۱۲۶۶۲۷۲
۷ نظر
۱۴۱۱۴
۷ نظر
۱۴۱۱۴
پ

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

هر سال تشکیلات Capture the Atlas Travel Photography Blog، مجموعه‌ای از عکس‌های برنده در موضوع عکاسی از نورهای شمالی و شفق قطبی منتشر می‌کند و عکس‌های موجود در این مقاله از میان عکس‌های برتر همین مجموعه در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است.

برترین‌ها - آرمان رمضانی: هر سال تشکیلات Capture the Atlas Travel Photography Blog، مجموعه‌ای از عکس‌های برنده در موضوع عکاسی از نورهای شمالی و شفق قطبی منتشر می‌کند و عکس‌های موجود در این مقاله از میان عکس‌های برتر همین مجموعه در سال 2022 انتخاب شده است. پیش از آنکه شما را به تماشای جادوی آسمان دعوت کنم باید اضافه کنم که شرح هر عکس مانند عنوان به قلم عکاسِ همان عکس نوشته شده است.

تماشای آسمانِ شبِ میشیگان

عکاس: مِریبِث کیزِنسکی / شهر فرانکفورت، میشیگان

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"راستش معمولا خانمِ شفق قطبی نه منتظر کسی می‌ماند و نه خیلی به پیشبینیِ هواشناسی پایبند است، به همین دلیل تماشای این آسمان زیبا واقعا لذت‌بخش بود. آن شب بادِ شدیدی می‌وزید و چون شبِ جمعه بود، جمعیت زیادی مانند من انتظار شفق قطبی را می‌کشید. در نهایت در نزدیکی 11:30 شب، خانم شفقِ قطبی پدیدار شد و همه ما هورا کشیدیم."


یخ‌های سر به فلک کشیده

عکاس: ویرژیل ریلیونی / گرینلندِ شرقی

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"این عکس را در عرض جغرافیاییِ 71 درجه گرفتم و معمولا در چنین نقطه‌ای به دلیل خاصیت مغناطیسی شمال، شفق قطبی بسیار واضح‌تر مشاهده می‌شود. در این عکس برای اجتناب از حرکتِ یخ‌ها، زمانِ اکسپوژِر(Exposure Time)ِ کمی انتخاب کردم و در ضمن چون رنگ‌ها و اشکالِ آسمان مانند یک انفجار در حال حرکت و تغییر بودند نیاز بود شاتر اسپیدِ (Shutter Speed)سریعتری انتخاب شود."


انفجارِ رنگ‌ها

عکاس: وینسنت بودِز / ترومسو، نروژ

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"در آن شب با وجود اینکه پیشبینی هواشناسی برای ظهورِ شفق قطبی بسیار امیدوارکننده بود اما حتی فکرش را هم نمی‌کردم با چنین صحنه‌ای روبرو شوم. آسمان در محلی که من ساکن شده بودم ابری بود و به همین دلیل چند ساعتی رانندگی کردم و در حوالی ساعت 3 نیمه شب معجزه اتفاق افتاد." "انگار خواب می‌دیدم. انگار رنگ‌ها بالای سرم منفجر می‌شدند و همه‌چیز آنقدر واضح بود که حتی نیازی به تجهیزات خاص برای تماشا هم نبود. راستش تا پیش از ظهور شفق قطبی و نور شمالی هم شب زیبایی بود و پس از آن شاید به زیباترین، خوشرنگ‌ترین و خاطره انگیزترین شب زندگی من تبدیل شد."


ارواح فصل زمستان

عکاس: اونای لارایا / لپلند، فنلاند

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"امسال تصمیم گرفتم بالاخره شفق قطبیِ گریزپا را گیر بیندازم و با همین هدف به بخشی از منطقه لپلند که در کشور فنلاند واقع است سفر کردم. من در محلی به نام کووسامو ساکن شدم و از بخت بد من 3 روزِ اولِ اقامتم به خاطر آب و هوای بد، ناامید کننده بود. از روز چهارم شرایط تغییر کرد و این عکس نتیجه همان سفر است."


ملکه شفق‌های قطبی

عکاس: Tor-Ivar Naess / نوردرِیسا، نروژ

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"راستش را بخواهید باید بگویم تابحال هیچ عکاسی از تماشای آسمانِ زیبای مملو از شفق قطبی لذت نبرده است. حقیقت این است که وقتی شفق قطبی پدیدار و آسمان پر از رنگ می‌شود، ناگهان همه چیز آنقدر سریع پیش می‌رود که یا می‌توانی غرق در تماشای زیبایی و عظمت آسمان شوی و یا وقت اندکت را صرف ثبت عکس از چنین پدیده‌ای می‌کنی. تصورش سخت است. گویی در زمان بسیار اندکی آسمانِ شب دیوانه می‌شود و فکر نمی‌کنم بشود هم از آن لذت برد و هم عکاسی کرد."


زیرِ آسمانِ شمالی

عکاس: رِیچِل جونز راس / قلمروی یوکون، کانادا

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"آسمانِ شمالی به معنی واقعی کلمه عجیب و غیر معمول و مجذوب کننده است. در تابستان خورشید به طور کامل غروب نمی‌کند و در زمستان تقریبا خبری از خورشید نیست و شب‌ها بسیار طولانی است. اما نکته جالب اینجاست که در هر ماه 3 یا 4 روز وجود دارد که ماه هرگز غروب نمی‌کند (Circumpolar) و در 3 یا 4 روزِ دیگر از هر ماه، ماه به طور کلی طلوع نمی‌کند. بله همان‌طور که گقتم آسمان شمالی دیوانه کننده و البته پر از جذابیت است."


آسمان سرخ

عکاس: روسلان مِرزلیاکوف / نایکوبینگ مورس، دانمارک

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"شبی باورنکردنی بود. در لیمفیورد یعنی محلی که تا خانه من تنها 3 دقیقه فاصل دارد، ناگهان ستون‌های قرمز رنگ به طرز دیوانه‌واری آسمان را پوشاندند. بسیاری فکر می‌کنند دانمارک به دلیل دوری از نورهای اصلیِ شمالی، مکان ایده‌آلی برای تماشا یا عکاسی از شفق قطبی نیست. البته درست هم فکر می‌کنند اما من با 10 سال سابقه عکاسی از آسمانِ شب همواره به دیگران توصیه می‌کنم در هر نقطه‌ای که هستید به تماشای آسمان شب بنشینید و از معجزه غافل نشوید."


نوری بر فراز کِرلاگِر

عکاس: جنس کراوس / سوورلند، ایسلند

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"در ماه اکتبر و در حین سفر به ایسلند آنقدر خوش‌شانس بودم که شاهد پدیده فوق‌العاده‌ی KP8 باشم و در کنار آن چون اولین باری بود که چشمم به نورهای شمالی می‌افتاد بدون معطلی برنامه پروازم را تغییر دادم. با این تغییر، سفرِ من دست‌کم یک روز طولانی‌تر می‌شد اما به محض اینکه چشمم به آسمان صاف و انعکاسِ باورنکردنی شفق قطبی افتاد فهمیدم تصمیم درستی گرفته‌ام. خوشبختانه در نهایت همه‌چیز دست به دست هم داد و من به طور کامل از عکس‌ها راضی بودم."


سرآغاز (Inception) 

عکاس: جولیو کوبیانچی / جزایر لوفوتِن، نروژ

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"اگر تجربه‌اش را ندارید حرف من را بپذیرید، آسمانِ قطب شمال شما را مبهوت خواهد کرد. تصمیم من از روز اول، اقامت در کوهستان بود تا در کنار لذت بردن از منظره زیبای جزایرِ لوفوتن، بالاخره بتوانم عکسی که سال‌ها منتظرش بودم را بگیرم." "راستش سال‌ها برنامه‌ریزی کردم تا بتوانم یک عکس خاص را به مجموعه عکس‌های شفق قطبی‌ام اضافه کنم. در این عکس خاص می‌خواستم یک شفق قطبی دوتایی (Double Surora) و قوس کهکشان راه شیری مشخص باشد. پس از سال‌ها رویاپردازی بالاخره در آن شب همه‌چیز مهیا بود و توانستم این عکس را ثبت کنم."


Nugget Point Lighthouse Aurora

عکاس: داگلاس ثورن / The South Island، نیوزلند

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"نقطه‌ای که در سمت چپ عکس واقع شده، ظاهرا به دلیل وجود سنگ‌هایی شبیه به تکه‌های طلا توسط کاپیتان کوک، ناگت پوینت نامیده شده است. در نهایت فانوس دریایی در لبه پرتگاه گویی دقیقا در نقطه‌ای واقع شده که آسمان و اقیانوس ملاقات می‌کنند." "این نقطه مانند بهشت عکاس‌هاست و راستش در ابتدا قصد من این بود که تنها از پدیدار شدن شبحِ کهکشان راه شیری بر فراز فانوس دریایی عکاس کنم. در نهایت اما تصویر کهکشان راه شیری و شفق قطبیِ زیبا چنان در هماهنگی کامل در هم تنیدند که قصد اولیه‌ام را کاملا فراموش کردم."


خانه اِلف‌ها

عکاس: آزیِر لوپز کاستر / استاکنِس، ایسلند

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"مکانی که در عکس مشخص است مانند سرزمین موعود عکاسانِ منظره است و در سفرم به ایسلند تصمیم گرفتم من هم سری به آن محل جادویی بزنم. به آن‌جا که رسیدم به دلیل بارش برفِ روز قبل و مخلوط شدن برف و شن توسط باد، سطح زمین بافتی جادویی پیدا کرده بود و بقیه کار را آسمان مانند یک جادوگرِ ماهر انجام داد."


در تعقیبِ نور

عکاس: دیوید اِریکسن / یخچال قطبی کاستنر، آلاسکا، آمریکا

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"مانند بسیاری از هم‌نسلانم، من کودکی‌ام را با رویای تعقیب نورهای شمالی گذراندم و هرچند در بزرگسالی شانس تماشای چندباره‌ پدیده‌هایی از این دست را داشته‌ام اما هیچ‌وقت برایم تکراری یا معمولی نشد. چیزی که شما در این عکس نمی‌توانید ببینید تمام آن شب‌هایی است که در دمای زیر صفر در همین نقطه انتظار همین نور سبزرنگِ آشکار در عکس را کشیدم و در نهایت ناامید به خانه برگشتم."


رویای قطبی

عکاس: نیکو رینالدی / مِرمِنسک اوبلاست، روسیه

مهیج‌ترین تصاویری که تاکنون از آسمان شب دیده‌اید

"مدت‌های طولانی رویای عکاسی در مناطق شمالی کشور روسیه را در سر داشتم و در نهایت امسال این رویا به واقعیت بدل شد. آن‌جا احساس می‌کنی وارد قلمروی هیولاهای برفی شده‌ای و به هر طرف که سر می‌چرخانی منظره‌ای از درخت‌ها و کوه‌ها، تسلیم در برابر سنگینی برف به چشمت می‌خورد. آن شب از شانس من آسمانِ شب و نورهای شمالی سنگ تمام گذاشتند و این عکس حاصل این هنرنمایی بود."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عطائی

      سلام و با تشکر فراوان ، خیلی لذت بردیم از منظر زیبای شمالی

    • علی خان

      ممنون چقدرحال آدم خوب می شه

    • ناشناس

      چه قشنگه 👍👍

    • ناشناس

      خیلی زیبا بود عالی 🙏🙏🙏😍😍😍

    • محمدحمید

      بله، این هم قسمتی از آفرینش خداوند بزرگ وبلند مرتبه است

    • بی نام

      الله اکبر

    • ناشناس

      خدایا زیبایی هایت راشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج