۱۰۷۴۴
۲ نظر
۵۶۹۳
۲ نظر
۵۶۹۳
پ

چگونه مي‌توان در مقابل پيري پوست مقاومت كرد؟

زیبا پیر شوید

این‌كه بدانید ظاهر شما چگونه پیر می‌شود و برای پیشگیری از آن‌چه باید بكنید، می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد. یكی از تغییراتی كه می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد چروكیده شدن پوست گردن است و در اصطلاح به چنین حالتی گردن بوقلمونی می‌گویند.

زیبا پیر شوید
زیبا پیر شوید

تغییراتی كه روی گردن پدید می‌آید

یكی از تغییراتی كه می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد چروكیده شدن پوست گردن است و در اصطلاح به چنین حالتی گردن بوقلمونی می‌گویند. در واقع پوست اطراف گردن بسیار مستعد چروك خوردن و فرسودگی است چون پوست آن نازك‌تر از پوست صورت است و از طرف دیگر، میزان كلاژن متفاوتی دارد. همچنین این قسمت در مقابل اشعه UVA و UVB نیز بسیار آسیب‌پذیر است و این اشعه‌ها می‌توانند تغییرات ظاهری فراوانی را در گردن ایجاد كنند.

راه‌حل چیست: بهترین كار برای پیشگیری از به‌وجود آمدن چنین حالتی این است كه از كرم‌ها و محصولاتي كه حاوي رتينوئيد هستند و برای جلوگیری از پیری پوست صورت استفاده می‌شوند برای این منطقه نیز استفاده كنید همچنین استفاده روزانه از كرم ضدآفتاب نیز نباید فراموش شود اما بزرگ‌ترین مشكل با گردن بوقلمونی این است كه درمان و اصلاح آن خیلی راحت نیست. فرض كنید گردن شما پارچه‌ای است كه نیاز دارید آن را صاف كنید، می‌توانید این پارچه را اتو كنید (یعنی پوست گردن را می‌توان با لیزرهای مختلفی تا حدی درمان كرد) يا با استفاده از مواد نرم‌كننده باعث شوید كه پارچه كمتر چروك شود(یعنی در این حالت نیز با كرم‌های حاوی رتینوئید پوست را تقویت كنید و میزان تولید كلاژن و الاستین را در آن بالا ببرید)، البته بعضی از جراحی‌های پلاستیك هم می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد.

نكته مهم: وقتی گردن بوقلمونی به‌وجود بیاید و چروك‌های آن خیلی زیاد شود، دیگر نه لیزر در بهبود آن تاثیری دارد نه كرم‌های ضد‌چروك. پس بهتر است پول بیهوده خرج نكنید، مطمئن باشید چشمان براق و لبخند زیبای شما می‌تواند نگاه‌ها را به سمت خود جذب كند.


موهای‌تان وز و شكننده می‌شود

وقتی سن بالا می‌رود، پوست كف سر خشك می‌شود و این باعث خشك شدن موها می‌شود، همچنین وقتی موها رنگدانه خود را از دست می‌دهند و سفید می‌شوند، بافت آن‌ها تغییر می‌كند و وز می‌شوند.

راه‌حل چیست: موهای شما به رطوبت نیاز دارد و بهترین كار استفاده از شامپوها و حالت‌دهنده‌هایي است كه مرطوب‌كننده دارند. هر روز از یك نرم‌كننده (كاندیشنر) معمولي استفاده كنید و هفته‌ای یك‌بار نیز از یك نرم‌كننده عمیق یا ماسك‌های تقویتی مو استفاده كنید. می‌توانید این ماسك‌ها را حدود 5 دقیقه در حمام روی موهای‌تان بگذارید. همچنین برنامه غذایی خود را به‌گونه‌ای تنظیم كنید كه حتما در آن، همه مواد مغذی و لازم برای مو از جمله پروتئین وجود داشته‌باشد. آب به اندازه كافی بنوشید و فعالیت كافی نیز داشته‌باشید همچنين مكمل‌ها می‌تواند مفید باشد.


اگر روی پوست‌تان لك‌های پیری دیدید

لك‌های پیری هم می‌توانند رنگ روشن داشته‌باشند و هم می‌توانند تیره رنگ باشند اما اگر هركدام از این ۲ نوع لك به‌وجود بیاید به خاطر آسیب ناشی از آفتاب و مقدار زیاد ملانین پوست است.

راه‌حل چیست: برای جلوگیری از ایجاد لك‌های پوستی، اولین قدم استفاده روزانه از كرم ضدآفتاب با SPF بالای ۱۵ است. اگر لك‌های به‌وجود آمده روی پوست شما روشن‌ است می‌توانید با یك پوشاننده مثل كرم‌پودر یا پنكیك آن‌ها را از دید پنهان كنید اما اگر لك‌های شما تیره هستند و استفاده از كرم‌های درمانی و روشن‌كننده مفید است باید این كرم‌ها را مستقیم روی لك بمالید، مثلا كرم‌های حاوی هیدروكینون ۴ درصد می‌تواند تولید ملانین در پوست را كاهش دهد و در نتیجه در عرض ۴ تا ۸ هفته لك‌ها را از بین ببرد. البته بهترین درمان برای از بین بردن این لك‌ها لیزر است.


خط‌هایی روی پاها به‌وجود می‌آید

وقتی سن بالا می‌رود خط‌هایی در اطراف پوست قوزك پا، پشت زانو و ران‌ها به‌وجود می‌آید. گاهی این خط‌ها آبی رنگ می‌شوند، هنوز به‌طور دقیق علت این خط‌ها مشخص نشده‌است البته تا حدی این خط‌ها و رگ‌های به‌وجود آمده روی پوست تحت تاثیر ژنتیك و هورمون‌ها هستند. چاقی یا نشستن یا ایستادن زیاد هم می‌توانند باعث شوند این رگ‌ها و خط‌ها روی پوست شما بیشتر شوند.

راه‌حل چیست: اگر این خط‌ها و رگ‌های روی پوست كمرنگ باشند به راحتی می‌توانید با یك كرم پوشاننده آن‌ها را پنهان كنید، مثلا یك كرم برنزه‌كننده پاها، پودرهاي مات و غيرشفاف می‌توانند مفید باشند، اما بهترین درمان برای از بین بردن این خط‌ها لیزر است. می‌توان با لیزر در عرض 2 هفته خط‌هاي روی پوست را بسیار كم‌رنگ كرد البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد كه با مراجعه به پزشك از آن‌ها آگاه خواهید شد.


با خطوط اطراف دهان چه كنید

شاید بتوان گفت یكی از نگرانی‌های بسیاری از خانم‌ها به‌وجود آمدن چروك‌های دور لب‌هاست اما آیا می‌دانید علت چیست؟ حركت دادن و جمع كردن مداوم لب‌ها، اثرات ناشی از خورشید، كم شدن چربی زیر پوست و كلاژن و الاستین و... همه می‌توانند در شكل دادن پوست تاثیر داشته ‌باشند. علاوه بر این‌ها كم شدن اسید هیالورونیك نیز در ایجاد این چروك‌ها تاثیر دارد.

راه‌حل چیست: اول از همه اگر سیگاری هستید سیگار را ترك كنید، دركل در هر شرايط جمع كردن لب‌ها مثل آب‌نبات خوردن و... می‌تواند در تشدید این چروك‌ها تاثیر داشته‌باشد. استفاده از كرم ضدآفتاب و كرم‌های حاوی رتینوئید در منطقه بین لب‌ها و بینی می‌تواند از بیشتر شدن این چروك‌ها جلوگیری كند چون به پوست كمك می‌كند كه كلاژن بسازد و در نتیجه محكم‌تر شود. اگر چروك‌های این منطقه برای‌تان آزاردهنده شده است، می‌توانید درمان‌های لیزری را آغاز كنید.


پوست‌تان بیشتر از گذشته خشك و قرمز می‌شود

بسیاری از افراد در دوران جوانی و نوجوانی مصرف كرم ضد‌آفتاب اهمیت چندانی برای‌شان ندارد و بدون هیچ محافظی پوست‌شان را در معرض نور خورشید قرار می‌دهند اما آن محافظت نكردن‌ها و بی‌احتیاطی‌ها در دوران پیری اثر خودشان را روی صورت نشان می‌دهند و روی پوست پر از لكه‌های قرمز رنگ ظاهر مي‌شود و در بعضی‌ افراد نیز دركل پوست حالت سرخی پیدا می‌كند. البته یائسگی نیز در به‌وجود آمدن این تغییرات سهم بسیاری دارد به‌خصوص در ایجاد خشكی‌های شدید پوستی و لكه‌های قرمز رنگ.

راه‌حل چیست: اگر پوست‌تان قرمز شده‌است می‌توانید با یك آرایش ملایم رنگ پوست را متعادل كنید؛ به این روش كه اول از یك كرم مرطوب‌كننده بسیار ملایم و سبك حاوی جاذب‌های اشعه‌های خورشید استفاده كنيد. حالا اگر لكه‌های قرمز شما زیاد است باید با یك پوشاننده‌ با رنگ زمینه سبز (درسته سبز) روی لكه‌ها و قسمت‌های قرمز پوست را بپوشانید. سپس با یك برس مخصوص آرایش - چون رنگ پوست را بهتر متعادل می‌كند- از یك كرم‌پودر با زمینه بژ استفاده كنید.

روزاسه(نوعی بیماری مزمن پوستی كه در آن لكه‌های قرمزی روی بینی و پیشانی به‌وجود می‌آید) نیز با آنتی‌بیوتیك‌های موضعی و خوراكی و گاهی نیز با لیزر برطرف می‌شود. البته اگر مبتلا به روزاسه هستید باید بدانید، استرس و نور آفتاب یا غذا و نوشیدنی‌های تند می‌تواند پوست شما را خراب‌تر كند. بهترین كار این است كه هنگامی كه خارج از منزل هستید آب یخ نیز به همراه داشته‌باشید و مرتب صورت‌تان را خنك كنید، همچنین بهتر است تمام كرم‌ها یا لوسیون‌های مخصوص صورتی كه می‌خرید مخصوص پوست‌های حساس باشد. البته حواس‌تان باشد كه اصلا روی صورت‌تان لیف نكشید.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

زیبا پیر شوید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • habib

      khobe, mer30

    • neda

      pas kheili negarane chehreye pirim nabasham rahe hal dare,leizer :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج