adexo3
۲۵۶۴۱۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رضازاده می خواست رییس جمهور شود

وزنه بردار، سرمربی، رییس فدراسیون و عضو شورای شهر، پله های ترقی رضازاده در ورزش و سیاست، آنقدر سریع طی شد که خودش هم انتظارش را نداشت.

رضازاده می خواست رییس جمهور شود





هفته نامه تماشاگران امروز: وزنه بردار، سرمربی، رییس فدراسیون و عضو شورای شهر، پله های ترقی رضازاده در ورزش و سیاست، آنقدر سریع طی شد که خودش هم انتظارش را نداشت.

حضور رکورددار سنگین وزن جهان در لباس مربیگری و مدیریت فدراسیون، کم حاشیه هم نبود. رضازاده در این سال ها با وزنه برداران زیادی به مشکل خورد. گروهی موقتا خداحافظی کردند، بعضی مثل سعید علی حسینی به خاطر دوپینگ مادام العمر محروم شدند و بعضی دیگر مثل سهراب مرادی، ممکن است شانس المپیکی شدن را از دست بدهند.

علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با «تماشاگران امروز» از رویای بزرگ رضازاده و سبک مدیریت او صحبت کرد. مردی که به گفته مرادی می خواست بعد از ریاست فدراسیون و نمایندگی شورای شهر، رییس جمهور شود.

چرا در دوران رضازاده آنقدر پرونده های عجیب و غریب به وجود آمد؟

- مشکل از آن دوستانی است که او را آنقدر بزرگ کردند. همین حالا، یک جور رعب و وحشتی در همین بچه های تیم ملی هست. بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، نواب نصیرشلال و سعید محمدپور را ببینید. می ترسیدند رکورد بزنند. ببینید چقدر روحیات اینها، چهره های اینها، تفکرات اینها تغییر کرده است. سعید علی حسینی طفل معصوم آن بلا سرش آمد. آن ماجرا پنهان بود، قضیه مرادی که دیگر آشکار است. آن موقع می گفت من نبودم سندی هم ندارید، این بار دیگر نمی تواند بگوید سندی نیست. آن بچه به بدبختی کشیده شد، حالا این یکی همان اوضاع را دارد. خیلی مسائل هست که من هیچ وقت نگفته ام و نمی توانم بگویم وگرنه چالشی به وجود می آید که نمی شود آن را جمع کرد.

چرا رضازاده از قهرمان محبوب المپیک به اینجا رسید؟

- نمی گذاریم قهرمانان مان درست رشد کند. یک بار داشتیم برای رفتن به آمریکا به ترکیه می رفتیم، یکی از نمایندگان شورای شهر مرا در هواپیما دید. اسمش را نمی برم. می گفت «من خجالت می کشم بگویم عضو شورای شهرم. با 30 سال کار علمی و اجرایی یک رأی دارم، این بنده خدا هم یک رأی دارد. عضو کمیسیون فرهنگی هستم، این بنده خدا هم عضو کمیسیون فرهنگی است. یک بار در این دو سال به کمیسیون فرهنگی نیامده، فقط زمان رأی گیری می آید بر اساس دلایل خاصی رأی می دهد.» خب اینها توهم گرفته اند.

توهم چی؟

- رضازاده و کوروش باقری اینور و آنور می رفتند، بعد می دیدیم بقیه کشورها به ما می خندند. می پرسیدیم چی شده؟ می فهمیدیم رفته در کشورهای مختلف گفته من رییس فدراسیون شده ام، حالا کار دیگری ندارم می خواهم رییس جمهور بشوم. من رییس جمهور می شوم، کوروش باقری رییس ورزش.

رییس جمهور؟!

- مثل همین خنده شما، آنها هم به ما می خندیدند. می گفتند مملکت شما بی حساب و کتاب است؟ می گفتیم نه بابا این خبرها هم نیست. واقعا اینطور می کردند، فکر نکنید اغراق می کنم.

به جز وزنه بردارهای محروم، خیلی از اعضای تیم ملی هم با رضازاده مشکل داشتند.

- بله، خیلی از وزنه بردارانی که قهرمان المپیک ایران محسوب می شدند اما بعد از اختلاف نظر و ماجراها رفتند و اخیرا دوباره به بدنه تیم ملی اضافه شده اند. هیچ ورزشی این بلا سرش نیامد. خیلی جاها تغییرات می شود، یک مدیری می آید با سلایق خودش بعضی چیزها را جابجا می کند. نه اینطوری. چیزی دیگر باقی نگذاشته. زیرساخت های وزنه برداری نوجوانان و جوانان نابود شده و چیزی تحت عنوان نوجوانان و جوانان نداریم. آمدیم جوانان کل کشور را برای مسابقات جمع کنیم، هر کدام یک جور برایشان مشکل پیش آمده بود. بعضی مسئله صغر سنی داشتند، یکسری درگیر مسائل پزشکی بودند، ماحصل همه اینها را جمع کردیم، توانستیم یک تیم به مسابقات جهانی بفرستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج