adexo3
۱۰۹۶۴۳۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

ناگفته‌های مربی اسکی آلپاین از ممنوع‌الخروجی‌اش

سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین گفت: من از مردم دلخورم. آنها نباید یکسری حرف‌ها را باور کنند.

خبرورزشی: سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین گفت: من از مردم دلخورم. آنها نباید یکسری حرف‌ها را باور کنند.

ناگفته‌های مربی اسکی آلپاین از ممنوع‌الخروجی‌اش

ممنوع‌الخروجی همه ماجرا نبود، حاشیه‌های سمیرا زرگری، سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین تازه از روزی که همراه تیمش به قهرمانی جهان ایتالیا نرفت، کلید خورد؛ اتفاقی که شایعات زیادی را درباره‌اش سر زبان‌ها انداخت. شایعاتی که او را دلخور کرد. البته پست همسرش وتکذیبیه سمیرا قضیه را پیچیده‌تر کرد اما او سکوت کرد تا به قول خودش مسابقه شاگردانش تمام شود. بعد هم وقتی روزه سکوتش را شکست، دلش نمی‌خواست توضیحی بدهد، با اینکه آنها را دروغ محض می‌داند. او با اینکه می‌خواست جزئیات زندگی‌اش را برای خودش نگه دارد به بعضی سؤالات جواب داد که خواندنش خالی از لطف نیست.

اجازه بدهید از اتفاقی که دو هفته پیش برای تو پیش آمد و حاشیه درست کرد، شروع کنیم. اول ممنوع‌الخروجی‌ات، بعد هم صحبت‌های آخر تو و پست جنجالی که همسرت گذاشت. از کی فهمیدی نمی‌توانی از کشور خارج شوی و چه اقدامی برای رفع آن انجام دادی؟

راستش را بخواهید، کمی بحث حرمت است و زندگی خصوصی من نباید باز شود. حاشیه‌ها بود و من ترجیح می‌دهم این حواشی و دروغ‌ها و تشویش اذهان عمومی را بسپارم به دست قانون. من هم این حواشی را می‌دیدم و گاهی به آن می‌خندیدم. به دلیل اینکه من دختری هستم که کاملاً مستقل بزرگ شده‌ام و تنهایی به همه جا رسیدم. مخارجم را خودم دادم و نیازی به کسی نداشتم، از ۱۶ سالگی کار کردم و درس خواندم، عضو تیم ملی بودم، مقام آوردم. اجازه نمی‌دهم، کسی در زندگی من دخالت کند و برای اینکه به اهداف خودش برسد، زندگی خصوصی مرا بازیچه دست بقیه کند، ترجیح می‌دهم زندگی خصوصی‌ام وارد کارم نشود. او آنقدر ضعیف هست که برای رسیدن به اهدافش زندگی شخصی و حرمتم از بین برد، اگر کسی سؤالی دارد از وکیلم پیگیری کند.

ما هم قرار نیست وارد زندگی خصوصی‌ات شویم اما پستی که همسرت گذاشت جالب بود.

او هیچ علاقه‌ای به ایران ندارد. هیچ عرق و تعصبی به وطن ندارد و مخالف کار من در ایران بود. دلیل طلاق هم همین است، چون من عاشق کشورم هستم و اینجا و توسط فدراسیون اسکی، پرورش یافته‌ام به شغل خودم احترام می‌گذارم و برای ایران کار می‌کنم.

پس امتیازاتی که برایت شمرده هم دروغ است؟

ببخشید مدرسه اسکی من بزرگترین مدرسه اسکی ایران است و به هیچ‌عنوان کسی به این مدرسه کمک نکرده و صفر تا صد کارها برای تأسیس این مدرسه با تلاش خودم و فدراسیون اسکی بوده، نه من بلکه هرکس بخواهد این راه را برود این دو سازمان حمایت‌ می‌کند. اگر کسی حمایت کرده باشد، اداره کل تربیت‌ بدنی بوده. هیچ شخصی جز خودم و مربیان زحمتکشم کمکی نکرده است.

درباره قصه خانه ویلایی که همسرت مدعی شده ۳ دانگش را به نامت‌زده می‌گویی؟

خیر.

یک جایی همسرت گفته چرا دلیل اصلی جدایی را نگفتی. می‌خواهی دلیلش را بگویی؟

اولش گفتم. او ایران را دوست ندارد. دلایل دیگری هم هست و برایم هم اقامت گرفت تا من از ایران بروم اما من نیازی به این اقامت‌ها ندارم. چون کل اروپا را قبل از ازدواج گشته‌ام، چه ورزشی و چه تفریحی، من خانواده و پول دارم که نیازی به اموال او نداشته باشم. مردم وقتی من ممنوع‌الخروج شدم از من حمایت کردند اما تا حرف‌های دروغ او را شنیدند به من دشنام دادند. برایم مهم نبود که به من دشنام دادند، زیرا به یک عقاب هرقدر سنگ بزنند، او بلندتر پرواز می‌کنند. من یک زن مستقل هستم و او هم باید جواب قانون را بدهد. حالا هم من زندگی‌ام را می‌کنم و برای سهمیه المپیک شاگردانم برنامه‌ریزی می‌کنم و این کارم را به وکیلم سپرده‌ام. دلیلی نمی‌بینم که زندگی شخصی‌ام سوژه مردم شود.

ما هم نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد ولی چون به عنوان سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین، نماینده ورزش ایران هستید خواستیم در این لایو صحبت کنید تا این ذهنیتی که برای مردم به وجود آمده رفع و البته با شفاف‌سازی، واقعیت‌ها مشخص شود.

شما مطمئن باشید من مستنداتی دارم که دروغ‌های او را ثابت می‌کند. حتی از او بابت تشویش اذهان عمومی هم شکایت و شنبه ثبت شده است. من ممنونم از مردمی که برای موفقیت ورزشکاران دعا می‌کنند. دقیقاً ما هم نماینده این مردم هستم و همیشه برای بالا بردن پرچم کشورمان تلاش می‌کنم. خیلی از زنان و مردان هستند که از همه چیزشان می‌زنند تا نماینده مردم در کشورهای دیگر باشند. پس من هم از مردم خواهش می‌کنم، دروغ‌ها را باور نکنند و به زندگی خودشان برسند.

تو بعد از پست همسرت، فقط حرف‌های او را تکذیب کردی، از طرف دیگر صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک هم با تو صحبت کرد. او به شما چه گفت، ظاهراً پیگیر کارهایت است.

فردای آن اتفاق از دفتر صالحی‌امیری با من تماس گرفتند و من کل داستان را برای او توضیح دادم و ممنونم که حمایت کردند و قول دادند تا کارهایم را پیگیری کنند. من حتی یک‌شنبه پیش طاهره طاهریان بودم و همه مسائل حقوقی را به او توضیح دادم و او هم قول داد کنارم باشند تا که هرچه زودتر حواشی تمام شود و تمرکز بیشتری روی کارم داشته باشم. نباید برای دانستن حقیقت عجله داشت. خدا جای حق نشسته است و به زودی همه چیز مشخص می‌شود. برای اینکه کسی که در زندگی‌اش یک روز هم سر کار نرفته بهتر است راجع به شغل من نظر ندهد.

بعداز پست همسرت، خیلی‌ها تو را مقصر می‌دانند. اگر خودت بخواهی قضاوت کنی، در این قصه چند درصد خودت را مقصر می‌دانی؟

من اول زندگی شرطم این بود که مهریه نمی‌خواهم و می‌خواهم کار کنم، شما مرا با شغل مربیگری و مدرسه اسکی که احداث کرده‌ام، انتخاب کردی و اجازه کار به من دادی و می‌خواستی این انتخاب را نکنی

ممنوع‌الخروجی تو داستان زهرا نعمتی و نیلوفر اردلان را یادآوری کرد و عده زیادی از زنان برای حمایت از تو هشتگ اصلاح قانون ممنوع‌الخروجی زنان توسط همسران را گذاشتند و مردان هم آماری از مردان ممنوع‌الخروجی مردان به دلیل مهریه را منتشر کردند. لیلا رجبی هم می‌گفت باید قانون برای زنان و مردان یکسان اصلاح شود. نظر تو چیست؟
من نه مهریه خواستم و نه حق طلاق، با دست خالی و دل پاک آمدم اما مرد و خانواده‌اش برای زن مهریه مشخص می‌کنند، اول ازدواج همه چیز را می‌توانند تعیین کنند. اول زندگی آدم داغ است و متوجه نمی‌شود. من اهل مال نبودم. خوب است همه این مسئله را همه بدانند که من قراردادی را در آمریکا امضا کردم که همه اموال آقای اتفاق برای خودش بماند. اگر برای مال جلو می‌آمدم قطعاً مهریه سنگینی برایش می‌گذاشتم.

تو تا بعد از ممنوع‌الخروجی چند روزی، روزه سکوت گرفتی و بعد گفتی استرس بچه‌ها را داشتم. اینجا فقط به فکر بچه‌ها بودی؟

من آن زمان، فقط به فکر بچه‌ها بودم. چون دیر به ایتالیا رسیدند و تمرینی نداشتند و قبل از مسابقه تمرینی روی پیست نرفتند. آنها مستقیم از روی برف نرم، روی یخ اسکی کردند و یکی از دلایل مصدومیت صدف ساوه‌شمشکی هم مسئله همین بود. من خیلی استرس داشتم و ناراحت شدم چون صدف یکی از ورزشکاران خوش تکنیک ماست، ضعف اسکی ایران هم نداشتن پیست یخی است که شرایط تمرین بچه‌ها با پیست‌های بقیه کشورها یکسان باشد. اسکی‌بازان ما فقط از عید به بعد ساعت ۶ تا ۱۰ صبح به خاطر گرما می‌توانند، روی یخ تمرین کنند اما فایده‌ای ندارد. وقتی پیست‌های ما باز می‌شود که دو، سه تا جام جهانی‌ گذشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج