۱۰۰۰۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

اسم اين مكان‌ها را نشنيده‌ايد؟! دهانتان از تعجب بــاز خــواهد ماند

قطب‌هاي جديد گردشگري جهان

اگر بخواهيد سفري به آن سوي مرزها برويد كجا را انتخاب مي‌كنيد؟ سواحل آرام و آفتابي يا شهرهاي شلوغ پر از مراكز خريد يا اماكن تاريخي نقاط مختلف جهان را؟ اما شايد پيشنهادهاي ديگري هم وجود داشته باشد.

قطب‌هاي جديد گردشگري جهان

قطب‌هاي جديد گردشگري جهان

فكر مي‌كنيد توريست‌هاي ديگر كشورهاي جهان كجا را انتخاب مي‌كنند؟ احتمالا به‌طور طبيعي فكر خواهيد كرد كه ديوار بزرگ چين، برج ايفل، خرابه‌هاي آتن و... . اين‌ها مراكزي هستند كه همه توريست‌هاي جهان آنها را براي بازديد انتخاب مي‌كنند اما دست نگه داريد؛ مي‌دانيد جاهايي در جهان وجود دارند و حالا جزو محبوب‌ترين اماكن توريستي جهان محسوب مي‌شوند و شايد شما هم اسم آن‌ها را شنيده باشيد و اين فهرست را بخوانيد و اگر روزي امكانش براي شما پيش آمد از اين مناطق ديدن كنيد؛ اين مناطق را «قطب‌هاي جديد گردشگري جهان‌» مي‌نامند.


قطب‌هاي جديد گردشگري جهان

از كج‌بودن نترسيد

دروازه پايتخت، ابوظبي، امارات متحده عربي

دبي مشهور‌ترين شهر امارات متحده عربي و پربازديدترين مكان در اين كشور است اما حالا ابوظبي، پايتخت سياسي اين شيخ‌نشين با علامت بي‌نظير خود، دبي را به چالش كشيده است. برج شيشه‌اي ۳۵‌‌طبقه‌اي موسوم به «دروازه پايتخت»، بلند‌ترين برج زاويه‌داري است كه بشر تاكنون ساخته است. اين برج، زاويه‌اي ۱۸ درجه‌اي با زمين دارد كه ۴ برابر زاويه برج كج پيزاست و همين خصوصيت آن باعث مي‌شود كه در لابه‌لاي آسمانخراش‌هاي د‌بي به چشم بيايد. در يكي،‌دو ماه آينده هم شعبه‌اي از هتل مشهور حيات هتل در آن افتتاح خواهد شد كه مي‌توانيد در آن اقامت كنيد.

قطب‌هاي جديد گردشگري جهان

قطب‌هاي جديد گردشگري جهان

از 10 طبقه به پايين سقوط كنيد

رولر كاستر شكارچيتا، پارك باخ، تامپا، فلوريدا، آمريكا

پارك‌هاي تفريحي در سال‌هاي اخير يكي از اصلي‌ترين مراكز توجه توريست‌ها بوده‌اند. حالا كساني كه عاشق اين نوع پارك‌ها و شهربازي‌ها هستند مي‌توانند در پارك موسوم به چيتاهانت آخر هيجان را تجربه كنند. در مركز اين پارك يك ترن هوايي وحشتناك قرار دارد كه سرعت آن از صفر ناگهان به ۱۰۰ كيلومتر در ساعت مي‌رسد و شما را تا ارتفاع ۴۰ متري بالا مي‌برد و سپس با شيبي وحشتناك تند به چند متري زمين برمي‌گرداند (تصور كنيد كه از بالاي يك ساختمان ۱۰ طبقه به سمت زمين‌ رها شويد.) در اين پارك تفريحي مي‌توانيد از تفريح بانجي جامپينگ يا سرخوردن از يك سرسره به ارتفاع ۳۵ متر به داخل استخر هم استفاده كنيد. مي‌گويند تمام افرادي كه وارد اين پارك مي‌شوند پس از خروج از آن مي‌گويند: «يك روز كامل براي استفاده از تمام تفريحات اين پارك كافي نيست.»


قطب‌هاي جديد گردشگري جهان

شيرجه بزن و از موزه ديدن كن

موزه زير آب كان‌خوان، مكزيك

اين موزه تنها موزه زير آب دنيا نيست ‌اما بزرگ‌ترين موزه زير آب جهان محسوب مي‌شود. اين موزه در ماه نوامبر ۲۰۱۰ در فاصله ۵ كيلومتري از ساحل مكزيك افتتاح شد. در اين موزه صدها مجسمه انسان به اندازه طبيعي قرار گرفته است. جيسون در‌كايرس، هنرمند مجسمه‌ساز با بتني كه در ph آب دريا شسته نشود اين مجسمه‌ها را ساخته است. در اين موزه دريايي شما در مجاورت مرجان‌ها، ماهي‌هاي كوچك و لجن‌خوارهاي كند و عجيب هستيد. فكر مي‌كنيد اين موزه بازديد‌كننده كمي دارد؟ طي ۱۲ ماه اخير ۷۵۰ هزار نفر با لباس غواصي به ديدن اين موزه رفته‌اند يعني روزي بيش از ۲ هزار نفر، پس مطمئن شويد كه براي بازديد از اين موزه تنها نخواهيد بود.


قطب‌هاي جديد گردشگري جهان

احساس آليس در سرزمين عجايب

سايبان متروپل، ‌سويل، اسپانيا

آلكيسيس مورنو، نويسنده شناخته شده حيطه توريسم مي‌گويد: «اگر واقعا مي‌خواهيد احساس آليس در سرزمين عجايب را درك كنيد حتما به شهر سويل برويد؛ در استراحتگاه ساحلي انكار ناسيون اين شهر احساس بودن در سرزمين عجايب را خواهيد داشت.» اين ساختمان پيچ‌در‌پيچ كه سقفش شبيه كندوي زنبور عسل است را يكي از عجايب معماري مي‌دانند. اين بناي شيري‌رنگ شايد شبيه يك ماهي غول‌آسا باشد يا شايد شبيه يك قارچ محلي‌ (مردم محلي آن را به خاطر شكلش قارچ غول‌آ‌سا انكارناسيون مي‌نامند) در داخل اين ساختمان عجيب يك موزه عجيب در انتظار شماست؛ موزه باستان‌شناسي كه بسياري از يافته‌هاي جالب باستان‌شناسي جهان در آن نگهداري مي‌شود. يك رستوران و يك كافي‌شاپ‌ بسيار زيبا هم در اين محل در انتظار شماست. در ضمن چند مغازه عجيب هم در اين محل وجود دارد.


قطب‌هاي جديد گردشگري جهان

از پاركينگ‌ ديدن كنيد

پاركينگ لينكلن‌رود، ‌ميامي

فكر مي‌كنيد پاركينگ نمي‌تواند مكاني براي گردش و بازديد باشد؟ اگر به پاركينگ لينكلن‌رود برويد نظرتان عوض مي‌شود. در اين پاركينگ فقط يك سقف بالاي ماشين‌تان است و خبري از ديوار نيست و در واقع اين پاركينگ با تمام پاركينگ‌هايي كه تا به حال ديده‌ايد متفاوت است. اين پاركينگ چند طبقه‌اي را شركت سوئيسي هرزوگ‌ اندمرون در سال ۲۰۱۰ ساخته و حالا اكثريت ماشين‌هايي كه در آن پارك مي‌شود اتومبيل كساني است كه براي بازديد از اين پاركينگ به آنجا مي‌روند. در كنار اين پاركينگ يك رستوران تمام شيشه‌اي، يك كارواش فوق‌مدرن، يك سالن استراحت همراه سالن تفريح كودكان هم درنظر گرفته شده است. اين پاركينگ برنده جايزه طراحي مسابقه تي‌پلاس‌ال سال ۲۰۱۱ شده است.


قطب‌هاي جديد گردشگري جهان

پارك فوق‌العاده در كنار پل فوق‌العاده

پارك پل‌ بروكلين، نيويورك

پل بروكلين از مشهورترين نقاط توريستي جهان است. اين پل بسيار وسيع كه فقط روي ۶ پايه وصل است و مناطق دامبورد و كابل هيل را به هم وصل مي‌كند حالا يك پارك فوق‌العاده را در كنار خود مي‌بيند. اين فضاي سبز بسيار وسيع كه پر از درختان و گياهان عجيب و غريب است شاهد انجام انواع و اقسام فعاليت‌هاي گروهي است؛ از سينماي روباز گرفته تا محل برگزاري كنسرت، ورزش‌كردن، پارك بازي كودكان، محل ماهي‌گيري و... اين پارك هر روز شاهد بازديد شمار زيادي از توريست‌هاست.


قطب‌هاي جديد گردشگري جهان

موزه‌اي از آينده در دل چين

موزه هنر نانجينگ سي‌فانگ، نانجينگ، چين

شهر نانجينگ چين شهر خيلي توريستي نيست. اين شهر ۷ ميليون نفري در ابعاد شهرهاي چيني شهر بزرگي محسوب نمي‌شود اما حالا در حال بدل‌شدن به يك مركز توريستي است. اين شهر را مركز هنرهاي مدرن چين مي‌دانند و حالا ساختمان جديد موزه هنر اين شهر كه ساخت آن سال‌ها به طول انجاميده مركز توجه بسياري شده است. يكي از نويسندگان حيطه توريسم، اين ساختمان را متعلق به دوره «فيلم‌ جنگ‌هاي ستاره‌‌اي» دانسته است. گروهي از معماران بين‌المللي با مديريت استيون هول استاد معماري آمريكايي اين ساختمان را طراحي كرده‌اند. جالب است كه در ساخت اين موزه از قوانين دوستدار محيط‌زيست (از جمله سقف سبز و سيستم گرمايشي و خنك‌كننده بدون استفاده از سوخت‌هاي‌‌ فسيلي) استفاده شده است.


قطب‌هاي جديد گردشگري جهان

برج توفان‌زده

برج اربيت، لندن

مي‌توانيد تصور كنيد برج ايفل با اسيد حل شود و فقط بخشي از اسكلت آن باقي بماند؟تصور كنيد يك چرخ و فلك عظيم پس از توفان چه شكلي خواهد داشت؟ برج جديد لندن كه ۱۱۰ متر ارتفاع دارد چنين تصوير عجيبي دارد. آنيش‌كاپور و سيسيل بالموند ۲ هنرمند معروف اين برج عجيب را طراحي كرده‌اند كه قرار است نماد مسابقات المپيك سال ۲۰۱۲ لندن باشد. اين برج حتي قبل از تكميل‌شدن يكي از مظاهر توريستي جديد لندن است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

قطب‌هاي جديد گردشگري جهان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • timan

      ایول جاذبه گردشگری

    • amirreza

      kheili hal kardam

    • مهسا

      خیلی خفن بود. هروقت تونستم حتما میرم به همشون سر میزنم.
      مرسی

    • kant

      راستی چشمه علی ما رو هم بیاید ببینیت خیلی باحاله. آدرس:تهران-ری-چشمه علی

    • m

      good.amaa ghorboon khaaleghesh

    • amir

      خیلی شگفت انگیز بود مرسی ولی ای کاش...

    • بدون نام

      عالی بود بااین پولها دربند هم نمیشه رفت تشکر نازنین

    • BEHZAD

      با سلام بسیار جالب بود

    • کامران

      با ریال ایران حد اکثر میشه تا مشهد مقدس رفت!

    • بدون نام

      با تشکر از سایت خوبتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج