جاباما
۹۸۴۰۸۶
۳ نظر
۵۰۷۲
۳ نظر
۵۰۷۲
پ

بهترین دوربین‌های دیجیتال برای کاربر‌های غیرحرفه‌ای

پیشرفت تلفن‌های هوشمند در زمینه دوربین باعث شده هر روز بازار برای تولیدکننده‌های دوربین دیجیتال سخت‌تر از گذشته شود. بسیاری از کمپانی‌هایی که زمانی در کنار محصولات مختلف روی دوربین هم سرمایه‌گذاری کرده بودند، امروز دیگر توان رقابت با وضعیت قیمت‌گذاری و فروش را ندارد.

برترین‌ها: پیشرفت تلفن‌های هوشمند در زمینه دوربین باعث شده هر روز بازار برای تولیدکننده‌های دوربین دیجیتال سخت‌تر از گذشته شود. بسیاری از کمپانی‌هایی که زمانی در کنار محصولات مختلف روی دوربین هم سرمایه‌گذاری کرده بودند، امروز دیگر توان رقابت با وضعیت قیمت‌گذاری و فروش را ندارد. آن‌ها کنار رفته‌اند و اکنون بازار دوربین‌های دیجیتال به شکلی پیش می‌رود که تنها در آن برند‌های قدرتمند می‌توانند خریدار‌ها را جذب کنند. هرچند این مسئله با در نظر گرفتن بهبود کلی امکانات دوربین‌ها به گرانی آن‌ها منتهی شده، اما شاید این تنها را ادامه بقا چنین محصولاتی باشد.

اگر عکاسی را به شکل حرفه‌ای دنبال نمی‌کنید و تنها قصد دارید با گرفتن عکس، خاطرات را ثبت کنید بهتر است تمرکز خود را روی استفاده از دوربین تلفن هوشمند بگذارید. در مقابل، اما اگر هنوز به سطحی نرسیده‌اید که برای رفع نیاز‌ها به سراغ دوربین‌های حرفه‌ای DSLR بروید، اینجا قصد داریم محصولاتی را معرفی کنیم که می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. دوربین‌هایی که از دید کیفیت عکس یا کارایی، امکانات بیشتری را نسبت به دوربین‌های میان رده تلفن‌های هوشمند ارائه می‌کنند، اما از سویی نمی‌توان انتظار زیادی از آن‌ها داشت. دوربین‌هایی که مخصوص کاربر‌های آماتوری هستند که شاید بیشتر از دیگران به عکاسی علاقه‌مند باشند و سخت‌افزار برای آن‌ها محدودیت ایجاد کرده.

۱. Canon Powershot SX۷۳۰ HS

  • متوسط قیمت: ۵ میلیون تومان

بهترین دوربین‌های دیجیتال برای کاربر‌های غیرحرفه‌ای

کانن سعی کرده طی سال‌های اخیر با ارتقا خانواده پاورشات، دوربین‌هایی را روانه بازار کند که به راحتی قابل حمل باشند و تا حد ممکن تصاویری در سطح کیفیت دوربین‌های DSLR ثبت کنند. پاورشات جدید کانن به یک سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی CMOS، پردازنده تصاویر Digic ۶، یک لنز ۱۷۲-۴.۳ میلی‌متری، بزرگنمایی ۴۰ برابری و یک صفحه‌نمایش سه اینچی قابل چرخش مجهز شده که برای گرفتن سلفی‌ها ایده‌آل است. برای کمک به این ویژگی کانن همچنین دو حالت Skin و Self-Portrait را به نرم‌افزار دوربین اضافه کرده که برای صاف‌تر نشان دادن پوست و زیباتر کردن سلفی‌هاست. از مشخصات تصویر این دوربین می‌توان به ISO بین ۸۰ تا ۱۶۰۰، زوم اپتیکال ۴۰ برابر، گشادگی دیافراگم f۳.۳ تا f۶.۹، لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس خودکار و دستی، سرعت شاتر بین ۳۲۰۰/۱ تا ۱۵ ثانیه و عکاسی پیاپی ۵.۹ فریم بر ثانیه اشاره کرد. پاورشات جدید کانن همچنین قابلیت فیلمبرداری فول اچ‌دی به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه را با فرمت‌های MPEG-۴ و H.۲۶۴ داشته و از سایر مشخصات آن می‌توان به ۳۰۰ گرم وزن، اتصال وای‌فای، NFC و بلوتوث و درگاه USB ۲.۰ اشاره کرد. با توجه به وجود چنین امکاناتی، SX۷۳۰ برای کسانی که به دنبال یک دوربین باکیفیت در کنار تلفن همراه خودشان هستند انتخاب مناسبی است. قابلیت ماکرو این دوربین نیز عالی است و می‌توانید در کمترین فاصله فوکوس، تا یک سانتی‌متر به سوژه نزدیک شود.

۲. Nikon Coolpix B۶۰۰

  • متوسط قیمت: ۴ میلیون ۶۰۰ هزار تومان

بهترین دوربین‌های دیجیتال برای کاربر‌های غیرحرفه‌ای

چند سالی بود که تولیدکننده‌های دوربین و به خصوص نیکون تمرکز بسیاری روی محصولات بدون آینه داشتند، اما اکنون این کمپانی ژاپنی با خانواده جدید کولپیکس بازگشته که شامل محصولاتی همچون B۶۰۰ و B۱۰۰۰ می‌شود. دوربین‌هایی که سعی دارند تجربه ثبت تصویر با دوربین‌های DSLR را در اختیار کاربر‌های غیرحرفه‌ای بگذارند. دوربین B۶۰۰ یک دوربین اقتصادی دیگر از نیکون است که دارای لنز زوم ۶۰ برابری است، فاصله کانونی ۲۴ الی ۱۴۴۰ میلی‌متری و سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است. لنز یاد شده امکان عکسبرداری ماکرو را به کاربران می‌دهد. از ویژگی‌های این دوربین می‌توانیم به کاهش لرزش برای عکس‌ها و کاهش لرزش هیبریدی چهار محوره برای فیلمبرداری اشاره کنیم. این دوربین بریج، کنترل‌های قابل توجهی قرار گرفته است. از این بین می‌توان به دکمه اصلاح سریع زوم (Snapback) اشاره کرد. همانند کولپیکس A۱۰۰۰ یک دکمه برای زوم دستی در کنار لنز تعبیه شده که می‌توان از آن برای زوم کردن‌های روان‌تر استفاده کرد. در این دوربین خبری از فوکوس دستی نیست، اما نیکون با استفاده از قابلیت‌های نرم افزاری این دوربین تلاش می‌کند تا کاربران بتوانند تا حدی تجربه فوکوس دستی را داشته باشند؛ خصوصا در محیط‌های کم نور که فوکوس دستی الزامیست. کولپیکس B۶۰۰ از شبکه وای فای پشتیبانی می‌کند و می‌توان با استفاده از این ویژگی‌ها به ارسال تصاویر از طریق نیکون اسنپ بریج پرداخت. نهایتا باید به این نکته نیز اشاره کرد که کولپیکس B۶۰۰ از باتری لیتیومی استفاده می‌کند و از نظر فرایند شارژ، سرعت و راحتی کار بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

۳. Samsung NX۲۰۰۰

  • متوسط قیمت: ۴ میلیون ۳۰۰ هزار تومان

بهترین دوربین‌های دیجیتال برای کاربر‌های غیرحرفه‌ای

هرچند از دید کیفیت برند در بازار دوربین‌های دیجیتال توان رقابت با غول‌هایی همچون نیکون و کانن را ندارد، اما سعی کرده با ایجاد تجربه‌ای لذت‌بخش محصولات خود را پیش روی مخاطب‌ها قرار دهد. دوربین NX۲۰۰۰ این شرکت کره‌ای نتیجه همین رویکرد است. دوربینی از نوع Range Finder Style که می‌تواند برای ثبت تصاویر با مشخصات مختلف، کارایی خود را نمایش دهد. ساختار این نوع از دوربین‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد با وجود قرار نگرفتن در رده DSLR، امکان تغییر لنز به شکل محدود را در اختیار کاربر قرار دهد. مسئله‌ای که در کنار ارتباط وای‌فای و NFC، می‌تواند این محصول را به همراهی قابل توجه برای تلفن هوشمند شما تبدیل کند. عکاس می‌تواند با چند کلیک ساده عکس‌های ثبت شده را بدون هیچ سیمی به تلفن خود منتقل کرده و ویرایش‌های پیشرفته را روی آن‌ها انجام دهد. استفاده از صفحه نمایشی ۳.۷ اینچی که جایگزین نوع ۳ اینچی در مدل‌های قبلی شده نیز به بهبود این فرایند کمک کرده و در لحظه می‌توانید تمام جزئیات را در تصویر ثبت شده تماشا کنید. سنسور تصویر این دوربین همانی است که بر روی مدل پیشین هم استفاده شده بود. سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی که باعث می‌شود احتمالا از نظر کیفیت عکس نیز شاهد نتایجی مشابه باشیم. البته بیشینه ISO به ۲۵۶۰۰ افزایش یافته تا این دوربین برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف مناسب‌تر باشد. دوربین NX۲۰۰۰ توانایی فیلم برداری ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه در فرمت‌های MPEG ۴ و H.۲۶۴ را دارد. عکس‌های این دوربین نیز بر روی کارت‌های حافظه Micro SD ذخیره می‌شوند. دوربین سامسونگ با کیت لنز ۲۰-۵۰ میلی متری عرضه می‌شود و در کل باید گفت که به‌روزرسانی مناسب نسبت به NX۱۰۰۰ محسوب می‌شود.

۴. Fujifilm Instax Square SQ۱۰

  • متوسط قیمت: ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

بهترین دوربین‌های دیجیتال برای کاربر‌های غیرحرفه‌ای

به احتمال زیاد اگر اهل عکاسی باشید دوربین‌های سری اینستاکس (Instax) فوجی فیلم را می‌شناسید. این دوربین‌ها در بین عکاسان طرفدران زیادی دارند و جالب است بدانید فوجی فیلم موفق شده است تاکنون بیشتر از ۲۵ میلیون دستگاه از این دوربین‌ها را در سرتاسر دنیا به فروش برساند. دوربین‌های خانواده Instax فوجی‌فیلم پس از عکس‌برداری، به سرعت می‌توانند عکس‌های گرفته شده را چاپ کنند. در پی موفقیت دوربین‌های سری اینستاکس، فوجی فیلم دوربین جدیدی را به این سری اضافه کرده است، این دوربین امکانات زیبا و جدید زیادی دارد که اشاره کردن به آن‌ها خالی از لطف نیست. دوربین عکاسی Instax Square SQ۱۰ دارای قابلیت عکس‌برداری با فرمت جدید اینستاگرام است و از امکانات دیجیتال خوبی نیز بهره می‌برد. در دوربین Instax Square SQ۱۰ شاهد حضور یک سنسور ۳.۷ مگاپیکسلی دیجیتال هستیم. یک صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی سه اینچی نیز برای مشاهده تصاویر قبل از عکس‌برداری در دوربین Instax Square SQ۱۰ تعبیه شده است. لنز این دوربین نیز ۲۸.۵ میلی‌متر برابر با دیافراگم f/۲.۴ است.

در کنار این موارد، فوجی‌فیلم برای دوربین Instax Square SQ۱۰ تعداد ۱۰ فیلتر مختلف را نیز در نظر گرفته است که کاربر به کمک آن‌ها قادر است قبل از چاپ عکس، فیلتر‌های لازم را بر روی عکس‌ها اعمال کند. امکان تنظیم روشنایی و وضوح این عکس‌ها نیز قبل از چاپ شدن در این دوربین تعبیه شده است. عکس‌ها در کنار چاپ شدن در این دوربین می‌توانند بر روی کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز ذخیره شوند. فوجی‌فیلم مدعی است دوربین Instax Square SQ۱۰ در عکس‌برداری از سوژه‌هایی که در نور کم واقع شده‌اند نیز عملکرد چشم‌گیری دارد. قابلیت فوکوس خودکار و همچنین بزرگ‌نمایی سوژه نیز از مواردی است که در درحین عکاسی با این دوربین جدید به کمک کاربر خواهد آمد. تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا کاربرانی که پیش از این از کیفیت عکس دوربین‌های سری Instax فوجی‌فیلم گله می‌کردند نظرشان در این مورد با دوربین جدید Instax Square SQ۱۰ عوض شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کنون 2000d هم باید میگفتید یا نیکون3400

    • بدون نام

      فقط دوربین ژاپنی.مخصوصا نیکون

    • بدون نام

      مطلب بسیار خوب و کاربردی. برترینها از این مطالب بیشتر چاپ کنید. تشکر از زحمات شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج