۳۵۷۸۲۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

واکنش وزیر به انتقادات از لباس کاروان المپیک

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به انتقاداتی که از لباس کاروان المپیک ایران در ریو شده است گفت: بی‌تقصیرم و در جریان انتخاب لباس‌ها نبودم.

خبرگزاری ایسنا: وزیر ورزش و جوانان در واکنش به انتقاداتی که از لباس کاروان المپیک ایران در ریو شده است گفت: بی‌تقصیرم و در جریان انتخاب لباس‌ها نبودم.

محمود گودرزی در پاسخ به انتقادات زیادی که از لباس کاروان اعزامی ایران به المپیک ریو شده و حتی به صورت طنز شان کاروان ایران را زیر سوال برده‌اند گفت: ما بی‌تقصیر هستیم. من در جریان نوع لباس‌ها نیستم. فقط چند روز قبل بود که با آقای هاشمی رییس کمیته صحبت کردم و گفتم از لباس کاروان چه خبر که وی نیز لباس‌ها را برای ما فرستاد، ما نیز لباس‌ها را دیدیم و دوباره برایشان پس فرستادیم.

وی افزود: باید قبول کرد که سلایق متفاوت است. البته از سوی دیگر باید دانست که شان ورزشکار حفظ شود و لباس ورزشکاران خیلی مهم است. باید بگویم نمی‌دانم عیب این لباس‌ها چیست اما از دوستانم در کمیته ملی المپیک می‌خواهم که به نظر صاحب‌نظران و منتقدان در این مسئله اعتنا کنند و فکری برای این مسئله کنند. قطعا تلاش آن‌ها هم این است که کاروان ایران به بهترین شکل عازم بازی‌های المپیک شود.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا این وزارتخانه‌ برای آماده‌سازی تیم‌ها جهت اعزام به المپیک مشکل مالی داشت؟ گفت: بله، دولت با مضیقه‌های زیاد اقتصادی روبه‌رو است. تحریم‌ها تاثیر خودش را نشان داده و هنوز به شرایط پایدار نرسیده‌ایم. شرایط دشواری داشتیم و علی‌رغم تمام این مسائل دولت واقعا برای کمک به ورزش سنگ تمام گذاشت.

وی ادامه داد: بحث افزایش پاداش‌ها، قانون اشتغال قهرمانان و کارهای دیگری که جهت انگیزه دادن به ورزشکاران صورت گرفته کارهای بزرگی است و دولت تمام تلاش خود را انجام داده تا هیچ مشکلی در راه تدارکات فدراسیون‌ها برای المپیک وجود نداشته باشد. این‌ها مربوط به بخش کمک‌های مادی دولت می‌شود. اما در بخش معنوی هم باید بگویم که آقای رییس جمهور در این دولت ۸ بار با جامعه ورزش دیدار داشته که این خیلی مهم است.

گودرزی در مورد اینکه انتقادات زیادی به قانون انتخابات فدراسیون‌های ورزشی وجود دارد و گفته می‌شود این قانون باید اصلاح شود گفت: این قانون نقصی ندارد. البته قبول دارم هر قانونی که نوشته انسان است، ممکن است ایراداتی داشته باشد اما در این سال‌ها همه انتخابات فدراسیون‌ها با همین قانون برگزار شده است.

وی در مورد عملکرد ضعیف برخی رشته‌ها در راه کسب سهمیه المپیک مانند بوکس و اینکه آیا برنامه‌ای برای تغییرات در چنین فدراسیون‌هایی ندارند گفت: تلاش ما در وزارت ورزش این است که حمایت‌های خود را از مجموعه‌ها داشته باشیم تا آن‌ها نیز بتوانند برنامه‌های خود را اجرایی کنند و این موردی که شما گفتید به رییس فدراسیون برمی‌گردد.

وزیر ورزش در پاسخ به سوال دیگری پیرامون همین مسئله که مگر رییس فدراسیون را وزارت ورزش انتخاب نمی‌کند و آیا نمی‌تواند در چنین مواقعی او را بازخواست کند گفت: به طور مثال شما به بوکس اشاره کردید. اینکه جامعه بوکس انتقاد می‌کند رییسش ۲۷ سال است در این فدراسیون حضور دارد و باید تغییر کند اما ما این را می‌گوییم که خود شما این رییس را انتخاب کرده‌اید. اگر شما رای ندهید، فرد دیگری انتخاب خواهد شد و جالب اینکه همین افراد که انتقاد می‌کنند، استخوان‌بندی رشته بوکس هستند. باز هم می‌گویم ما از فدراسیون حمایت می‌کنیم.

وی در مورد اینکه آیا ورزش کشور نیاز به یک قانون جامع دارد که با تغییر نفرات برنامه‌ها تغییر نکند؟ گفت: شما در این سوال به طرح جامع ورزش در زمان آقای مهرعلیزاده اشاره کردید که من باید بگویم ای کاش دوستان در آن زمان به جای تدوین این طرح، قانون جامع ورزش را به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رساندند و این مسئله را قانونی پیش می‌بردند که در آن صورت دیگر برنامه‌ها با تغییر نفرات تغییر نمی‌کرد.

گودرزی ادامه داد: ما در دوره جدید وزارت ورزش این کار را در کارگروه ویژه‌ای انجام داده‌ایم که به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول بحث لایحه تاسیس وزارت ورزش بود که در کمیسیون‌ها به تصویب رسیده و منتظریم تا در صحن دولت‌ نیز نوبت رسیدگی به آن اعلام شود.

وی گفت: بخش دوم کارهای ما مربوط به قانون جامع ورزش است که در کارگروه مربوطه تصویب شده، کارهای تنقیح قانون آن نیز انجام شده و منتظر تصویب در صحن دولت هستیم.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا ورزش ایران در کسب سهمیه‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو موفق عمل کرده است گفت: به لحاظ کمی رسیدن از عدد ۵۲ به عدد ۶۳ رقم خوبی است و ما در این زمینه رشد داشته‌ایم. این کاملا مشخص است.

گودرزی گزارشی از مدال‌آوری‌های ورزش ایران در ادوار قبلی بازی‌های المپیک ارائه کرد و گفت: ما در ۱۵ دوره قبلی المپیک ۶۰ مدال کسب کرده‌ایم که به طور میانگین برای هر دوره از بازی‌ها ۴ مدال می‌شود و با در نظر گرفتن همین اعداد و ارقام جایگاه ما در ورزش جهان حدود ۳۶ ام است و اگر در دوره قبلی المپیک در جایگاه هفدهم قرار گرفتیم یک اتفاق خوب است.

وی در پاسخ به این سوال که چه می‌شود که این اتفاق دوباره تکرار شود و آیا باید به همین میانگین ۴ مدال قانع بود و انتظار کسب نتایج خوبی مانند بازی‌های المپیک لندن را از این کاروان نداشت؟ گفت: قطعا کارها و سرمایه‌گذاری‌های زیادی شده و امیدواریم این اتفاق خوب باز هم رخ دهد. اما نباید در این زمینه توقع‌زایی کرد بلکه باید دنبال توقع‌زدایی بود. ما باید با واقعیت‌ها حرکت کنیم. این اعداد و ارقام همه چیز را نشان می‌دهد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: برای پایدار کردن روند کسب مدال و قهرمانی‌ها باید شرایط خاصی را فراهم کنیم. به لحاظ آکادمیک می‌گویم که باید ابتدا آمایش سرزمینی صورت گیرد و بعد از آن در عرصه کشور مشخص شود که چه رشته‌ای در چه منطقه‌ای عملکرد بهتری دارد و سپس در آن منطقه برای این رشته سرمایه‌گذاری شود. مرحله بعد این فرآیند بحث شناسایی استعدادها و پرورش آن‌هاست که در این دولت ما آن را شروع کردیم.

وی ادامه داد: برخی رشته‌ها مانند والیبال و بسکتبال این کار را چندین سال قبل شروع کرده بودند و این فرآیند یک فرآیند حداقل ۱۰ ساله است که متاسفانه در کشور ما شما کارشناسان عملکرد مدیران را با همین نتایج خلق‌الساعه و فوری می‌سنجید. معتقدم این باید به یک رویه تبدیل شود و افرادی که به این وزارتخانه می‌آیند، متخصص باشند. اگر آگاهی‌های فنی و تخصصی و تجربی در این زمینه وجود داشته باشد حتما این روند ادامه می‌یابد. کاری که کشورهای توسعه یافته در ورزش آن را انجام می‌دهند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا شما حرف‌های منتقدان خود را می‌شنوید و با آن‌ها جلسه می‌گذارید؟ گفت: من به صورت منظم با کارشناسان رشته‌های مختلف و بخش‌های گوناگون جلسه دارم حتی جلساتی را با اصحاب رسانه دارم که آن‌ها هرچه نیاز باشد بدون رودربایستی می‌گویند و آن‌ها را می‌شنویم. ما شنونده‌ی نقدها هستیم بویژه اگر نقدها اساسی باشد. نقدها را می‌شنویم اگر مهم بود، به آن‌ها توجه می‌کنیم و یا سعی می‌کنیم افراد را قانع کنیم که نقدشان در این زمینه وارد است یا وارد نیست.

گودرزی در پاسخ به این سوال که چرا از وجود برخی از منتقدان خود مانند محمد دادگان استفاده نمی‌کنید؟ گفت: از ابتدا هم با ایشان ارتباطی نداشتم. او معتقد است که برای کمک در یک زمینه یا باید آقای رییس جمهور از او بخواهد یا مردم. اما اگر ایشان مطرح می‌کردند که وزیر از او بخواهد حاضر است کمک کند ما گوش می‌کردیم ولی باز هم می‌گویم که من ارتباطی با ایشان نداشتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از قبول وزارت ورزش کار اجرایی نیز انجام داده بوده یا اینکه فقط در حیطه دانشگاه کار کرده بود؟ گفت: قبل از پاسخ به این سوال باید از دیدگاه خوب رییس سازمان صداوسیما به بحث ورزش و توسعه و ترویج آن تشکر کنم که دیدگاه‌های مبنایی در این زمینه دارند و قطعا با حمایت‌های صداوسیما نتایج خوبی در این دوره بازی‌های المپیک و حتی در آینده ورزش ایران خواهیم داشت.

وزیر ورزش گفت: من سال ۵۹ معاون فنی سازمان ورزش بودم و بعد از آن ریاست یکی از فدراسیون‌ها را بر عهده داشتم. از سال ۶۲ تا ۶۷ نیز مسئولیت‌های اجرایی مختلف را بر عهده داشتم و بعد از آن وارد عرصه علمی و دانشگاهی شدم.

گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا از آمدن به محیط پر از تنشی مثل وزارت ورزش و قبول پست اجرایی پشیمان است گفت: پشیمان نیستم. فضای کار در حوزه دانشگاهی را به خاطر علاقه‌ای که داشتم دوست دارم اما کار در بحث اجرایی هم به خاطر تنش‌هایی که دارد جذاب است. ما مسئول هستیم و قبول کردیم که در این محل خدمت کنیم و این بار را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که چه زمانی پاداش ورزشکاران حاضر در المپیک پرداخت می شود و این پاداش چه مقدار خواهد بود گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال پاداش ورزشکاران را پرداخت کنیم و در موقعیت مناسب مراسم تجلیلی را به عمل بیاوریم. هرچند پاداش ورزشکاران حاضر در المپیک لندن در سال ۹۲ و ۹۳ این دولت پرداخت شد. به نفر اول ۳۰۰ سکه، نفر دوم ۲۰۰ سکه و نفر سوم ۱۲۰ سکه تمام بهار آزادی پرداخت می‌شود. همچنین با کمک وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رییس جمهور در شهرهای جدیدالتاسیس، تسهیلات ۱۲۰، ۹۰ و ۷۰ میلیون تومانی برای خرید زمین و ملک ارائه می‌شود.

او اضافه کرد: رییس جمهور هم در مراسم بدرقه ورزشکاران به هر یک از ورزشکاران ۱۰ میلیون تومان هدیه کردند. علاوه بر این‌ها اشتغال ورزشکاران تا پایان عمر تضمین می‌شود و هر کدام از آن‌ها در یکی از موسسات دولتی مشغول به کار می‌شوند. این دولت، در پرداخت پاداش‌ها بسیار خوش‌قول بوده است.

گودرزی درباره گلایه زهرا نعمتی مبنی بر اینکه حقوق او در چند ماه گذشته پرداخت نشده تاکید کرد: این موضوع غیرممکن است. حداقل وزارت ورزش و جوانان به وظایف خود نسبت به فدراسیون عمل کرده و اگر کوتاهی هم صورت گرفته باشد از سوی فدراسیون مورد نظر بوده است که فکر نمی‌کنم اینچنین باشد. در صحبتی که با نعمتی داشتم او هیچ گلایه‌ای نسبت به این موضوع نداشت. اگر هم حقوق ۲ میلیونی آن‌ها عقب افتاده باشد به سرعت آن را پرداخت می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه گفته است مشخص نیست در المپیک حضور خواهد داشت یا نه تصریح کرد: این کار به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها صورت می‌گیرد و از طرفی بهتر است یک نفر فرماندهی کاروان را بر عهده بگیرد. رییس کمیته ملی المپیک در برزیل حضور دارد و فکر می‌کنم حضور من باعث تداخل در کارها می‌شود. در دوره‌های قبل حضور وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک تعارضاتی را ایجاد کرده بود و می‌خواهیم از این اتفاق جلوگیری کنیم و یک وحدت فرماندهی به وجود بیاوریم. کیومرث هاشمی در برزیل حضور دارد و ما در تهران برای آن‌ها دعا می‌کنیم.

او درباره انتقاداتی که نسبت به حضور برخی از افراد در المپیک با بودجه وزارت ورزش و جوانان وجود دارد گفت: کسانی هستند که در این کاروان مسئولیت ندارند و نباید حضور داشته باشند اما بعضی از افراد به دلیل ارزیابی‌های ما لازم است که در این کاروان حضور داشته باشند. ۶ نایب رییس بانوان در کاروان ایران حضور دارند و آن‌ها با کسب تجربه می‌توانند در آینده کمک حال ورزشکاران شوند و دانش‌افزایی کنند.

گودرزی در واکنش به اینکه گفته می‌شود فدراسیونی مدیر آموزشش را جایگزین مربی خود برای حضور در المپیک کرده گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و فدراسیون آن را تایید می‌کند. ما تشکیک نمی‌کنیم و فقط نظارت می‌کنیم مگر اینکه گزارشی به دست ما برسد. الان هم این موضوع مصداق ندارد.

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه چرا تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس به جای برگزاری اردو در داخل کشور به اوکراین و ارمنستان می‌روند تاکید کرد: ما مخالف این موضوع هستیم. اما مربی تشخیص می‌دهد که تیمش یک هفته در شرایط ایزوله فعالیت کند. حال اگر این سفر انجام نشود و این تیم شکست بخورد می‌گویند وزیر ورزش مقصر است و ۱۸۰ هزار کامنت برای ما می‌گذارند که چرا اجازه ندادیم این اردو برگزار شود. یا برخی انتظار دارند ما اجازه دهیم بازیکن ۱۵۰ میلیونی قرارداد ۹۵۰ میلیون تومانی ببندد. من ترسی از این مسائل ندارم و برخورد می‌کنم. قبلا از مدیر پرسپولیس پرسیدم که چرا در ترکیه یا امارات اردو زدید که گفت برگزاری اردو در این کشورها ارزان‌تر از برگزاری اردو در جزیره کیش است. به جای پرداختن به این مسائل به موضوعات نامشروع و ناروا بپردازیم و موضوعات پنهان را نقد کنیم مانند فیش‌های حقوقی.

گودرزی در ادامه و در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود این دولت حساسیتی نسبت به موضوع فساد در ورزش ندارد خاطرنشان کرد: به نظرم بهتر است مبنای سوال را اصلاح کنید. اکثریت صاحب‌نظران اعتقاد دارند که ما در حوزه ورزش با موضوع فساد برخورد کرده‌ایم. رییس کمیسیون اصل ۹۰ بر این باور است که وزارت ورزش و این دولت جدی‌ترین موضع را مقابل فساد دارد. ثانیا اینکه ما فعالیت گسترده‌ای را برای حسابرسی در فدراسیون‌ها انجام داده‌ایم و سالانه ۴ بار این کار را انجام می‌دهیم که هیچوقت سابقه نداشته است. سازمان لیگ فوتبال را موظف کرده‌ایم که تمامی پرداختی‌های تیم‌ها را منتشر کند. نهاد ناظری مانند بازرسی کل کشور و رییس این سازمان هم در نامه‌ای بابت فعالیت‌های وزارت ورزش از ریاست جمهوری تشکر کرده بودند. نمی‌دانم مبنای این بعضی‌ها از کجاست؟

او در واکنش به اینکه آیا ارقام اعلام شده از سوی سازمان لیگ فوتبال قطعی است و باشگاه‌ها خارج از قرارداد مبالغ دیگری را به بازیکنان پرداخت نمی‌کنند تاکید کرد: ما انسان هستیم و از پشت پرده‌ها خبر نداریم. قراردادها برای ما اعتبار دارد و اگر گزارشی هم به دست ما برسد آن را بررسی می‌کنیم هرچند در حال حاضر گزارشی به دست ما رسیده و اگر مسجل شود آن را توسط مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم. این گزارش فعلا فاقد اسم است و هنوز برای ما روشن نشده است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان و در واکنش به نامه‌ای که در آن از مخالفت او با ثبت روز تولد مرحوم تختی به عنوان روز ملی کشتی خبر داده شده بود، خاطرنشان کرد: من عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هستم و ریاست این شورا را رییس جمهور بر عهده دارد و حدود ۴۰ نفر هم عضو آن هستند. هر پیشنهاد فرهنگی در این شورا مطرح می‌شود و اعضا موافقت و مخالفت خود را به طور مخفی اعلام می‌کنند و طرح‌هایی که نصف به اضافه یک رای بیاورند به ثبت می‌رسند. آقای جنتی گفتند که ما ۳۶۵ روز داریم و اکثر روزها هم مناسبتی برای خود دارد در آن روز هم ۱۰ طرح هم به شورا ارائه شده بود و جنتی گفت که هزار طرح دیگر هم وجود دارد که هنوز به مرحله بررسی نرسیده است که من گفتم یکی از آن‌ها را اعلام کنید و جنتی هم روز ملی کشتی را اعلام کرد و نظر من را خواستند که من اعلام کردم هیچ اطلاعی از آن ندارم و درجریان فرآیند این موضوع نیستم. وزارت ارشاد هم طرح‌هایی بررسی می‌کند که از نهادهای رسمی به دست‌شان رسیده باشد. با توجه به اینکه فدراسیون کشتی بدون اطلاع وزارت ورزش این طرح را مستقیما به وزارت ارشاد ارائه کرده بود از دستور جلسه خارج شد.

او اضافه کرد: طبق قانون آن‌ها ابتدا باید به ما اعلام می‌کردند و پس از جلب رضایت ما وزارت ورزش این طرح را به وزارت ارشاد ارائه می‌کرد و وزارت ارشاد هم آن را در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می‌کرد. فدراسیون کشتی نباید مستقیما و به طور مستقل این کار را انجام می‌داد. حتی رای‌گیری‌ انجام نشد که من بخواهم مخالفت خودم را با آن نشان دهم. ما در طول سال هفته تربیت بدنی داریم و هر طرحی در این روزمورد بررسی قرار می‌گیرد. ا گر کسی هم پیشنهادی دارد نباید وزارت ورزش را دور بزند. حتی وزارت ورزش هم مخالفت من با این موضوع را در بیانیه‌ای تکذیب کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای وزیر حق دارند این همه زشتی من هیچ وقت یکجا ندیده بودم. پیشنهاد میکنم یکی نظر یکی از جوانان خوزستان برای طرح لباس کاروان المپیک بیاد تهران اون موقع متوجه خواهید شد سلیقه یعنی چی متاسفانه با این لباس حتی مدال آوردن لذت نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج