابراین باندل کوجیما در مقایسه با سایر محصولات مشابه بسیار متفاوت است. باندل متال‌گیر۵ تنها در کشور‌های آسیایی و اروپایی عرضه شد و به این راحتی‌ها نمی‌توان آن را در آمریکا تهیه کرد.

Taco Bell - Limited Edition Gold PlayStation ۴

تاریخ عرضه: ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵

قیمت: ۲۰۰ دلار تا ۶۰۰ دلار

عجیب‌ترین، بهترین و کم‌یاب‌ترین مدل‌های پلی‌استیشن ۴

طی یک رویداد تبلیغاتی، رستوران‌های زنجیره‌ای «تاکو بل» برای مدت ده روز تقریبا هر ده دقیقه یک کنسول طلایی پلی‌استیشن۴ به مشتریان خود هدیه می‌داند.

مشتریان برای دریافت این کنسول باید حداقل یکی از محصولات تاکو بل را خریداری می‌کنند و در صورت پیدا کردن کد مخصوصی می‌توانستند در قرعه‌کشی باندل طلایی پلی‌استیشن۴ شرکت کنند. روی کنسول هیچ اثری از لوگو و برند تاکو بل دیده نمی‌شود و کاملا ساده است.

این باندل همچنین شامل یک نسخه از بازی Uncharted: The Nathan Drake Collection، یک کنترلر طلایی و یک کارت طلایی است که شماره تولید کنسول را بین ۶۵۰۰ باندل تولید شده نشان می‌دهد.

Hitman PlayStation ۴ Console - Agent ۴۷ Briefcase

تاریخ عرضه: ۳۰ جون ۲۰۱۶

تنها یک کنسول از این باندل تولید شده است.

عجیب‌ترین، بهترین و کم‌یاب‌ترین مدل‌های پلی‌استیشن ۴

همان‌طور که در عکس بالا می‌توانید ببینید، این باندل دقیقا بر اساس کیف «مامور ۴۷» - شخصیت‌اصلی سری بازی‌های هیتمن - ساخته شده است. در حالی که اکثر باندل‌ها به یک طرح محدود می‌شوند، این کنسول پای خود را فراتر گذاشته و اساسا شکل کنسول خود را تغییر داده است؛ طوری که با دیدن آن بعید است فکر کنید یک کنسول پلی‌استیشن۴ مقابل‌تان قرار گرفته است. باندل هیتمن بدون تردید یکی از خاص‌ترین و کم‌یاب‌ترین باندل‌های پلی‌استیشن۴ است؛ در واقع تنها یک مدل از این نسخه تولید شده است. شرکت «اسکوئر انیکس» در سال ۲۰۱۶ با برگزاری یک قرعه‌کشی این کنسول را به یک برنده خوش‌شانس اهدا کرد.

God of War PS۴ Pro Bundle

تاریخ عرضه: ۲۰ آپریل ۲۰۱۸

قیمت: ۳۰۰ دلار تا ۸۰۰ دلار

عجیب‌ترین، بهترین و کم‌یاب‌ترین مدل‌های پلی‌استیشن ۴

این باندل همزمان با انتشار بازی محبوب God of War روانه بازار شد. کنسول به رنگ خاکستری است و طراحی آن بر اساس تبر معروف «کریتوس» صورت گرفته است. کنترلر هم دقیقا به همین رنگ است و لوگوی بازی روی تاچ‌پد آن قرار گرفته است. در حال حاضر تقریبا تمامی کنسول‌های این باندل فروخته شده‌اند و اگر قصد دارید آن را تهیه کنید، باید مبلغ قابل‌توجه‌ای را هزینه کنید.

۵۰۰Million PS۴ Pro

تاریخ عرضه: ۲۴ آگوست ۲۰۱۸

قیمت: ۲۱۸.۴۳ دلار تا ۲ هزار دلار

عجیب‌ترین، بهترین و کم‌یاب‌ترین مدل‌های پلی‌استیشن ۴

شرکت سونی به مناسبت به فروش رفتن ۵۰۰ میلیون دستگاه پلی‌استیشن، یک باندل مخصوص و محدود را روانه بازار کرد. این باندل در مقایسه با نسخه بیست سالگی پلی‌استیشن بسیار کم‌یاب‌تر است و پیدا کردن آن به این راحتی‌ها نیست.

این کنسول تنها مدلی است که از قاب شفاف استفاده می‌کند؛ این بدین معناست که می‌توانید قطعات داخل کنسول را بدون باز کردن آن ببینید. این ویژگی در کنترلر و هدست پلی‌استیشن گلد باندل هم قرار داده شده است که می‌توانستید آن‌ها را به صورت جداگانه تهیه کنید.

موجودی این کنسول هم همانند سایر نسخه به محض منتشر شدن، به پایان رسید. در حال حاضر پیدا کردن این کنسول با یک قیمت منطقی بسیار سخت و دشوار است.

Spider-Man PS۴ Pro Bundle

تاریخ عرضه: ۷ سپتامبر ۲۰۱۸

قیمت: ۲۲۲.۹۱ دلار تا ۷۸۵.۰۷ دلار

عجیب‌ترین، بهترین و کم‌یاب‌ترین مدل‌های پلی‌استیشن ۴

همانند باندل‌هایی که مربوط به یک بازی خاص هستند، باندل اسپایدرمن هم همزمان با انتشار بازی اصلی در دسترس قرار گرفت. خود کنسول همان‌طور که در عکس بالا می‌بینید، قرمز رنگ است و لوگوی اسپایدرمن با رنگ سفید روی آن قرار گرفته است.

کنترلر باندل هم همانند کنسول قرمز است؛ با این تفاوت که تمامی دکمه‌های آن سفید هستند. شاید عده زیادی رنگ قرمز کنسول را دوست نداشته باشند، اما اگر جزء طرفداران دو آتیشه اسپایدرمن و بازی او هستید، قطعا این باندل بهترین انتخاب‌تان خواهد بود. برای خرید این باندل هم باید مبلغ زیادی را هزینه کنید. با این حال، قیمت کنسول در مقایسه با سایر نسخه‌ها چندان گران نیست.

Kingdom Hearts III PS۴ Pro Bundle

تاریخ عرضه: ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹

قیمت: ۳۲۵ دلار تا ۹۰۰ دلار

عجیب‌ترین، بهترین و کم‌یاب‌ترین مدل‌های پلی‌استیشن ۴

یکی از جدیدترین باندل‌های پلی‌استیشن۴ متعلق به Kingdom Hearts III بود که همزمان با انتشار بازی اصلی در دسترس قرار گرفت. روی کنسول و کنترلر آن طرح‌های پیچیده و پرجزئیاتی به چشم می‌خورد که قطعا برای هواداران دنیای کینگدام هارتز آشنا هستند.

حق فروش این کنسول در کشور‌های غربی در انحصار فروشگاه گیم‌استاپ قرار داشت که موجودی آن به سرعت به پایان رسید. در حال حاضر تنها می‌توانید این کنسول را در فروشگاه‌هایی مثل آمازون یا eBay پیدا کنید.

Days of Play Editions

تاریخ عرضه: تابستان ۲۰۱۷-۲۰۱۹

قیمت مدل ۲۰۱۷: ۱۲۰ دلار تا ۶۲۹ دلار

قیمت مدل ۲۰۱۸: ۱۸۰ دلار تا ۶۲۵ دلار

قیمت مدل ۲۰۱۹: ۱۱۹ دلار تا ۴۱۹.۹۰ دلار

عجیب‌ترین، بهترین و کم‌یاب‌ترین مدل‌های پلی‌استیشن ۴ معمولا نسخه‌های محدود کنسول به اندازه نسخه‌های استاندارد گران هستند. با این حال، در رویداد سالیانه Days of Play معمولا قیمت باندل‌های ویژه پایین‌تر هم می‌آید! شرکت سونی از سال ۲۰۱۷ به مناسبت فصل تابستان و نمایشگاه E۳ قیمت پلی‌استیشن۴ اسلیم را از ۳۰۰ دلار به ۲۵۰ دلار کاهش داد و بازی‌های بسیار زیادی را تخفیف زد.

علاوه بر این، هر سال مدل پلی‌استیشن۴ این رویداد یک طراحی جدید دارد که می‌تواند عده زیادی را به سوی خود جذب کند. شرکت سونی در سال ۲۰۱۷ یک کنسول طلایی‌رنگ ساده و زیبا را منتشر کرد. در سال ۲۰۱۸ هم یک کنسول آبی به نمایش گذاشته شد که دکمه‌های پلی‌استیشن با رنگ طلایی روی آن و تاچ‌پد دسته قرار گرفته بودند.

در سال ۲۰۱۹ هم سونی پای خود را فراتر گذاشت و یک مدل خاص و متفاوت از این کنسول را منتشر کرد که نسبت به سال‌های گذشته از طراحی جدیدتری بهره می‌برد. اگر طی رویداد‌های Days of Play نتوانستید هیچکدام از این کنسول‌ها را تهیه کنید، احتمالا فرصت تان را از دست داده‌اید و حالا باید مبلغ زیادی را برای آن‌ها هزینه کنید.

منبع: gameinformer

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج