۴۵۶۱۹۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

در انتظار تصمیم «کیانوش»

«کیانوش رستمی باید به اردوها برگردد». این موضوعی بود که علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، چند روز پیش از آن خبر داد و گفت قوانین درباره همه ملی‌پوشان دیگر به‌طور یکسان اجرا خواهد شد.

روزنامه شرق: «کیانوش رستمی باید به اردوها برگردد». این موضوعی بود که علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، چند روز پیش از آن خبر داد و گفت قوانین درباره همه ملی‌پوشان دیگر به‌طور یکسان اجرا خواهد شد. شورای عالی فدراسیون وزنه‌برداری حالا آیین‌نامه‌ای را با عنوان مقررات اردوهای تیم‌های ملی تدوین کرده تا بیش‌ازپیش ‌روی این موضوع تأکید کند. آیین‌نامه‌ای که می‌گوید همه اعضای رده‌های مختلف تیم‌های ملی وزنه‌برداری باید آن را امضا و از بندهای مندرج در آن تبعیت کنند. فدراسیون وزنه‌برداری اگرچه هنوز جزئیات این آیین‌نامه را اعلام نکرده اما مهم‌ترین سؤالی که در ذهن همه به وجود آمده، این است آیا این اقدام شورای عالی فنی می‌تواند اختلاف نظری که بین کیانوش رستمی و سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم ملی بزرگسالان، است را مرتفع کند یا خیر؟ رستمی یکی از سه طلایی کاروان ایران در بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریو بود که سهم زیادی در خوشحالی مردم داشت. اولین طلای ایران در ریو بر سینه کیانوش درخشید. با حساب مدال نقره‌اش در المپیک ٢٠١٢ لندن، او هم‌اکنون یکی از پرافتخارترین ورزشکاران کشور است.

اما این وزنه‌بردار کرمانشاهی پیش از المپیک ریو در اقدامی سؤال‌برانگیز راه خودش را از تیم ملی جدا کرد و گفت قصد دارد به‌تنهایی تمریناتش را انجام دهد. رستمی در تمام این مدت در هر مسابقه‌ای که به روی تخته رفت در اوج بود و رکوردزنی هم کرد. بعد از قهرمانی‌اش در المپیک ریو، انگیزه‌اش دو برابر شد و گفت می‌خواهد همچنان به برنامه‌هایش به همین منوال ادامه دهد. همین اظهارات او کافی بود تا سیل انتقادهای تند کارشناسان از جمله انوشیروانی سمت او و فدراسیون روانه شود که این حرکت او را غیرحرفه‌ای بدانند و در طرف دیگر سکوت مسئولان رده‌بالای ورزش را در قبال این اتفاق، ورزشکارسالاری قلمداد کنند. کیانوش در آخرین اظهارنظرهایش با رسانه‌ها همچنان بر تمرین‌کردنش دور از اردوهای تیم ملی تأکید کرده است. او چندی پیش به «شرق» گفت: «شاید در دنیا اولین نفری هستم که در رشته وزنه‌برداری این کار را کردم. من همه برنامه‌هایم را با علم روز دنیا جلو می‌برم. خدا را شکر تا به امروز هم جواب داده. کاری که من انجام دادم خیلی سخت است و هرکسی نمی‌تواند آن را انجام دهد. اگر می‌توانستند، انجام می‌دادند. من یک کاری کردم که به اسم ایران تمام شود. همه برایشان سؤال است. حتی چند تا کشور خوب دنیا به من پیشنهاد دادند بروم و درباره سبک جدیدی که ابداع کرده‌ام برایشان سمینار ورزشی برگزار کنم اما هنوز فرصت نکرده‌ام. من در فکر این هستم ورزشکاران خارجی را نه‌فقط در رشته وزنه‌برداری، بلکه در سایر رشته‌ها به ایران بیاورم تا از علم تمرینی من استفاده کنند و در ایران اردو بزنند».حالا در این شرایط باید دید قهرمان المپیک چطور راضی خواهد شد از موضعش کوتاه بیاید و با سجاد انوشیروانی، زیر نظر هم‌تیمی خود در المپیک لندن تمرین کند.

انوشیروانی می‌گوید: «ما همه را دعوت می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم کار کنیم. من با کسی مشکلی ندارم و در خدمت وزنه‌برداری هستم. ما تعامل می‌کنیم. کیانوش رستمی دوست من است و در المپیک ٢٠١٢ لندن، در پشت صحنه به من کمک می‌کرد. اگر حق شخصی من بود، از او می‌گذشتم اما اکنون بحث ملی است».انوشیروانی پیش از المپیک ریو در اظهارنظر تندی گفته بود اصلا برایش مهم نیست کیانوش در این بازی‌ها چه نتیجه‌ای بگیرد!

بااین‌حال، گفته می‌شود علی مرادی درصدد است در روزهای آینده نشستی را با رستمی بگذارد و موضوع آیین‌نامه مقررات تیم‌های ملی را به او گوشزد کند. داوود باقری، نایب‌رئیس فدراسیون، به «شرق» می‌گوید: «این آیین‌نامه مربوط به همه است؛ از ورزشکار گرفته تا اعضای کادر فنی. همه باید تابع آن باشند و فقط مختص کیانوش نیست. پیش از این صلاح بر این بود کیانوش قبل المپیک خودش با هماهنگی فدراسیون تمرین کند. اما حالا تصمیم بر این شده برگردد و زیر نظر تیم ملی کار کند. ان‌شاءالله مشکلی نخواهد بود و این قوانین به نفع جامعه وزنه‌برداری است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج