۱۲۴۹۹۷۳
۵۵ نظر
۲۷۴۶۳
۵۵ نظر
۲۷۴۶۳
پ

عجیب‌ترین مرگ ممکن برای محبوبه، ۳۵ساله، اهل تهران

روزنامه «شهروند» در گزارشی به ماجرای مرگ مشکوک یک زن جوان هنگام عمل زیبایی در یک کلینیک پرداخته است.

روزنامه «شهروند» در گزارشی به ماجرای مرگ مشکوک یک زن جوان هنگام عمل زیبایی در یک کلینیک پرداخته است.

عجیب‌ترین مرگ ممکن برای محبوبه، ۳۵ساله، اهل تهران

در این گزارش می‌خوانیم:

پرونده این اتفاق عصر روز یکشنبه به کلانتری قائم اطلاع داده شد. ماجرای مرگ مشکوک یک زن 35 ساله در کلینیک زیبایی در غرب تهران خیلی زود روی میز قاضی جنایی دادسرا رفت. ماموران پلیس تحقیقات در خصوص این اتفاق را کلید زدند. آنها به حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند.

ظاهرا زنی جوان پس از انجام عمل زیبایی بینی دچار ایست قلبی و پس از آن نیز دچار مرگ مغزی شده بود. خانواده این زن از پزشک و مسئولان کلینیک شکایت کردند. پرونده این ماجرای تلخ نیز به دادسرای جرائم پزشکی پایتخت ارسال شد.

جزئیات ماجرا

دکتر فائزه اسلامی، پزشک هماهنگ‌کننده اهدای عضو، خودش مرگ مغزی این زن جوان را تایید کرد. او در گفت‌وگویی با خبرنگار «شهروند» ماجرای این اتفاق دردناک را اینطور روایت کرد: «این خانم 35 ساله در یک کلینیک پذیرش شد تا عمل بینی انجام دهد، اما بعد از عمل، گویا دچار ایست قلبی شد. عملیات احیا صورت گرفت. بعد از آن نیز به دلیل کمبود اکسیژن دچار آسیب مغزی شد و نیاز به بستری در قسمت آی‌سی‌یو بیمارستان را داشت.

برای همین خیلی زود از کلینیک به بیمارستانی در پایتخت منتقل شد. اما کم‌کم روند مرگ مغزی صورت گرفت. این حالت در خانم پیشرفت کرد و کل مغز دچار آسیب و در نهایت مرگ مغزی شد. بلافاصله از طریق بیمارستان به معاونت درمان و تیم ما اعلام شد. ما برای معاینه و بررسی به آنجا رفتیم. روز 16 مهرماه بود که مرگ مغزی این خانم را تشخیص دادم. همان شب یک جلسه برگزار کردیم تا خانواده جمع شوند. شرایط خوبی نبود. آنها خیلی ناراحت بودند. چراکه اتفاق غیرمنتظره بود.

آنها بسیار شوکه بودند. مادر این خانم حالش از لحاظ جسمی و روحی خیلی بد بود. از طرفی دختربچه آن خانم نیز به مادرش خیلی وابسته بود و حال خوبی نداشت. از پدرش دل نمی‌کند. با این‌حال آنقدر فرهیخته و بافرهنگ بودند که همان شب برای اهدای اعضای بدن محبوبه رضایت دادند. آنها گفتند که وقتی ما عزادار شدیم و یک بچه هم بی‌مادر شد، حداقل خانواده دیگری عزادار نشود. می‌گفتند اگر خودش بود و می‌توانست تصمیم بگیرد قطعا موافقتش را اعلام می‌کرد.

آنها خیلی خوب شرایط بد را مدیریت کردند. ساعت دو شب بود که تیم ما به کمک مقیم بیهوشی، پرستار، کمک‌پرستار و پزشک هماهنگ‌کننده بیمار را به بیمارستان منتقل کردند. بعدازظهر بود که عمل اهدای عضو و تاییدات نهایی انجام  شد. کبد، کلیه‌ها، پانکراس و قرنیه‌ها اهدا شد. قلبش اما شرایط اهدا را نداشت.»

عجیب‌ترین مرگ ممکن برای محبوبه، ۳۵ساله، اهل تهران

هنوز هم شوکه‌ایم

حسن‌زاده، شوهر این زن نیز در حالیکه به‌شدت شوکه است، جزئیات این ماجرا را روایت می‌کند و به خبرنگار «َشهروند» می‌گوید: «هنوز هم باورم نمی‌شود که همسرم را از دست داده‌ام. همسرم خودش این کلینیک و دکتر را پیدا کرد. حالا نمی‌دانم از فضای مجازی آنجا را پیدا کرد یا از طریق آشنا به آنجا رفت.

آن روز ساعت 8 صبح برای عمل رفت. من و خواهر و دختر 4 ساله‌ام آنجا بودیم. ساعت 10 و نیم، 11 بود که به ما اطلاع دادند همسرم حالش خوب نیست. مرتب می‌رفتند و می‌آمدند ولی کسی به  ما اطلاعات دقیق نمی‌داد. مرتب می‌گفتند فقط حالش خوب نیست، اما کسی نگفت که دچار ایست قلبی شده است. ما هم کلافه و نگران بودیم. تااینکه گفتند، باید به بیمارستان منتقل شود. خیلی شوکه شدیم. وقتی همسرم را دیدم و ملافه را کنار زدم، دستش کبود بود. رنگش پریده بود. هشیاری هم نداشت.»

عجیب‌ترین مرگ ممکن برای محبوبه، ۳۵ساله، اهل تهران

کلینیک، تجهیزات نداشت

او ادامه می‌دهد: «آنها مرتب سعی می‌کردند که به ما امید بدهند. ولی دست و پایشان را گم کرده بودند. به دنبال تختی در قسمت آی‌سی‌یو در بیمارستان‌ها می‌گشتند. خودم همسرم را به بیمارستان منتقل کردم، اما گویا او دچار ایست قلبی و تنفسی شده و بعد از آن خون‌رسانی به مغزش دچار آسیب می‌شود. او شاید اگر زودتر به بیمارستان منتقل می‌شد، الان زنده بود. کاملا مشخص است که این موضوع به اهمال‌کاری مسئولان، پزشکان و پرستاران مربوط است. من عاشق همسرم بودم. 9 سال و 3 ماه بود که با هم زندگی کردیم. هر ثانیه‌اش برای من خاطره است. تا عمر دارم او را فراموش نمی‌کنم. او فداکار و خیر و مهربان بود. الان انگار در قفسم. خانه‌دار بود. لیسانس مهندسی تکنولوژی معماری داشت. رتبه‌اش زیر 70 بود. باورم نمی‌شود.

داغ خیلی سنگینی است. خدا فقط باید به بچه من صبر بدهد. او بدون مادرش نمی‌تواند بماند. خیلی وابسته بود. همسرم 32 میلیون تومان برای این جراحی پول داد. امیدواریم هرچه زودتر آنجا را پلمپ کنند تا با هیچ فرد دیگری اینطور رفتار نشود. من تا آخرش پیگیر این ماجرا هستم. آن کلینیک چند پرستار درست و حسابی نداشت. ما از همه آنها شکایت داریم. الان اگر این بچه آسیب ببیند چه کسی مقصر است.

حق ما نباید ضایع شود. آنها مرتب تقصیر را گردن پرستار و سوپروایزر می‌اندازند. تا  این کلینیک پلمپ نشود. در صورتیکه آنجا اصلا تجهیزات درست‌وحسابی نداشت. آنها می‌گویند که همسرم بعد از عمل به هوش آمده و بعد از آن حالش بد شده است. در صورتیکه ما فکر می‌کنیم او حین عمل دچار آسیب شده است. به آنها می‌گوییم حداقل فیلم دوربین‌ها را به ما نشان بدهید. ولی می‌گویند کلینیک هیچ دوربینی نداشته است. شاید همسرم اگر پنج دقیقه زودتر به بیمارستان می‌رفت الان زنده بود.»

پیگیر شکایت‌مان هستیم

این مرد داغدیده در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «همسرم دو نفر همراه داشت، اما هیچ حرفی به ما نزدند. مرتب دروغ گفتند. بحث قصور پزشکی یک طرف و بحث دروغ گفتن و لاپوشانی کردن یک طرف. آنجا بیشتر شبیه درمانگاه محلی بود تا کلینیک زیبایی. 9-8عدد تختخواب داشت همراه با دو پرستار. ما از همه شکایت داریم. در خصوص بحث اهدای عضو هم فقط همین مسأله است که ما را آرام می‌کند و به ما تسکین می‌بخشد. چون محبوبه خیلی مهربان بود. خودش کارت اهدای عضو داشت. می‌دانیم که این‌ کار را دوست داشت. برای همین، ما هم از این بابت خیلی خوشحالیم. امیدوارم به پرونده ما رسیدگی شود تا فرد دیگری مثل همسرم بی‌گناه جانش را از دست ندهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      آخه این مرحومه که بینیش ایرادی نداشته. برای چی اینقدر بینی عمل میکنند؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        به جای بینی جهان بینی تونو تغییر بدید.

    • Moon

      الهی بمیرم

    • فخری

      روحشان شاد
      یادش گرامی

    • ناشناس

      خدا لعنتتون کنه که مفت یه بچه رو از مادرش جدا کردین یه خانواده رو داغدار کردین به بهانه تخصصوص

    • بنده خدا

      خدارحمتشون کنه وبه خانوادشون کمک کنه

    • آرزو

      خدا رحمتش کنه .خدا از این پزشک بی تجربه نگزره

    • لیلا

      روحش شاد😔

    • ناشناس

      خداوند به شما صبر بدهد. خیلی دردناک و جانسوز

    • ناشناس

      این عمل اهدای عضو دراین حالت احتمالا شرعی نباشد وفشاری بر خانواده بیشتر می شود بیش از آنکه بفکر سلامت مردم باشند فکر برداشت اعضای آنها هستند لااله الاالله

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کاملا موافقم یاد خانواده عموی خودم افتادم که باید برای اهدای اعضای دخترشان در شرایط سخت تصمیم میگرفتند.تیمهای راضی کننده خانواده ها اصلا بیطرف اقدام نمیکنند.خانواده رو توی منگنه قرار میدن که رضایت بدن.اصلا کارشون درست نیست واون دنیا باید در پیشگاه همه این عزیزان از دست رفته وخداوند عالم پاسخگو باشند.

    • ناشناس

      دو روز دیگه شوهره زن می گیره، یادش میره محبوبه کی بود اصلا!

    • 3325

      وفتی با پارتی و سهمیه پزسک می شن این اتفاقها هم باید ببفته...
      چ دردی شده عمل زیبایی

      پاسخ ها

      • پزشک غیر سهمیه ای

        شما همه مطمئن هستید این پزشک سهمیه ای بوده جماعت جالبی هستیم و شاید عقده هایی انباشته نسبت به پزشکان

    • ناشناس

      دلم برای او بچه فقط سوخت درد یتیمی و بی مادری خیلیسخت و وحشتناکه. فقط خدا صبر بده

    • ناشناس

      اصلنم عجیب نیست... وقتی برای چشم و هم چشمی و برا اینکه از قافله عقب نمونی خودتو ب فنا میدی

    • اکرم

      روحش شاد خیلی درد ناکه خداصبرتان بده🖤🖤

    • ارشین

      یک بچه تا آخر عمر از نعمت سراسر عشق مادر محروم شد .

      یک زندگی گرم از هم گسست .

      فقط بخاطر یک اشتباه .
      اولین و بزرگترین اشتباه .تغییر در آنچه که خدا مقدر کرده و مشکلی هم نداشته .

    • اکرم

      روحش شاد چقدر دردناکه خدا به خانواده اش صبر بده

    • ناشناس

      خداوکیلی مطلب رو خوندی شما!؟دقیقا گفت همسرم کارت اهدای عضو داشته؛اونوقت شما میگی شرعی نیست!!!حتماکه نباید درمورد هر چیزی اظهار فضل کنید.

    • بهار

      خانم که بینیش خوب بوده..این چه تبی هست که بین اکثریت افتاده؟! الهی که خدا آرامش و صبر به بازماندگان عنایت فرماید

    • ناشناس

      حالا باز اصرار داسته باشین به بدنتون که ودیعه خداونده و قابل احترام و شکر گذاریه بی حرمتی کنید و خودتونو بیخود و بیجهت بسپرید دست تیغ این پزشکان بی سواد پول پرست

    • ناشناس

      حالا حالا مونده اثرات مخرب واکسن هارو ببنیید اولیش سکته جوانان هست یه نگاه به دور اطرافتون بندازین کم نیستند

    • ناشناس

      خب از انسان سالم که نمیشه عضو برداشت.از بیمار مرگ مغزی برمیدارن.که همشون این شرایط رو دارن.جای قضاوت ی لحظه فکر کن خدای نکرده یکی از عزیزانت به عضو اهدا داره.اتفاقا خ کار خوب و پسندیده س

    • ناشناس

      آخه مگه‌مجبورین برین عمل زیبایی خدا هر چی داده خیلیم خوبه حتما صلاح بوده اونو داده پولشون اضافیه نمیدونن چجوری خرج کنن میفتن به جون خودشون اینم نتیجش یه بچه بی مادر شد یعنی فاجعه و تمام

    • ناشناس

      خداوند وقتی آدم را خلق کرد خودش را تحسین کرد .چرا خلقت خداوند را دستکاری می کنید ؟

    • ناشناس

      باز کارشناسیهای ملت شروع شد
      خدا رحمتشون کنه

    • delkhoon

      وقتی با آشنا بازی و پارتی صعمیه پزشکی میگیرند آخرش معلوم ایجور بشه و الان حکمشو کاش زندان و پلمپ باشه که فکر نکنم همو پارتیاش بزارن

    • ناشناس

      پولدار ی دیگ

    • سردار

      برادر من خدا رحمت کند آن مرحومه را ولی ایشان قبل از عمل چکاپ قلبی و تاییدیه عمل از طرف پزشک متخصص قلب گرفته بودن یا نه؟بحثی هم در کمبودهای این کلینیک های پول به جیب زن نیست نود و نه درصد آنها باید پلمپ شوند

    • ناشناس

      خدا به دخترش کمک کنه تا بتونه صبر و تحمل کنه، واقعا متاسفم.

    • ناشناس

      تولید غصه بخوری میگیره بینیش مشکل ی داشته

    • ناشناس

      این مگه همون نبود سوزوندنش

    • ناشناس

      دکترای رانتی همین اند

    • ناشناس

      خدا به شما صبر بده و روحش شاد

    • گل

      خداوند رحمتشان بکند و به خانواده خای عزیز و محترم و بزرگوارشان صبر و سلامتی بدند انشالله

    • ناشناس

      خدا رحمتش کند

    • حسام

      نه اون ی جریان دیگست

    • Sekandar

      من نمیدونم این عمل زیبایی ینی چه؟ شده یه جور چشم هم چشمی آخه اینهایی که حتی میخان توو کار خدا هم دخالت کن متاسفانه یه مشت بی وجدان برای پر کردن جیبشون از هیچ جنایتی فرو گذار نیستند و قربانیان جنایت این بی ومودها علاوه بر مراجعه کننده و خانواده شان پرستاران هستند که سخت ترین کارها رو انجام میدن و کمترین حقوق نصیلشون میشه هستند و اصولا این مفت خورها دم به تله نمیدن و کاسه کوزه سر گرستار و گرسنل اتاق عمل خرد میشه ولی کور خوندن مردم سره رو از ناسره خوب تشخیص میدن ایکاش از قانون به نفع این جراح و متخصصین بیسواد سواستفاده نمیشد

    • آخرین سنگر سکوته

      چرا نام کاربریمو نزدی برترینها ینی آخرین سنگر سکوته
      از نظر شما مشکل داره؟ که حذف کردین

    • ناشناس

      عمل بینی بخوای انجام بدی باید ناقابل هشتاد میلیون بدی معلومه هر چقدر پول بدی همونقدر اش میخوری

    • ناشناس

      عمل بینی بخوای انجام بدی باید ناقابل هشتاد میلیون بدی معلومه هر چقدر پول بدی همونقدر اش میخوری

    • پرنیان باباش

      دکتر کوپنی بهتره بقول پزشکیان نماییده تبریز

    • کریم

      اگر کلینیک انقدر مجهز نبود یا نیروهای کارآمد نداشت پس چطور تونستن این خانم رو احیا کنن چون اگه ایست قلبی بوده بالاخره احیا شدن حالا بحث بر سر مرگ مغزی نیاز به بررسی داره کاش حرفهای مسئولین و پزشکان هم انعکاس بدین

      پاسخ ها

      • حسین

        یک مقدار صحبت ها هم متناقض هست از یک طرف دکتر اهدا عضو گفته سریع به ای سی یو اعزام شده از طرفی همسر بیمار بر خلاف این صحبت را کرده و گفته خودم بیمار را بردم مگر میشود همچین بیماری را بدون آمبولانس به بیمارستان اعزام کرد التماس تفکر

    • نوآوران

      چندروز پیشم که یه خانم زیر عمل کشته بودن و جنازشم برده بودن سوزونده بودن چرا پیگیری نمیکنن قتل به این فجاهت

    • ferooo

      دلم سوخت برای اون بچه و جوونیه محبوبه..
      خدا فقط صبر عطا کنه
      خواهشن کوچکترین و جزئی ترین جراحی رو تو کلینیک انجام ندید.
      فقط و فقط و فقط بیمارستان رو برای جراحی انتخاب کنید.
      قحطیه پزشک و جراح که نیست، پزشکی رو انتخاب کنید که بیمارستان جراحی کنه.
      الان جواب یه عمر بی مادریه اون بچه رو کی میده..

      پاسخ ها

      • مهسا

        من خودم از کادر درمان هستم و هم در بیمارستان و دو روز هم در مرکز جراحی کار میکنم از نظر آمار متأسفانه در بیمارستان وقایع ناخواسته خیلی بیشتر اتفاق میفته ولی چون مراکز جراحی کوچکتر هستن و بیشتر اعمال زیبایی را انجام میدن حتی یک مورد اتفاق هم در طول چند سال در یک مرکز خیلی بزرگ جلوه داده میشه در هر صورت از نظر منم این متن دارای تناقض بین اظهارات هست

    • ناشناس

      متاسفم واقعا... دختر عموی من هم دقیقا به همین شکل بعد از عمل بینی دچار مرگ مغزی شد

    • ناشناس

      بهتره اسم کلینیک رو بنویسید که دیگه مردم نرن اونجا

    • رفیق

      بگیره،...؟نگیره زنده میشه؟

    • اسی طاهری

      منم دماقم‌یک‌متره چی کنم

    • ناشناس

      بخدا اگ این عکس ان مرحومه هست واقعا زیبا بود و نیازی ب عمل نداشت چرا اینها با جان خودشان بازی میکنن

    • ناشناس

      مگه میخوای تا اخر عمر عزاداری بکنه چقدر انتظار دارین از مردا

    • ناشناس

      خودشون رو بخاطر خود کم بینی به کشتن میدن

    • ناشناس

      بر عکس کاملا در مورد نظر جنابعالی مخالفم،،، ایشون از دنیا رفته روحش شاد، اینکه جان 2یا چند نفر را نجات بدهد و هر عضوش در بدن همنوعی دیگر به حیات ادامه دهد انگار خودش زنده است و روحش در آرامش است خداوند هم راضی ست... برای اهدا خون و عضو همه همه تبلیغ کنیم... خداوند به خانواده ش اجر و صبر دهد ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج