۹۲۶۵۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

چگونه تاریخ وب گردی خود را ریکاوری کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از مدتی گشت و گذار در اینترنت تصمیم به پاک کردن حافظه ی تاریخچه ی مرورگر خود بگیرید . تقریبا همه می دانیم از چه روشی باید این کار را انجام دهیم . اما احتمالا عده ی کمی از افراد می دانند که این تاریخچه همانند هر فایل دیگری بعد از پاک شدن قابل ریکاوری است .

دنیای فناوری اطلاعات: ما در این مطلب چندین روش مختلف در این زمینه را به شما معرفی می کنیم .

در مرحله ی اول به بررسی موضوع ریکاوری کردن فایل های پاک شده می پردازیم . بد نیست بدانید تاریخچه ی مرورگر شما هم همانند هر فایل دیگری در هارد شما ذخیره می شود . بنابر این پاک کردن تاریخچه شاید ظاهرا این اطلاعات را پاک کند اما این اطلاعات از روی هارد شما پاک نخواهد کرد . تنها نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید بدانید Cache مرورگر شما کجا ذخیره شده است . ما این اطلاعات برای مرورگر های مختلف را برای شما گرد آوری کرده ایم :

Internet Explorer: C:\Users\ \AppData\Local\Microsoft\Windows\History

Mozilla Firefox: C:\Users\ \AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\

Google Chrome: C:\Users\ \AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default

فقط می بایست در تمام قسمت های آن به جای ، نام کاربری کسی را که قرار است تاریخچه ی آن را ریکاوری کنید را جایگزین کنید . در این مرحله به کمک یک نرم افزار ریکاوری می توانید کلیه ی حافظه ی تاریخچه را ریکاوری کنید .

چگونه تاریخ وب گردی خود را ریکاوری کنیم؟

در مرحله ی بعدی حافظه DNS است که آن هم می تواند تاریخچه ی جستجو ها را به شما نشان دهد . در واقع هر سیستمی برای باز کردن هر سایتی از سرور های DNS برای پیدا کردن آی پی hostname استفاده می کند و این اطلاعات برای مدتی در حافظه ی DNS سیستم شما باقی می مانند .

برای اینکه بتوانید لیستی از سایت های باز شده را ببینید باید به کمک تایپ کلمه یcmd در منوی استارت ( قسمت RUN ) صفحه ی command prompt را باز کنید .

چگونه تاریخ وب گردی خود را ریکاوری کنیم؟

سپس عبارت زیر را تایپ کنید :

ipconfig /displaydns

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ؛ این اطلاعات نشان می دهند که سایت howtogeek.com اخیرا باز شده است . البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که این اطلاعات فقط مربوط به مرورگر شما نیستند و ممکن است مربوط به آپدیت شدن یکی از برنامه های نصب شده روی سیستم شما باشند . به هر حال هر برنامه ای برای آپدیت شدن نیاز دارد تا سایت پشتیبانش را باز کند بنابر این در حافظه ی DNS ذخیره خواهد شد .

چگونه تاریخ وب گردی خود را ریکاوری کنیم؟

حتی پینگ گرفتن از یک وب سایت هم آدرس آن وب سایت را در این حافظه ذخیره می کند . برای امتحان کردن این موضوع می توانید به کمک دستور ping bing.com به دنبال دستور ipconfig/displaydns از این سایت پینگ بگیرید و بعد متوجه خواهید شد که این سایت هم در لیست سایت های باز شده ی شما قرار خواهد گرفت .

حال که از این موضوع مطلع شدید شاید دوست داشته باشید بدانید که چگونه می توانید این حافظه را پاک کنید . این اطلاعات بعد از هربار ری استارت شدن سیستم پاک خواهند شد . در غیر این صورت هم اگر بخواهید می توانید به کمک تایپ عبارت ipconfig / flushdns در command prompt این اطلاعات را پاک کنید .

یک حالت دیگردر این زمینه وجود دارد که مربوط به مودم های روتر است که معمولا آنها هم اطلاعاتی در مورد ترافیک دانلود شده و آپلود شده را در اختیا کاربران قرار می دهند . البته نوع برند های مختلف با هم متفاوتند اما در اکثر مودم ها این امکان وجود دارد . برای دسترسی به این اطلاعات باید به قسمت تنظیمات مودم بروید . مثلا اگر شما از مودم Linksys استفاده می کنید به کمک وارد کردن این آی پی : ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱می توانید به این قسمت دسترسی پیدا کنید . سپس به قسمت Administration و بعد از آن به قسمت Log بروید .

چگونه تاریخ وب گردی خود را ریکاوری کنیم؟

در این قسمت اگر Log فعال باشد یک لیست در اختیا شما قرار می دهد که آی پی ها ی سایت ها را مشخص می کند . شما می توانید این امکان را از همین قسمت غیر فعال کنید .

چگونه تاریخ وب گردی خود را ریکاوری کنیم؟

دانستن این موضوع که تاریخچه ی شما حتی اگر هم پاک شود قابل بازگردانی است شاید برای برخی افراد نا خوشایند باشد . اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید بهترین کار در این مورد استفاده از سرویس های اختصاصی است که کلا یک شبکه ی خصوصی برای شما ایجاد کرده که تاریخچه ها فقط می توانند آی پی آن شبکه را ذخیره کنند .

اگر شما هم در این زمینه اطلاعاتی دارید با ما در میان بگذارید .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج