اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۵۱۳۱۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اعتراف افشا کننده دوپینگ سیستماتیک در روسیه

مطرح شدن ماجراي دوپينگ سيستماتيك در ورزش روسيه، پيش از المپيك جنجال‌هاي فراواني را به همراه داشت و ورزشكاران بسياري از اين كشور محروم شدند.

روزنامه قانون: مطرح شدن ماجراي دوپينگ سيستماتيك در ورزش روسيه، پيش از المپيك جنجال‌هاي فراواني را به همراه داشت و ورزشكاران بسياري از اين كشور محروم شدند. در گزارش مک لارن که سال ۲۰۱۶ به سفارش آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ منتشر شد، از دوپینگ نظام مند و سازمان‌دهی شده ورزشکاران روسیه به خصوص در جریان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در سوچی پرده برداشته شد.

به موجب گزارش مک لارن، بیش از یک هزار ورزشکار روس به مدت چهار سال تحت پوشش «دوپینگ دولتی» در این کشور قرار داشتند. پس از انتشار این گزارش بیش از ۱۰۰ ورزشکار روسیه در بازهای المپیک ۲۰۱۶ محروم شدند و این کشور به طور کامل از حضور در بازی‌های پارالمپیک منع شد.

غيرممكن است

همان روزها وقتي از ولاديمير پوتين پيرامون دوپينگ پرسيده شد، اعلام كرد: «این اتفاق غیر ممکن است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از آن جلوگیری کنیم».

پوتین درباره فعالیت رودچنکف، فردی که اطلاعات مربوط به دوپینگ روسیه را در اختیار مسئولان ضد دوپینگ قرار داد، گفته بود‌: «او ممکن است بر اساس دستور خارجی‌ها عمل کرده باشد. من مطمئن هستم که فعالیت‌های وادا شفاف است و ما باید از نتایج کارها آگاه باشیم». همان روزها IOC نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دستکاری کردن نمونه‌های دوپینگ خود جرم به حساب می‌آید».

پيروزي به هر قيمت

روز گذشته ابعاد جديدتري از پرونده فساد گسترده و سيستماتيك در روسيه افشا شد كه نشان مي‌دهد ولاديمير پوتين در ورزش اين كشور، دخالت گسترده‌اي دارد. همه اين اتفاقات در كنار شايعات تكان‌دهنده‌اي كه حاكي از به كارگيري يك تراشه در توپ اهدايي پوتين به ترامپ بود، نشان مي‌دهد رييس جمهور روسيه روي ورزش حساب ويژه‌اي كرده و به هر نحوي از آن استفاده مي‌كند.

روز گذشته رودچنکوف که پیش از این افشاگری‌هایی درباره دوپینگ سیستماتیک در روسیه انجام داده و باعث محرومیت روسیه شده، این بار اعلام کرد که دستورها در زمان مسئولیت او از سوی ولادیمیر پوتین صادر می‌شد و اگر او این دستور را انجام نمی‌داد، احتمال کشته شدن او وجود داشت.

رودچنکوف که در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد، در اعترافات خود اعلام کرد: «امیدوارم مردم من را برای نقشی که در دوپینگ روسیه داشته‌ام ببخشند. زمانی که در رأس آزمایشگاه موسکو بودم ، دستورها از سوی بالاترین افراد صادر می‌شد؛پوتین اعلام کرده بود که روسیه باید به هر قیمتی پیروز شود و وزارت ورزش روسیه این دستور را با استفاده پنهانی از مواد نیروزا اجرا می‌کرد. اگر سرپیچی می‌کردیم، کشته می‌شدیم».

همه چيز هماهنگ شده بود

حدود هفت ماه پيش رودچنكوف در بخش ديگري از اعترافات خود گفته بود: «بی شک همه چیز از بالا هماهنگ می شد زیرا تنها ريیس جمهور است که می تواند چنین ماموریتی به سرویس‌های امنیتی بدهد». رودچنکوف در ادامه تاکید كرد که ريیس جمهوری روسیه در جریان همه چیز قرار داشت.

او در اين باره گفته بود: «هرم شبکه اطلاعاتی در این زمینه بسیار ساده بود؛ من به لوری ناگورنیکوف (معاون وزیر ورزش) گزارش می دادم، او نیز ویتالی موتکو (وزیر ورزش) را در جریان قرار می داد و در نهایت گزارش نهایی از سوی موتکو در اختیار ولادیمیر پوتین قرار می گرفت».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج