۱۰۵۹۲
۴ نظر
۵۰۱۷
۴ نظر
۵۰۱۷
پ

اگر به فكر جدايي از همسرتان هستيد اين مطلب را بخوانيد

قبل از رفتن به محضر بخوانيد

آيا احساس مي‌كنيد كه زندگي زناشويي‌تان به مشكل برخورده است و تصميم به طلاق گرفته‌ايد؟ ممكن است براي جدايي از همسرتان دلايل قابل توجيهي داشته باشيد اما پرسش‌نامه زير به شما كمك مي‌كند تا بدانيد اين تصميم درست است يا نه.

قبل از رفتن به محضر بخوانيد
قبل از رفتن به محضر بخوانيد

آيا احساس مي‌كنيد كه زندگي زناشويي‌تان به مشكل برخورده است و تصميم به طلاق گرفته‌ايد؟ ممكن است براي جدايي از همسرتان دلايل قابل توجيهي داشته باشيد اما پرسش‌نامه زير به شما كمك مي‌كند تا بدانيد اين تصميم درست است يا نه. به هر يك از سوالات زير با «درست» و «نادرست» جواب بدهيد و در انتها جواب درستي كه كارشناسان به اين سوالات داده‌اند را با پاسخ خودتان مطابقت دهيد.
1. درگيري و مشاجره هميشگي بين شما و همسرتان نشانه اين است كه از يكديگر جدا شويد.
۲. شما و همسرتان ديگر هيچ وجه مشتركي در سلايق و عقايدتان با هم نداريد و اين موضوع دليل خوبي براي جدايي است.
3. در يك ارتباط خوب بيشتر اختلاف‌نظرها و مشكلات زناشويي به مرور زمان برطرف و حل مي‌شود.
۴. يك ازدواج خوب به اين معناست كه زن و شوهر تعريف يكسان و مشتركي از عشق داشته باشند.
5. زن و شوهر از هم جدا مي‌شوند چون ديگر عاشق هم نيستند.
۶. خيانت باعث از بين رفتن رابطه زناشويي نمي‌شود.
7. بيشتر افراد در ازدواج دوم موفق‌تر هستند چون در ازدواج اول تجربه‌هاي خوبي به دست آورده‌اند.


قبل از رفتن به محضر بخوانيد

مشاجره

اين خيلي عجيب است كه بيشتر همسران تصور مي‌كنند اختلاف سليقه و گاه مشاجره نشانه ناموفق بودن يك زندگي زناشويي است اما به عقيده روان‌شناسان ارتباطي كه در آن هيچ اختلاف نظري وجود نداشته باشد بيشتر از يك رابطه پرجدال در خطر طلاق قرار دارد زيرا شما انسان هستيد و به دليل تفاوت زندگي خانوادگي و فرهنگي‌تان خصوصياتي متفاوت از يكديگر داريد و جروبحث و اختلاف يك موضوع بسيار طبيعي در رابطه شماست.


شما و همسرتان ديگر هيچ وجه مشتركي در سلايق و عقايدتان با هم نداريد و اين موضوع دليل خوبي براي جدايي است.

گفتن اين حقيقت شما را غافلگير مي‌كند اما بد نيست بدانيد تحقيقات كارشناسان نشان داده زوج‌هايي كه زندگي زناشويي موفقي دارند به هيچ وجه خصوصيات و وجه مشترك زيادي با يكديگر ندارند و حتي سلايق و عقايدش‌ آنگاه در تناقض با يكديگر است‌ اما آن چيزي كه ارتباط‌هاي موفق را از ناموفق جدا مي‌كند نحوه برخورد همسران با اختلاف‌ها و ويژگي‌هاي متفاوت همسران‌شان است. همسران موفق به‌خوبي مي‌دانند كه شريك آن‌ها نمونه كپي برداري شده آن‌ها نيست و نبايد مثل آينه براي آن‌ها باشند بلكه لازمه يك ازدواج با دوام، احترام گذاشتن به تفاوت‌هاي طرفين و رشد كردن در ميان اين 2 دنياي متفاوت است.


در يك ارتباط خوب بيشتر اختلاف نظرها و مشكلات زناشويي به مرور زمان برطرف و حل مي‌شود.

شايد تا به حال اين خبر به گوش‌تان نخورده باشد اما كارشناسان در تحقيقات‌شان به نتيجه‌اي جالب رسيده‌اند كه شما را شگفت زده خواهد كرد، هيچ مي‌دانستيد كه ۶۰ درصد اختلاف‌نظرهايي كه همسران در طول زندگي مشترك با يكديگر دارند غيرقابل حل است؟اگر قبول نداريد يك ورق و كاغذ برداريد و تمامي بحث‌هايي كه در طول زندگي مشترك با همسرتان داشته‌ايد را بنويسيد و در نهايت شگفتي متوجه مي‌شويد كه بيشتر آن‌ها تكراري است و با وجود گذشتن ساليان سال از ارتباط‌تان هنوز بر سر موضوعي تكراري با همسرتان بحث مي‌كنيد اما چيزي كه در اين بين تغيير مي‌كند نحوه واكنش ۲ طرف نسبت به آن موضوعات است. پس اگر فكر مي‌كنيد مشكل شما و همسرتان با گذشت زمان حل خواهد شد مرتكب اشتباه رايج ديگر زوج‌ها شده‌ايد. به جاي انتظار براي گذشت زمان و برطرف‌شدن مشكل، نوع واكنش و سازگاري‌تان را نسبت به اختلاف نظر بين خود و همسرتان تغيير دهيد.


يك ازدواج خوب به اين معناست كه زن و شوهر تعريف يكسان و مشتركي از عشق داشته باشند.

اين نكته را به خاطر بسپاريد كه شما و شريك زندگي‌تان در 2 محيط متفاوت بزرگ شده‌ايد و به همين خاطر تعريفي كه از عشق و محبت داريد با يكديگر كاملا متفاوت است. ممكن است همسر شما از روي عشق كاري را براي‌تان انجام دهد و از اين طريق علاقه‌اش را به شما ابراز كند اما شما به‌دنبال راهي هستيد كه همسرتان به روش دلخواه شما عشقش را ابراز كند. فراموش نكنيد كه نحوه ابراز علاقه و عشق هر انساني با ديگران متفاوت است و هرگز از همسرتان نخواهيد كه ديدگاهي مانند شما در مورد عشق و طريقه محبت كردن داشته باشد.


زن و شوهر از هم جدا مي‌شوند چون ديگر عاشق هم نيستند.

متاسفانه عده‌اي تصور مي‌كنند كه عشق تنها دليل ازدواج و ماندن در يك ارتباط است. اين عده از افراد ازدواج مي‌كنند چون عاشق شده‌اند و بعد به راحتي از شريك‌شان جدا مي‌شوند چون ديگر عاشقش نيستند اما اين تصور يك اشتباه محض است چون عشق يك حس است و زماني هست و زماني ديگر نيست. اين‌كه ديگر مثل روزهاي اول آشنايي عاشق همسرتان نيستيد و به همين دليل مي‌خواهيد از او جدا شويد، احمقانه‌ترين فرضيه‌اي است كه آن را انتخاب كرديد. صبر كنيد چون عشق دوباره به‌وجود خواهد آمد و بارديگر غافلگيرتان خواهد كرد.


خيانت باعث از بين رفتن رابطه زناشويي نمي‌شود.

بله اين جمله درست است و اگر يك زن هستيد و تنها به خاطر خيانت همسرتان مي‌خواهيد تركش كنيد، لطفا كمي بيشتر فكر كنيد. هرچند رويارويي با خيانت و اصلاح ارتباط بعد از آن، كار خيلي ساده‌اي نيست اما اگر واقعا به ارتباط‌تان علاقه‌مند هستيد ارزش اين مبارزه را خواهد داشت و خبر خوب اين‌كه بيشتر ارتباط‌هايي كه بعد از خيانت دوباره شكل گرفته موفق‌تر بوده و همسراني كه بعد از خيانت روابط خود را اصلاح كردند و اعتماد را از نو بين خودشان به‌وجود آوردند، ارتباط زناشويي بادوام‌تري داشته‌اند.


بيشتر افراد در ازدواج دوم موفق‌تر هستند چون در ازدواج اول تجربه‌هاي خوبي به دست آورده‌اند.

براي اين موضوع نمي‌توان قانوني را درنظر گرفت اما اين درست است كه بسياري از افراد در ازدواج دوم‌شان موفق‌تر هستند چون اشتباهاتي كه در ازدواج اول مرتكبش شده‌اند را در ازدواج دوم‌شان انجام نمي‌دهند اما بايد به خاطر داشته باشيد كه عشق تنها كرم روي كيك است نه خود كيك و تا زماني كه ياد نگيريد شادي و خوشبختي‌تان را وابسته به فرد ديگري ندانيد اميد موفقيت در ازدواج براي‌تان وجود ندارد اين‌كه خودخواهانه به‌دنبال افرادي باشيد كه شما را خوشبخت كنند و درصورت برآورده نشدن اين موضوع آن‌ها را ترك كنيد، اصلا راه درستي نيست. خوشبختي و آرامش را در خودتان به‌وجود بياوريد و خودخواهانه ديگران را نخواهيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

قبل از رفتن به محضر بخوانيد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shadi

      سلام وخسته نباشید من خیلی دوست داشتم ولذت بردم بازم ازاین کارا بکنین

    • حمید 2

      مرسی خوب بود.

    • تینا

      مزخرف بود، واقعیات جامعه جز این حرفهاست.

    • مهدی

      سلام. چاکر آقا . خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج