adexo3
۱۰۶۵۷۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

کار و زندگی موفق می خواهید؟

هر کدام از ما تعریف متفاوتی از موفقیت داریم. برای بعضی ها موفقیت یعنی توانایی خرید یک خودروی خوب یا رفتن به یک تعطیلات عالی. برای دیگری ممکن است موفقیت به معنای توانایی تأمین نیازهای خانواده باشد.

کار و زندگی موفق می خواهید؟

برترین ها: هر کدام از ما تعریف متفاوتی از موفقیت داریم. برای بعضی ها موفقیت یعنی توانایی خرید یک خودروی خوب یا رفتن به یک تعطیلات عالی. برای دیگری ممکن است موفقیت به معنای توانایی تأمین نیازهای خانواده باشد. ولی مهمتر از همه آن است که زمانی را به فکر کردن درباره تعریف دقیق موفقیت برای خودمان اختصاص دهیم. البته لازم نیست فقط به یک تعریف اکتفا کنیم.

وقتی درباره موفقیت های خود فکر می کنیم و به موفقیت های دیگران دقت می کنیم، چند نکته به ذهنمان می رسد. شاید بهتر باشد برای آنکه انسان موفقی باشید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

کار و زندگی موفق می خواهید؟

۱. به دنبال تجربیات جدید باشید.

سپری کردن زمان برای انجام کارهایی که دوست دارید آسان است. اگر این تنها کاری است که انجام می دهید، به عنوان یک فرد رشد چندانی نخواهید داشت. هرچه گستره تجربیات شما وسیعتر باشد، بیشتر با افراد مختلف، سبک های زندگی متفاوت و چشم اندازها و دیدگاه های آنها آشنا می شوید. اگر بتوانید خودتان را جای دیگران بگذارید، حس همدردی و درک بیشتری خواهید داشت. جستجوی تجربیات جدید نیز به معنای آن است که می خواهید خودتان را به چالش بکشید و درباره دنیای اطرافتان چیزهای بیشتری یاد بگیرید. این دو مورد از نکات کلیدی موفقیت هستند.

۲. انتظارات خود را کنار بگذارید.

اگر می خواهید چیزی یاد بگیرید، اینکه انتظاراتی داشته باشید باعث می شود که مسیر پیشرفت شما به بن بست بخورد. چرا با ذهنی باز و بدون داشتن انتظارات قبلی قدم در مسیر غیرآشنایی نمی گذارید؟ اگر درباره آنچه اتفاق می افتد و نمی افتد فرضیه هایی برای خودتان نسازید، ناامید نخواهید شد. وقتی ذهنتان را به روی احتمالات جدید باز می گذارید، چیزهای جالب و شگفت انگیزی برایتان اتفاق می افتند.

۳. با هر کسی که روبرو می شوید با او با احترام رفتار کنید.

هر کسی چیزی برای ارائه دادن دارد. اگر با دیگران با احترام رفتار کنید و به آنچه در مقابل به شما می رسد اهمیتی ندهید، از اینکه افراد بسیاری از شما حمایت و تبعیت می کنند تعجب خواهید کرد. برای آنکه انسان موفقی باشید، باید به دیگران کمک کنید. نمی توانید از حالا پیش بینی کنید که در آینده چه کسی به شما کمک می کند. مردم موجودات پویایی هستند. همه چیز متغیر است و نباید فرصت دوست شدن با افراد را از دست بدهید فقط بدین علت که قضاوت شما در مورد آنها خوب نیست.

۴. سخاوت داشته باشید.

چه بخواهید به یک خیریه کمک کنید، چه به فردی که او را اصلاً نمی شناسید، مهم این است که شما دلیل و هدفی دارید که به آن ایمان دارید. شاید کمک و سخاوت شما بدین شکل باشد که برای یک نفر گوش شنوا باشید. بدین ترتیب به کمبودهای خود کمتر توجه خواهید کرد.

کار و زندگی موفق می خواهید؟

۵. لحظات مهم، بزرگ و کوچک را جشن بگیرید.

وقتی به هدفی که مدتها برای رسیدن به آن تلاش می کردید می رسید، شاید فکر کنید که این هدف آنقدرها هم بزرگ نبوده که تصورش را می کردید. ولی یادتان باشد که با جشن گرفتن دستاوردهای کوچک است که می توانید انسان شادتری باشید. اگر منتظر باشید که رسیدن به یک هدف بزرگ را جشن بگیرید، ممکن است مدتی طولانی منتظر بمانید. چیزهای زیادی وجود دارد که باید بابت آنها سپاسگزار باشید. وقتی برای جشن گرفتن لحظات مهم زمان می گذارید، از دیگران - دوستان و اعضای خانواده - هم دعوت می کنید که در موفقیت های شما سهیم باشند.

۶. گذشته را فراموش کنید.

اشتباهات و خطاها در واقع موانعی بر سر راه رسیدن به موفقیت هستند. افرادی که می خواهند ریسک کنند ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوند. این اشکالی ندارد. انسان از اشتباهات بیشتر از موفقیت ها درس می گیرد. در واقع بدون اشتباه شاید اصلاً موفقیتی نباشد. پس دیگر خودتان را اذیت نکنید. همچنین سعی کنید به دیگران هم سخت نگیرید.

تعریف شما از موفقیت چیست؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج