۴۳۸۳۳۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کیهانی: در موناکو وقت سر خاراندن نداشتم

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: مهمترین دستاورد حضور در کنگره جهانی برای کوتاه مدت این بود که رئیس فدراسیون لهستان به ایران خواهد آمد و قرار است سه روز کلاس مربیگری برگزار کند.

خبرگزاری تسنیم: مجید کیهانی درباره حضورش در کنگره فدراسیون جهانی دوومیدانی در موناکو اظهار داشت: این یک کنگره فوق‌العاده بود که با نظر «سباستین کو» رئیس IAAF برگزار شد. نمایندگان ۱۹۴ کشور در آن حضور داشتند و از آسیا فقط مسئولان سه کشور افغانستان، کویت و سوریه نیامده بودند. «سباستین کو» به دنبال آن بود که تغییراتی در ساختار فدراسیون جهانی و روند کارها صورت دهد که رسیدن به این هدف نیازمند تصویب آنها در IAAF بود که در نهایت ۱۸۲ کشور از جمله ایران به این مسئله رای مثبت دادند.

وی درباره رایزنی‌های صورت گرفته در این کنگره برای ایران گفت: تغییرات پیاپی در فدراسیون ایران، رفتن یک رئیس و آمدن یک نفر جدید و نداشتن نماینده در فدراسیون‌های آسیایی و جهانی باعث شده در این دو سازمان جایگاه مشخص و ثابتی نداشته باشیم. برای حضور در کنفدراسیون آسیا رایزنی‌ها را در جریان مسابقات داخل سالن شروع کردیم و در موناکو باز هم با آنها دیدار داشتیم تا به سمت گسترش و توسعه روابط‌مان برویم و در نهایت به جایگاه خود در آسیا و سپس در دنیا برسیم.

کیهانی: در موناکو وقت سر خاراندن نداشتم

رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: برای کسب کرسی در کنفدراسیون آسیا باید تا سال ۲۰۱۹ منتظر بمانیم. کار سختی داریم، چون باید همانند سایر کشورها رایزنی زیادی انجام دهیم.

کیهانی درباره مذاکراتش با همتایان خود در سایر کشور عنوان کرد: تلاش زیادی در حاشیه کنگره جهانی داشتم، به حدی که حتی وقت سر خاراندن هم نداشتم. درباره اتفاقات سایر کشورها صحبت کردیم و تلاش داشتم از آنها مشاوره بگیرم. مهمترین دستاورد برای کوتاه مدت این بود که رئیس فدراسیون لهستان قبول کرد اوایل دی ماه به تهران سفر کند. همچنین با نمایندگان و روسای کشورهای هلند، فرانسه، جارستان، استونی، لتونی، آمریکا، چین، ژاپن و جامائیکا صحبت کردم.

وی در پاسخ به این سوال که سایر کشورها چقدر نسبت به دوومیدانی ایران شناخت دارند؟ گفت: دوومیدانی ایران شناخته شده است، اما نه به آن شکلی که شناخت کامل وجود داشته باشد. در واقع این شناخت نسبی است. در این میان احسان حدادی شناخته شده‌ترین ورزشکار ایران است. همچنین دو بار با «سباستین کو» جلسه داشتم که جلسه دوم پربارتر بود. نگاه رئیس IAAF مثبت است، اما باید حق‌مان را بگیریم و حتماً نمایندگانی در کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی داشته باشیم.

کیهانی درباره احتمال جذب مربی خارجی یا برگزاری اردوها در کمپ‌های خارج از ایران تصریح کرد: شرایط حضور در کمپ‌ها برخی کشور آسان و در برخی همچون آمریکا سخت‌تر است. در چنین شرایطی، اولویت آن است که مربی به ایران بیاوریم.

وی در خصوص استفاده از شرایط علمی دوومیدانی دنیا برای ایران به تسنیم گفت: نیازمند حضور مدرسان بزرگ خارجی در ایران هستیم تا کلاس‌های ویژه برگزار کنند. رئیس فدراسیون لهستان که قرار است به ایران بیاید، خودش از مربیان بزرگ پرتاب وزنه است و درخواست کردیم یک کلاس ۳ روزه برای مربیان ایرانی برگزار کند. من با مربی «جیمی ویکائوت» دونده سرشناس فرانسوی نیز مذاکره داشتم و او قبول کرد به ایران کمک کند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره جذب مربی برای ورزشکاران ایران از جمله احسان حدادی و حسن تفتیان، دو نماینده سرشناس ایران خاطرنشان کرد: برای تفتیان مذاکرات مختلفی داشتیم. بیشتر به دنبال کسی هستیم که بتواند در چند ماده مختلف فعالیت کند و البته اولویتش، کار با تفتیان باشد. اگر این شرایط فراهم نشود، حضور در کمپ‌های خارجی را برای این دونده سرعت در نظر خواهیم گرفت. باید در این باره خیلی سریع به جمع‌بندی برسیم تا زمان از دست نرود. البته ملی‌پوش این روزها در جزیره کیش هستند و اردوی خوبی را پشت‌سر می‌گذارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج