اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۲۹۵۸
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

نکویی:

نمی‌دانستم قُوّتو دوپینگ محسوب می‌شود!

ملی‌پوش تیراندازی با کمان ایران درباره مثبت شدن تست دوپینگش گفت: من هیچ کاری نکرده‌ام و نیازی نمی‌بینم که با مواد ممنوعه خودم را بالا بکشم.

خبرگزاری فارس: ملی‌پوش تیراندازی با کمان ایران درباره مثبت شدن تست دوپینگش گفت: من هیچ کاری نکرده‌ام و نیازی نمی‌بینم که با مواد ممنوعه خودم را بالا بکشم.

حمزه نکویی درباره محرومیت دو ساله‌اش به دلیل دوپینگ گفت: محرومیت من فقط از میادین بین‌المللی است در حالی که تمام سایت‌ها اعلام کرده‌اند من از میادین داخلی هم محروم شده‌ام. از هیچگونه مواد نیروزایی استفاده نکردم، ماده‌ای که خورده‌ام از موارد خاص محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی برای دفاع به سوئیس رفتم رئیس جلسه گفت اسم گلیسیرول را نشنیده‌ام. مواد غذایی‌ای که من استفاده کردم از مواد غذایی سنتی کرمان است. با توجه به اینکه من با غذاهای آسیای شرقی مشکل دارم مقداری با خودم قُوّتو برده بودم. سال‌هاست از آن به عنوان شیرینی استفاده می‌کنم. قُوّتو را خیلی‌ها دوست دارند و حتی به عنوان سوغاتی از آن استفاده می‌کنند، نمی‌دانستم چنین موردی می‌توانست دوپینگ باشد.

* بی‌غذایی باعث شد تا بیشتر قُوّتو بخورم

نکویی در پاسخ به این سوال که آیا شما پیش از این هم تست دوپینگ داده بودید یا خیر، اظهار داشت: فقط یک بار آن هم در اندونزی. با توجه به اینکه در این کشور با مواد غذایی آنها مشکلی نداشتم از قُوّتو استفاده نمی‌کردم، اما در تایپه نمی‌توانستم غذا بخورم. حتی بعد از مسابقات ۴ کیلو وزن کم کردم. بی‌غذایی باعث شد از این مواد بیشتر استفاده کنم، دوز آن بیشتر شد که برایم مشکل پیش آورد.

کماندار تیم‌ملی ایران در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید به خاطر استفاده از قُوّتو محرومیت دو ساله زیاد باشد تصریح کرد: چرا زیاد است. امیدوارم که با پیگیری‌های فدراسیون و کمیته ضددوپینگ بتوانند محرومیت من را کمتر کنند. ۵ سال سابقه حضور در تیم ملی دارم، مدال‌های آسیایی و جهانی کسب کرده‌ام و مدالی که پس گرفته شده تک‌مدال من نبود. نیازی نمی‌بینم با مواد ممنوعه خودم را بالا بکشم. من همیشه روند صعودی خوبی داشتم که در مسابقات آسیایی به آن رسیدم. یکی از امیدهای مدال در بازی‌های آسیایی هستم. امیدوارم این محرومیت به ۶ ماه کاهش پیدا کند.

* تخفیف ندهند دو سال تاوان کار نکرده را می‌دهم

نکویی با بیان اینکه نمی‌دانم از مردم عذرخواهی کنم یا نه عنوان کرد: کاری نکرده‌ام، از همه به ویژه رسانه‌ها توقع دارم مرا درک کنند. اگر به حمزه نکویی تخفیف بدهند یک بار دیگر خودش را نشان می‌دهد در غیر این صورت دو سال تاوان کار نکرده را می‌دهم و ثابت می‌کنم مدالی که کسب کرده‌ام درست بوده و بعد از آن علاوه بر مدال‌های آسیایی، مدال‌های جهانی را هم می‌گیرم.

* تیروکمان به دوپینگ روانی نیاز دارد نه بدنی

نکویی در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که مواد نیروزا برای کمانداران لازم نیست و گفت: تیروکمان رشته‌ای است که کسب موفقیت در آن به صددرصد آمادگی ذهنی برمی‌گردد. اگر قرار باشد ورزشکار تیروکمان دوپینگ کند به دوپینگ روانی نیاز دارد. من همیشه با یک روانشناس کار کرده‌ام تا اینکه بخواهم از دوپینگ استفاده کنم. رشته ما رشته سالمی است و من در شوک هستم. حتی یک قرص ویتامین هم در طول این ۵ سال مصرف نکرده‌ام و با تکیه بر توانایی‌هایم مدال گرفته‌ام.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج