اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۸۴۷۶۹
۸۰ نظر
۵۰۴۱
۸۰ نظر
۵۰۴۱
پ

خط فقر، ۴میلیون تومان؟ چه شوخی مضحکی!

میانگین خط فقر در کشور برای یک خانواده ۴ نفره ۴ میلیون تومان تعیین شده که این میزان برای شهر‌های بزرگ مثل تهران بین ۴.۵ تا ۵ میلیون تومان برآورد می‌شود این سخنان معاون اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده خط فقر به معنای حداقل هزینه‌های مورد نیاز زندگی بوده و با استاندارد نرمالی که در اذهان عمومی وجود دارد متفاوت است.

روزنامه آفتاب یزد : کسی نیست که نداند وضعیت اقتصادی کشور و به دنبال آن شرایط مالی مردم چقدر نامناسب است. این مسئله آنقدر قابل لمس و روشن است که نمونه کوچک آن را می‌توان در اتوبوس خوابی برخی از مردم دید یا سفره‌هایی که هرروز کوچکتر می‌شود. اما نهادی چون وزارت کار که کوچکترین وظیفه آن حفظ و صیانت از نیروی کار به ویژه کارگران است، انگار نمی‌خواهد شرایط موجود جامعه را قبول کند یا اینکه می‌خواهد همه چیز را خوب جلوه دهد تا انتظارات را نسبت به خودشان کم کند که مسئولانش از وزیر کار گرفته تا معاونش، ادعاهای عجیبی را مطرح می‌کنند.

خط فقر، ۴میلیون تومان؟ چه شوخی مضحکی!

حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار معتقد است که هنوز هم می‌توان با یک میلیون تومان شغل ایجاد کرد و حالا هم معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه، یعنی داریوش ابوحمزه ادعایی عجیب‌تر را مطرح کرده و می‌گوید: «متاسفانه نهادهای مختلفی شروع کردند عددهایی را حالا با انگیزه‌های مختلف برای خط فقر مطرح کردند و یکی از این اعداد، ۱۰ میلیون تومان برای خط فقر بود.

این عدد مبنای علمی و کارشناسی ندارد و با این ۱۰ میلیون، ۹۰ درصد ایرانی‌ها زیر خط فقر می‌آیند. خط فقر برمبنای حداقل کالری مورد نیاز افراد در ماه براساس یک استاندارد بین‌المللی تعریف می‌شود که ۲ هزار و ۱۰۰ کالری برای هر فرد است. این خط فقر خوراکی است.

خط فقر، ۴میلیون تومان؟ چه شوخی مضحکی!

به طور طبیعی هر فرد هزینه‌های غیرخوراکی هم دارد که با یک ضریبی، خط فقر خوراکی به بقیه هزینه‌ها تعمیم داده می‌شود. خط فقر به طور میانگین در کشور برای خانوار ۴ نفره حدود ۴ میلیون تومان و برای شهر تهران کمی بیشتر و نزدیک به ۵ میلیون است. ممکن است در ذهن شما استاندارد نرمالی باشد، ما از این استاندارد صحبت نمی‌کنیم بلکه در رابطه با خط فقر که یک استاندارد بین‌المللی برای حداقل معیشت است، صحبت می‌کنیم.»

واکنش کاربران

نکته اینجاست که این مقام مسئول و امثال او آنقدر از مردم فاصله گرفته‌اند که نمی‌دانند، ۴ میلیون فقط پول اجاره خانه آنهم در مناطق رو به پایین است؛ خرید خوراک و پوشاک که دیگر پیشکش. از سوی دیگر معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه در حالی خطر فقر را ۴میلیون تومان می‌داند که چندی پیش علی رضایی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه طبقه متوسط جامعه در حال از بین رفتن است، گفته بود: «مشکل جوامع جهان سوم، فقر و فساد و از همه مهمتر تبعیض است درحالی که اگر منابعی هست، باید برای همه باشد و نهادهای حمایتی با این حجم منابع باید بگویند که چه خدمتی به طبقات ضعیف جامعه کردند.

خط فقر، ۴میلیون تومان؟ چه شوخی مضحکی!

واقعیت‌ها باید به مردم گفته شود و انقباضی و یا انضباطی بودن بودجه دردی از مشکلات مردم دوا نمی‌کند زیرا مردم انتظار دارند که وضع تولید، اشتغال و معیشت آن‌ها بهبود یابد و هر بودجه‌ای که به بهبود معیشت مردم کمک نکند، ۲ ریال هم نمی‌ارزد. مرکز آمار، خط فقر را ۱۲ میلیون اعلام کرده است درحالی که بسیاری از طبقات ضعیف جامعه با یارانه ۴۵ هزار تومانی و حقوق روزمزد، معیشت خانواده را تامین می‌کنند.» حالا این ادعا و اظهارات داریوش ابوحمزه با بازتاب‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.

یکی از کاربران در این باره نوشته است: «خیلی کودکانه صحبت می‌کنه وای به حال این ملت با این معاون وزیرش».یکی دیگر از کاربران گفته است: «تو تاریخ گیر کرده. ۴ میلیون کرایه خانه هم نمیشود تا چه برسد به کل معیشت زندگی!»

دیگری نوشت: «حقوق کارگر و کارمندی که ده روز اول تمام میشه کمی خجالت بکشید از مردم».یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «مستمری ازکارافتادگی من که بیش‌از مبلغ اعلامی است ظرف ۳ روز تمام می‌شود».

خط فقر، ۴میلیون تومان؟ چه شوخی مضحکی!

کاربران دیگر نوشته اند: «بدون احتساب مسکن و اجاره عرض فرمودید؟ یعنی ملت ما در فضا زندگی می‌کنند و به چارچوب خانه به عنوان سرپناه احتیاجی ندارند؟ شما بفرمایید در کجای شهرهای بزرگ ایران میتوان با ۴ میلیون خانه اجاره نمود با فرض حداقل ۲۰۰ میلیون پول پیش اجاره (شما فقط سود بانکی تهیه این مبلغ را حساب نفرمایید). در ضمن هزینه بهداشت و تحصیل و...پیشکش تان»، «قبل از هرگونه اظهار نظر درباره اقتصاد یک خانواده بهتر بود اول فرمول محاسبه خط فقر هر خانوار را عنوان می‌کردی بعد اظهار نظر می‌فرمودی، شما هم نه از اقتصاد خانوار چیزی می‌دانی و نه از فشار مضاعف تورم بر خانواده و نه از خط فقر»

«چرا فضایی حرف می‌زنید؟ مگر شما در این کشور زندگی نمی‌کنید؟ چرا فرار رو به جلو می‌کنید؟»، «یعنی اگه به خودش این حقوق را بدهند می‌تواند زندگی کند؟»، «بسیار حرف عجیبی است. ۴ میلیون برای گذران زندگی یک فرد تنها هم سخته. چقدر اجاره بده چقدر بخوره؟»، «الان کرایه یک خونه ۴۰ متری ۵ تومانه. بعد چطور با ۴ میلیون میشه زندگی کرد؟»، «خط فقر دو نفره وزندگی ساده ماهی ده، دوازده میلیونه»، «یعنی فتوسنتز هم کنی چهارتومن جواب نمیده»، «آقا این دیگه یقینا خط مرگ است نه خط فقر! یعنی هر نفر روزی ۱/۴ دلار! احتمالا مزاح می‌فرمایند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ۹۰درصد زیر خط فقر هستند بله واقعیت تلخ است اما شما باور ندارید.

      پاسخ ها

      • منصف

        اینکه معاون رفاه اجتماعی این جملات بی ارزش رو میگه باید فاتحه رفاه‌ تو مملکت رو خوند البته وقتی وزیر کار عبدالملکی میگه
        با ۱میلیون میشه شغل ایجاد کرد از معاونش
        هم بیش از این انتظاری نیست

      • بدون نام

        با این رقمی که برای خط فقر ساختن واقعا به شعور مردم توهین کردن، دستشون و از جیب ملت که در نمیارن هیچ مغزها رو هم یغما میکنن

    • شهروند ایران

      ایشان بعنوان نماینده و معاون بخشی از اداره رفاه حتی یک ورق آمار آماده نداشتن تا از روی آن به صورت حتی نمادین هم که شده درست آمار بدن. هر چی پرسید آقای دلاوری ، گفتند نمی دونم یا در خاطرم نیست. افسوس ببینید کیا سکان مدیریت کلان فقر و توسعه رفاه کشور رو بدست گرفتند. من که عمرا چشمم آب نمی خوره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در مملكتي كه هرچي آدم فروش تر و شارلاتان تر و .....و در يك كلام...باشي زودتر پله هاي ترقي رو طي ميكني، انتظار بيشتر از اين نميشه داشت.

    • بدون نام

      مسولین اقتصاد وکار این باشند یک حساب وکتاب ماهانه رو بلد نباشن.وای به حال بقیه شون.البته بلدند خودشونو به نفهمی زدن.چون اگر بلد نبودنند که نمیتونستن با شارلاتانی بیان ومسول بشند.

    • بدون نام

      به همین معاون وزیر 4 میلیون بدهید و از ایشون بخواهید یک ماه باهاش زنگی کنه، فقط برای خورد و خوراک (بدون در نظر گرفتن کرایه خونه، تحصیل فرزندان، پوشاک و لباس، کرایه رفت و آمد، اقساط وام بانکی و ...) ببینید چی میگه.
      همه شعار میدن و توی کلاه گذاشتن سر مردم دارند با هم مسابقه میدن...

    • بدون نام

      یعنی واقعا از رای که به رییسی دادم سخت پشیمونم هرچند ... ولی چطور یه همچین اشخاصی رو راس کار میزاره که شعور اینو نداره که بابا کاری که نمیتونید بکنید حداقل با اراجیفتون ملت رو به مرز جنون نکشونید ... خط فقر چهار میلیون ؟؟؟؟؟ تو از چه مملکتی داری حرف میزنی ؟؟؟؟

    • بدون نام

      این آدمهارو بعنوان معاون و وزیر از کجا پیدا میکنن از تو لپ لپ

    • بدون نام

      چهار میلیون فقط پول اجاره خونه شده مزخرف گفت رفت

    • بدون نام

      از عمد چرت پرت هارو میگن

    • بدون نام

      لعنت به همتون

    • بدون نام

      قیافه اونی که این حرفارو میزد فقط ببین اولین بار بود دیدن همه شبیه بیسوادا

    • بدون نام

      اموال حساب بانکی اونی که اینو گفت رو ببینند

    • نصرت تمکینی

      تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل....
      مسئولی که خبر از وضعیت و آمار رسمی ندارد.و مملکت بهتر از این نمیشود

    • بدون نام

      ببینید از این آدما توقع نداشته باشید سواد ندارن که یک سری آدم بی سواد را گذاشته راس کار همین میشه دردی از مردم که دوا نمیکنن هیچ نمک به زخم مردم هم می پاشن

    • بدون نام

      ماهانه بهش ۸میلیون بدین میتونه زندگی کننه ببینم

    • بن تن

      مشکل حال حاضر ما اینه که مسولان فاصله زیادی با مردم دارن چون در رفاه و اسایش هستن به همین خاطر اصلا مشکلات مردم رو درک نمیکنن و این مشکل باید از ریشه حل بشه یعنی این که هر مسولی غیر کارشناسانه حرف بزنه و یا حرف های غیر واقع که درد مردم رو بیشتر کنه بزنه سریع محاکمه بشه تا برای بقیه مسولان درس بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • .

        تا یکسال حقوق 4 میلیونی بهش بدهید تا حساب کار دستش بیاد

      • مهدی

        یارو میگه نون ندارم بخورم میگه خوب برو برنج بخور حکایت همین نادان تو وزارت به اصطلاح اقتصاد!!!هست

      • بدون نام

        در رفاه و آسایش مطلق هم هستن. تنها کاری هم که در برابر رفاه و آسایش مطلق میکنن خواندن عدد و رقم تخیلی خودشون هست

      • بدون نام

        البته نوش جان همگی ما . الهی صد هزار مرتبه شکر . لایق صد هزار مرتبه بدتر از این هستیم.

      • بدون نام

        معترضین عزیز چرا ایران موندین؟ برین خب

      • بدون نام

        کاربر 1834
        شما ک تعدادتون کمتره شما برین خب

    • باقی

      این بنده خدا که تازه از غار اصحاب کهف برگشته براساس پول تو جیبی فرزندش که مقدار است این سخنان را افاضه فرمودند

    • مجید حیدری

      الذینه والذینه روز بروز بدتر از اینه

    • م م

      اصحاب کهف هستن تو خواب بسر میبرند نمیداند ۴ میلیون مخارج یک خانواده ۴ نفره برای ۴ روز هستن اساتید کجا وچگونه زندگی میکند دست به جیب نیستن با دلار هزینه هاشون

    • بدون نام

      خیلی زشت و شرم آوره که کسانی رو برای مصاحبه انتخاب میکنن که نه سواد درست و حسابی دارند و نه تحقیق و تفحصی میکنن که شرمنده مردم نشن همینجوری یک عدد و ارقامی رو بیان میکنن که حتی از بچه ۱۰ ساله هم بخواهی برات حساب کنه بهترازاین این آقا حساب میکنه ۴ ملیون که حداقل قیمت کرایه خونه است اگر پول پیش رو باهزار بدبختی و ضامن و پرداخت قسط داشته باشی پس یک خانواده ۴ نفره خورد و خوراک و بهداشت و دارو و هزینه های متفرقه رو از نظر ایشون ندارن واقعا مردم رو احمق فرض میکنن یا خودشون احمق هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجبور هستن این نابغه ها رو بیارن صدا و سیما . مسئول هستن و برای توضیح وظیفشون نیاز به تریبون هست

      • بدون نام

        میخوان معروف بشه دور بعدی انتخابات شرکت کنه .. دلقک

    • مهاجر

      منظورازخط فقرکه گفته شده ۴ملیون فقط برای خوراکی است

    • ناصر احمدی زرين میراحمدی

      حرفی برای گفتن نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا خیرت بده . وقتی اقدام عملی نداریم همان بهتر که حرف هم نداشته باشیم

    • بی درد

      به خودش ۵ میلیون حقوق بدن تا زندکی کنه‌.ماهم از ایشون یاد بگیریم

    • بینام

      4 میلیون بدن این آقا با خانوادش زندگی ، ماه بعد بیاد ببینیم نظرش چیه!!!

      پاسخ ها

      • S@T2025

        شایدایشون منظورش 4میلیون دلاره

    • بدون نام

      از باد هوا حرف میزنند هنوز در ۱۰سال پیش زندگی میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از باد هوا نه ، از باد یک جای دیگه

    • نام ا حمد

      عزیز ان چیزی رابیان کردی شکم سیر نمیشود بخدا قسم روزی 10 بار ازخدا تقاضای مرگ میکنم چرا چرا فقیر ترین کشور ازمابهتر زندگی میکند برادرخانمم نگهبان شرکت نفت بودبازنشست شد باماهی 15 می من 30سال حسابدار 6ت 1ت داروی من همسرم چی بکم امثال من زیادن چاپ نمیکند بخدا اگردرددلم را چاپ نکنی نفرین نثارت

    • بدون نام

      نمیدونم چه اصراری است تا به این افراد بی سواد ، پست داده شود تا سرنوشت یک مملکت را با این دانش و نگرش سطح پائین و غیر واقعی ، مدیریت کنند.

    • عارف

      وقتی که بی عرضه ها به جایی برسند و از طرفی نخبگان هم بروند اوضاع همین میشود که میبینید

    • بدون نام

      فتوسنتز رو خوب اومد خخخخ

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه به همچین آدمهای که به جز نمک روی زخم مردم کاری بلد نیستن.صدا وسیما یا هر جای نباید اینا رو دعوت کنه آخه اینا مسئول نیستن اینا خون آشام هستن که در آن از خون این مردم تغذیه میکنن وگرنه از این حرفها نمیزد

      پاسخ ها

      • مهدی

        آخه بنده خدا اینها حرفهای صدا و سیما رو میان میگن تو دیگهدچقدر خوش باور و ساده هستی

    • کارمند

      تنها مجازات آدم بیسوادی مثل اینکه مجبورش کنن که با درآمد ماهیان ۵میلیون تومان یکسال تو این مملکت زندگی کنه شاید که کمی عقلش ییاد سرجاش!

    • بدون نام

      مساله را نمیتونه حل کنه ناچار است خط فقر را جابجا نماید

    • ۴۸۹۷

      جناب مدیر چرا نظر ما را نمیگذاری؟

    • شهروند

      بابابه دل نگیرین این بنده خداحالایه چی گفت خودشم نفهمیدچی میگه.واقعاباعث تاسفه.

    • عبداله

      واقعا خجالت آوره،این آدم واقعا خودش میتونه با ۴ملیون زندگییش رابچرخونه؟البته اینها از معیشت مردم بی خبرند وای بر شما

    • بدون نام

      اینا از قصد این حرفارو میزن یکی از جلسات مهم مسئولین هر روز اینه که چه حرفایی بزنن تا مردم روانی شن و گوشه نشین

    • م.آگاهی

      کاهش می فهمیدن که نمک‌ رو زخم مردم نپاشند

    • بدون نام

      این آقایان از درد مردم خبر ندارند کدام از اینها ماهی چهار میلیون تومان حقوق دارند بخدا قسم حداقل دریافتی اینها بالای بیست میلیون تومان است بعد میگویند با چهار میلیون تومان می‌شود زندگی کرد شرم آور است

    • unco

      به ولله جوون ۲۰ ساله هستم سرکار میرم تو خونه‌ی پدرم زندگی میکنم ماهی ۴ تومن میگیرم ولی یه قرون نمیتونم پس انداز کنم فقط ماهی ۱ تومن کرایه ماشین میدم برم سرکارم

    • بدون نام

      کسانی که میگفتند روحانی و تیمش خائن به ملت و مملکت هستند حالا خودشون برای مردم شناخته شده اند هنوز چند ماهی نگذشته از حکومتشون قیمت ها رو هزار برابر بالا برده اند

    • بدون نام

      وقتی که به افراد بیسواد و بی وجدان مقام و مسئولیت داده شود نتیجه اش اینچنین خبرها و گزارش ها میشود‌.

    • بدون نام

      عجایب خلقت

    • بدون نام

      مشکل اصلی اینجاست که مسولین اصلا حقوق تو جیبی بچه هاشون از راههای دیگه براشون در می آید اصلا به حقوق نگاه نمی کنند ...واقعا کارمندان وکارگران را دریابید تا دهم ماه دیگه هیچی ندارند انصاف داشته باشید .

    • خداااا

      این یارو که این حرفو زده باید به زور هم شده دو ماه حقوق منه بازنشسته را به خورد خودش و خونوادش بدم ببینم بعد از دوماه بازم همین حرفو میزنه
      این یارو خیلی پرته از مرحله
      کی اینو مسئول کرده

    • بدون نام

      خودش حقوق ۴۰ میلیونی داره شک نکنید .. ۴ میلیون حقوق سال ۹۶ بود نه الان ... میخوان افزایش ندین حقوق رو مشکل نداره چرت نگین خواهشا .. از اونا هم خودتون رو فرض کنید .. ممنون

    • saeed

      علی برکت الله.خط فقر یک شبه از ده میلیون به چهار میلیون کاهش یافت.برا سلامتی مسئولان یک کف بلند صلوات بفرستید،!!!!!

    • بدون نام

      خدابخیرکند!

    • بدون نام

      هرچه بیسواد اومده توی این دولت بی سروته

    • بدون نام

      وزیرش چیزی نمی فهمه چه رسدبه معاونش

    • بدون نام

      همین هابامشاوره شون،سید رئیسی به اشتباه می اندازن!من بودم،بالگدازوزارت خانه بیرونش میکردم!!!

    • بدون نام

      برادرم ناراحت نشو. منظور ایشون این بود که ولی نعمتان انقلاب اگر کمی سختی رو تحمل کنن و طاقت بیارن. صبح نزدیک است. فعلا با چهار میلیون از گشنگی نمیرن تا فردا خدا بزرگه. انشاالله ما اورانیم رو می فروشیم و ...

    • بدون نام

      همه مسئولینی دولت رئیسی اینطوری هستند. تو خو حدیث ......

    • رضا

      اگر بالای ۴میلیون خط فقر نیست،پس همه مسئولان رده بالا باید ۴میلیون حقوق بگیرند.

    • بدون نام

      لعنت به همشون

    • اشی

      ایشون اشتباهی ماهانه را فرمودند. . منظورشون روزی ۴میلیون بود

    • بدون نام

      این برنامه فقط برای جو سازی و حواس پرتی مردمه

    • بینام

      عده ای نشستن فقط غیر کارشناسانه حرف میزنند و اصلا در جریان قیمتها و. تورم نیستن. چهارمیلیون که هیچ چهارده میلیون هم درآمد داشته باشی باز زیرخط فقری

    • بدون نام

      از این مسیولینی که ظاهرا مدرک کلاس پنجم رو هم ندارن چه توقعی دارین؟؟؟؟

    • بدون نام

      اینا خیلی زرنگند همه چیز را میدونند خودشون را به ... میزنند فقط قصدشان عصبانی کردن و مسخره کردن مردمه

    • خیام عیسازاده.پاکدشت

      4میلیون ؟
      بگو اخه ... الان ماهان 4میلیون پول پوشاک شیرخشک ی بچه نمیشه
      چ برسه بخوای خانواده رو بچرخونی

    • بدون نام

      تو این مملکت فقط حاکمان زیر خط فقر نیستند
      چون همشون بالای خط فرق قرار دارن یعنی با همه مردم فرق می کنند دزد و غارتگر و نجومی بگیر

    • بدون نام

      وقتی اینا وزیر ومعاون میشن وتا این اندازه بی خبر مردم روز به روز بدبخت تر میشوند

    • احمد

      خشت اول که معمار نهد کج تا ثریا میرود دیوار کج، فقط همین، حرف دیگه ای ندارم

    • بدون نام

      خط فقز نفری چهار میلیون تومنه یعنی یه خانواده چهار نفره باید درامدشون بالای شونزده تومن باشه وگرنه زیر خط فقرن

    • بدون نام

      پول توجیبی بچهاد چقدر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج