۱۰۱۳۴۰۱
۱ نظر
۵۰۵۸
۱ نظر
۵۰۵۸
پ

آموزش زبان به کودکان؛ بهترین روش چیست؟

همه ما می‌دانیم که آموزش زبان به کودکان چقدر می‌تواند در یادگیری سریع‌تر و عمیق‌تر و همین‌طور علاقه کودکان به یادگیری زبان تأثیرگذار باشد. اما مسئله‌ای که پیش می‌آید این است که طبیعتاً انتظار نمی‌رود بتوان همان روش‌هایی را که برای آموزش زبان به بزرگسالان استفاده می‌شود برای کودکان نیز به کار برد.

برترین‌ها: همه ما می‌دانیم که آموزش زبان به کودکان چقدر می‌تواند در یادگیری سریع‌تر و عمیق‌تر و همین‌طور علاقه کودکان به یادگیری زبان تأثیرگذار باشد. اما مسئله‌ای که پیش می‌آید این است که طبیعتاً انتظار نمی‌رود بتوان همان روش‌هایی را که برای آموزش زبان به بزرگسالان استفاده می‌شود برای کودکان نیز به کار برد. به همین دلیل هم والدین و مدرسان زبان انگلیسی دائماً به دنبال به روز کردن اطلاعات و همین‌طور پیدا کردن بهترین و تازه‌ترین روش‌ها برای آموزش زبان به کودکان هستند. در این مطلب با ما همراه باشید تا به طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و شما را با بهترین روش‌های آموزش زبان به کودکان آشنا کنیم.

لزوم آموزش زبان به کودکان

اولین مسئله‌ای که در این رابطه باید بررسی کرد لزوم آموزش زبان به کودکان است. چرا همیشه گفته می‌شود برای آموزش زبان باید از سنین پایین شروع شده و یادگیری کودکان را سرعت ببخشد؟ به طور کلی برای این مسئله دلایل متفاوتی وجود دارد. برای مثال اینکه کودکان زیر ۱۲ سال معمولاً می‌توانند لهجه‌ها را به خوبی آموزش دیده و یاد بگیرند، در حالی که این مسئله برای کودکانی بزرگ‌تر از این رده سنی به مراتب سخت‌تر و طولانی‌مدت‌تر خواهد بود.

آموزش زبان به کودکان؛ بهترین روش چیست؟

مسئله بعدی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم نتایج مثبت یادگیری زبان دوم است. به طور کلی یادگیری زبان دوم و در واقع دو زبانه بودن باعث می‌شود که کودکان باهوش‌تر شده و قدرت هوشی و درک بالاتری را به دست آورند. علاوه بر این یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می‌تواند در افزایش تمرکز کودکان نیز مؤثر واقع شود. به همین دلیل هم تأثیرات مثبت یادگیری زبان دوم حتی می‌تواند در شخصیت و ذهن کودک نیز شکل بگیرد.

مسئله دیگری که می‌توانیم اشاره کنیم این است که با یادگیری زبان انگلیسی کودکان، مسافرت‌های خارج از کشور برای آن‌ها جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر شده و خاطره شیرینی را برای خود کودکان و همین‌طور والدین به جا خواهد گذاشت. در چنین صورتی دیگر کودکان در سفر‌های خارج از کشور بی‌تابی نکرده و به راحتی خوش خواهند گذراند.

در کنار تمامی این مسائل باید اشاره کنیم که یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی می‌تواند نهادینه‌تر شده و احتمال فراموشی زبان را به مراتب کاهش دهد. به همین دلیل هم موفقیت‌های شغلی و تحصیلی بیشتری در آینده کودک شکل خواهد گرفت.

بهترین روش آموزش زبان به کودکان

برای آنکه بتوانید در یادگیری زبان به کودکان موفقیت‌آمیز عمل کنید باید به سراغ بهترین روش‌هایی بروید که هم کاربردی و تأثیرگذار هستند و هم کودک شما را خسته و کلافه نمی‌کنند. در ادامه شما را با برخی از بهترین روش‌های یادگیری زبان به کودکان آشنا خواهیم کرد.

استفاده از بازی برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی از بهترین راه‌های یادگیری زبان به کودکان آن است که از بازی کمک بگیرید. تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی کودکان در حال بازی هستند می‌توانند به طور طبیعی چیز‌هایی را یاد بگیرند و آموزش‌هایی را دریافت کنند. به همین دلیل نیز یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان به کودکان با کمک بازی استفاده از فلش کارت‌هایی است که می‌توانند در جریان بازی آموزش‌ها و تکرار کلماتی را نیز به همراه داشته باشند. علاوه بر این سایر روش‌های بازی برای یادگیری زبان به کودکان استفاده از بازی‌هایی مثل پانتومیم، بازی‌های فکری، بازی با کلمات، بازی‌های آنلاین و... خواهد بود.

آموزش زبان به کودکان؛ بهترین روش چیست؟

رعایت ترتیب آموزش زبان به کودکان

علاوه بر بازی، یادگیری اصولی زبان به کودکان نیز می‌تواند در میان بهترین روش‌ها قرار بگیرد. در این حالت بهتر است که در فرآیند یادگیری به ترتیب از حروف انگلیسی، کلمات کاربردی، عبارات مهم و کاربردی، جملات ساده، جملات ابتدایی و... استفاده شود. این کار باعث می‌شود که ذهن کودک شما رفته‌رفته آمادگی لازم را پیدا کرده و پذیرای اطلاعات سخت‌تر و کامل‌تری نیز بشود.

استفاده از کتاب خواندن برای آموزش زبان به کودکان

یکی دیگر از روش‌ها و نکات مهمی که می‌توانید در یادگیری زبان انگلیسی به کودکان خود به کار بگیرید خواندن کتاب‌های داستان به زبان انگلیسی است. این روش به لحاظ برقراری ارتباط چشمی و تصویری با تصاویر جذاب و رنگارنگ کتاب می‌تواند برای کودک بسیار سرگرم‌کننده و مفرح باشد. در کنار این نیز تأثیر یادگیری این روش از یادگیری زبان بسیار بالا بوده و در خاطر کودک شما باقی خواهد ماند.

نکته‌ای که در این رابطه باید یادآور شویم است که در طی تماشای تصاویر موجود در کتاب از کودک خود بخواهید که در مقابل سؤالات انگلیسی ساده شما پاسخ‌های درستی بدهند. برای مثال به زبان انگلیسی از آن‌ها بخواهید که گربه، گل، آسمان و... را در تصویر کتاب پیدا کرده و به شما نشان دهند.

آموزش زبان به کودکان؛ بهترین روش چیست؟

قرار گرفتن در محیطی انگلیسی زبان

در کنار تمامی این مسائل شما می‌توانید با قرار دادن کودک خود در یک محیط انگلیسی نیز تأثیر بسیار زیادی در یادگیری زبان او داشته باشید. به همین دلیل هم معمولاً توصیه می‌شود که کودکان را به آموزشگاه‌های زبان انگلیسی بفرستید تا در کنار سایر کودکان هم سن و سال خود در محیطی انگلیسی قرار گرفته و تأثیرپذیری بیشتری پیدا کند.

تماشای کارتون و فیلم به زبان انگلیسی

امروزه دنیای فیلم و کارتون کودکان به حدی پیشرفت داشته که شما می‌توانید با خیال راحت کودک خود را با تماشای آن‌ها سرگرم کنید. بسیاری از فیلم‌ها و کارتون‌هایی که به زبان انگلیسی هستند جنبه آموزشی نیز دارند و می‌توانند در یادگیری زبان به کودکان شما بسیار مؤثر باشند. توصیه‌ای که در این رابطه برایتان داریم این است که این فیلم‌ها و کارتون‌ها را برای کودک خود بدون زیرنویس پخش کنید تا فرزند شما بتواند زبان انگلیسی خود را از نظر شنیداری نیز تقویت کرده و به جملات و کلمات وابسته نشود.

آموزش زبان به کودکان؛ بهترین روش چیست؟

شنیدن ترانه‌های انگلیسی

یکی دیگر از روش‌های پرکاربرد و تأثیرگذار در آموزش زبان به کودکان استفاده از ترانه‌های انگلیسی است. به طور کلی شنیدن ترانه می‌تواند برای کودکان جنبه سرگرمی و تفریح داشته باشد، پس چه بهتر که در ضمن این کار بتوانید آموزش زبان انگلیسی را نیز به کار بگیرید. از کودک خود بخواهید که ترانه را به زبان انگلیسی بخواند و اگر می‌تواند حرکات مربوط به آن را نیز تقلید کند. این کار می‌تواند در به خاطر ماندن کلمات انگلیسی بسیار مؤثر بوده و باعث شود که دیرتر آن کلمات را از خاطر ببرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من ازروش ILI استفاده میکنم برای بچه ام و خیلی رضایت دارم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج