جاباما
۶۲۹۶۳۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سفارت ايتاليا، ويزاي چند ملي‌پوش شطرنج را صادر نكرد

مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان ، از امروز به میزبانی ایتالیا برگزار خواهد شد اما برخی شطرنج‌بازان جوان ایران برای حضور در این میدان بزرگ موفق به گرفتن ویزا نشدند.

روزنامه قانون: مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان ، از امروز به میزبانی ایتالیا برگزار خواهد شد اما برخی شطرنج‌بازان جوان ایران برای حضور در این میدان بزرگ موفق به گرفتن ویزا نشدند. در این بین برخی‌ها تقصیرها را به گردن فدراسیون مي اندازند و كم‌كاري اهالي شطرنج را در اين اتفاق موثر مي‌دانند. آن‌ها با مطرح کردن موضوعاتی مانند بی‌پولی فدراسیون ناشی از میزبانی رقابت‌های قهرمانی بانوان جهان و صحبت‌هايي راكه در خصوص تعليق فعاليت‌هاي فدراسيون مطرح شده بود، دليل اين اتفاق مي‌دادند. البته به گفته مسئولان فدراسیون شطرنج ايران ، مشکلاتی در سفارت کشور میزبان (ايتاليا) وجود داشت که مانع از صدور ویزا برای برخی شطرنج‌بازان شده است و اين اتفاق ربطي به رخدادهاي پيشين و ميزباني ايران از مسابقات قهرماني زنان جهان ندارد.

بر اساس اخباري كه از سوي فدراسيون شطرنج اعلام شده است، سید خلیل موسوی که جزو سهمیه‌های رسمی ایران در این مسابقات بود، به همراه نفراتی همچون پرهام مقصودلو، مسعود مصدق‌پور و آرش طاهباز که تصمیم داشتند با هزینه شخصی خود به رقابت‌ها اعزام شوند، نتوانستند ویزا بگیرند. این در حالی بود که فدراسیون هم تمام تلاش خود را برای گرفتن دعوتنامه این نفرات به کار گرفته بود. محدثه علیجان‌زاده که از سهمیه‌های رسمی ایران محسوب می‌شد، ویزا گرفته و خود را به ایتالیا رسانده است تا در رقابت‌ها حضور پیدا کند. همچنین آرین غلامی و سارا خادم‌‌الشریعه نيز موفق شدند ویزا بگیرند و به ایتالیا بروند. به این ترتیب آرین غلامی در غیاب خلیل موسوی سهمیه پسران، محدثه علیجان‌زاده و سارا خادم‌الشریعه سهمیه دختران ایران در رقابت‌های ایتالیا خواهند بود. در واقع در شرايطي كه قرار بود قرار بود در این دوره از مسابقات هفت شطرنج‌باز ایرانی نیز حضور داشته باشند، فقط سه نفر راهی ایتالیا شده‌اند.

مهرداد پهلوان‌زاده، رييس فدراسيون شطرنج ايران در اين‌باره توضيحاتي ارائه مي‌دهد: متاسفانه سفارت ایتالیا درخصوص صدور ویزای چهار شطرنج‌باز کشورمان همکاری نکرد و به بهانه‌های مختلف از صدور ویزای این نفرات امتناع کرد. خادم‌الشریعه، غلامی و علیجان‌زاده خودشان به واسطه مسابقات خارجی از کشوری که شرکت می‌کنند، ویزای «شینگن» دارند و می‌توانند به ایتالیا بروند. ريیس فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که هزینه‌های سفر این نفرات بر عهده خودشان است یا فدراسیون؟ مي‌گويد: موسوی و علیجان‌زاده به عنوان قهرمان جوانان پسر و دختر کشور، سهمیه‌های ایران بودند که هزینه‌ اعزام آن‌ها بر عهده فدراسیون بود. در خصوص سایر نفرات باید بگویم که خودشان با هزینه شخصی خواستار حضور در این رقابت‌ها شدند و فدراسیون نیز ارتباط لازم را با کشور برگزار کننده برقرار کرد تا شرایط برای اعزام آن‌ها مهیا شود اما این اتفاق رخ نداد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج