adexo3
۳۸۲۸۲۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نابینایی که در پارالمپیک ۳۷ طلا گرفت

۵۲ مدال، ماحصل کار پرافتخارترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک است.

کاپ: پرافتخارترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ در این مسابقه شرکت کرد. تریسکا زورن هادسن شناگر آمریکایی در مسابقات پارالمپیک آرنهم موفق شد ۷ مدال طلا کسب کند که از این تعداد ۵ قهرمانی در مسابقات انفرادی و دو مدال طلا را در مسابقات تیمی کسب کرد. ۴ سال بعد وی موفق شد بار دیگر عناوین قهرمانی خود را در مسابقات انفرادی تکرار کند. وی همچنین با تیم شنای آمریکا یک طلا و یک نقره به دست آورد تا مجموع مدال های وی از پارالمپیک نیویورک به ۷ مدال برسد.
نابینایی که در پارالمپیک 37 طلا گرفت
در سومین حضور وی در بازی های پارالمیپک او به تنهایی در مسابقات انفرادی شنا 10 مدال طلا کسب کرد. با دو مدال طلایی که او در این مسابقات با تیم امدادی آمریکا به دست آورد تعداد مدال های او از بازی های سئول به 12 طلا افزایش یافت. 4 سال بعد در مسابقات پارالمیپک بارسلونا تریسکا 10 طلا و 2 نقره به دست آورد که شامل 8 طلا و 2 نقره در مسابقات انفرادی شنا بود. در سال 1996 هم او بار دیگر در مسابقات پارالمپیک حضور یافت و این بار موفق شد 2 طلا ، 3 نقره و 3 برنز به دست آورد.
این 2 طلا آخرین مدال هایی بود که وی در بخش انفرادی شنا به دست آورد. با این حال دوران حضور وی در پارالمپیک ادامه پیدا کرد و او در بازی های پارالمپیک سیدنی (2000) 4 نقره و یک برنز دیگر به دست آورد که همه این عناوین در رقابت های انفرادی کسب شده بود. آخرین حضور وی در بازی های پارالمپیک به سال 2004 برمی گردد که وی موفق شد در مسابقات آتن یک نقره دیگر نیز را کسب کند. به این ترتیب وی در 7 دوره حضور در بازی های پارالمپیک 37 طلا ، 10 نقره و 5 برنز کسب کرد و به عنوان پرافتخارترین ورزشکار در تاریخ این بازی ها انتخاب شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج