جاباما
۹۶۰۰۵۹
۱۳ نظر
۱۱۴۷۱
۱۳ نظر
۱۱۴۷۱
پ

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

شاید خیلی‌ها از اینکه بدانند بازی موج‌سواران مترو (Subway Surfers) پر‌دانلودترین اپلیکیشن بازی در دهه گذشته است، متعجب شوند. این بازی به‌خصوص در هندوستان بسیار پرطرفدار است؛ و ۱۵ درصد از کل دانلودهایش در این کشور بوده است (هم برای موبایل‌های آی او اس و هم اندروید).

روزنامه همشهری - شبنم سیدمجیدی: شاید خیلی‌ها از اینکه بدانند بازی موج‌سواران مترو (Subway Surfers) پر‌دانلودترین اپلیکیشن بازی در دهه گذشته است، متعجب شوند. این بازی به‌خصوص در هندوستان بسیار پرطرفدار است؛ و ۱۵ درصد از کل دانلودهایش در این کشور بوده است (هم برای موبایل‌های آی او اس و هم اندروید). موفقیت بازی‌ها به دلایل مختلفی وابسته است. وقتی به فهرست آن‌ها نگاه می‌کنید می‌بینید که هر کدام از این بازی‌ها را یک شرکت متفاوت تولید کرده است.

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

۲ بازی جنگ قبیله‌ها (Clash of Clans) و کندی‌کراش ساگا (Candy Crush Saga) تنها بازی‌های موبایلی هستند که در این دهه، هم در فهرست بیشترین دانلود‌ها قرار گرفته‌اند و هم اینکه میان بازی‌های موبایلی، بیشترین ساعات صرف شده کاربران را به‌خود اختصاص داده‌اند. در این دهه بیشترین رشد اقتصادی موبایل را شاهد بودیم. ۵ درصد رشد در تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها و ۱۵ درصد رشد ساعات صرف شده با این اپ‌ها را داشتیم که به‌نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۰ سرعت این رشد بیشتر هم شود. در اینجا فهرستی از بازی‌های مخصوص تلفن همراه که در دهه دوم قرن بیست‌ویکم میلادی (سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹) بیش از همه دانلود و بازی شده‌اند را بررسی کرده‌ایم.

پوکمون گو

Pokémon Go

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

تعداد دانلود: یک میلیارد

سال انتشار: ۲۰۱۶

تولیدکننده: شرکت نیانتیک با همکاری نینتندو ژاپن

توضیح: پوکمون گو از همان ابتدا با استقبال زیادی مواجه شد و توانست رکورد سریع‌ترین آمار دانلود را در گوگل‌پلی کسب کند و به رقیبی جدی برای بازی کلش‌آوکلنز که برای مدت‌ها در صدر بود تبدیل شود. این بازی در ایران فیلتر شده است، ولی در دنیا در پلتفرم‌های آی او اس و اندروید قابل دسترس است.

پوگمون گو رایگان است، ولی برای پیشرفت سریع‌تر در مراحل مختلف بازی می‌توان پول پرداخت کرد. هدف در این بازی این است که تاحد امکان پوکمون‌های بیشتری جمع کرد و سپس قدرتشان را افزایش داد. برای پیدا کردن و شکار پوکمون‌های پنهان شده، باید دوربین گوشی تلفن را فعال کنید، در دنیای واقعی بگردید و همانطور که راه می‌روید، برای پوکمون‌ها گوی یا پوکبال بفرستید.

من نفرت انگیز: مینیون راش

Despicable Me: Minion Rush

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

تعداد دانلود: ۹۰۰ میلیون

تاریخ انتشار: ۲۰۱۳

تولیدکننده: شرکت فرانسوی ویوندی

توضیح: این بازی مانند انیمیشن فوق‌العاده زیبا و هیجان‌آور آن، داستانی شیرین و بی‌عیب و نقص را روایت می‌کند. کیفیت گرافیکی، جلوه‌های صوتی و زیبای بازی می‌تواند تا ساعت‌ها هر فردی را سرگرم کند. در این بازی باید به جمع‌آوری موز و سکه بپردازید و با عبور از موانع مختلف و سخت‌ترین چالش‌ها امتیاز خود را افزایش دهید. در این بازی می‌توانید یکی از شخصیت‌های بامزه و دوست‌داشتنی را انتخاب و خود را برای انجام کار‌های سخت و تحت‌تأثیر قرار دادن رئیس آماده کنید.

پابجی

PUBG

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

تعداد دانلود: ۵۵۰ میلیون

تاریخ انتشار: دسامبر ۲۰۱۷

تولیدکننده: شرکت کره‌ای پابجی

توضیح: این بازی در سبک بازی‌های اکشن- بقا از استودیوی بازی‌سازی تنسنت گیمز برای اندروید، آی او اس، پلی استیشن، ویندوز و ایکس باکس ساخته شده است. در این بازی ۱۰۰ بازیکن در یک نقشه ۸ در ۸ کیلومتر قرار می‌گیرند و در این میان کسی برنده است که بتواند زنده بماند.

بازی با گرافیک نسل جدید ساخته شده و در همان اجرای اولیه محو گرافیک خیره‌کننده آن خواهید شد. در این بازی با طیف گسترده‌ای از سلاح‌هایی که به‌دست می‌آید قادرید از خودتان دفاع کنید و در مکان‌های مختلف پناه بگیرید. شما در اینجا فقط باید تلاش کنید آخرین نفری باشید که زنده می‌ماند. با وجود آنکه مدت زیادی از انتشار این بازی نمی‌گذرد، اما نظرات بسیاری را به‌خود جلب کرده و توانسته یکی از پرکاربرترین بازی‌های دنیا باشد.

پو

Pou

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

تعداد دانلود: ۷۰۰ میلیون

سال انتشار: ۲۰۱۲

تولیدکننده: یک طراح لبنانی

توضیح: پو بازی محبوبی است که شبیه‌سازی مراقبت از یک حیوان خانگی است. در آن شما یک حیوان خانگی بامزه به نام پو دارید که باید به آن غذا بدهید، تمیزش کنید، موقع مریضی درمانش کنید. بازی‌کردن با او، آب دادن به گل‌ها و... می‌تواند ساعت‌ها وقت شما را بگیرد. این بازی برای پلتفرم‌های اندروید، آی او اس و بلک‌بری در دسترس است. همچنین پوی شما می‌تواند در صورت اتصال به اینترنت با پو‌های دیگر ارتباط برقرار کند یا اینکه با آن‌ها بازی کند.

فرار از معبد ۲

Temple Run ۲

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

تعداد دانلود: ۵۰۰ میلیون

سال انتشار: ۲۰۱۱

تولیدکننده: شرکت آمریکایی ایمانگی

توضیح: نسخه دوم بازی هیجان‌انگیز و پرطرفدار فرار از معبد که در آن با دویدن، پریدن از روی موانع، چرخش و حرکات کشویی باید از معبد فرار کنید و برای دسترسی به مراحل بعد امتیاز‌های موجود در طول مسیر را جمع‌آوری کنید. عبور از معادن، جنگل و صخره‌ها درحالی‌که موجوداتی در تعقیب شما هستند هیجان زیادی را به ارمغان می‌آورد.

مسابقه تپه‌نوردی

Hill Climb Racing

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

تعداد دانلود: یک میلیارد

سال انتشار: ۲۰۱۲

تولید‌کننده: شرکت فنلاندی فینگر سافت

توضیح: برای ویندوز، اندروید و‌آی‌اواس نسخه‌های این بازی در دسترس است. این بازی به‌عنوان یکی از اعتیادآورترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های رانندگی شناخته شده است. نیوتن بیل جوان عاشق بالا رفتن از تپه است و اشتیاقش او را به جا‌هایی می‌کشاند که تا به حال پای هیچ راننده‌ای به آن نرسیده است. در این بازی با کمی توجه به قوانین فیزیک متوجه می‌شوید نیوتن هیچ‌گاه از حرکت نمی‌ایستد تا بلندترین تپه‌ها را فتح کند.

تام سخنگو

My Talking Tom

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

تعداد دانلود: ۲ میلیارد

سال انتشار: ۲۰۱۳

تولیدکننده: شرکت اسلونیایی اوت فیت ۷

توضیح: این بازی شبیه بازی پو است و ابتدا برای‌آی او اس و سال بعدتر برای اندروید منتشر شد. در تام سخنگو شما وظیفه نگهداری و رفع نیاز‌های یک گربه ملوس و دوست داشتنی به‌نام تام را برعهده خواهید داشت. تام ابتدا یک گربه کوچک است و به‌تدریج بزرگ می‌شود. حمام کردن او، غذا دادن به او، بازی کردن و خواباندن او از کار‌هایی است که باید انجام دهید.

بازی بیلیارد

۸Ball Pool

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

تعداد دانلود: ۵۰۰ میلیون

سال انتشار: ۲۰۱۰

تولیدکننده: شرکت سوئیسی مینی‌کلیپ

توضیح: یکی از بهترین و زیباترین بازی‌های بیلیارد که برای انواع سیستم‌های عامل تولید شده است. این بازی به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت آنلاین و دو نفره با دوست خود یا با دیگر کاربران از سراسر جهان به رقابت بپردازید. با برنده شدن در مسابقات بیلیارد، سکه جمع‌آوری می‌کنید و به مراحل بالاتر می‌روید.

موج‌سواران مترو

Subway Surfers

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

تعداد دانلود: ۲.۷ میلیارد

سال انتشار: ۲۰۱۲

تولیدکننده: شرکت‌های دانمارکی کیلوو و سیبو

توضیح: گفته می‌شود در د‌هه‌ای که گذشت این بازی بیشترین تعداد دانلود در سراسر دنیا را داشته است. این بازی در همه نوع پلتفرمی در دسترس است. داستان این بازی درباره پسر جوانی به نام جیک است. او با کشیدن نقاشی‌های دیواری روی مترو مورد تعقیب نگهبان مترو قرار می‌گیرد و در مسیر مترو باید بیشترین طلا و رکورد را دریافت کند.

کندی کراش ساگا

Candy Crush Saga

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

تعداد دانلود: ۲.۷ میلیارد

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

تولیدکننده: شرکت آمریکایی کینگ

توضیح: این بازی ۶.۷ میلیون نفر کاربر فعال روزانه دارد. این یک بازی ویدئویی تک نفره پازل است که ابتدا برای فیسبوک ساخته شد و بعد نسخه‌های مختلف آن برای گوشی‌های آی او اس و اندروید ساخته شد. انواع آب‌نبات‌های رنگارنگ در بازی وجود دارد که باید این آب‌نبات‌ها به‌درستی حذف شوند. این بازی در گوگل پلی هم امتیاز بالایی کسب کرده است و در بسیاری از فستیوال‌های بازی دیجیتال برنده جایزه‌های زیادی شده است.

نینجای میوه

Fruit Ninja

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

تعداد دانلود: ۵۰۰ میلیون

تاریخ انتشار: ۲۰۱۰

تولیدکننده: شرکت استرالیایی هاف بریک

توضیح: این بازی در یک‌ماه اول انتشار

۳ میلیون دانلود داشت و به سرعت در سراسر دنیا محبوب شد. ابتدا برای گوشی‌های آیفون ساخته شده بود و بعد‌ها نسخه‌های ویندوز و اندروید آن نیز به بازار آمد. در این بازی شما در نقش یک نینجا با برش دادن میوه‌های مختلف توسط شمشیر خود امتیاز کسب می‌کنید. در این بازی می‌توانید در ۳ حالت مختلف به بازی کردن بپردازید و توجه داشته باشید که در بعضی مراحل برای گمراه کردن شما بمب‌هایی جای میوه پرتاب می‌شوند.

جنگ قبیله‌ها

Clash of Clans

مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل جهان

تعداد دانلود: ۵۰۰ میلیون

سال انتشار: ۲۰۱۲

تولیدکننده: شرکت فنلاندی سوپرسل

توضیح: این بازی که هم برای آی‌او‌اس و هم اندروید در دسترس است، یکی از پرطرفدارترین بازی‌ها در سطح جهان به شمار می‌آید. جنگ قبیله‌ها در سبک استراتژیک است که در آن شما درحالی‌که با قبایل دشمن مشغول نبرد هستید با ابزار‌هایی که در اختیار دارید باید به سلیقه خود دهکده‌ای بسازید تا از گزند دشمنان در امان باشید. شما با انواع قبایل و دهکده‌ها مبارزه خواهید کرد و با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان رقابت می‌کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انگری بردز چی؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازی فقط بازیه کرمه نوکیا ....

    • کاپیتان پرایس

      فقط clash

    • بدون نام

      جالب یه جزء سه مورد همه رو بازی کردم

    • طراوت

      ممنون.

    • ربه کا

      کاملا موافقم

    • بدون نام

      Bollosom saga خیلی بهتر از کندی کراش هست.

    • محمد

      فری فایر چی

    • پرهام میرهشمی

      ببلیارد بهترینشونه و پابجی البته

    • بدون اسم

      بازیِ Area F2 هم به کپیِ بازیِ رِین بو سیکسه

    • reza

      فقط کلش

    • مونس کلالی نیا

      ممنون

    • علی استیری

      چرا ماینکرفت نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج