۱۱۶۹۰۵۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چالش‌های سخت بدنسازی؛ در پیچ و خم حاشیه‌ها

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در روز‌های گذشته درگیر حاشیه‌هایی شده که شدت این حواشی آنقدر بود که قهرمانی مسابقات جهانی اسپانیا را تحت الشعاع قرار داد و موجب لغو اعزام قهرمانان این فدراسیون به مسابقات آسیایی لبنان شد.

ایرنا: روز یکشنبه ۹ آبان ماه بود که مهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی این فدراسیون به مسابقات جهانی و آسیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، به برخی ابهامات و مسایل روز این فدراسیون پاسخ داد.

در این مراسم نصیرزاده در پاسخ به این سئوال که آیا تیم ملی با ترکیب کامل اعزام خواهد شد و هر دو سفر قطعی است، تاکید کرد: تمامی تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و بلیت، اسکان و مواردی از این دست تهیه و تدارک دیده شده و تیم های ملی به اسپانیا و لبنان اعزام خواهند شد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به این موضوع که شایعاتی در خصوص عدم اعزام ملی پوشان مطرح است، گفت: واقعیت این بود که شرایط لبنان به دلایل مشکلات داخلی کمی ناپایدار بود و گمانه‌زنی‌هایی از سوی برخی‌ها می‌شد که شاید تیم نرود اما این نظر ما و فدراسیون نبود و با تمام توان به دنبال اعزام هستیم و بلیت بچه‌ها را هم تهیه کردیم تا این اعزام صورت گیرد.

بعد از این مصاحبه نصیرزاده با ایرنا بود که تیم ملی راهی رقابت‌های جهانی اسپانیا شد که طبق برآورد اولیه، ترکیب کامل تیم ملی موفق به کسب عنوان نخست رقابت‌های جهانی هم شد و ۱۰ مدال طلا، ۷ نقره و ۵ برنز توسط ملی پوشان پرورش اندام کشورمان به دست آمد تا ایران بر قله بدنسازی و پرورش اندام جهان تکیه بزند.

اما طعم شیرین این خبر خیلی زود از بین رفت چرا که اسپانیا خبر رسید بین دو قهرمان این فدراسیون درگیری رخ داده که بدون شک تبعات خاص خود را به همراه دارد اما خبر بدتر این بود که مشخص شد تیم با ترکیب کامل به کشور بازنگشته است.

ماجرای درگیری قهرمانان بدنسازی در بازگشت به ایران چه بود؟

متاسفانه مانند همیشه در چنین اتفاق‌هایی به جای اطلاع رسانی درست و سریع، فدراسیون‌ها اقدام به پنهان کاری یا نشان دادن ماجرا به شکل دیگر هستند که همین مساله باعث می‌شود شایعات بسیاری مطرح و در نهایت به اصطلاح یک کلاغ، چهل کلاغ شود.

اما برآورد نهایی ماجرا چنین است که بعد از قهرمانی ایران در رقابت‌های بدنسازی و پرورش اندام اسپانیا، دو ملی‌پوش کشورمان در هنگام عزیمت تیم به فرودگاه اسپانیا برای بازگشت به ایران در اتوبوس با یکدیگر درگیر می شوند. این درگیری در حضور دیگر اعضای تیم و مهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون صورت می‌گیرد که طی آن یکی از ورزشکاران از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی و خونریزی می شود. به هر شکل ممکن درگیری خاتمه داده می شود و ورزشکاران بدون ۲ قهرمانی که در اسپانیا مانده اند به تهران باز می گردند و به محض ورود به تهران، توسط ماشین شخصی رییس فدراسیون و به اتفاق پزشک تیم ملی راهی بیمارستان می شوند تا در خصوص ورزشکار مضروب اقدامات پزشکی لازم صورت بگیرد.

چرایی غیبت دو ورزشکار تیم ملی در اسپانیا

بدون شک یکی از اقداماتی که فدراسیون های ورزشی در هنگام اعزام باید به آن توجه داشته باشند این است که تمهیدات لازم را برای خروج و بازیگشت قهرمانان در نظر بگیرند تا هیچ مشکلی از این بابت گریبان جامعه ورزش را نگیرد.

اما سئوال اینجاست آیا فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تمهیدات لازم را برای بازگشت قهرمانان به کشور تدارک دیده و امروز پاسخ محکمی برای چرایی این ماجرا دارد؟ بدون شک این فدراسیون روزهای سختی را پشت سر می گذارد و نخستین ترکش آن به خود این فدراسیون و ورزشکاران آن اصابت کرد تا قهرمانان این فدراسیون نتوانند در رقابت های آسیایی لبنان حضور یابند.

در ساعات گذشته تصاویر مختلفی از اعتراض و گلایه ورزشکاران این فدراسیون منتشر شده که در برخی از آنها با الفاظی تند رئیس فدراسیون را به کناره‌گیری از مسند ریاست رهنمود می‌سازند. از صدای بلند اعتراض قهرمانان گرفته تا اشک‌هایی که در صفحات مجازی ملی پوشان پرورش اندام منتشر شده است. باید دید مسئولان این فدراسیون در واکنش به چنین بحرانی چه رویکردی را در دستور کار قرار خواهند داد.

یک بوم و دو هوا، از رئیسی تا مرئوس

یکی از ایرادهایی که به مهدی نصیرزاده گرفته می شد این است که وی به عنوان رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نباید در فضایی دیگر خودش را مشغول کند تا با آرامش کامل بتواند فدراسیون تحت امرش را مدیریت کند. در همین ایامی که او بر صندلی ریاست فدراسیون تکیه زده است به عنوان رئیس سازمان لیگ کشتی نیز مشغول به فعالیت است و حضور وی در دو فدراسیونی که هیچ همخوانی هم با هم ندارد موجب شده تا او تمام تمرکز خود را نتواند بر روی یک موضوع معطوف کند.

همین فعالیت در دو فدراسیون برای کشتی هم تبعاتی داشته است چرا که همزمان با مسابقات جهانی اسپانیا، لیگ کشتی نیز برگزار شد که نصیرزاده به دلیل حضور در اسپانیا و کنار ملی پوشان بدنسازی، غایب این رقابت ها بود و دبیر سازمان لیگ کشتی کارهای او را پیگیری کرد.

همه چیز در نروژ خوب است؟

مسابقات جهانی پاورلیفتینگ با لوازم از ۱۹ آبان ماه در نروژ آغاز شده و ورزشکاران کشورمان در این رویداد حضور دارند، امیدواریم این مسایل در حد شایعات باشد اما خبر می رسد که آنجا نیز اتفاقاتی در حال رقم خوردن است که اگر واقعیت داشته باشد باید در انتظار پرونده جدیدی باشیم. هر چند امیدواریم به خاطر سایر قهرمانان و ورزشکاران این فدراسیون و البته سایر فدراسیون های دیگر این مساله ختم به خیر شود و همه چیز به اصطلاح گل و بلبل باشد.

لغو اعزام به لبنان، تبعات اشتباه دو ورزشکار برای یک فدراسیون

هر چند فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با درج خبر عدم اعزام قهرمانان این فدراسیون به مسابقات آسیایی آنهم به دلیل مسایل امنیتی خبر داد اما مصاحبه رئیس این فدراسیون در ۹ آبان ماه و تاکید وی بر اعزام بدون مشکل حکایت از آن دارد که برای جلوگیری از بروز آنچه در اسپانیا و شاید در نروژ رقم خورده است، این مسابقات برای ورزشکاران کشورمان منتفی است و حالا باید دید این اتفاقات و حاشیه های چه تبعاتی برای فرد اول این فدراسیون و البته سایر فدراسیون های دیگر دارد چرا که بدون شک رفتارهای اینچنینی و بدون فکر یک یا چند نفر می تواند برای سایرین نیز مشکلاتی را ایجاد کند و شاید در تصمیم گیری های آتی دخیل باشد.

کمیته انضباطی فدراسیون منتظر مدارک و شواهد

محمد دیوسالار سرپرست کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به این که ممکن است در هر رشته‌ای اتفاقاتی از این دست روی دهد اعلام کرده منتظر تکمیل شواهد و مدارک اتفاقات اسپانیاست تا نسبت به تشکیل جلسه کمیته انضباطی اقدام و در با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

به نظر می رسد با توجه به دامنه گسترده این اتفاقات، نباید زمان را از دست داد و اگر هر چه زودتر فدراسیون بتواند با جدیت به موضوع ورود کند شاید بتواند بحران به وجود آمده را مدیریت کند و اجازه ندهد آنهایی که هدفمند در مسیر خلاف آب شنا می کنند، به اهداف خود دست یابند.

انتصاب های که حرف و حدیث دارد

مهدی نصیرزاده انتخاب هایی داشته که در برخی از محافل با حرف و حدیث هایی همراه بود است. انتصاب‌های عجیب این فدراسیون همه و همه نشان می‌دهد شاید مسایلی غیر از ضوابط و قوانین در انتخاب های او دخیل بوده است و جا دارد در این خصوص نیز بررسی های لازم صورت گیرد تا همه چیز طبق قانون و طبق اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی باشد.

واکنش دبیرکل کمیته ملی المپیک به اتفاقات اخیر فدراسیون

روز گذشته بود که خبرنگار ایرنا در حاشیه انتخابات دومین کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با کیکاوس سعیدی دبیرکل این کمیته از اقدامات صورت گرفته در خصوص حاشیه های اخیر این فدراسیون سئوال کرد که وی در پاسخ به این موضوع گفت: در حال بررسی هستیم و نمی توان الان اظهار نظر کرد، برای آنکه تصمیم درستی گرفته شود باید همه ابعاد ماجرا شفاف باشد تا بتوان در خصوص آن اظهار نظر کرد اما حتما همه مسئولان ورزش باید در قبال عملکرد و نتایجی که کسب می کنند، پاسخگو باشند و این شامل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هم می شود.

این همه حاشیه و یک میزبانی جهانی

همه این اتفاقات را کنار بگذاریم باید به یک موضوع دیگر هم اذعان داشت، در همین اسپانیا که آن همه حرف و حدیث داشت یک اتفاق خوب هم افتاد و آن این بود که در جلسه هیات اجرایی فدراسیون بین المللی بدنسازی و پرورش اندام با میزبانی ایران در رقابت های بدنسازی و پرورش اندام قهرمانی جهان ۲۰۲۳ موافقت شد. در این جلسه که با حضور رافائل سانتونخا رییس IFBB و دیگر مسئولان فدراسیون جهانی و فدراسیون های قاره ای برگزار شد، رییس فدراسیون بدنسازی کشورمان به عنوان عضو جدید هیات اجرایی معرفی شد.

حال باید دید وقتی این همه قهرمان در کنار هم جمع می شوند، آیا تدابیر لازم برای برگزاری شایسته این مسابقات در نظر گرفته خواهد شد و از فرصتی که به دست آورده ایم، به خوبی بهره می بریم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج