۶۴۳۶۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

زارع: علی مرادی جایگاه بین المللی ندارد

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری می‌گوید، اتفاقی که برای بهداد سلیمی رخ داد تاوان قرار گرفتن در جبهه مخالف آیان بود و در ورزش بخواهند کسی را بزنند او را با قوانین ورزشی می‌زنند.

ایسنا: بهمن زارع در مورد اتفاقات دسته فوق سنگین وزنه‌برداری قهرمانی جهان و نپذیرفتن وزنه ۲۵۲ کیلوگرم بهداد سلیمی، بیان‌ کرد: ابتدا در مورد اتفاقی که برای سلیمی رخ داد باید بگویم کار گروهی فقط مربوط به کادر فنی و ملی پوشان نمی‌شود ،‌ بلکه خود مجموعه فدراسیون را هم شامل می‌شود. بهداد سلیمی تلاش کرد نسبت به المپیک ضعف خودش را بپوشاند اما مسئولان فدراسیون چه استراتژی مشخصی داشتند که اگر دوباره چنین شرایطی پیش آمد باید چه اقدامی انجام دهند؟

او ادامه‌ داد: بزرگترین تجربه را رییس فدراسیون به دست آورد که پشت صحنه مسابقات نرود. در المپیک وقتی پشت صحنه بود ورزشکار از او خواست حقش را بگیرد اما او این دفعه سعی کرد جلوی چشم نباشد.

زارع با اشاره به قرار گرفتن مرادی در مخالف آیان در انتخابات فدراسیون جهانی، گفت‌: ما داریم تاوان جبهه‌ای که نسبت به آیان گرفته شد را می‌دهیم. ورزشکار باید تمرین کند و در مسابقه بر روی تخته برود اما وقتی یک اتفاق تکرار می‌شود یعنی شیوه مدیریتی در بحث بین‌المللی به بن بست رسیده است.

سرمربی سابق تیم‌ ‌ملی در پاسخ به این پرسش که نظرش نسبت به خطا یا درست بودن به وزنه ۲۵۲ کیلوگرم چه بود، تصریح کرد: خیلی سخت گیرانه عمل کردند. وزنه‌بردار استونی هم وزنه‌اش کمی مشکل داشت، اما قبول کردند. در واقع در پشت صحنه ورزش اگر بخواهند کسی را بزنند با قوانین ورزشی می‌زنند. برای ما هم ابزاری دستشان افتاده و با استفاده از آن دارند ما را می‌زنند. قرار است چند مرتبه دیگر از این مساله گزیده شویم؟ الان متوجه می شویم که روابط بین‌المللی اندازه تمرین کردن مهم است. البته منظور من باج دادن نیست،‌ بلکه ارتباطات خوبی برقرار شود که بتوانیم حقمان را بگیریم.

او ادامه‌ داد: به نظرم علی مرادی جایگاه بین‌المللی خود را از دست داده از این رو انگیزه‌ای دیگر برای ادامه‌ کار ندارد و بهتر است وزارت ورزش و جوانان تغییرات اساسی را ایجاد کند. به‌ هر حال ما افراد تحصیلکرده، جوان و با انگیزه کم نداریم. در این دو سال که علی مرادی بود چه راهکار جدیدی را ارائه کرد، چه رشدی اتفاق افتاد؟

زارع با اشاره به نایب قهرمانی سعید علی حسینی در جهان، تاکید کرد: بهداد سلیمی عنوان کرده شاید وزنه‌برداری را کنار بگذارم، اما می گویم به سعید علی حسینی نگاه کند. علی حسینی با روزگار، اتفاقات و بد شانسی‌ها جنگید و در نهایت باعث غرور همه شد. او پله اول را با همت پشت سر گذاشت. ان‌شاء‌الله تا المپیک هم منتظریم خیلی بهتر از این شود چون توانمندی زیادی دارد.

او در مورد قهرمانی ایران در مسابقات جهانی، تصریح کرد: قهرمانی تیم‌ ‌ملی را به ملی‌پوشان و کادرفنی تبریک می‌گویم، زحمت زیادی کشیدند. تیم‌های زیادی به دلیل دوپینگ محروم شدند، اما ما در المپیک‌ها پاک بودیم از این رو نتیجه‌ خوب کار کردن مربیان، ورزشکاران و همه افرادی که در سالهای قبل بودند باعث شد که تیم‌ ‌ملی در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ حاضر شد و عنوان قهرمانی که به دست آورد. این پاداش پاک بودن در چند دوره المپیک‌ها است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج