جاباما
۱۰۱۸۵۹۹
۳۷ نظر
۵۰۳۰
۳۷ نظر
۵۰۳۰
پ

شیوع جراحی زیبایی حیوانات در ایران؛ دارندگی و برازندگی!

گزارشی عجیب درباره برخی عمل‌های جراحی زیبایی حیوانات در ایران، با ارقامی باورنکردنی، رقم‌ها باورنکردنی‌ست اما از یاد نبریم که دارندگیِ عده‌ای لزوما ربطی به نداریِ خیلی‌ها ندارد، اصلا کاش همه داشته باشند.

روزنامه خراسان - رعیت نواز: گزارشی عجیب درباره برخی عمل‌های جراحی زیبایی حیوانات در ایران، با ارقامی باورنکردنی، رقم‌ها باورنکردنی‌ست اما از یاد نبریم که دارندگیِ عده‌ای لزوما ربطی به نداریِ خیلی‌ها ندارد، اصلا کاش همه داشته باشند.

البته توصیه می‌کنیم اگر ناراحتی قلبی دارید، اگر حرص خوردن برای‌تان سم است و اگر این روز‌ها به سختی پول در می‌آورید و مشکل مالی دارید بی‌خیال این گزارش شوید. شاید آمپرتان بالا بزند، البته آن که پول دارد حق دارد هر جور که می‌خواهد خرج کند و اگر پای من و شما در کسب درآمد می‌لنگد، گناهش بر سر ساختارهای معیوب است.

شاید باورتان نشود، اما روز گذشته یک دام پزشک و رزیدنت دانشگاه فردوسی در صفحه شخصی اش از آدم‌هایی نوشت که برای زیباتر شدن چشم و گوش حیوانات شان به سراغ کلینیک‌های دام پزشکی می‌روند و حیوانات زبان بسته را به تیغ جراحی می‌سپارند تا ظاهر و حتی صدایش را تغییر و با همین حیوان هم پیش دیگران خودی نشان بدهند. برای همین امروز سعی کردیم به این موضوع بپردازیم و از انواع و اقسام عمل‌های زیبایی که روی حیوانات انجام می‌شود و مبالغ آن‌ها گزارشی را تقدیم‌تان کنیم.

شیوع جراحی زیبایی حیوانات در ایران؛ دارندگی و برازندگی!

انواع و اقسام عمل‌های زیبایی حیوانات

هرچند برای نوشتن این گزارش وقت نشد که مستقیم سری به کلینیک‌های دام پزشکی بزنیم، اما طی تماس با چند کلینیک متوجه شلوغی آن‌ها شدیم که به جای درمان حیوانات اقدام به نوعی حیوان‌آزاری می‌کنند و با زیر تیغ بردن حیوانات به بهانه زیبا‌سازی آن‌ها را زجر می‌دهند و البته صاحبان این حیوانات هم که ادعا می‌کنند به این حیوانات خیلی علاقه دارند آن‌ها را به اصطلاح زجرکش می‌کنند و برای این کار پول‌های هنگفتی هم می‌پردازند، آن هم تنها برای چشم و هم‌چشمی‌های خودخواهانه خود.

هرچند بیشتر کلینیک‌ها در ابتدا اعلام می‌کردند که جراحی زیبایی دارند و تا چند هفته هم وقت شان پر است، اما به محض این که متوجه می‌شدند از روزنامه با آن‌ها تماس گرفته ایم تماس را قطع یا ادعا می‌کردند که منظورشان فقط عمل بوده نه عمل زیبایی تا این که یک کلینیک که نمی‌خواست نامش فاش شود از عمل‌های مختلفی که در این کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دام پزشکی انجام می‌شود برای مان پرده برداشت.

فرم دادن به بینی، بزرگ کردن چشم، صاف کردن و کشیدن پوست، برداشتن چربی، تیز کردن گوش افتاده، بوتاکس، خالکوبی و. از جمله عمل‌هایی است که برخی برای زیباتر شدن حیوانشان انجام می‌دهند تا بتوانند شاید کمی بیشتر با آن‌ها پز بدهند. اما عده‌ای پا را فراتر هم گذاشته اند و برای تغییر صدای حیوان شان دست به عمل حنجره حیوانات هم می‌زنند تا صدایشان نازک‌تر شود و حتی برخی مدعی شده اند همسایه هایشان از صدای حیوان شان شکایت کرده اند و برای این که بتوانند حیوان را نگه دارند مجبورند حنجره حیوان را عمل کنند.

قیمت هر عمل زیبایی

شیوع جراحی زیبایی حیوانات در ایران؛ دارندگی و برازندگی!

فکر این که یک سگ یا گربه چسبی روی بینی اش چسبیده باشد آن هم به دلیل عمل زیبایی بینی خنده‌دار و غیر قابل باور است، اما این روز‌ها در واقعیت این اتفاق در حال رخ دادن است. در همین روزهای پرتورم، عده‌ای برای نگهداری و تامین مایحتاج حیوانات خود هزینه‌های چند ده میلیونی می‌کنند. از غذا‌های چند صد هزار تومانی برای سگ و گربه بگیر تا هزینه‌های درمانی.

امروزه هزینه شکستگی دست و پای یک سگ یا گربه حدود پنج میلیون تومان آب می‌خورد با این حال عده‌ای پا را فراتر می‌گذارند و میلیون‌ها تومان هم برای زیبا سازی و خوش صدا کردن این حیوانات هزینه می‌کنند. برای به دست آوردن هزینه عمل‌های مختلف این حیوانات از ده‌ها کلینیک پرس و جو کردیم و با ده‌ها دام پزشک تماس گرفتیم تا توانستیم مبلغ عمل‌ها را به دست آوریم که نتیجه آن را در جدول هزینه‌های جراحی زیبایی حیوانات می‌توانید مشاهده کنید. البته هزینه ویزیت اولیه و ویزیت‌های بعدی را هم به این مبلغ باید اضافه کنید که هر مرحله بیش از ۵۰ هزار تومان هزینه دارد.

نظر دام‌پزشکان و فعالان حقوق حیوانات

دکتر حسین علوی زاده؛ ‏دام‌پزشک و رزیدنت دانشگاه فردوسی درباره عمل‌های زیبایی حیوانات می‌گوید: «عشق به حیوانات عالی است و کسانی که حیوانات را دوست ندارند، بهتر است به پزشک مراجعه کنند. اما عشق با حماقت دو مقوله کاملا متفاوت است و کسانی که عمل زیبایی حیوانات را توجیه می‌کنند، تهی مغز و بی سوادند و کاری را که خلاف انسانیت است انجام می‌دهند.» او همچنین می‌افزاید: «حیوانات با هر عمل غیرضروری زجر می‌کشند و به همین دلیل به شدت غیر انسانی است که باید جلوی آن گرفته شود.»

بسیاری از فعالان حیوانات از این که عده‌ای برای داشتن حیوان خانگی به دنبال حیوانات زیبا می‌گردند و نژاد برای‌شان اهمیت دارد، به اندازه کافی گله‌مند هستند و عمل‌های زیبایی را کاری بی رحمانه می‌دانند. یکی از فعالان حقوق حیوانات در این باره می‌گوید: «عمل‌های جراحی رفتار آزار‌دهنده‌ای است که بعد از دستکاری ژنتیکی به بازار آمده. تقریبا تمام گونه‌های سگ که وجود دارد اصلاح نژادی شده‌اند. در میان گربه‌ها هم مواردی می‌بینیم که برای زیبایی و بازار بیشتر برخی به دستکاری‌های ژنتیکی دست زده اند.»

شیوع جراحی زیبایی حیوانات در ایران؛ دارندگی و برازندگی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حیوونا که همشون ناز و خوشگلن دیگه عمل بع چه دردشان میخوره؟ اینایی که این کارو میکنن میخوان بگن اره ما خیلی پولداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهه ی حماقتند نه برازنده

      • بدون نام

        اکثر کسانی که حیوانات خانگی را نگهداری می کنند کمبود عاطفی دارند و به روانپزشک نیاز دارند مخصوصا آن هایی که وابستگی شدید دارند

    • بدون نام

      حالا خدانکنه به این آدمها و یک و گربه هاشون بگی بالای چشمت ابروست همش تو رو به نامهربان بودن و دشمنی با حیوانات متهم می کنند و بعضا حیوان طفلک رو مجبور به آپارتمان نشینی و عمل زیبایی و عقیم بودن می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من چندین سال میخوام عمل ارتیزان چشم انجام بدم به دلیل هزینه بالاش نمیتونم
        خدایاااا ..

    • بدون نام

      اون جراح بی وجدانی که به خاطر پول این کارو میکنه از همه مقصرتره...حیوونها زبون ندارن وگرنه چه حرفهایی برای زدن داشتن از ظلم و جوری که انسان دوپا در حقشون میکنه

    • ایران

      به کجا چنین شتابان

    • بدون نام

      خدا شفا بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا مارو شفا بده

    • بدون نام

      ... صاحب این حیوانات بیچاره، بیمارن
      خدا لعنتتون کنه

    • بدون نام

      بدون رضایت حیوان عمل ممنوع

    • بدون نام

      شما چرا قبول میکنید ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول میگیرن حیوون بدبختو تیکه پاره میکنن

    • بدون نام

      بعضی ها تو خرج زندگی درمانده اند و بعضیها هم اینطور

    • بدون نام

      خيلي زشته يه ايراني با اين همه هموطن بدبخت پولاشو تو اين جاها خرج كنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا برای یه ایرانی اصلا زشت نیست

    • ایرانیم

      خدا نسل حیوان ازارا رو برداره ان شاءالله، جیگرم کباب شد واسشون ک دست صاحبای زبون نفهم و دور از انسان هستند

    • مسعود سراج

      عجب چه چیزا!!!

    • ...

      واقعا که حیون آزارا.جای تاسف داره:((((

    • س.ا

      قربونشون برم حیوانات زیبا و مظلوم خدا رو.تو رو خدا باعث ازارشون نشیم به قدرت الهی همشون زیبایی ذاتی خودشون رو دارن.

    • بدون نام

      اصلا مهم نیست یه موضوع شخصی هست گرونی بیکاری اختلاس ها بدتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئن باش یکی که اینطور پولشو میریزه دور و عقل نداره از راه سالم پول در نیاورده. پول مفته نه پول زحمت. که بی ربط به اختلاس و دزدیها نیست

    • بدون نام

      وقتی بدون زحمت پول بدست میاری وقتی دزدی و رانت داری وقتی داروی دروغ تولید میکنی و پول باداورده داری اینجور از ادمیت میافتی. چه شد ان شعارهای چهل سال اقایان. این است برابری اسلامی؟

    • Zm

      خیلی بی جا کردید نوشتید پولداری بعضیا ربط به فقیری دیگران نداره. اتفاقا ربط داره اگر یه آدم پولدار پولشو درست هزینه کنه چند نفر آدم و خانواده از کنارش میتونن زندگی کنن. چه اشکالی داره اگه اون پولدار بی مغز به جای عمل زیبایی سگش به هموطنش کمک کنه. دولت که به فکر نیست لااقل خودمون به داد هم برسیم

    • سید

      همین افراد پر تفاخر اگر در محرم مردم برای عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) باعشق و علاقه و از صمیم قلب نذری بدهند فریاد وامصیبتا سر میدهند که این پول ها راچرا خرج نیاز مندان نمیکنید و الی اخر بعد خرج یک ماه سگ و گربه هاشان خرج یک سال یک خانواده چند نفره است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا خب هر دوش غلطه. خیلی از این نذرها به دست نبازمند نمیرسه و این وسط حیف و میل میشه و کلی بار اضافه رو دوش رفتگرا میذاره

    • بدون نام

      دارندگی و برازندگی؟ نه عزیزم دارندگی و آزار حیوانات زبون بسته

    • بدون نام

      یعنی سلبریتی های خارجی هم که اینقدر پولدارن و اکثرشون حیوون دارند همچین غلطی می کنند؟؟؟

    • دنیا

      آخه حماقت تا کجا!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      نگید مردم ایران بگین یه مشت آقازاده ی حروم خور

    • بدون نام

      متاسفم.........اشرف مخلوقات!!!!!

    • 01

      واقعا صاحبان و پزشکانی که عمل زیبایی رو انجام میدن حیوون هستن یا موجودات زبون بسته ای که آزار میبینن ؟

    • بدون نام

      این خودش حیوان آزاریه! چون از طرف یه عده تازه به دوران رسیده است پیگیری نمیشه؟!

    • بدون نام

      قرآن کریم از این نوع دنیازدگی افراطی با واژه «اتراف» یا همان مترفین یاد می‌کند اتراف از اسراف بدتر است مترف نعمت خدا را بیهوده هدر داده در جای نامناسب هزینه می کند و علت ان عدم اعتقاد به خدا و آخرت است چون فرد ثروتمند اگر پول خود را به ساخت بیمارستان و مدرسه و ... هزینه کند ولو رایگان نباشد ثواب دارد اما مترف ثروت را پایمال می کند

    • بدون نام

      حیوان آزاری

    • نوشین مرادی

      خدایا چنان کن سرانجام کار....تو خشنود باشی و ما رستگار
      زبونم قاصره از همچنین جهالتی

    • بدون نام

      صاحب حیوانها رو باید برد روانپزشک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج