۱۲۵۳۳۷۷
۲۴۸۶۱
۲۴۸۶۱
پ

غذا خوردن زن و مرد در کنار هم و وسوسه‌های شیطان

در میان اعتراضات چهل روز اخیر، دانشجویان بی‌وقفه‌ترین اعتراضات را داشتند و حالا بعد از تصاویر مکرری که از تجمع و شعار آمده و همچنان می‌آید، مساله «سلف» مورد تازه‌ای‌ست که در حاشیه این اعتراضات و در هم‌افزایی با موجی که «زن‌ها» را در مرکز خودش دارد، خودنمایی می‌کند.

برترین‌ها: در میان اعتراضات چهل روز اخیر، دانشجویان بی‌وقفه‌ترین اعتراضات را داشتند و حالا بعد از تصاویر مکرری که از تجمع و شعار آمده و همچنان می‌آید، مساله «سلف» مورد تازه‌ای‌ست که در حاشیه این اعتراضات و در هم‌افزایی با موجی که «زن‌ها» را در مرکز خودش دارد، خودنمایی می‌کند. دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و به طور خاص دیروز در شریف تلاش می‌کنند به طور مختلط کنار هم بنشینند.

غذا خوردن زن و مرد در کنار هم و وسوسه‌های شیطان

با هم غذا خوردن البته چیزی‌ست که دائم و هر لحظه در تمام رستوران‌ها و کافه‌ها و ... تکرار می‌شود. مشخص نیست اصرار به تفکیک جنسیتی هنگام غذا خوردن دقیقا واجد چه ملاحظه‌ای‌ست؟ صرف این که چنین چیزی اصلا چرا باید تبدیل به مطالبه و بعد تنش شود، به هر حال رسانه‌ها خوانش خودشان از ماجرا را داشته‌اند، برخی مثل فرهیختگان و تسنیم و فارس و یا ایرنا علیه دانشجویان خواهان اختلاط بودند، برخی رسانه‌های آن طرف آب چنین مطالباتی را بدیهی می‌دانند، ما اینجا اما صرفا ماجرا مرور کرده‌ایم، با اشاره به تمام نگاه‌های موجود:

روزنامه فرهیختگان درباره این اتفاقات نوشت: دانشگاه صنعتی‌شریف این روزها به‌جای صحبت از دستاوردهای محققان و آخرین مطالعات اساتید و نتایج پژوهش دانشجویانش با حواشی عجیب‌و‌غریبی روی خط خبری رسانه‌ها می‌چرخد. دانشگاهی که پس از دو هفته با حضور مجدد دانشجویان کارشناسی قرار بود به‌حالت عادی فعالیت خود برگردد و دانشجویان ورودی جدید هم از هفته آینده حضوری به دانشگاه بروند. شنبه هم تریبون آزاد جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه با حضور رئیس و معاونان برگزار شد. اتفاقی که با وجود برخی اتفاقات و رفتارها اما حرکتی در‌جهت بازگشت آرامش به دانشگاه پس از وقایع تلخ یکشنبه دهم مهرماه بود. دانشجویان با دیدگاه‌های مختلف پشت تریبون حاضر شدند، نکات خود را مطرح کردند و رئیس دانشگاه هم به انتقادات پاسخ داد. (فرهیختگان اما ننوشته که یکی از دانشجویان در همان جلسه پرسش و پاسخ بازداشت شده است)

با این حال روز گذشته دوباره حال‌و‌هوای شریف دگرگون شد. ماجرا از آنجایی شروع شد که تعدادی از دانشجویان در اعتراض به مختلط‌ شدن فضای سلف اقدام به برگزاری تجمع کردند. صبح دیروز هم نامه‌ای از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف منتشر شد که در آن قانون را یکی از محورهای اعتراضات خوانده، اراده دانشجویان را مهم‌ترین قانون معرفی کرده و بی‌اهمیت شمردن این اراده با عناوینی مانند خواسته‌های خلاف قانون را به‌عنوان عامل اصلی تجمع‌های شریف دانسته بود. دبیر انجمن به جلیلی هشدار داده که امنیت دانشگاه در گرو رویکرد شماست و پیشنهاد کرده که بخشی از کارنامه سرکوب نشود که عاقبتی بهتر از عاقبت اعقاب خود ندارد!

غذا خوردن زن و مرد در کنار هم و وسوسه‌های شیطان

غذا خوردن زن و مرد در کنار هم و وسوسه‌های شیطان

 همین نامه و اتفاقات روز شنبه در سلف البرز دوباره باب تجمع کف دانشگاه را باز کرد. پس از گروه اول، حالا نوبت گروه دوم بود که با شعارها زورآزمایی کنند؛ هرچند همه زور بر شعارها باقی نماند. همین دقایق و لحظات، کم‌کم صدای شکستن شیشه از سلف البرز بلند می‌شود تا این‌بار در غربی سلف صحنه مقابله دو جریان دانشجویی باشد. یک‌ طرف سنگر گرفته در سلف و طرف دیگر با همه وجود به خط زده است!

خبرگزاری فارس مدعی شده دانشجویان معترض اکثرا پسر بودند. در واقع این رسانه هدف این مطالبات را «جنسی» تفسیر کرد و نوشت: مطالبه این دانشجویان که اکثریت آنها پسران دانشجو بودند، حضور مختلط در سلف سرویس دانشگاه و غذا خوردن با خانم‌ها بود که سرانجام با سکوت و همراهی مسئولین دانشگاه، با ورود این دانشجویان به محیط سلف سرویس، تعدادی از آنها به رقص و پایکوبی پرداختند و خوشحالی خود را از این اتفاق بروز دادند و در این بین چند دانشجوی دختر نیز در تریبون آزادی که در حضور رئیس دانشگاه برگزار شد، بدون حجاب حاضر شدند. 

غذا خوردن زن و مرد در کنار هم و وسوسه‌های شیطان

سردبیر جوان نیز با نوعی تعمیم‌گرایی اتفاقات روز گذشته را تحلیل کرد: از سلف مختلط شروع می‌کنند و به استخر مختلط می‌رسند.

غذا خوردن زن و مرد در کنار هم و وسوسه‌های شیطان

خسرو نقیبی،روزنامه‌نگار در کپشن عکس زیر از تجمع بسیجیان دانشگاه نوشت: فکر می‌کردیم «دینامیت»ها و «گشت ارشاد»ها اغراق می‌کنند؟ عزای هم‌نشینی دختر و پسر در سلف دانشگاه گرفته‌اند حاضران در این عکس، وسط این روزها. 

کاش یکی بگوید جعل است کپشن‌های خبری پای این عکس. آدم باورش نمی‌شود در سال ۱۴۰۱. این‌ها مگر کجای این شهر زندگی می‌کنند؟ رستوران نه، ساندویچی محل‌شان نمی‌روند؟ 

دوباره به این عکس نگاه کنید. باورنکردنی‌ست هنوز هم برای من، واقعی‌شدنِ آن کاریکاتورهای توی فیلم‌های کمدیِ بازاری. کاش روزی بفهمند فقط دارند با آبروی مذهبیون و معتقدان بازی می‌کنند با این افراطی‌گری‌های سبک‌سرانه. روزی نه خیلی دیر.

غذا خوردن زن و مرد در کنار هم و وسوسه‌های شیطان

دیگری نوشت: ‌این‌ها بسیجیان دانشگاه شریف هستند که اینطور‌ گریه می‌کنند.

گریه نمی‌کنند برای اینکه مردم به نان شب‌شان محتاج شده‌اند گریه می‌کنند چون امروز دختران در کنار پسران در دانشگاه ناهار خورده‌اند.

ابراهیم داروغه‌زاده نیز نوشت: ‌دختر ها و پسر های دانشجو در یک سالن غذا بخورند چه اتفاقی می افتد؟ مگر رستوران های سطح شهر زنانه مردانه هستند ؟ 

یکی دیگر ازکاربران با انتشار تصویر زیر نوشت: ‌در باره گریه ۱۰ دانشجو بابت حضور دختران‌وپسران در سلف‌سرویس دانشگاه شریف

حضور انور این دانشجویان عزیز عرض می‌کنم که دو عکس پیوست را ببینند.

هر سال میلیون‌ها زن‌ومرد به‌صورت مختلط مراسم عبادی حج و راهپیمایی اربعین را به‌جا می‌آورند و بعضا در کنار هم می‌خوابند!

غذا خوردن زن و مرد در کنار هم و وسوسه‌های شیطان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج