۱۲۵۱۸۸۳
۱۰۱۱۸
۱۰۱۱۸
پ

جنجال لباس‌های خاص زنان یگان ویژه

پلیس زن از نیازهای جامعه بوده که به تدریج تشکیل و فعال شده است. در نگاه نخست آنچه از پلیس زن به اذهان خطور می‌کند، ماموران گشت ارشاد هستند که به دختران و زنان برای بدحجابی تذکر می‌دهند یا به همراه مرد برای بازداشت زنان اقدام می‌کنند که پوشش آنها چادر و مقنعه بود.

برترین‌ها: پلیس زن از نیازهای جامعه بوده که به تدریج تشکیل و فعال شده است. در نگاه نخست آنچه از پلیس زن به اذهان خطور می‌کند، ماموران گشت ارشاد هستند که به دختران و زنان برای بدحجابی تذکر می‌دهند یا به همراه مرد برای بازداشت زنان اقدام می‌کنند که پوشش آنها چادر و مقنعه بود. در اتفاقات اخیر زنان پلیس با پوشش دیگری مشاهده شدند که تاکنون سابقه نداشت و زنان یگان ویژه هستند. فیلم حضور این زنان در خیابان‌ها با پوشش جدید واکنش‌هایی را به دنبال داشته است که در این مطلب با گزارشی از آرمان ملی به آن‌‌ها پرداخته‌ایم.

جنجال لباس‌های خاص زنان یگان ویژه

برنا در معرفی این پلیس‌ها نوشت:« این گروه از پلیس های زن تنها زنانی هستند که در لباس پلیس چادر به سر ندارند و علت آن هم عملیات‌های جسمی و فیزیکی آنان است که همگی با بدن های ورزیده و مانتوی کوتاه بالای زانو آموزش دیده اند تا تن به تن عملیات انجام دهند و این فرم لباس مورد تایید مقامات عالیرتبه قرار گرفته تا در عملیانت های خیابانی دست و پا گیر نباشند.» روز گذشته از فرمانده یگان ویژه سوال شد :«در فیلمی که از زنان یگان ویژه در فضای مجازی منتشر شد زنان با مانتو، شلوار و مقنعه و کلاه نظامی دیده می‌شدند برخی معاندین نیز بر این اصرار داشتند که اگر چادر حجاب اصلی است پس چرا نیروهای یگان ویژه چادر به سر ندارند در این خصوص چه می‌فرمایید؟» سردار حسن کرمی پاسخ داد: «این شبهه‌اندازی کار ضدانقلاب است اگر چه با چادر می‌شود عملیات انجام داد اما با توجه به اینکه مأموران ما در صحنه عملیات برای دستگیری اقدام می‌کنند با توجه به استنادات شرعی و رعایت حدود شرعی این پوشش را برای آنها به کار بردیم. اگرچه اعتقاد داریم حجاب محدودیت نیست و چادر حجاب برتر است اما مأموران ما در عین رعایت حجاب و پوشیدن مقنعه و گذاشتن کلاه، لباس ضدضربه‌ای متناسب با مأموریت را به تن دارند.

جنجال لباس‌های خاص زنان یگان ویژه

لباس فرمی که کاملا پوشیده بوده و بدن‌نما هم نیست و با توجه به مأموریت آنها طراحی شده است؛ همانطور که ورزشکاران ما در صحنه ورزش نیز از لباس‌های پوشیده استفاده می‌کنند که منافاتی با رعایت حجاب ندارد.خوشبختانه یگان زنان زینبی در عملیات اخیر بسیار موفق عمل کردند.» سردار کرمی توضیح داد: « با توجه به اینکه برای رعایت موازین شرعی و مسائل اعتقادی باید از زنان استفاده می‌کردیم «یگان زینبی» پلیس ویژه وارد عمل شد. این یگان متشکل از بانوانی است که به صورت درجه‌دار و افسر آموزش‌های کامل را دیده و به صورت یک واحد عملیاتی قوی در تهران سازمان‌دهی شده است و در مواقعی که خانم‌هایی در اجتماعات مقابل ما هستند بعد از ارشاد و تذکر و کار عملیاتی اگر نیاز به دستگیری باشد و معذوریت شرعی وجود داشته باشد این زنان یگان ویژه هستند که وارد عمل می‌شوند.»

واکنش کاربران چیست؟

کاربری به نام سینان نوشت: این تصاویری که از زنان ِ یگان ویژه بیرون آمده، حس متناقضی دارد، هم یادآور محرومیت زنان از یک سبک زندگی معمولی‌ست و هم در اینجا کارکردی علیه خودش پیدا کرده، می‎دانم فضا رادیکال و حساس است و اما شاید همین اقدامات را هم باید موشکافانه‎تر تحلیل کرد

کاربر دیگری به نام سارا نوشت: اگر عکس‌های زنان یگان ویژه واقعی باشد، یعنی این که فصل تازه‌ای شروع شده و استفاده از زنان با این شمایل تا جایی که من خاطرم هست بی‌سابقه یا حداقل کم‌سابقه است،فقط امیدوارم این زنان نگاه بهتری را در جامعه رواج دهند و دوقطبی موجود را کمرنگ کنند.

اما نظر مص‌مص شاید از همه جالب‌تر باشد: ما که مشکلی نداریم با پوشش شما، کاش شما هم با پوشش ما مشکلی نداشته باشید

شخصا با دیدنشون حال کردم

اعتراض محمدرضا به انتشار این تصاویر: تا جایی که خاطرم هست، پوشش مهسا امینی از این‌ها بیشتر بود، همین‌طوری یهو یادم افتاد

جنجال لباس‌های خاص زنان یگان ویژه

تاریخچه فعالیت پلیس زن در کشور

در کشور ما بیش از22 سال از آغاز به کار پلیس زن می‌گذرد. دکتر فریبا شایگان؛ رییس دانشکده پلیس زن، در خصوص تاریخچه فعالیت پلیس زن در ایران گفته پلیس زن از سال 1345 در ایران آغاز به کار کرد. قبل از انقلاب تعداد پلیس زن کم بود و آن‌ها فعالیت‌هایی مانند ایستادن سر چهارراه‌ها برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی انجام می‌دادند. استفاده از پلیس زن قبل از انقلاب بیشتر جنبه نمایشی داشت و بسیاری از موازین شرعی نیز در نوع پوشش و آموزش این زنان رعایت نمی‌شد.

جنجال لباس‌های خاص زنان یگان ویژه

پس از انقلاب نوع پوشش و مشاغل پلیس زن تغییر کرد و زنان پلیس در مشاغل اداری و به‌داری فعالیت ‌می‌کردند، اما دیگر در نیروی انتظامی افسر پلیس زن حضور نداشت. این در حالی بود که ضرورت وجود زنان افسر در موارد ضروری احساس می‌شد. به همین دلیل سال 1377 نیروی انتظامی اصلاحیه‌ای به مجلس فرستاد و مجلس تصویب کرد نیروی انتظامی افسر پلیس را به صورت نظامی و انتظامی به‌کار گیرد. در نتیجه، اولین دوره پلیس زن با یونیفورم نظامی از سال 78 از طریق کنکور وارد دانشکده پلیس شد. از همان ابتدا قرار شد زنان پلیس تنها برای رفع نیازهای زنان و کودکان و در مشاغلی که از بعد شرعی، روحی و فرهنگ اسلامی و ایرانی ضرورت دارد حضور داشته باشند. ابتدا به این مساله اشاره می کنیم که برای پلیس زن شدن چه رشته ای باید خواند: پلیس بودن و افسر نیروی انتظامی از کارها و شغل های بسیار سخت به حساب می‌آید و فرد اضافه بر تجربه در این زمینه باید رزومه کاری قوی و مناسبی هم داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج